市場調査レポート
商品コード
1410938

オンラインアパレルの世界市場(~2027年)

Global Online Apparel Market to 2027

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 64 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.90円
オンラインアパレルの世界市場(~2027年)
出版日: 2023年12月28日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 64 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

パンデミック後の店舗再開がオンラインアパレル売上の伸びを鈍化させたとはいえ、2022年の消費額は2019年の水準を44.2%上回る5,388億米ドルを維持しました。2023年の市場はさらに4.0%成長し、2022年から2027年にかけてのCAGRは6.5%になると予測されています。中東・アフリカは現在最も小さい市場ですが、オンラインアパレルの成長率は最も高いと予測され、2023年の市場成長率は16.0%、2023年~2027年のCAGRは13.2%と予測されています。オンライン専業企業は、より優れた技術力と優れた配送オプションを持つことが多いため、2027年までマルチチャネル企業よりも速い成長率が見込まれます。特に、2021年から2023年にかけてオンラインアパレル市場シェアが推定2.1ポイント上昇し、4.9%に達したSheinの急成長が、小売最大手のAmazonと最大手ブランドのNikeを追い抜きました。

オンライン販売の成長は引き続き堅調で、2022年~2027年のCAGRは6.5%と予測されています。アジア太平洋が南北アメリカを抜き、最大のオンラインアパレル市場になります。Sheinの急成長により、オンラインアパレル市場のトップブランドおよび小売業者となります。

当レポートでは、2027年までのオンラインアパレル市場の過去データと予測データの両方を分析しています。地域別やカテゴリーグループ別の売上動向とともに、主要動向の概要を提供しています。また、オンラインアパレルブランドとその現在の競合情勢も明らかにしています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 世界のオンラインアパレル市場の主な動向
  • 2027年までの世界市場規模
  • 2027年までの地域別の実績
  • 2027年までのカテゴリー別の実績
  • オンライン消費者の動向
  • 競合情勢:主要な市場シェアと小売業者のプロファイル

付録

  • 調査手法
  • お問い合わせ
目次

Abstract

This report offers an analysis of both the historic and forecast data of the online apparel market through 2027. It provides a brief of the key trends along with sales and growth across different regions and category groups. It also highlights the online apparel brands and their current competitive position.

Even though the reopening of stores post-pandemic has slowed down the growth of online apparel sales, spend remained 44.2% higher than 2019 levels in 2022 at $538.8bn. The market is projected to have grown a further 4.0% in 2023, with a CAGR of 6.5% forecast between 2022 and 2027, aided by easing inflation and retailers' ongoing investments in their online propositions. Though it is currently the smallest market, the Middle East and Africa is forecast to experience the strongest online apparel growth, with the market rising by 16.0% in 2023 and expected to grow at a CAGR of 13.2% between 2023 and 2027. Online specialists are expected to grow at a faster rate than multichannel players out to 2027, as they often have greater technological capabilities and superior delivery options. This is particularly driven by the meteoric rise of Shein, which has seen its online apparel market share rise by an estimated 2.1ppts between 2021 and 2023 to reach 4.9%, overtaking Amazon as the biggest retailer and Nike as the biggest brand.

Key Highlights

Online sales growth is set to remain strong, with a projected CAGR of 6.5% between 2022 and 2027

Asia Pacific to overtake the Americas to become the biggest online apparel market

Shein's rapid growth has allowed it to become the top brand and retailer in the online apparel market

Reasons to Buy

  • Gain an understanding of the drivers of the online apparel market along with data, forecasts along with a region-wise and category-wise analysis

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Key Trends in the Global Online Apparel Market
  • Global Market Size to 2027
  • Regional Performance to 2027
  • Category Performance to 2027
  • Online Consumer Trends
  • Competitive Landscape: Leading Market Shares & Retailer Profiles

Appendix

  • Methodology
  • Contact us