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市場調査レポート
商品コード
1171022
eコマースアパレル市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(レディースアパレル、メンズアパレル、キッズアパレル)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年E-commerce Apparel Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Women's Apparel, Men's Apparel, Children's Apparel), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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eコマースアパレル市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(レディースアパレル、メンズアパレル、キッズアパレル)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年11月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 2~10営業日
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eコマースアパレル市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のeコマースアパレル市場規模は、2030年には1兆1,605億6,000万米ドルに達し、予測期間中に8.6%のCAGRを記録すると予測されています。これは、先進国からのアパレルに対する需要が高まっていることに起因しています。
eコマース分野のブームは、世界市場の成長を促進する要因として作用しています。以前は、パリやミラノのようなファッションの目的地に旅行し、文明の優れたセクションに限られていた豪華なブランドは、eコマースチャネルを介してすべてのクラスの人々を受け入れています。決済のしやすさ、アクセスのしやすさ、返品しやすさ、これらすべてが市場を後押しし、予測期間中に市場の成長を加速させると予想されます。
また、COVID-19の期間中、ロックダウン状況が観察され、原材料製品の供給が遅れたため、アパレル市場に影響を及ぼしました。しかし、アパレル市場のサプライチェーンやアパレル製品の製造には、世界的に大きな影響を与えました。また、COVID発生後の購買パターンの変化により、eコマースチャネルが顧客に受け入れられつつあることが、市場関係者にビジネスチャンスをもたらしました。このため、同市場は予測期間中に健全な市場成長率を示すと予想されます。
子供用アパレル分野は、男性用および女性用アパレル分野よりも速いペースで成長しています。子供用ファッションの動向は、魅力的な商品を幅広く紹介しており、消費率を加速させるものと思われます。また、スポーツや芸術など、さまざまな活動に参加する子どもたちが増えていることも、今後数年間、適切なアパレルに対する需要を促進すると予想されます。
北米では、地域全体で女性用アパレルの需要が高まっていることから、市場は2022年から2030年にかけて8.7%の有利な成長率を示すと予測されます。また、米国では、Tommy Hilfiger、Ralph Lauren、Hollister、Calvin Kleinなど、膨大な数のブランドが市場で積極的に機能しています。このように、市場はこの地域に深く根ざしており、世界中に大きな影響力を持っているのです。また、消費者の嗜好やライフスタイルの変化は、予測期間中に市場の成長を促進することが期待されます。このように、これらすべての要因が、同地域における同市場の成長を促進すると推定されます。
eコマースアパレル市場レポートハイライト
アジア太平洋地域では、中国やインドなどの新興国におけるメンズおよびキッズアパレルへの需要拡大により、2022年から2030年にかけて最も速いCAGR(年平均成長率)9.4%を記録すると予想されます。
女性用製品タイプは、欧州や北米などの先進地域における需要の高まりにより、2021年には68.0%以上の高い売上シェアを占めました。
欧州は、衣料品に対する女性の購買意欲の高まりによる婦人服の需要増から、市場を独占し、2021年の売上高シェアは36.0%超となりました。
2022年から2030年にかけては、ミレニアル世代のファッション意識の高まりにより、メンズアパレルが2番目に早いCAGR(8.4%)で推移すると予測される
The global e-commerce apparel market size is expected to reach USD 1,160.56 billion in 2030, registering a CAGR of 8.6% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. This can be accredited to growing demand for apparel from developed countries.
Boom in the e-commerce segment has been acting as a promoter for global market growth. The luxurious brands, which formerly were limited to the superior section of the civilization, traveling to fashion destinations like Paris and Milan have embraced people of all classes via the e-commerce channel. Ease of Payments, accessibility, and easy return policies are all producing a push for the market and are expected to accelerate the market growth during the forecast period.
Moreover, a lockdown circumstance has been observed throughout the COVID-19, and it showed an impact on the apparel market due to delayed supply of the raw material products. However, it significantly impacted the supply chain of the apparel market and manufacturing of the apparel products, across the globe. Moreover, the increasing acceptance of the e-commerce channels from the customers owing to changing buying patterns after the COVID outbreak had created opportunities for the market players. Thus, the market is expected to witness a healthy market growth rate during the forecast period.
The children's apparel segment has been growing at a faster pace than the men's and women's apparel segments. The increasing trend of children's fashion showcases a wide range of attractive products, which is likely to accelerate the consumption rate. The increasing participation of the children in various activities like sports and arts is also expected to drive demand for the appropriate apparel in the coming years.
In North America, the market is projected to show a lucrative growth rate of 8.7% from 2022 to 2030 owing to rising demand for the women's apparel across the region. Additionally, the U.S. has a vast number of brands actively functioning in the market, which includes Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Hollister, and Calvin Klein. Thus, the market has deep roots in the region and has an enormous influence across the globe. Moreover, changing consumers' preferences and lifestyles is expected to propel the market growth during the forecast period. Thus all these factors are estimated to drive growth of this market within this region.