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市場調査レポート
商品コード
1738525

カスタマーサービスソフトウェアの世界市場規模:展開タイプ別、エンドユーザー別、地域範囲別および予測

Global Customer Service Software Market Size By Deployment Type (Cloud-Based, On-Premise), By End-User (Government, Manufacturing), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
カスタマーサービスソフトウェアの世界市場規模:展開タイプ別、エンドユーザー別、地域範囲別および予測
出版日: 2025年05月12日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

カスタマーサービスソフトウェアの市場規模と予測

カスタマーサービスソフトウェア市場規模は、2024年に149億米ドルと評価され、2026~2032年にかけて20.94%のCAGRで成長し、2032年には681億9,000万米ドルに達すると予測されています。

カスタマーサービスソフトウェアのいくつかの技術的改善、市場の成長率の拡大、新しい開発や技術革新は、予測期間を通じて世界のカスタマーサービスソフトウェア市場を牽引すると考えられます。この調査レポートは、カスタマーサービスソフトウェアの世界市場を包括的に分析しています。主要セグメント、動向、促進要因、制約、競合情勢、市場において重要な要因などを徹底的に調査しています。

世界のカスタマーサービスソフトウェア市場の定義

カスタマーサービスソフトウェアは、単一のプラットフォームを使用して顧客の要望を追跡、整理、管理することを可能にします。カスタマーサービスソフトウェアは、問題ややり取りを統合すると同時に、より多くのデータとパーソナライズされた戦術によってCRMと販売を改善します。カスタマーサービスソフトウェアの主要機能は、発券システム、ソーシャルポスト、コール、顧客からのEメール、チャット・メッセージなどを変換し、即座に解決できるようエージェントに指示することです。サービスデスク、ヘルプデスク、IT/ISサポート、テクニカルサポート、サポートセンター、カスタマーサポートセンター、カスタマーサービスセンター、コールセンター、コンタクトセンターはすべてカスタマーサービスソフトウェアのコンポーネントです。

カスタマーサービスソフトウェアの主要利点としては、リアルタイムの問題解決、セールスやリードの創出、関係構築、顧客フィードバックの収集、リアルタイム分析、チームや顧客とのコミュニケーションの改善、コラボレーションの強化、サポート効率の向上、顧客ロイヤリティの向上などが挙げられます。カスタマーサービスソフトウェアを購入する際、検討すべき3つの主要要素は、サポート・スタイル、使用性、価格です。カスタマサービスソフトウェアのサポートスタイルには、ライブチャット、電子メールと電話サポート、包括的な知識ベースの記事、またはこれらすべての組み合わせなどの機能が含まれます。

カスタマサービスソフトウェアの使いやすさは、直感的なユーザーインターフェース(UI)で、必要なトレーニングが少ないことです。もう一つの重要な基準は、カスタマーサービスソフトウェアの全コストであり、購入の選択は、カスタマーサービスソフトウェアの消費者に提供される機能とサービスに基づいています。カスタマーサービスソフトウェアのその他の特徴としては、クリーンなインターフェース、言語サポート、カスタム設定、カスタムフィールド、社内コミュニケーションとコラボレーションツール、ナレッジベースのコンテンツ管理システム、パーソナライズされたカスタマーサービス、リモートカスタマーサービス、ソーシャルメディアカスタマーサービスなどがあります。

カスタマーサービスソフトウェアの世界市場概要

リアルタイムの問題解決と強固な顧客関係に対するニーズの高まりが、カスタマーサービスソフトウェア市場を牽引しています。技術に関するカスタマーサービスソフトウェアのいくつかの開発、市場の急成長率、最近の動向や技術革新は、予測期間中にカスタマーサービスソフトウェアの世界市場を牽引すると期待されています。クラウド技術の継続的な改善と、スマートサポート、CRMの強化、コスト削減、時間効率の良いプロセスなどの機能が、カスタマーサービスソフトウェアの世界市場を牽引しています。

自動化されたワークフローの動向は、世界のカスタマーサービスソフトウェア市場を牽引しています。その他、ICT支出の増加、クラウド技術の継続的改善、顧客対応ビジネスの増加などが、カスタマーサービスソフトウェアの世界市場の成長に好影響を与えると予想されます。通信技術は常に進化しており、機能、アプリケーションまたは用途、インターフェースの改善などにより、より良い顧客体験を提供しています。5G、すなわち第5世代のモバイルネットワークは、すでに先進国や新興国のモバイル消費者に利用されています。

特に5Gインターネットサービスは、デジタルバンキング、eコマース、e調達、デジタル決済などのデジタルサービスを迅速化し、改善する可能性を秘めています。5Gネットワークの展開により、金融取引を迅速、効率的、効果的に完了できるようになります。その結果、このようなネットワークのアップグレードは、世界のカスタマーサービスソフトウェア市場がより速いCAGRで拡大するための新たな可能性を開く可能性があります。オーストラリアで最も著名な通信会社の1つであるTelstra Corporation Limitedは、2021年6月末までにオーストラリア人口の75%が5Gネットワークを利用できるようにする計画で、インターネット/データ速度の向上やその他の利点が可能になります。

Verizon Communications Inc.は、2019年に米国内の数多くの場所で5Gを開始しました。世界のカスタマーサービスソフトウェア市場の成長を妨げている主要因の1つは、チケットの発券時に顧客から提供されるデータが不十分であることです。サービスプロバイダが問題を理解するのは難しくなります。しかし、ベンダーは、より良い理解のために顧客が入力する必須データフィールドを備えたカスタマーサービスソフトウェアの開発に継続的に注力しています。ベンダーは、世界のカスタマーサービスソフトウェア市場に関する予測期間中に、上記の市場抑制要因を克服すると予想されます。

目次

第1章 カスタマーサービスソフトウェア世界市場の採用

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

  • データマイニング
  • 二次調査
  • 一次調査
  • 専門家のアドバイス
  • 品質チェック
  • 最終レビュー
  • データの三角測量
  • ボトムアップアプローチ
  • トップダウンアプローチ
  • 調査の流れ
  • データソース

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • 概要
  • 絶対的収益機会
  • 市場の魅力
  • 将来の市場機会

第4章 カスタマーサービスソフトウェアの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 カスタマーサービスソフトウェアの世界市場:展開タイプ別

  • 概要
  • クラウドベース
  • オンプレミス

第6章 カスタマーサービスソフトウェアの世界市場:エンドユーザー別

  • 概要
  • 政府機関
  • 製造業
  • 金融
  • インターネット&テレコム
  • その他

第7章 カスタマーサービスソフトウェアの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • その他
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界のカスタマーサービスソフトウェア市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主要開発戦略
  • 企業の地域フットプリント
  • 企業の産業フットプリント
  • ACEマトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Salesforce.com
  • Microsoft
  • SAP
  • Oracle
  • Nuance Communications, Inc.
  • Zendesk
  • Verint Systems, Inc.
  • BMC Software
  • Freshworks Inc.
  • HappyFox Inc.

第10章 主要開発

  • 製品の上市/開発
  • 合併と買収
  • 事業拡大
  • パートナーシップと提携

第11章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 59496

Customer Service Software Market Size And Forecast

Customer Service Software Market size was valued at USD 14.9 Billion in 2024 and is projected to reach USD 68.19 Billion by 2032, growing at a CAGR of 20.94% from 2026 to 2032.

Several technological improvements in customer service software, the market's expanding growth rate, as well as new developments and innovations, are likely to drive the Global Customer Service Software Market throughout the forecast period. The Global Customer Service Software industry research offers a comprehensive analysis of the industry. The research provides a thorough examination of major segments, trends, drivers, constraints, the competitive landscape, and factors that are significant in the market.

Global Customer Service Software Market Definition

Customer service software enables tracking, organizing, and managing customer requests using a single platform. Customer care software consolidates issues and interactions while also improving CRM and sales with greater data and personalized tactics. The main features of the customer service software are the ticketing system, social posts, calls, transforming customer emails, chat messages, and others, and directing them to agents for immediate resolution. The service desk, help desk, IT/IS support, technical support, support center, customer support center, customer service center, call center, and contact center are all components of customer service software.

The primary benefits of customer service software include real-time problem solving, sales and lead generation, relationship building, gathering customer feedback, real-time analytics, improved communication with team and customers, stronger collaboration, increased support efficiency, and increased customer loyalty, among other things. When purchasing customer service software, the three primary factors to examine are supported style, usability, and pricing. Customer service software support style includes features such as live chat, email and call support, comprehensive knowledge-based articles, or a combination of all of these.

The usability of customer service software involves an intuitive User Interface (UI) with a low training required. Another essential criterion is the entire cost of customer service software, and the purchasing choice is based on the features and services supplied to customer service software consumers. Other features of customer service software include a clean interface, language support, custom preferences, custom fields, an internal communication and collaboration tool, a knowledge-based content management system, personalized customer service, remote customer service, social media customer service, and others.

Global Customer Service Software Market Overview

The growing need for real-time issue solutions and strong customer relationships is driving the Customer Service Software Market. Several developments in customer service software, concerning technology, the proliferating growth rate of the market, along with the recent developments and innovations are expected to drive the Global Customer Service Software Market during the forecast period. Continuous improvements in cloud technology along with features such as smart support, enhanced CRM, reduced cost, and time-efficient processes driving the Global Customer Service Software Market.

The increasing trend of automated workflow is driving the Global Customer Service Software Market. Other factors such as increasing ICT spending, continuous improvement in cloud technology, and a rising number of customer-facing businesses are expected to have a positive impact on the growth of the Global Customer Service Software Market. Telecommunication technology is always evolving, with improvements in features, applications or uses, and interfaces, among other things, to provide a better customer experience. 5G, or the fifth generation of mobile networks, is already being used by mobile consumers in developed and emerging nations.

5G internet services, among others, have the potential to expedite and improve digital services such as digital banking, e-commerce, e-procurement, and digital payments. The deployment of 5G networks can enable financial transactions to be completed quickly, efficiently, and effectively. As a result, such network upgrades may open up new potential for the worldwide Customer Service Software Market to expand at a faster CAGR. Telstra Corporation Limited, one of Australia's most prominent telecommunications firms, plans to make a 5G network available to 75% of the Australian population by the end of June 2021, allowing for better internet/data speeds and other benefits.

Verizon Communications Inc. launched 5G in numerous places across the United States in 2019. One of the major factors hindering the growth of the Global Customer Service Software Market is the insufficient data provided by customers while raising tickets. It becomes difficult for service providers to understand the issue. However, vendors are continuously focusing on developing customer service software with mandatory data fields to be filled by customers for a better understanding. It is expected that the vendors will overcome the restraints mentioned above during the forecast period concerning the Global Customer Service Software Market.

Global Customer Service Software Market: Segmentation Analysis

The Global Customer Service Software Market is segmented on the basis of Deployment Type, End-User, And Geography.

Customer Service Software Market, By Deployment Type

  • Cloud-Based
  • On-Premise

Based on Deployment Type, The market is segmented into Cloud-Based and On-Premise. The on-Premise segment accounted for the largest market share in 2022 and is projected to account for USD 30.93 Billion by 2032. However, the cloud-based segment is expected to grow with the highest CAGR over the forecasted period. Organizations are focused on modernizing their customer interaction operations by using cloud-based architectures that enable data exchange across several domains. Organizations are particularly stressed by the rapid increase in call numbers caused by the COVID-19 epidemic and are hence using AI-based virtual agents to help their clients.

  • Cloud-based virtual agents may be able to handle the same intents as human agents, provide a conversational experience, provide quick and on-demand services, and give automated assistance. Over the projected period, the on-premise deployment sector is expected to rise significantly. On-premise deployment has several advantages, including simple customization of software to the client's business operations. The on-premise implementation also allows for bespoke coding of in-house operations, giving the customer total control and ownership.

Customer Service Software Market, By End-User

  • Government
  • Manufacturing
  • Financial
  • Internet & Telecom
  • Others

Based on End-User, The market is segmented into Government, Manufacturing, Financial, Internet & Telecom, and Others. The Internet & Telecom segment accounted for the largest market share in 2022 and is projected to grow at the highest CAGR during the forecast period. client service software in telecom provides distribution channels, brand equity, client exclusivity, post-purchase service, and support, allowing businesses to stay ahead of their competitors in the highly competitive Customer Service Software Market.

Customer Service Software Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Middle East and Africa
  • Latin America

Based on Regional Analysis, the Global Customer Service Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. North America accounted for the largest market share in 2022 and is projected to grow at a significant CAGR during the forecast period. Because of the great concern about customer connections and the availability of modern IT infrastructure, the United States is seeing massive adoption of customer service software. The growing popularity of social media channels, as well as the expanding need for cloud-based deployment of service solutions, are driving regional market expansion. Various benefits connected with software solutions, such as real-time access to information, are projected to create up chances in the regional market.

Key Players

The "Global Customer Service Software Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Salesforce.com, Microsoft, SAP, Oracle, Nuance Communications, Inc., Zendesk, BMC Software, Verint Systems, Inc., Freshworks Inc., and HappyFox Inc. This section provides a company overview, ranking analysis, company regional and industry footprint, and ACE Matrix.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with product benchmarking and SWOT analysis.

Key Developments

  • In March 2024, Microsoft Dynamics 365 Copilot Enhances Customer Service and Marketing with Generative AI. Microsoft is adding to its generative AI efforts yet again, this time with an improvement to its CRM, customer experience, and marketing products.
  • In May 2022, Oracle Service has been enhanced to include data from the Oracle Unity Customer Data Platform (CDP) to assist customer service agents in gaining a holistic perspective of the client, improving agent efficiency, and improving service quality. Oracle Service and Oracle Unity CDP, which are both parts of Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX), use artificial intelligence to help organizations provide more personalized, informed, and efficient customer service experiences.
  • In February 2021, Oracle introduced the newest enhancements to Oracle Cloud Customer Experience (CX) to assist organizations in creating dynamic and memorable customer experiences. The most recent Oracle Sales, Oracle support, and Oracle Marketing improvements assist organizations in shortening sales cycles, resolving customer support concerns more quickly, and developing compelling loyalty programs that may increase customer lifetime value.
  • Ace Matrix Analysis
  • The Ace Matrix provided in the report would help to understand how the major key players involved in this industry are performing as we provide a ranking for these companies based on various factors such as service features & innovations, scalability, innovation of services, industry coverage, industry reach, and growth roadmap. Based on these factors, we rank the companies into four categories as Active, Cutting Edge, Emerging, and Innovators.
  • Market Attractiveness
  • The image of market attractiveness provided would further help to get information about the region that is majorly leading in the Global Customer Service Software Market. We cover the major impacting factors that are responsible for driving the industry growth in the given region.
  • Porter's Five Forces
  • The image provided would further help to get information about Porter's five forces framework providing a blueprint for understanding the behavior of competitors and a player's strategic positioning in the respective industry. Porter's five forces model can be used to assess the competitive landscape in the Global Customer Service Software Market, gauge the attractiveness of a certain sector, and assess investment possibilities.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL CUSTOMER SERVICE SOFTWARE MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1 Data mining
  • 2.2 Secondary research
  • 2.3 Primary research
  • 2.4 Subject matter expert advice
  • 2.5 Quality check
  • 2.6 Final review
  • 2.7 Data triangulation
  • 2.8 Bottom-up approach
  • 2.9 Top-down approach
  • 2.10 Research flow
  • 2.11 Data sources

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Overview
  • 3.2 Absolute $ Opportunity
  • 3.3 Market attractiveness
  • 3.4 Future Market Opportunities

4 GLOBAL CUSTOMER SERVICE SOFTWARE MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porter's Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL CUSTOMER SERVICE SOFTWARE MARKET, BY DEPLOYMENT TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Cloud-Based
  • 5.3 On-Premise

6 GLOBAL CUSTOMER SERVICE SOFTWARE MARKET, BY END-USER

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Government
  • 6.3 Manufacturing
  • 6.4 Financial
  • 6.5 Internet & Telecom
  • 6.6 Others

7 GLOBAL CUSTOMER SERVICE SOFTWARE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 The U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Italy
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL CUSTOMER SERVICE SOFTWARE MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies
  • 8.4 Company Regional Footprint
  • 8.5 Company Industry Footprint
  • 8.6 ACE Matrix

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Salesforce.com
    • 9.1.1 Company Overview
    • 9.1.2 Company Insights
    • 9.1.3 Business Breakdown
    • 9.1.4 Product Benchmarking
    • 9.1.5 Key Developments
    • 9.1.6 Winning Imperatives
    • 9.1.7 Current Focus & Strategies
    • 9.1.8 Threat from Competition
    • 9.1.9 SWOT Analysis
  • 9.2 Microsoft
    • 9.2.1 Company Overview
    • 9.2.2 Company Insights
    • 9.2.3 Business Breakdown
    • 9.2.4 Product Benchmarking
    • 9.2.5 Key Developments
    • 9.2.6 Winning Imperatives
    • 9.2.7 Current Focus & Strategies
    • 9.2.8 Threat from Competition
    • 9.2.9 SWOT Analysis
  • 9.3 SAP
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Insights
    • 9.3.3 Business Breakdown
    • 9.3.4 Product Benchmarking
    • 9.3.5 Key Developments
    • 9.3.6 Winning Imperatives
    • 9.3.7 Current Focus & Strategies
    • 9.3.8 Threat from Competition
    • 9.3.9 SWOT Analysis
  • 9.4 Oracle
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Insights
    • 9.4.3 Business Breakdown
    • 9.4.4 Product Benchmarking
    • 9.4.5 Key Developments
    • 9.4.6 Winning Imperatives
    • 9.4.7 Current Focus & Strategies
    • 9.4.8 Threat from Competition
    • 9.4.9 SWOT Analysis
  • 9.5 Nuance Communications, Inc.
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Insights
    • 9.5.3 Business Breakdown
    • 9.5.4 Product Benchmarking
    • 9.5.5 Key Developments
    • 9.5.6 Winning Imperatives
    • 9.5.7 Current Focus & Strategies
    • 9.5.8 Threat from Competition
    • 9.5.9 SWOT Analysis
  • 9.6 Zendesk
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Insights
    • 9.6.3 Business Breakdown
    • 9.6.4 Product Benchmarking
    • 9.6.5 Key Developments
    • 9.6.6 Winning Imperatives
    • 9.6.7 Current Focus & Strategies
    • 9.6.8 Threat from Competition
    • 9.6.9 SWOT Analysis
  • 9.7 Verint Systems, Inc.
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Insights
    • 9.7.3 Business Breakdown
    • 9.7.4 Product Benchmarking
    • 9.7.5 Key Developments
    • 9.7.6 Winning Imperatives
    • 9.7.7 Current Focus & Strategies
    • 9.7.8 Threat from Competition
    • 9.7.9 SWOT Analysis
  • 9.8 BMC Software
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Insights
    • 9.8.3 Business Breakdown
    • 9.8.4 Product Benchmarking
    • 9.8.5 Key Developments
    • 9.8.6 Winning Imperatives
    • 9.8.7 Current Focus & Strategies
    • 9.8.8 Threat from Competition
    • 9.8.9 SWOT Analysis
  • 9.9 Freshworks Inc.
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Insights
    • 9.9.3 Business Breakdown
    • 9.9.4 Product Benchmarking
    • 9.9.5 Key Developments
    • 9.9.6 Winning Imperatives
    • 9.9.7 Current Focus & Strategies
    • 9.9.8 Threat from Competition
    • 9.9.9 SWOT Analysis
  • 9.10 HappyFox Inc.
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Insights
    • 9.10.3 Business Breakdown
    • 9.10.4 Product Benchmarking
    • 9.10.5 Key Developments
    • 9.10.6 Winning Imperatives
    • 9.10.7 Current Focus & Strategies
    • 9.10.8 Threat from Competition
    • 9.10.9 SWOT Analysis

10 KEY DEVELOPMENTS

  • 10.1 Product Launches/Developments
  • 10.2 Mergers and Acquisitions
  • 10.3 Business Expansions
  • 10.4 Partnerships and Collaborations

11 Appendix

  • 11.1 Related Research