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市場調査レポート
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1737176

保険ビジネスプロセスアウトソーシングの世界市場規模:タイプ別、企業規模別、用途別、地域別、範囲および予測

Global Insurance Business Process Outsourcing Market Size By Type, By Enterprise Size, By Application, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
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保険ビジネスプロセスアウトソーシングの世界市場規模:タイプ別、企業規模別、用途別、地域別、範囲および予測
出版日: 2025年05月09日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)の市場規模と予測

保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)市場規模は、2024年に61億5,000万米ドルと評価され、2026年から2032年にかけてCAGR 4.20%で成長し、2032年には85億5,000万米ドルに達すると予測されます。

クラス最高のサービスを求める顧客需要の増加、デジタル化の進展、保険業界の成長上昇が、予測期間中の市場成長を促進すると予想される要因の一部です。保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)の世界市場レポートは、市場の総合的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)市場の定義

保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)とは、特定のビジネス機能を専門のアウトソーシングサービスプロバイダーに委託することを意味します。社内で部門を管理したり、経験豊富なスタッフを雇用したりすることが困難な企業にとっては、貴重で実行可能な選択肢です。保険BPOはデータ入力に限らず、保険契約管理、手数料管理、保険金請求処理、新規契約サービス、保険代理店管理、会計サービス、保険業務に関する法律サービス、その他カスタムメイドのバックオフィス・サービスなど、あらゆるバックオフィス・サポート・サービスをカバーしています。

保険会社は、自社の事業目標を達成するために、中核となる事業機能をうまく管理するための、無期限の保険バック・サービスを必要としています。保険BPOは2003年以来の動向であり、クエリーの増加、テクノロジー、競合によりその需要は増加しています。保険BPOには、人件費の削減、データ・セキュリティ、専門家によるソリューション、イノベーションなど、いくつかの利点があります。

多くの保険会社が、保険BPOが企業の業績や生産性の向上に役立っていることを実感しています。これは、アウトソーシング会社が必要なインフラ、最新の保険技術、有能な専門家をよりよく備えているからです。中堅・中小企業にとって、インシュアテックの水準を高め、保険会社に実用的なソリューションを提供するBPOのアウトソーシングに投資することは便利であり、妥当なことです。

世界の保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)市場概要

クラウドベースのサービス採用の拡大、費用対効果の高い業務への要求の高まり、高品質な成果への要求の高まり、顧客満足度の向上が市場の成長を促進しています。保険BPOでは、非中核業務に関連する業務支出を削減する需要や、さまざまな業界でコアコンピテンシーへの注力が高まっていること、クラウドコンピューティングにより、データ処理のワークフローが強化され、所要時間が短縮されることなどが、市場の成長を後押ししています。

さらに、技術の進歩、研究開発活動への投資の増加、新興国における保険BPO需要の高まりが、市場に成長機会をもたらしています。AI、IoT、ロボティクスなどの分野にわたる新たなデジタル技術は、大きな機会を創出し、市場の成長を後押しする戦略的パートナーシップの傾向を高めています。アクセンチュアはRSKに対し、販売、サービス、保険金請求、財務の各業務にわたるすべてのバックオフィス管理サービスと顧客サポートサービスを提供し、直接顧客と仲介ビジネスの両方をサポートします。

しかし、データ・セキュリティーやプライバシーに関する懸念が市場の成長を妨げる可能性があります。保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)は、クラウドデータを管理するためにクラウドベースのソリューションを使用しているが、クラウドコンピューティングは完全にインターネットに依存しているため、プライバシーの脅威の可能性も高まる。

目次

第1章 世界の保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)市場のイントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 世界の保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会

第5章 保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)の世界市場:タイプ別

  • 概要
  • マーケティング
  • 資産管理
  • クレーム管理
  • その他

第6章 保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)の世界市場:企業規模別

  • 概要
  • 中小企業
  • 大企業

第7章 保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)の世界市場:用途別

  • 概要
  • 損害保険
  • 生命保険・年金

第8章 保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)の世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第9章 世界の保険ビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第10章 企業プロファイル

  • Accenture
  • Capita
  • HCL
  • Cognizant
  • Infosys Ltd
  • Genpact Ltd
  • Mphasis Ltd
  • Syntel Inc
  • Tech Mahindra
  • Wipro Ltd

第11章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 55041

Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market Size And Forecast

Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market size was valued at USD 6.15 Billion in 2024 and is projected to reach USD 8.55 Billion by 2032, growing at a CAGR of 4.20% from 2026 to 2032.

Increasing customer demand for best-in-class service, growing digitalization, and rising growth in the insurance industry are some of the factors anticipated for driving market growth during the forecast period. The Global Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market Definition

Insurance Business Process Outsourcing (BPO) means contracting certain business functions to specialized outsourcing service providers. It is a valuable and viable option for companies that find it difficult to manage an in-house department or hire experienced staff. Insurance BPO is not limited to data entry but covers all back-office support services including policy management, commission management, claims processing, new business service, insurance agency management, accounting services, legal service to the insurance business, and other custom back-office services.

Insurance institute requires indefinite insurance back services to successfully manage their core business functions in order to achieve their business targets. Insurance BPO is in trend since 2003 and its demand is increasing due to increased queries, technology, and competition. There are several benefits of insurance BPO such as reduced labor charges, data security, expert solutions, and innovation.

A large number of insurance firms have found that BPO insurance is helping companies in boosting their performance and productivity. This is because outsourcing companies are better equipped with the necessary infrastructure, modern insurance technology, and talented experts. It is convenient and plausible for small and middle-sized companies to invest in outsourcing BPO that enhances the standard of InsurTech and helps insurers with practical solutions.

Global Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market Overview

The growing adoption of cloud-based services, increasing demand for cost-effective operations, rising demands for high-quality results, and improving customer satisfaction are driving the growth of the market. The demand to reduce operational expenditure associated with non-core activities and increasing focus on core competencies across various industries and cloud computing in insurance BPO results in enhanced data processing workflow at a reduced turnaround time which helps in boosting the growth of the market.

Moreover, increasing technological advancements, growing investments in R&D activities, and rising demand for insurance BPO in emerging countries are providing growth opportunities to the market. The emerging digital technologies across areas such as AI, IoT, robotics, etc create great opportunities and increase the trend of strategic partnership boosting the growth of the market for example in 2016 RSA extended its relationship with Accenture. Under this Accenture will provide RSK with all the back office administration services and customer support services across its sales, services, claims, and finance operations, supporting both direct customer and intermediated business.

However, data security and privacy concerns can hamper the growth of the market. Insurance Business Process Outsourcing (BPO) uses cloud-based solutions for managing the cloud data which also increases the chances of the threat of privacy because cloud computing totally depends upon the internet so it is compulsory to protect the interface and API that are used by external users otherwise it can be easily tracked by the hackers.

Global Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market: Segmentation Analysis

The Global Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market is Segmented on the basis of Type, Enterprise Size, Application, And Geography.

Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market, By Type

  • Marketing
  • Asset Management
  • Claim Management
  • Others

Based on Type, The market is bifurcated into Marketing, Asset Management, Claim Management, and Others. The Claim Management segment accounted for the largest market share due to increasing demand for superior and faster services by the customers. It involves dealing with customers, investigations, litigation support, and management.

Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market, By Enterprise Size

  • Small or Medium Enterprise
  • Large Enterprise

Based on Enterprise Size, The market is bifurcated into Small or Medium Enterprise and Large Enterprise. The Small or Medium Size segment dominated the highest market share due to Insurance BPO being convenient for small or medium companies for enhancing the standard of InsurTech and helping insurers with better practical solutions and they use to outsource their back-office tasks to insurance BPO companies.

Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market, By Application

  • Property & Casualty
  • Life & Pension

Based on Application, The market is bifurcated into Property & Casualty and Life & Pension. The Life & Pension segment dominated the highest market share due to increasing customer support and satisfaction. It is based on the extent of the support across various areas such as backend services, and front, and middle office support which help in improving the customer experience.

Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the World
  • On the basis of Regional Analysis, The Global Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. North America held the largest revenue share and is expected to maintain the lead throughout the forecast period owing to the presence of a large number of companies in the region and increasing demand for cost-effective operations and the need to standardize business.

Key Players

The "Global Insurance Business Process Outsourcing (BPO) Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Accenture, Capita, HCL, Cognizant, Infosys Ltd, Genpact Ltd, Mphasis Ltd, Syntel Inc, Tech Mahindra, and Wipro Ltd. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL INSURANCE BUSINESS PROCESS OUTSOURCING (BPO) MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL INSURANCE BUSINESS PROCESS OUTSOURCING (BPO) MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities

5 GLOBAL INSURANCE BUSINESS PROCESS OUTSOURCING (BPO) MARKET, BY TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Marketing
  • 5.3 Asset Management
  • 5.4 Claim Management
  • 5.5 Others

6 GLOBAL INSURANCE BUSINESS PROCESS OUTSOURCING (BPO) MARKET, BY ENTERPRISE SIZE

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Small & Medium Enterprise
  • 6.3 Large Enterprise

7 GLOBAL INSURANCE BUSINESS PROCESS OUTSOURCING (BPO) MARKET, BY APPLICATION

  • 7.1 Overview
  • 7.2 Property and Casualty
  • 7.3 Life and Pension

8 GLOBAL INSURANCE BUSINESS PROCESS OUTSOURCING (BPO) MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1 Overview
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 U.K.
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 Japan
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Rest of the World
    • 8.5.1 Latin America
    • 8.5.2 Middle East & Africa

9 GLOBAL INSURANCE BUSINESS PROCESS OUTSOURCING (BPO) MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Company Market ranking
  • 9.3 Key Development Strategies

10 COMPANY PROFILES

  • 10.1 Accenture
    • 10.1.1 Overview
    • 10.1.2 Financial Performance
    • 10.1.3 Product Outlook
    • 10.1.4 Key Developments
  • 10.2 Capita
    • 10.2.1 Overview
    • 10.2.2 Financial Performance
    • 10.2.3 Product Outlook
    • 10.2.4 Key Developments
  • 10.3 HCL
    • 10.3.1 Overview
    • 10.3.2 Financial Performance
    • 10.3.3 Product Outlook
    • 10.3.4 Key Developments
  • 10.4 Cognizant
    • 10.4.1 Overview
    • 10.4.2 Financial Performance
    • 10.4.3 Product Outlook
    • 10.4.4 Key Developments
  • 10.5 Infosys Ltd
    • 10.5.1 Overview
    • 10.5.2 Financial Performance
    • 10.5.3 Product Outlook
    • 10.5.4 Key Developments
  • 10.6 Genpact Ltd
    • 10.6.1 Overview
    • 10.6.2 Financial Performance
    • 10.6.3 Product Outlook
    • 10.6.4 Key Developments
  • 10.7 Mphasis Ltd
    • 10.7.1 Overview
    • 10.7.2 Financial Performance
    • 10.7.3 Product Outlook
    • 10.7.4 Key Developments
  • 10.8 Syntel Inc
    • 10.8.1 Overview
    • 10.8.2 Financial Performance
    • 10.8.3 Product Outlook
    • 10.8.4 Key Developments
  • 10.9 Tech Mahindra
    • 10.9.1 Overview
    • 10.9.2 Financial Performance
    • 10.9.3 Product Outlook
    • 10.9.4 Key Developments
  • 10.10 Wipro Ltd
    • 10.10.1 Overview
    • 10.10.2 Financial Performance
    • 10.10.3 Product Outlook
    • 10.10.4 Key Developments

11 APPENDIX

  • 11.1 Related Research