デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1626590

クラウド音楽サービスの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別、予測

Global Cloud Music Service Market Size By Type (Subscription, Mobile, Download), By Application (Commercial, Entertainment), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
クラウド音楽サービスの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別、予測
出版日: 2024年07月27日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

クラウド音楽サービスの市場規模と予測

クラウド音楽サービス市場規模は、2022年に5億4,493万米ドルと評価され、2023年から2030年にかけて18.2%のCAGRで成長し、2030年には24億9,173万米ドルに達すると予測されています。

クラウド音楽サービスの世界市場の成長にプラスの影響を与えている主な要因として、スマートフォンやタブレットのユーザー数の増加、インターネットの世界の急速な普及が挙げられます。クラウド音楽サービスの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

クラウド音楽サービスの世界市場定義

クラウド音楽サービスは、デジタル音楽用クラウドサービスの普及拡大により勢いを増しています。クラウド音楽サービスを利用すれば、ユーザーは自分の音楽コレクションをバックアップすることができ、ハードドライブの故障やウイルス感染を心配する必要がありません。クラウド音楽サービスには2種類あります。1つ目はラジオ局のようなもので、ユーザーはサービスでプロファイルを作成し、好みの音楽ライブラリを作成することができます。もう1つは、ユーザーに最も自由を与えますが、多くの作業を必要とします。これらのクラウド音楽サービスの助けを借りて、ユーザーはリモートで音楽を保存することができます。人気のあるクラウド音楽サービスには、amazon music unlimited、Spotify、pandora、apple musicなどがあります。

クラウド音楽サービスの世界市場概要

クラウド音楽サービスの世界市場の成長は、デジタル音楽に対するクラウドの浸透が進んでいることが背景にあります。クラウドベースの音楽サービスは、携帯電話での採用が増加しています。IFPI Global Music Report 2018が発表した報告書によると、2017年には約1億7,600万人のユーザーがクラウド音楽サービスに加入し、ストリーミングの総収入は41.1%増加しました。Apple Music、Spotifyなどの人気ストリーミングサービスが、世界のクラウド音楽サービス市場の成長に大きく貢献しています。各社は市場で優位に立つためにM&A戦略を試みています。

例えば、アップルは世界中の数百万人に利用されている人気音楽アプリShazamを買収しました。しかし、いくつかの市場抑制要因がクラウド音楽サービス市場の成長を妨げると予想されます。高いインターネットコストに関する問題は、世界のクラウド音楽サービス市場の成長を制限すると予想されます。また、帯域幅と高速ストリーミング要件に関連する懸念の高まりは、予測期間にわたって世界のクラウド音楽サービス市場の成長に課題を生じさせると予想されます。

目次

第1章 クラウド音楽サービスの世界市場イントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 クラウド音楽サービスの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 クラウド音楽サービスの世界市場、タイプ別

  • 概要
  • サブスクリプション
  • モバイル
  • ダウンロード
  • その他

第6章 クラウド音楽サービスの世界市場:用途別

  • 概要
  • 商業
  • エンターテインメント
  • その他

第7章 クラウド音楽サービスの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 クラウド音楽サービスの世界市場競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • Apple Inc.
  • Google LLC.
  • Saavn Media Pvt Ltd.
  • Spotify AB
  • Amazon.com Inc
  • Times Internet
  • Pandora Media Inc.
  • ASPIRO AB
  • Deezer SA.
  • NetEase Inc

第10章 主な発展

  • 製品上市/開発
  • 合併と買収
  • 事業拡大
  • パートナーシップと提携

第11章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 26620

Cloud Music Service Market Size And Forecast

Cloud Music Service Market size was valued at USD 544.93 Million in 2022 and is projected to reach USD 2,491.73 Million by 2030, growing at a CAGR of 18.2% from 2023 to 2030.

The rise in the number of smartphones and tablet users along with rapid penetration of the internet across the globe are some of the major drivers that are positively influencing the growth of the Global Cloud Music Service Market. The Global Cloud Music Service Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Cloud Music Service Market Definition

The cloud music service is gaining momentum owing to the increased penetration of cloud services for digital music. With the help of cloud music services, users can back up their music collection and do not need to worry about hard drive failure or virus infection. There are two types of music cloud services. The first one is like radio stations and the users can create profiles with the service and create a music library to their preference. The second one gives the most freedom to users but also requires lots of work. With the help of these cloud music services, the users can store music remotely. Some of the popular cloud music services are amazon music unlimited, Spotify, pandora, and apple music.

Global Cloud Music Service Market Overview

The growth of the Global Cloud Music Service Market is driven by the growing penetration of the cloud for digital music. The cloud-based music services are increasingly being adopted on mobile phones. According to a report published by IFPI Global Music Report 2018, in 2017 around 176 million users subscribed to cloud music services, and the total revenue streaming revenues grew by 41.1%. Popular streaming services such as Apple Music, Spotify, and others are contributing heavily to the growth of the Global Cloud Music Service Market. The companies are trying the merger and acquisition strategy to gain the upper hand in the market.

For instance, Apple acquired Shazam, a popular music app that was used by millions of people across the globe. However, some restraints are expected to hinder the growth of the Global Cloud Music Service Market. The issues related to high internet costs are expected to limit the growth of the Global Cloud Music Service Market. Also, the increasing concerns related to bandwidth and the fast streaming requirement are expected to create challenges for the growth of the Global Cloud Music Service Market over the forecast period.

Global Cloud Music Service Market: Segmentation Analysis

The Global Cloud Music Service Market is segmented on the basis of Type, Application, and Geography.

Cloud Music Service Market, By Type

  • Subscription
  • Mobile
  • Download
  • Others

Based on Type, the market is bifurcated into Subscription, Mobile, Download, and Others. The mobile audio segment is expected to grow at the fastest rate owing to easier access to cloud music services through mobile electronic devices such as smartphones, tablets, and other music player devices.

Cloud Music Service Market, By Application

  • Commercial
  • Entertainment
  • Others

Based on Application, the market is bifurcated into Commercial, Entertainment, and Others. The entertainment segment is expected to grow at a rapid pace owing to the growth of streaming sites such as Spotify, apple music, and other streaming services.

Cloud Music Service Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, The Global Cloud Music Service Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the world. The largest share in the market will be dominated by North America. The dominance of the North American region is credited to the major players such as Spotify, Apple music, google music, amazon music unlimited, and pandora along with others.

Key Players

The "Global Cloud Music Service Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Apple Inc., Google LLC., Saavn Media Pvt Ltd., Spotify AB, Amazon.com Inc., Times Internet, Pandora Media Inc., ASPIRO AB, NetEase Inc, and Deezer SA.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Key Developments

  • Partnerships, Collaborations and Agreements
  • On June 6, 2019, President Barack Obama and Michelle Obama's production company, Higher Ground announced a partnership with Spotify to produce exclusive podcasts on the platform. Obama has built a Higher Ground to produce powerful stories that can entertain, inform and inspire, and raise new, diverse voices in the entertainment industry.
  • On February 2, 2019, Spotify Technology S.A., the world's most popular music broadcasting service, announced that it had entered into direct contracts with Gimlet Media Inc. an independent podcast content producer, and Anchor ("Anchor"), a leading company. the market for podcast creation, publishing, and monetization services. Commercial terms were not disclosed.
  • Product Launches and Product Expansions
  • In May 2018, YouTube launched a new music streaming service called Music on YouTube. The company's new mobile app and the desktop player will compete with Spotify and iTunes to offer official songs, albums, playlists, and artist radio stations. Although the service is free, there is also a paid membership. It will create ads and allow users to download and listen to music offline.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL CLOUD MUSIC SERVICE MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL CLOUD MUSIC SERVICE MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL CLOUD MUSIC SERVICE MARKET, BY TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Subscription
  • 5.3 Mobile
  • 5.4 Download
  • 5.5 Others

6 GLOBAL CLOUD MUSIC SERVICE MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Commercial
  • 6.3 Entertainment
  • 6.4 Others

7 GLOBAL CLOUD MUSIC SERVICE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL CLOUD MUSIC SERVICE MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Apple Inc.
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Google LLC.
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Saavn Media Pvt Ltd.
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Spotify AB
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Amazon.com Inc
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Times Internet
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Pandora Media Inc.
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 ASPIRO AB
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Deezer SA.
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 NetEase Inc
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 KEY DEVELOPMENTS

  • 10.1 Product Launches/Developments
  • 10.2 Mergers and Acquisitions
  • 10.3 Business Expansions
  • 10.4 Partnerships and Collaborations

11 Appendix

  • 11.1 Related Research