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市場調査レポート
商品コード
1626590
クラウド音楽サービスの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別、予測Global Cloud Music Service Market Size By Type (Subscription, Mobile, Download), By Application (Commercial, Entertainment), By Geographic Scope And Forecast |
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クラウド音楽サービスの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別、予測 |
出版日: 2024年07月27日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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クラウド音楽サービス市場規模は、2022年に5億4,493万米ドルと評価され、2023年から2030年にかけて18.2%のCAGRで成長し、2030年には24億9,173万米ドルに達すると予測されています。
クラウド音楽サービスの世界市場の成長にプラスの影響を与えている主な要因として、スマートフォンやタブレットのユーザー数の増加、インターネットの世界の急速な普及が挙げられます。クラウド音楽サービスの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
クラウド音楽サービスの世界市場定義
クラウド音楽サービスは、デジタル音楽用クラウドサービスの普及拡大により勢いを増しています。クラウド音楽サービスを利用すれば、ユーザーは自分の音楽コレクションをバックアップすることができ、ハードドライブの故障やウイルス感染を心配する必要がありません。クラウド音楽サービスには2種類あります。1つ目はラジオ局のようなもので、ユーザーはサービスでプロファイルを作成し、好みの音楽ライブラリを作成することができます。もう1つは、ユーザーに最も自由を与えますが、多くの作業を必要とします。これらのクラウド音楽サービスの助けを借りて、ユーザーはリモートで音楽を保存することができます。人気のあるクラウド音楽サービスには、amazon music unlimited、Spotify、pandora、apple musicなどがあります。
クラウド音楽サービスの世界市場概要
クラウド音楽サービスの世界市場の成長は、デジタル音楽に対するクラウドの浸透が進んでいることが背景にあります。クラウドベースの音楽サービスは、携帯電話での採用が増加しています。IFPI Global Music Report 2018が発表した報告書によると、2017年には約1億7,600万人のユーザーがクラウド音楽サービスに加入し、ストリーミングの総収入は41.1%増加しました。Apple Music、Spotifyなどの人気ストリーミングサービスが、世界のクラウド音楽サービス市場の成長に大きく貢献しています。各社は市場で優位に立つためにM&A戦略を試みています。
例えば、アップルは世界中の数百万人に利用されている人気音楽アプリShazamを買収しました。しかし、いくつかの市場抑制要因がクラウド音楽サービス市場の成長を妨げると予想されます。高いインターネットコストに関する問題は、世界のクラウド音楽サービス市場の成長を制限すると予想されます。また、帯域幅と高速ストリーミング要件に関連する懸念の高まりは、予測期間にわたって世界のクラウド音楽サービス市場の成長に課題を生じさせると予想されます。
Cloud Music Service Market size was valued at USD 544.93 Million in 2022 and is projected to reach USD 2,491.73 Million by 2030, growing at a CAGR of 18.2% from 2023 to 2030.
The rise in the number of smartphones and tablet users along with rapid penetration of the internet across the globe are some of the major drivers that are positively influencing the growth of the Global Cloud Music Service Market. The Global Cloud Music Service Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Cloud Music Service Market Definition
The cloud music service is gaining momentum owing to the increased penetration of cloud services for digital music. With the help of cloud music services, users can back up their music collection and do not need to worry about hard drive failure or virus infection. There are two types of music cloud services. The first one is like radio stations and the users can create profiles with the service and create a music library to their preference. The second one gives the most freedom to users but also requires lots of work. With the help of these cloud music services, the users can store music remotely. Some of the popular cloud music services are amazon music unlimited, Spotify, pandora, and apple music.
Global Cloud Music Service Market Overview
The growth of the Global Cloud Music Service Market is driven by the growing penetration of the cloud for digital music. The cloud-based music services are increasingly being adopted on mobile phones. According to a report published by IFPI Global Music Report 2018, in 2017 around 176 million users subscribed to cloud music services, and the total revenue streaming revenues grew by 41.1%. Popular streaming services such as Apple Music, Spotify, and others are contributing heavily to the growth of the Global Cloud Music Service Market. The companies are trying the merger and acquisition strategy to gain the upper hand in the market.
For instance, Apple acquired Shazam, a popular music app that was used by millions of people across the globe. However, some restraints are expected to hinder the growth of the Global Cloud Music Service Market. The issues related to high internet costs are expected to limit the growth of the Global Cloud Music Service Market. Also, the increasing concerns related to bandwidth and the fast streaming requirement are expected to create challenges for the growth of the Global Cloud Music Service Market over the forecast period.
The Global Cloud Music Service Market is segmented on the basis of Type, Application, and Geography.
Based on Type, the market is bifurcated into Subscription, Mobile, Download, and Others. The mobile audio segment is expected to grow at the fastest rate owing to easier access to cloud music services through mobile electronic devices such as smartphones, tablets, and other music player devices.
Based on Application, the market is bifurcated into Commercial, Entertainment, and Others. The entertainment segment is expected to grow at a rapid pace owing to the growth of streaming sites such as Spotify, apple music, and other streaming services.
The "Global Cloud Music Service Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Apple Inc., Google LLC., Saavn Media Pvt Ltd., Spotify AB, Amazon.com Inc., Times Internet, Pandora Media Inc., ASPIRO AB, NetEase Inc, and Deezer SA.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.