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市場調査レポート
商品コード
1626346
クラウド音楽サービス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Cloud Music Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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クラウド音楽サービス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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クラウド音楽サービス市場は予測期間中にCAGR 13%を記録する見込み
世界のモバイルユーザーベースは2025年までに58億6,000万人に達すると予想されており、アジア太平洋はこの世界の数字に316万人のユーザーを追加し、最も大きく貢献することになります。このような新規ユーザーによって、音楽ストリーミングの契約数が増えることになります。スマートテレビやスマートホームなど、世界はIoT時代に突入しており、音楽ストリーミング企業は様々なベンダーと提携し、サービスの拡充を図っています。
クラウド音楽サービスの主要市場のひとつは北米です。北米は音楽サービス導入のパイオニアであるため、他の地域よりも優位性があります。また、この地域には多くのクラウド音楽サービスプロバイダーが存在します。その中には、Pandora PlusとPremium、Apple Music、Amazon Music Unlimited、GoogleとYouTube Music、iHeartRadio All AccessとPlusがあります。SpotifyとApple Musicは、米国ユーザーの80%以上が定額ストリーミングを利用しています。
クラウド音楽サービス市場は競争が激しく、複数の主要企業で構成されています。市場シェアの面では、現在数社の主要企業が市場を独占しています。市場で上位にランクされるこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。
2022年5月、Amazon Musicはアルゼンチンでサービスを開始します。同サービスはすでにコロンビアとチリで利用可能であり、アルゼンチンを加えることでラテンアメリカでのリーチを拡大することになります。このストリーミングアプリでは、現地でキュレーションされたプレイリストやステーションも提供されます。
2022年8月、ドイツのメディア企業RTL DeutschlandはDeezerと提携し、音楽ストリーミングアプリRTL+Musikを開始しました。加入者は9,000万曲以上の楽曲、5,000のキュレーションプレイリスト、その他主要な音楽ストリーミング機能を楽しめるようになりました。
2022年7月、Spotifyは初めて、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、ブラジル、メキシコの非英語圏6カ国でビデオポッドキャストを拡大すると発表しました。これらの市場には、コンテンツ制作の最新技術やアイデアに精通したポッドキャストクリエイターの強力なコミュニティがあります。この動きは、新たな革新をもたらし、世界中のユーザーの人気を得るために計画されました。
The Cloud Music Services Market is expected to register a CAGR of 13% during the forecast period.
The global mobile user base is expected to reach 5.86 billion by 2025, and Asia Pacific will be the most significant contributor, adding 3.16 million users to this global figure. These new users will result in more music streaming subscriptions. The world is moving forward in the IoT era with smart televisions and smart homes, and music streaming firms partner with various vendors to expand their service offerings.
One of the key geographical markets for cloud music services is North America. North America has an advantage over other regions because it was a pioneer in adopting music services. Also, there are many cloud music service providers in the area. Among these are Pandora Plus and Premium, Apple Music, Amazon Music Unlimited, Google and YouTube Music, and iHeartRadio All Access and Plus. Spotify and Apple Music fuel the subscription streaming for over 80% of US users.
The cloud music services market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, a few significant players currently dominate the market. These major players with high rankings in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries.
In May 2022, Amazon Music launches its services in Argentina. The service is already available in Colombia and Chile, and adding Argentina will expand its reach in Latin America. The streaming app will also feature locally curated playlists and stations.
In August 2022, a German media company, RTL Deutschland, joined forces with Deezer to launch the music streaming app RTL+ Musik. Subscribers can now enjoy over 90 million tracks, 5,000 curated playlists, and other key music streaming features.
In July 2022, Spotify, for the first time, announced the expansion of video podcasts in six non-English-speaking countries like Germany, France, Italy, Spain, Brazil, and Mexico. These markets have strong communities of podcast creators who are experts in the newest technologies and ideas for making content. This move was planned to bring new innovation and gain popularity among users around the world.