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市場調査レポート
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1626346

クラウド音楽サービス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cloud Music Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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クラウド音楽サービス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クラウド音楽サービス市場は予測期間中にCAGR 13%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • クラウドストレージは、音楽産業とデジタル音楽の消費方法を完全に変革しました。クラウドベースの音楽サービスを提供する主要デバイスは、その普及率とカバー範囲の拡大により、主に携帯電話がコンピュータに取って代わっています。IFPI World Music Report 2022によると、音楽ストリーミングは世界の音楽市場の拡大に65%寄与しています。
  • Car Spatial Audio with Dolby Atmos体験は、 Mercedes-Benz、Apple Music、Universal Music Groupの提携により実現しました。調査によると、自動車ドライバーの76%がリアルな空間音を好んでいます。AppleがApple以外のデバイスでサービスを提供するのはこれが初めてです。
  • フランスを拠点とする音楽ストリーミングアプリDeezerは、ドイツの放送局RTLと手を組み、同国でのサービス拡大を計画しています。RTLはTVシリーズ、映画、ライブTV、スポーツのストリーミングサービスを提供しており、今回の提携により、ユーザーはDeezerのパーソナライズド・サウンドトラック機能Flowやキュレートされたプレイリストにアクセスできるようになります。
  • COVID-19ウイルスはデジタルプラットフォームの新たな波を引き起こし、クラウド音楽サービス市場の成長に貢献しました。個人はAIを搭載した音楽制作ツールを使って音楽を制作しました。これらの用途は、より多くのストレージへの需要を開拓し、消費者はオンデマンド音楽サービスを採用しました。
  • ストリーミングプロバイダーの大半は、収益性の高いビジネス戦略を開発する必要があります。このセグメントの成長を促進するためには、国家的な規制も必要可能性があります。たとえば中国では、現地の法律と閉鎖的なデジタル市場によって、国際的なストリーミング参入企業が視聴者にリーチすることができないです。このような市場は、音楽ストリーミングサービス間の競争を弱め、最終的にクラウド音楽セグメントの需要を減少させると考えられます。

クラウド音楽サービス市場の動向

スマートフォンとタブレットの普及がクラウド音楽サービス市場を牽引

世界のモバイルユーザーベースは2025年までに58億6,000万人に達すると予想されており、アジア太平洋はこの世界の数字に316万人のユーザーを追加し、最も大きく貢献することになります。このような新規ユーザーによって、音楽ストリーミングの契約数が増えることになります。スマートテレビやスマートホームなど、世界はIoT時代に突入しており、音楽ストリーミング企業は様々なベンダーと提携し、サービスの拡充を図っています。

  • 2022年12月:英国の音楽動画アプリ「Roxi」がサムスンと提携。この契約により、2018年以降に製造されたすべてのサムスンスマートTVにロキシの音楽動画アプリがインストールされます。これに伴い、同アプリはAmazonのFire TV、Google TV、Android TVのプレミアムシリーズにも提供されます。
  • 2022年8月:SpotifyはSamsungと協業し、SamsungのAndroidスマートフォンのポートフォリオにグループリスニング、シームレスリスニングなどの新機能を記載しています。さらに、SpotifyとGoogle Assistantの先進的機能により、ギャラクシーウォッチでも簡単な音声コマンドで音楽の再生、ポッドキャストの一時停止、音量の上げ下げができるようになります。

北米地域が主要市場シェアを占める見込み

クラウド音楽サービスの主要市場のひとつは北米です。北米は音楽サービス導入のパイオニアであるため、他の地域よりも優位性があります。また、この地域には多くのクラウド音楽サービスプロバイダーが存在します。その中には、Pandora PlusとPremium、Apple Music、Amazon Music Unlimited、GoogleとYouTube Music、iHeartRadio All AccessとPlusがあります。SpotifyとApple Musicは、米国ユーザーの80%以上が定額ストリーミングを利用しています。

  • Apple Musicの人気は米国で高まり続けています。2022年2月末までに、Apple Musicの有料加入者数は2,800万人で、スポティファイの2,600万人と比べています。
  • 一方、Spotifyは2022年2月までのアクティブユーザー数を2億700万人と主張しています。また、北米地域(カナダを含むがメキシコは含まない)では、プレミアム加入者は2,880万人、月間アクティブリスナーは6,210万人であるとしています。

クラウド音楽サービス産業概要

クラウド音楽サービス市場は競争が激しく、複数の主要企業で構成されています。市場シェアの面では、現在数社の主要企業が市場を独占しています。市場で上位にランクされるこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。

2022年5月、Amazon Musicはアルゼンチンでサービスを開始します。同サービスはすでにコロンビアとチリで利用可能であり、アルゼンチンを加えることでラテンアメリカでのリーチを拡大することになります。このストリーミングアプリでは、現地でキュレーションされたプレイリストやステーションも提供されます。

2022年8月、ドイツのメディア企業RTL DeutschlandはDeezerと提携し、音楽ストリーミングアプリRTL+Musikを開始しました。加入者は9,000万曲以上の楽曲、5,000のキュレーションプレイリスト、その他主要な音楽ストリーミング機能を楽しめるようになりました。

2022年7月、Spotifyは初めて、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、ブラジル、メキシコの非英語圏6カ国でビデオポッドキャストを拡大すると発表しました。これらの市場には、コンテンツ制作の最新技術やアイデアに精通したポッドキャストクリエイターの強力なコミュニティがあります。この動きは、新たな革新をもたらし、世界中のユーザーの人気を得るために計画されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因の採用
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Spotify AB
    • Apple Inc.
    • Amazon.com Inc.
    • Google LLC
    • Times Internet
    • Pandora Media Inc.
    • Saavn Media Pvt Ltd.
    • ASPIRO AB
    • NetEase Inc.
    • Deezer SA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48004

The Cloud Music Services Market is expected to register a CAGR of 13% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Cloud storage has entirely transformed the music industry and how digital music is consumed. Due to its expanding penetration and coverage, the mobile phone has primarily replaced the computer as the primary device for delivering cloud-based music services. The IFPI World Music Report 2022 states that music streaming contributed 65% to the expansion of the global music market.
  • The Car Spatial Audio with Dolby Atmos experience was made possible by a partnership between Mercedes-Benz, Apple Music, and Universal Music Group.According to a survey, 76% of car drivers preferred realistic spatial sound. This is the first time Apple will offer its services on a non-Apple device.
  • Deezer, the France-based music streaming app, plans to join forces with German broadcaster RTL to expand its services in the country. RTL offers streaming services for TV series, movies, live TV, and sports, and this partnership will allow users to access Deezer's personalized soundtrack feature Flow and curated playlists.
  • The COVID-19 virus caused a new wave of digital platforms to grow, which helped the cloud music service market grow.Individuals used AI-powered music creation tools to make their music. These applications developed the demand for more storage, and consumers adopted on-demand music services.
  • The majority of streaming providers need to develop a profitable business strategy. National regulations might also be necessary to enhance this sector's growth. In China, for example, local law and the country's closed-off digital market prevent international streaming players from reaching those viewers. Such marketplaces will lessen competition between music streaming services, ultimately resulting in less demand for the cloud music sector.

Cloud Music Services Market Trends

Increasing Penetration of Smartphones and Tablets drives the Market for Cloud Music Services

The global mobile user base is expected to reach 5.86 billion by 2025, and Asia Pacific will be the most significant contributor, adding 3.16 million users to this global figure. These new users will result in more music streaming subscriptions. The world is moving forward in the IoT era with smart televisions and smart homes, and music streaming firms partner with various vendors to expand their service offerings.

  • December 2022: UK-based music-video app "Roxi" partners with Samsung. With this deal, every Samsung Smart TV manufactured since 2018 will have the Roxi music-video app installed. Along with this, the app will also be provided with Amazon's Fire TV, Google TV, and the premium range of Android TV.
  • August 2022: Spotify collaborated with Samsung to offer new features like group listening, seamless listening, and more to Samsung's Android smartphone portfolio. Furthermore, with the advanced features of Spotify and Google Assistant, the Galaxy watches will also be able to play music, pause podcasts, or raise or lower the volume using simple voice commands.

North American Region Is Expected To Hold Major Market Share

One of the key geographical markets for cloud music services is North America. North America has an advantage over other regions because it was a pioneer in adopting music services. Also, there are many cloud music service providers in the area. Among these are Pandora Plus and Premium, Apple Music, Amazon Music Unlimited, Google and YouTube Music, and iHeartRadio All Access and Plus. Spotify and Apple Music fuel the subscription streaming for over 80% of US users.

  • The popularity of Apple Music continued to increase in the USA. By the end of February 2022, Apple Music had 28 million paid subscribers, compared to Spotify's 26 million.
  • Spotify, on the other hand, claimed to have 207 million active users through February 2022. It also showed that in its North America region, which includes Canada but not Mexico, there were 28.8 million premium subscribers and 62.1 million monthly active listeners.

Cloud Music Services Industry Overview

The cloud music services market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, a few significant players currently dominate the market. These major players with high rankings in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries.

In May 2022, Amazon Music launches its services in Argentina. The service is already available in Colombia and Chile, and adding Argentina will expand its reach in Latin America. The streaming app will also feature locally curated playlists and stations.

In August 2022, a German media company, RTL Deutschland, joined forces with Deezer to launch the music streaming app RTL+ Musik. Subscribers can now enjoy over 90 million tracks, 5,000 curated playlists, and other key music streaming features.

In July 2022, Spotify, for the first time, announced the expansion of video podcasts in six non-English-speaking countries like Germany, France, Italy, Spain, Brazil, and Mexico. These markets have strong communities of podcast creators who are experts in the newest technologies and ideas for making content. This move was planned to bring new innovation and gain popularity among users around the world.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
  • 4.4 Market Restraints
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North America
    • 5.1.2 Europe
    • 5.1.3 Asia Pacific
    • 5.1.4 Latin America
    • 5.1.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Spotify AB
    • 6.2.2 Apple Inc.
    • 6.2.3 Amazon.com Inc.
    • 6.2.4 Google LLC
    • 6.2.5 Times Internet
    • 6.2.6 Pandora Media Inc.
    • 6.2.7 Saavn Media Pvt Ltd.
    • 6.2.8 ASPIRO AB
    • 6.2.9 NetEase Inc.
    • 6.2.10 Deezer SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS