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市場調査レポート
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音楽アプリ: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Music App - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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音楽アプリ: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

音楽アプリ市場規模は2024年に277億1,000万米ドルと推定され、2029年までに347億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.63%のCAGRで成長します。

音楽アプリ- マーケット

これは、アプリ内購入の需要の増加と、世界のデジタルライフスタイルがモバイルアプリの採用に依存していることが原因であると考えられます。

主なハイライト

  • オフライン音楽トラックに対する世界の需要は急速に拡大しており、業界の拡大を支えています。これらのアプリケーションは主に、スリープタイマー、ウィジェット、ロック画面機能、フォルダーの参照、効率的な検索調査手法を提供します。世界中で歌詞を認識するアラート技術のニーズが高まっているため、市場は拡大すると考えられます。
  • 市場の成長は、世界中のスマートフォンユーザーの増加とスマートフォンの技術進歩によって推進されています。さらに、データ消費量の増加、世界中でのインターネットの普及、さまざまなプロモーション方法やサブスクリプションの割引などのオファーの使用の急増が市場の拡大を加速させています。
  • 習慣的な行動を克服し、あるアプリケーションから別のアプリケーションに移行するコストを削減できるオファーを開発することは、多くの音楽アプリケーション会社がライバルから顧客を獲得しようとするときに直面する大きな課題です。料金の切り替えは本当に頭の痛い問題ですが、それを回避する方法はあります。
  • 主要企業の主な目標は、慎重に作成されたプレイリストを音楽アプリに提供することです。主要な市場企業は、上品な外観を備えたユーザーフレンドリーな音楽アプリを提供しています。主要な企業には、使いやすい検索機能、MP3デバイスのサポート、パーソナライズされた音楽ライブラリが含まれます。 AndroidおよびiOSベースのプラットフォームを利用して、主要企業は音楽アプリに互換性のある分析技術を提供します。
  • アプリ内購入サービスの改善とユーザーのクラウドストレージベースのアプリへの急速な移行により、音楽アプリが大幅に増加したのは世界のロックダウンの最中でした。パンデミック中にポッドキャスト管理アプリサービスの需要が高まったため、市場の人気が高まりました。北米とアジアの国々では、パンデミックの時代以来、ユーザー数の増加が見られました。

音楽アプリ市場動向

アプリ内購入の需要の高まり

  • 世界のスマートフォンユーザーベースは63億人を超えており、モバイルアプリ市場の急成長は驚くべきことではありません。アプリの使用とスマートフォンの普及は依然として着実に拡大しているため、その勢いがすぐに衰える気配はありません。
  • モバイルアプリケーションは私たちの日常生活を大きく変えました。 Spotify、Pandoraなど、適応性のある多数のプログラムが私たちの日常生活に定着しつつあります。データは手頃な価格ですぐに入手できるため、音楽愛好家はアプリにすぐにアクセスできるようになりました。アプリのユーザーはいつでもどこでも音楽を聴くことができます。過去10年間にわたり、何百万もの顧客が評判の良いオンデマンド音楽ストリーミングアプリを使用してきました。
  • 音楽アプリ市場は、簡単なアプリ内購入サービスのおかげで拡大しており、ユーザーがクラウドストレージベースのアプリに迅速に移行したことで、音楽アプリの人気が大幅に高まりました。ポッドキャスト管理ソフトウェアサービスの需要の増加により、市場はパンデミックを通じて成長しました。特に、音楽アプリケーションの主要企業が付加価値の手段として顧客に提供するさまざまな割引やオファーが、世界中でアプリ内購入の需要を押し上げています。
  • 間違いなく最も有名な音楽ストリーミングサービスであるSpotifyは、この分野の主要企業であり、4億600万人を超える加入者がおり、誰もが想像できるほぼすべてのアーティストの8,000万曲にアクセスできます。カスタムプレイリストを作成できるため、モバイルアプリはデスクトップ版と同じ機能を提供し、個々の曲またはアルバム全体をストリーミングできます。
  • 昨年9月、SpotifyはApple App StoreでダウンロードされたiPhone用音楽アプリのトップとなりました。 iPhoneのユーザーは音楽ストリーミングサービスから328万回ダウンロードしました。 YouTube Musicは世界中の消費者から約110万回ダウンロードされ、2番目にダウンロードされた音楽アプリとなりました。

北米で需要の高い音楽アプリ

  • 過去数年間、北米は大きな市場シェアを獲得してきました。また、予測期間中も成長は続くと予想されます。この成長は、米国とカナダで、この地域全体で急速に成長しているさまざまなジャンルのオンライン曲やプレイリストに対する消費者の需要の増加に起因しています。
  • 米国は世界の技術の中心地であると言われています。この国は、継続的なイノベーションと、長期的な影響を与える可能性のある技術的に洗練されたアプリを利用する傾向の拡大により、最新のテクノロジーとアプリケーションを迅速に開発するための一貫した努力を行っています。
  • Apple, Inc., Inc.、Google LLC、Pandora Media, Inc.などの主要な市場参入企業の存在は、この地域の産業を支える重要な推進力です。注目すべきは、企業が人工知能(AI)を統合して、変化する選択肢を追跡し、それらを顧客に提供していることです。新しいテクノロジーの定期的な導入と、音楽アプリの特定のプリセット機能に対するニーズの高まりにより、需要が増加すると予想されます。
  • 北米地域はインターネットが広範囲にカバーされており、急速に拡大しています。さらに、OoklaのSpeedtest.netによると、昨年 8月の時点で、アメリカ人の固定ブロードバンド接続の速度はダウンロード 167 Mbps、アップロード 22 Mbpsであり、固定ブロードバンド速度の中央値で世界 6位にランクされています。また、この地域では5G計画の展開が急速に進んでいます。これらの要因は市場の成長に非常に大きく貢献します。
  • 特に、2021年の時点で米国には2億9,800万人のスマートフォンユーザーがおり、世界最大のスマートフォン市場の1つとなっています。過去数年間、米国におけるスマートフォン普及率は着実に増加し、世界のスマートフォン市場の全体的な拡大に伴い、2021年 2月には85%に達しました。スマートフォンの市場への急速な普及により、音楽アプリの需要も拡大しています。

音楽アプリ業界の概要

音楽アプリ市場は現在、いくつかの大手市場企業で構成されているため、適度に細分化されています。市場の主要企業の多くは、進歩をもたらすために絶えず努力しています。いくつかの著名な企業が提携を結び、発展途上地域で世界の拠点を拡大し、市場での地位を強化しています。この市場の主要企業には、Spotify AB、Genetec Inc、Apple Inc、Google LLC、Pandoraなどが含まれます。

2022年 11月に、PandoraとSiriusXMはアーティストアクセラレーションプログラムを導入しました。この取り組みでは、「SiriusXMチャンネルとPandoraステーションにわたる長期キャンペーンのためのターゲットを絞ったプログラミングと、両事業からのさまざまな継続的なマーケティングサポート」が約束されています。年間6~12人のアーティストに集中します。

2022年9月、Appleは人気のApple Musicアプリとともにスタンドアロンのクラシック音楽アプリをリリースする準備を進めていると発表しました。このソロクラシック音楽アプリは、今後のiOS 16リリースに含まれる予定です。それ以来、Appleはメディアでこの計画についてコメントしていないです。したがって、アプリが今年中に公開されるかどうかは不明です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の業界への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • アプリ内購入の需要の高まりが市場を牽引
    • スマートフォンの堅調な普及とインターネットの普及により市場が成長
  • 市場抑制要因
    • 消費者の行動パターンの変化を理解することに関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アプリ内購入
    • 広告
    • その他のタイプ
  • プラットフォーム別
    • Android
    • iOS
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Spotify AB
    • Apple Inc
    • Google LLC
    • Tencent Music Entertainment Group
    • NetEase, Inc
    • Deezer
    • SoundCloud
    • Pandora
    • Tidal
    • Wynk Music

第8章 投資分析

第9章 今後の動向

目次
Product Code: 93530

The Music App Market size is estimated at USD 27.71 billion in 2024, and is expected to reach USD 34.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.63% during the forecast period (2024-2029).

Music App - Market

This can be attributed to the increase in demand for in-app purchases and the dependence of global digital lifestyles on adopting mobile apps.

Key Highlights

  • Global demand for offline music tracks is expanding quickly, supporting industry expansion. These applications primarily offer a sleep timer, widgets, a lock screen feature, folder browsing, and an efficient search methodology. The market would expand due to the rising need for alert technologies that recognize lyrics worldwide.
  • The market's growth is driven by increased smartphone users worldwide and technical advancements in smartphones. Additionally, increased data consumption, internet penetration worldwide, and a surge in the use of various promotional methods and offers like discounts on subscriptions fuel market expansion.
  • Overcoming habitual behavior and developing an offer that might cut down on the costs of transferring from one application to another are the major challenges that many music application companies confront when attempting to win over customers from rivals. Switching charges are a genuine headache, but there are ways to get around them.
  • The key company's primary goal is to offer carefully produced playlists for music apps. The main market players provide a user-friendly music app with a classy appearance. The major players include easy-to-use search functionality, MP3 device support, and personalized music libraries. With the aid of android- and iOS-based platforms, the key players offer a compatible analytical technique for the music app.
  • It was during the global lockdown that music apps experienced a significant increase because of improved in-app purchasing services and the quick movement of users to cloud storage-based apps. Due to the increased demand for podcast management app services during the pandemic, the market grew in popularity. Countries across North America and Asia have witnessed an uptick in the number of users since the pandemic days.

Music App Market Trends

Rising Demand for In-App Purchases

  • The global smartphone user base of over 6.3 billion makes the booming mobile app market unsurprising. It shows no signs of slowing down soon since app usage and smartphone penetration are still expanding steadily.
  • Mobile applications have profoundly altered our daily lives. Numerous adaptable programs, including Spotify, Pandora, and others, are finding a place in our daily lives. Music enthusiasts can now quickly access the app because data is readily available and affordable. Users of the app can listen to music wherever and whenever they want. Over the past decade, millions of customers have used reputable on-demand music streaming apps.
  • The music app market is expanding owing to the effortless in-app purchasing services and the quick conversion of users to cloud storage-based apps have significantly increased the popularity of music apps. Due to the increased demand for podcast management software services, the market grew throughout the pandemic. Notably, the various discounts and offers the music application key players provide to its customers as a way of value addition are driving the demand for in-app purchases worldwide.
  • Spotify, undoubtedly the most well-known music streaming service, is a major player in the sector, with more than 406 million subscribers and access to 80 million songs from practically any artist anyone can imagine. With the opportunity to make custom playlists, the mobile app offers the same functionality as its desktop counterpart, allowing you to stream individual songs or full albums.
  • In September last year, Spotify was the top downloaded music app for iPhone in the Apple App Store. Users of iPhones downloaded 3.28 million times from the music streaming service. With almost 1.1 million downloads from consumers worldwide, YouTube Music was the second-most downloaded music app.

Music Apps in High Demand in North America

  • North America has had a significant market share in the past few years. Also, the growth is expected to continue in the forecast period. This growth is attributable to increased consumer demand in the United States and Canada for online songs and playlists of different genres that are rapidly growing across the region.
  • The United States is said to be the technological hub of the world. The country makes a consistent effort to rapidly develop the newest technology and applications, with continuous innovation and the extending trend of utilizing technologically sophisticated apps that can make a long-term impact.
  • The existence of major market participants like Apple, Inc., Inc., Google LLC, and Pandora Media, Inc. are crucial drivers supporting this region's industry. Notably, the companies are integrating artificial intelligence (AI) to track the changing choice and provide them to the clients. The regular infusion of emerging technologies and the rising need for specified preset features in music apps are expected to increase demand.
  • The North American region has significant internet coverage and is quickly expanding. Furthermore, as of August last year, Americans received 167 Mbps of download speed and 22 Mbps of upload speed on their fixed broadband connections, placing them sixth in the world for median fixed broadband speeds, according to Ookla's Speedtest.net. Also, the region is very rapidly witnessing the roll out of 5G plans. These factors contribute very highly to the growth of the market.
  • Notably, as of 2021, there were 298 million smartphone users in the United States, making it one of the largest smartphone markets in the world. Over the previous few years, the smartphone penetration rate in the United States has steadily increased, reaching 85% in February 2021, in line with the general expansion of the smartphone market globally. The strong penetration of smartphones in the market is also expanding the demand growth for music apps.

Music App Industry Overview

The Music App Market is moderately fragmented as it currently consists of several large market players. Many key players in the market are in constant efforts to bring advancements. A few prominent companies are entering into collaborations and expanding their global footprints in developing regions to consolidate their positions in the market. The major player in this market includes Spotify AB, Genetec Inc, Apple Inc, Google LLC, Pandora, and others.

In November 2022, Pandora and SiriusXM introduced an artist acceleration program. The initiative promises "targeted programming for a prolonged campaign across SiriusXM channels and Pandora stations, as well as different ongoing marketing support from both businesses". It will concentrate on 6-12 artists per year. The first selection is Coco Jones, a Def Jam Recordings-signed R&B performer, actor, and TikTok celebrity.

In September 2022, Apple announced that it was preparing to release a standalone classical music app along with its popular Apple Music app. The solo classical music app will be included in the upcoming iOS 16 release. Since then, Apple has not commented on the plans in the media; thus, it is unknown if the app will be published in the current year.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Higher Demand for In-App Purchase Driving the Market
    • 5.1.2 Market Growth Aided by Robust Smart Phone Penetration and Internet Coverage
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns Relating to Understanding the Changing Behaviour Pattern of the Consumers

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 In-app Purchases
    • 6.1.2 Advertisement
    • 6.1.3 Other Types
  • 6.2 By Platform
    • 6.2.1 Android
    • 6.2.2 Iphone
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Spotify AB
    • 7.1.2 Apple Inc
    • 7.1.3 Google LLC
    • 7.1.4 Tencent Music Entertainment Group
    • 7.1.5 NetEase, Inc
    • 7.1.6 Deezer
    • 7.1.7 SoundCloud
    • 7.1.8 Pandora
    • 7.1.9 Tidal
    • 7.1.10 Wynk Music

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS