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市場調査レポート
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1532925

クラウド音楽サービス市場 - 2024年~2029年までの予測

Cloud Music Services Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
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英文 118 Pages
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即日から翌営業日
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クラウド音楽サービス市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年07月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

クラウド音楽サービス市場は、2024年の118億100万米ドルから予測期間中に29.80%のCAGRで成長し、2029年までには434億8,600万米ドルに達すると予測されています。

音楽サービスや音楽プロバイダーは、ユーザー向けの「音楽オンデマンド」機能を含むサービスやソリューションであり、楽曲や音楽のプロデューサーや作者とのロイヤリティの収集、登録、ライセンス供与、会計処理も行ないます。オンラインまたはクラウドベースの音楽サービスは、インターネットを通じてユーザーに好みの音楽を提供するストリーミングメディアの一種であり、必ずしも音楽ファイルのダウンロードや保存を必要としません。オンライン音楽サービスを利用することで、消費者や加入者は自分の好きな音楽に簡単にアクセスすることができ、また、芸術作品を購入することなく合法的に消費することができる費用効率の高い方法を提供することができます。

近年、世界の音楽・オーディオ産業は大きく成長しています。世界の音楽産業の増加は、クラウド音楽サービスの好影響を示しています。米国ミュージックが発表したレポートによると、2022年、英国の音楽輸出額は約43億米ドル(40億ユーロ)となりました。同様に、米国レコード協会(RIAA)は2023年、米国の音楽のストリーミング収入は144億米ドルと推定され、2022年の133億米ドル、2021年の124億米ドルから増加したと述べています。

また、モバイル機器向けのクラウド音楽サービスは、一般的にユーザーに音楽へのアクセシビリティを提供するアプリです。一方、ウェブベースのサービスは、プロバイダーのウェブサイト上でインターネットを通じてストリーミングを提供します。クラウド音楽サービス市場は、ワンクリックで音楽やポッドキャストが利用できることから、法外な成長率で上昇すると予測されています。

また、音楽業界はクラウドサービスの導入により急成長しており、これが市場成長を後押しする大きな要因の1つとなっています。低遅延でより高速に音楽をダウンロードできる5Gの普及は、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。北米は、特にインターネットへのアクセスの増加や音楽業界の技術開発により、クラウド音楽サービス市場において重要な位置を占めると見られています。

クラウド音楽サービス市場の促進要因:

  • インターネットへのアクセシビリティの向上は、クラウド音楽サービスの需要を世界的に促進すると予測されます。

クラウド音楽サービスの世界の需要増加の主な要因の1つは、世界のインターネットアクセシビリティの向上にあります。世界市場におけるスマートフォンやインターネットの普及に伴い、インターネットを利用したサービスの需要が大幅に増加しました。オンラインビデオストリーミング、映画ストリーミング、音楽ストリーミング、eコマースなど、さまざまな新しいインターネットベースのプラットフォームが、市場の上昇を目の当たりにしました。

国際通信連合(ITU)が発表したインターネット・データによると、2023年には世界人口の67%にあたる約54億人がインターネットにアクセスできるようになるといいます。

クラウド音楽サービス市場の地域別展望

  • 米国地域が市場成長に大きく貢献すると予測されます。

米国は、Spotify、Apple Inc.、Amazon、Pandoraなど、多くのプレイヤーの存在により、クラウドサービス音楽市場が予測期間中に拡大すると予測されます。加えて、同国では多くの電子機器の普及が進んでいることも、市場成長を後押しする大きな要因となっています。世界銀行によると、携帯電話の普及率は人口100人当たり110台です。

米国のクラウド音楽サービス市場における戦略的提携やパートナーシップは、予測期間中に市場を活性化させると予想されます。例えば、2022年8月、SpotifyはSamsungと提携し、ユーザーにより多くの聴き方を提供します。この提携により、Samsungのユーザーは自分のデバイスとSpotifyをシームレスに接続できるようになり、音楽が途切れることがなくなります。シームレスミュージックはすべてのギャラクシーデバイス、時計、バッドで利用できるようになります。

セルラー通信工業会(CTIA)によると、アメリカでは5G接続が急速に増加しており、これが今後数年間の市場成長を促進する大きな要因のひとつとなっています。2020年、アクティブな5Gデバイスは1,400万台で、2021年には8,600万台に増加しました。2022年には、同国の5Gアクティブユーザー数は1億6,200万人に増加しました。したがって、今後数年間は、5G市場の拡大が市場の成長を後押しすると予想されます。

クラウド音楽サービス市場の主要な発展:

  • 2023年11月 - Google CloudはSpotifyと提携し、パートナーシップを拡大し、インフラ、AI/ML技術、データ分析における専門知識を増幅しました。Google CloudとSpotifyは、2016年以来Spotifyに優先的に採用されており、現在、同プラットフォームは5億7,400万人以上にサービスを提供しています。今回のSpotifyとの新たなパートナーシップは、Google CloudのAIツールを探求し、コンテンツの発見、パーソナライズされたレコメンデーション、安全なリスニングなど、Spotifyの重要な側面を改善します。

クラウド音楽サービス市場の主要企業:

  • Spotify - Spotifyは、顧客が毎回適切な音楽やポッドキャストを見つけられるように支援します。同社は2008年に設立され、現在、1億曲以上の楽曲、600万タイトルのポッドキャスト、350万タイトルのオーディオブックをアラカルトで提供しています。世界で最も人気のあるオーディオ・ストリーミング・プラットフォームのひとつで、180以上の市場で2億3,900万人の加入者を含む6億1,500万人以上のユーザーを抱えています。
  • YouTube - 2005年に設立されたYouTubeは、クラウド音楽サービス市場における主要企業のひとつです。同社のミッションは、すべての人に声を与え、それを世界に発信することです。
  • Sound Cloud - 2007年に設立されたSound Cloudは、アーティストとリスナーの世界コミュニティによって運営されるアーティストファーストのプラットフォームです。同社は、音楽におけるキャリアを築き、成長させるためのツール、サービス、プラットフォームで個々のアーティストを支援しています。
  • Amazon - Amazonは、顧客への執着、長期的思考、卓越した運営へのコミットメント、イノベーションへの情熱を含む4つの主要原則によって導かれています。また、オーナーシップ、発明、簡素化、質素倹約、大きく考えること、最高の人材を採用し育成することなど、16のリーダーシップ原則も掲げています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 クラウド音楽サービス市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ダウンロード可能
  • サブスクリプション
  • ストリーミング

第6章 クラウド音楽サービス市場:プラットフォーム別

  • イントロダクション
  • モバイルデバイス
  • ウェブベース

第7章 クラウド音楽サービス市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 個人
  • 仕事

第8章 クラウド音楽サービス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • プラットフォーム別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • プラットフォーム別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • プラットフォーム別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • プラットフォーム別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • プラットフォーム別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業とMarkeyの収益性
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Apple, Inc.
  • Spotify
  • Amazon
  • Pandora
  • Sound Cloud
  • KKBOX
  • Youtube
  • Deezer SA
  • Saavn LLC
  • Gaana.com
  • Qobuz
  • Tidal Music AS
  • Napster
  • Wynk Music(Airtel Digital Ltd.)
  • Netease Cloud Music Co., Ltd.
目次
Product Code: KSI061610555

The cloud music services market is projected to grow at a CAGR of 29.80% over the forecast period, from US$11.801 billion in 2024, and is expected to reach US$43.486 billion by 2029.

A music service or music provider is a service or solution that includes 'music-on-demand' features for the users, and it also collects, registers, licenses, and accounts royalties with the producer and writer of the songs or music. Online or cloud-based music services are a type of streaming media that provides users with the music of their choice through the internet, necessarily not requiring downloading or storing the music file. With online music services, the consumer or the subscriber has easy access to the music of their choice, along with offering a cost-efficient method to legally consume the art form without buying it.

The global music and audio industry has greatly increased in recent years. The increase in the music industry globally has shown a positive impact of cloud music services. The report published by UK Music stated that in 2022, the music export of the UK was valued at about US$4.3 billion (Euro 4 billion). Similarly, the Recording Industry Association of America (RIAA) in 2023 stated that in 2023, the streaming revenue of US music was estimated at US$14.4 billion, which increased from US$13.3 billion in 2022 and US$12.4 billion in 2021.

In addition, cloud music services for mobile devices are generally apps that offer music accessibility to the user. In contrast, web-based services offer streaming through the internet on the provider's website. The cloud music services market is projected to rise at an exorbitant growth rate, owing to the vast availability of music and podcasts in one click.

Moreover, the music industry is growing rapidly with the introduction of cloud services, which is one of the major reasons boosting the market growth. The increasing penetration of 5G, which enables people to download music faster and with low latency, is anticipated to propel the market growth in the coming years. North America is poised to hold a prominent position in the cloud music services market, particularly due to its increasing accessibility to the internet and the technological developments in the music industry.

CLOUD MUSIC SERVICES MARKET DRIVERS:

  • The increase in the accessibility of the internet is anticipated to propel the demand for cloud music services globally.

One of the major drivers for the increase in the global demand for cloud music services can be traced to the increase in global Internet accessibility. With the increase in the accessibility of smartphones and the Internet in the global market, the demand for Internet-based services increased massively. Various new internet-based platforms, such as online video streaming, movie streaming, music streaming, and e-commerce, among others, witnessed the rise in their market.

The individual using the internet data published by the International Telecommunication Union (ITU) stated that in 2023, about 5.4 billion or 67% of the global population had access to the internet.

Cloud Music Services Market Geographical Outlook

  • The United States region is predicted to contribute significantly to market growth.

The United States market for cloud services music is expected to propel in the projected period, owing to the presence of many players such as Spotify, Apple Inc., Amazon, and Pandora, among others. Additionally, the increasing presence of many electronic devices in the country is a major reason propelling the market growth. According to the World Bank, the penetration of mobile phones is 110 mobiles per 100 people.

Strategic collaboration and partnership in the United States cloud music service market is anticipated to fuel the market in the projected period. For instance, in August 2022, Spotify partnered with Samsung to give users more ways to listen. The partnership will allow Samsung users to seamlessly connect their devices with Spotify so that music never stops. Seamless music will be available on all Galaxy devices, watches, and buds.

According to the Cellular Telecommunications Industry Association (CTIA), 5G connections in America are increasing rapidly, which is one of the major factors fueling market growth in the coming years. In 2020, the active 5G devices were 14 million, which grew to 86 million in 2021. In 2022, the number of 5G active users in the country grew to 162 million. Hence, in the coming years, the growing 5G market is anticipated to boost market growth.

Cloud Music Services Market Key Developments:

  • November 2023- Google Cloud partnered with Spotify to expand the partnership and amplify their expertise in infrastructure, AI/ML technologies, and data analytics. Google Cloud and Spotify have been preferred for Spotify since 2016, and at present, the platform serves more than 574 million people. This new partnership with Spotify will explore Google Cloud's AI tools to improve its critical aspects, including content discovery, personalized recommendations, and safe listening.

Cloud Music Services Market Key Players:

  • Spotify- Spotify helps the customer to find the right music or podcast every time. The company was launched in 2008 and, at present, has more than 100 million tracks, 6 million podcast titles, and 3,50,000 audiobooks a la carte. It is among the world's most popular audio streaming platforms, with more than 615 million users, including 239 million subscribers in more than 180 markets.
  • YouTube- YouTube, established in 2005, is among one of the major companies in the cloud music service market. The company's mission is to give everyone a voice and show them to the world.
  • Sound Cloud- Sound Cloud, founded in 2007, is an artist-first platform powered by a global community of artists and listeners. The company powers individual artists with tools, services, and platforms to build and grow their careers in music.
  • Amazon- Amazon is guided by four major principles, which include customer obsession, long-term thinking, commitment to operational excellence, and passion for innovation. The company also has 16 leadership principles, which include ownership, invention, simplification, frugality, thinking big, and hiring and developing the best, among others.

Market Segmentation:

Cloud Music Services Market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Downloadable
  • Subscription
  • Streaming

By Platform

  • Mobile Device
  • Web-Based

By End-User

  • Individual
  • Business

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Australia
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst view

5. CLOUD MUSIC SERVICES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Downloadable
  • 5.3. Subscription
  • 5.4. Streaming

6. CLOUD MUSIC SERVICES MARKET BY PLATFORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Mobile Device
  • 6.3. Web-Based

7. CLOUD MUSIC SERVICES MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Individual
  • 7.3. Business

8. CLOUD MUSIC SERVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Platform
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Platform
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Platform
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. Italy
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Platform
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Israel
      • 8.5.4.2. Saudi Arabia
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Platform
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. Australia
      • 8.6.4.5. South Korea
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Thailand
      • 8.6.4.8. Indonesia
      • 8.6.4.9. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Markey Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Apple, Inc.
  • 10.2. Spotify
  • 10.3. Amazon
  • 10.4. Pandora
  • 10.5. Sound Cloud
  • 10.6. KKBOX
  • 10.7. Youtube
  • 10.8. Deezer SA
  • 10.9. Saavn LLC
  • 10.10. Gaana.com
  • 10.11. Qobuz
  • 10.12. Tidal Music AS
  • 10.13. Napster
  • 10.14. Wynk Music (Airtel Digital Ltd.)
  • 10.15. Netease Cloud Music Co., Ltd.