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市場調査レポート
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1620240

オーディオストリーミングの世界市場規模:プラットフォーム別、エンドサービス別、地域別、範囲および予測

Global Audio Streaming Market Size By Platform (Smartphones, Laptops And Desktops), By End Services (Subscription-Based Services, Ad-Supported Services), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
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オーディオストリーミングの世界市場規模:プラットフォーム別、エンドサービス別、地域別、範囲および予測
出版日: 2024年09月22日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

オーディオストリーミングの市場規模と予測

オーディオストリーミング市場規模は、ここ数年大幅な成長率で緩やかなペースで成長しており、市場推計・予測期間(2021年~2028年)には大きく成長すると予測されます。

若い音楽消費者の増加、放送ラジオからストリーミング・プラットフォームへのシフト、ライセンスによる音楽消費、音楽に対する消費支出の増加、ユニークなコンテンツ/機能、アーティストやレーベルによる無料再生の収益化能力の大きさ、音楽ストリーミング・アプリの開発の容易さなど、さまざまな要因が世界のオーディオ・ストリーミング市場を支えています。これらの原因により、高品質なオーディオストリーミングの需要が増加しています。この調査レポートは、世界のオーディオストリーミング市場を総合的に評価・分析しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界のオーディオストリーミング市場の定義

オーディオストリーミングは、バッファリングシステムと安全なデータストリームプラットフォームを組み合わせ、ユーザーに完全なオーディオファイルへの中断のないアクセスを提供します。ネットワーク接続を使用して、リアルタイムの音声を伝送します。加入者にオンデマンド・コンテンツを提供するには、データ・パケットやその他の通信の時系列を処理するための一定の方法が必要です。従来は、ダイヤルアップインターネットや帯域幅の狭い接続など、途切れることのないオーディオを提供できないいくつかの主要なタイプの接続が利用されていたが、現在では高品質のオーディオストリーミングに対する需要が高まっています。

オーディオストリーミングは、音楽やボイスオーバーなどのオーディオファイルをインターネット経由でコンピュータにストリーミングする技術です。音楽などの音声を聴きたい場合は、まずMP3、WAV、WMAなどの形式の音声ファイルをダウンロードする必要があります。しかし、オーディオストリーミングの場合、最初にオーディオファイル全体をダウンロードする必要はありません。オーディオ・ストリーミングでは、オーディオ・ファイルは小さなパケットで送信されます。データを受信すると、数秒間遅れて再び再生されます。オーディオが再生されると、より多くの情報が常に到着します。このパケットの一貫したストリームがコンピュータ/携帯電話に供給されている限り、オーディオを聞くことができます。

世界のオーディオストリーミング市場概要

予測期間中、デジタルプラットフォームの人気上昇とスマートデバイスの利用増加が業界の成長に有益な影響を与えると予想されます。音楽ストリーミングサービスを提供するプラットフォームでは、ユーザーはオーディオやポッドキャストを聴いたり、ミュージックビデオを見たりすることができます。さらに、これらのプラットフォームは、曲のサジェスト、プレイリストの自動カスタマイズ、アプリやブラウザ上での手間のかからないアクセシビリティなどの機能を提供しており、これらすべてが予測期間中にエンドユーザーの注目を集めそうです。これらのプラットフォームにおけるポッドキャスト・ジャンルの増加によって、市場はさらに押し上げられつつあります。ウイルスの拡散を防ぐため、COVID-19の感染国の大半はロックダウンを宣言しています。

その結果、ユーチューブやインスタグラムのようなプラットフォームでライブストリーミングを行うユーザーが増加しました。中国を拠点とするテンセント・ミュージックエンタテインメント(TME)の事業によると、2020年第1四半期のオンライン音楽配信による収入は前年同期比で増加しました。また、オンラインで音楽にお金を払う人の数はほぼ増加しています。さらに、ライブ・ストリーミングの人気の高まりや、オンライン・プラットフォームでローカル・コンテンツが利用できるようになったことも、市場を後押ししています。サービス・サプライヤー数の増加とスマートフォンの世界の普及が、業界の成長を後押ししています。

さらに、競合他社に対する競争優位性を得るため、市場参入企業の大手各社は、ストリーミング用5G、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、ホログラフィック、人工知能(AI)などの高度技術の音楽ストリーミング・プラットフォームへの統合に取り組んでいます。ヴァーチャル・リアリティ・ミュージック・プラットフォームのMelodyVRは、オキュラス・ゴーやサムスン・ギアVRなどのVRヘッドセットや、アプリを介してアンドロイドやiPhoneデバイスで視聴できるライブ・イベントのライブラリを蓄積しています。一方、フランスの音楽ストリーミング・サービスであるDeezerは、スナップチャットのレンズを通して、完全没入型のAR音楽体験を顧客に提供しています。

目次

第1章 世界のオーディオストリーミング市場のイントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • 検証
  • プライマリーインタビュー
  • データソース一覧

第4章 世界のオーディオストリーミング市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 オーディオストリーミングの世界市場:プラットフォーム別

  • 概要
  • スマートフォン
  • ラップトップ&デスクトップ
  • タブレット

第6章 オーディオストリーミングの世界市場:エンドサービス別

  • 概要
  • サブスクリプション型サービス
  • 広告サポート型サービス

第7章 オーディオストリーミングの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界のオーディオストリーミング市場:競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • Apple Inc
  • Spotify
  • Netflix
  • Deezer
  • iHeartRadio
  • Pandora
  • Gaana
  • NetEase
  • SoundCloud
  • YouTube

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 10866

Audio Streaming Market Size And Forecast

Audio Streaming Market size is growing at a moderate pace with substantial growth rates over the last few years and is estimated that the market will grow significantly in the forecasted period i.e. 2021 to 2028.

Various factors such as an increase in young music consumers, a shift from broadcast radio to streaming platforms, licensed music consumption, an increase in consumer spending on music, unique content/features, a huge ability for artists and labels to monetize free play, and the ease of developing a music streaming app are supporting the Global Audio Streaming Market. The demand for high-quality audio streaming is increasing as a result of these causes. The Global Audio Streaming Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Audio Streaming Market Definition

Audio streaming combines a buffering system with a secure data stream platform to provide users with uninterrupted access to full audio files. It uses a network connection to transmit real-time audio. Certain methods for handling the chronology of data packets or other communication kinds are required in order to provide on-demand content to its subscribers. Traditionally, several primary types of connections were utilized that did not deliver uninterrupted audio, such as dial-up internet or lesser bandwidth connections, but there is now an increasing demand for high-quality audio streaming.

Audio streaming is a technique that allows you to stream audio files to your computer over the Internet, such as music or voice-overs. If you wish to listen to music or any other type of audio, you must first download an audio file in a format such as MP3, WAV, or WMA. In the case of audio streaming, however, there is no need to first download the entire audio file. The audio file is sent in tiny packets via audio streaming. When the data is received, it is delayed for a few seconds before being played again. As the audio plays, more info is always arriving. You will hear the audio as long as there is a consistent stream of these packets supplied to your computer/mobile phone.

What's inside a VMR industry report?

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Global Audio Streaming Market Overview

During the projected period, the rising popularity of digital platforms and the increasing usage of smart devices are expected to have a beneficial impact on industry growth. On platforms that provide music streaming services, users can listen to audio, and podcasts, and see music videos. Furthermore, these platforms provide features such as song suggestions, automatic playlist customization, and hassle-free accessibility on apps and browsers, all of which are likely to attract end-user attention during the forecast period. The market is being pushed even further by an increase in podcast genres on these platforms. To prevent the virus from spreading, the majority of countries affected by COVID-19 have declared lockdowns.

As a result, the number of users that engage in live streaming on platforms like YouTube and Instagram has increased. The revenue from online music subscriptions grew year over year in the first quarter of 2020, according to the China-based Tencent Music Entertainment (TME) business. In addition, the number of people who pay for music online has increased by almost. Furthermore, the market is being propelled forward by the rising popularity of live streaming and the availability of local content on online platforms. The increase in the number of service suppliers and the widespread use of smartphones around the world are boosting industry growth.

Furthermore, to get a competitive advantage over competitors, leading market participants are working on the integration of sophisticated technologies such as 5G for streaming, Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), holographic, and Artificial Intelligence (AI) into their music streaming platforms. MelodyVR, a virtual reality music platform, has amassed a library of live events that can be viewed on VR headsets such as the Oculus Go and Samsung Gear VR, as well as Android and iPhone devices via its app. Meanwhile, Deezer, a French music streaming service, offers clients a total immersion AR music experience through a Snapchat lens.

Global Audio Streaming Market: Segmentation Analysis

The Global Audio Streaming Market is Segmented on the basis of Platform, End Services, And Geography.

Audio Streaming Market, By Platform

  • Smartphones
  • Laptops & Desktops
  • Tablets

Based on Platform, The market is segmented into Smartphones, Laptops & Desktops, and Tablets. During the forecast period, Smartphones are expected to see the fastest growth. The increase in the number of service providers and the widespread use of smartphones around the globe are propelling industry growth. In addition, prominent market players are concentrating on the integration of modern innovations such as 5G for streaming and Augmented Reality.

Audio Streaming Market, By End Services

  • Subscription-Based Services
  • Ad-Supported Services

Based on End Services, The market is segmented into Subscription-Based Services and Ad-Supported Services. During the forecast period, the Subscription-based services segment is expected to see the fastest growth. Music streaming services such as Apple Music, Spotify, and others offer millions of soundtracks available for immediate streaming. The audio streaming smart device curates the music playlist based on the genres selected.

Audio Streaming Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, The Global Audio Streaming Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. Because of the high adoption rate of digital music and the availability of resources that provide customers with an excellent streaming experience, North America is likely to lead the global industry in terms of growth. In addition, advanced data services such as 4g and fast internet access in the region help it. On the strength of increasing acceptance rates of apps like Saavan and Gaana, regions like China are experiencing tremendous market expansion.

Key Players

  • The "Global Audio Streaming Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market including some of the major players such as
  • Apple Inc, Spotify, Netflix, Deezer, iHeartRadio, Pandora, Gaana, NetEase, YouTube, SoundCloud.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Key Developments

  • In July 2020, Spotify has expanded its operations to include Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Kazakhstan, Kosovo, Moldova, Montenegro, North Macedonia, Serbia, Slovenia, and Ukraine, as well as 12 other European nations.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET, BY PLATFORM

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Smartphones
  • 5.3 Laptops & Desktops
  • 5.4 Tablets

6 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET, BY END SERVICES

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Subscription-Based Services
  • 6.3 Ad-Supported Services

7 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL AUDIO STREAMING MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Apple Inc
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Spotify
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Netflix
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Deezer
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 iHeartRadio
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Pandora
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Gaana
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 NetEase
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 SoundCloud
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 YouTube
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research