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市場調査レポート
商品コード
1522946
電話会議エンドポイントの世界市場、2024-2030年Audio Conferencing Endpoints Market, Global, 2024-2030 |
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電話会議エンドポイントの世界市場、2024-2030年 |
出版日: 2024年07月08日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ハイブリッドワークモデルの採用と従業員の生産性最適化のニーズが、オフィス復帰プログラムへの投資に対応し、変革的な成長を促進
電話会議エンドポイント市場は進化を続けており、よりクリアで信頼性の高い音声ソリューションを会議スペースに求める企業にとって重要なセグメントであり続けています。ハイブリッドワークモデルが一夜にして消滅することはないでしょうが、組織はオフィス復帰(RTO)プログラムを検討する頻度を高めています。このようなプログラムでは通常、既存の不動産やテクノロジーインフラを大幅に刷新することになります。過去4年間はビデオが中心でしたが、RTOプログラムはオーディオを意思決定者の議題に押し上げるのに役立つと予想されます。
組織がRTOプログラムを進めていく中で、卓上型や設置型のオーディオエンドポイントの使用が進化していくと思われます。ネットワークデバイスを採用する接続性の幅広い動向と同様に、会議電話も従来の接続性アプローチから拡大し、現在ではUSBも含まれ、ネットワーク化されたエンドポイントを提供しています。この柔軟性により、組織は高品質のオーディオ機能の恩恵を受けながら、好みの会議エンドポイントを採用することができます。Jabraのような老舗ベンダーは市場で確固たる地位を築いており、さまざまなワークモデルに対応する機能やデバイスオプションを提供しています。
音声品質向上のたゆまぬ追求が、市場における差別化要因となっています。ベンダーはノイズキャンセリングや360度のマイクピックアップを取り入れ、オープンで忙しいオフィスでもクリアなコミュニケーションを可能にしています。また、ワイヤレス接続も人気を集めており、会議室の構成に柔軟性を与え、ケーブルが散乱するのを防ぎ、最適なオーディオキャプチャのためにデバイスを簡単に配置できるようになっています。RTOプログラムやハイブリッドワークモデルをサポートするオーディオデバイスへの投資により、卓上型/設置型電話会議エンドポイントの短中期的な見通しは明るいです。しかし、長期的な見通しでは、成長は鈍化し、COVID-19以前の動向に戻ると予想されています。
The Adoption of Hybrid Working Models and Need to Optimize Employee Productivity are Driving Transformational Growth in Response to Organizations Investment in Return-to-Office Programs
The audio conferencing endpoints market continues to evolve and remains a relevant segment for businesses seeking clearer, more reliable audio solutions for their meeting spaces. While the hybrid work model is unlikely to disappear overnight, organizations are considering return-to-office (RTO) programs with growing frequency. These programs usually contain a large refresh of existing estate and technology infrastructure. Although video has been the focus for the last 4 years, RTO programs will help to push audio up decision-makers' agendas.
As organizations navigate their way through RTO programs, the use of tabletop and installed audio endpoints will evolve. In line with wider trends of connectivity of adopting networked devices, conference phones have expanded from traditional connectivity approaches and now include USB, offering networked endpoints. This flexibility allows organizations to adopt their preferred conferencing endpoint while benefiting from high-quality audio features. Established vendors, such as Jabra, have a strong market presence and offer a spectrum of features and device options to suit different work models.
The relentless pursuit of improved audio quality is a differentiator in the market. Vendors are incorporating noise cancellation and 360-degree microphone pickup to ensure clear communication, even in open, busy offices. Wireless connectivity is also gaining traction, offering businesses more flexibility in configuring their conference rooms, eliminating cable clutter, and allowing for easier placement of devices for optimal audio capture. The short-to-medium outlook for tabletop audio conferencing and installed audio conferencing endpoints is positive as organizations invest in audio devices that support RTO programs and hybrid working models. However, the long-term outlook is for growth to slow and return to pre-COVID-19 trends.