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市場調査レポート
商品コード
1660070
ファンタジースポーツ市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)Fantasy Sports Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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ファンタジースポーツ市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年) |
出版日: 2025年01月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ファンタジースポーツ市場は約14.13%の成長率を示すと予測されています。この背景には、インターネットとスマートフォンの普及率の増加があります。また、この業界における研究開発、投資、製品の進化、コラボレーションの増加がファンタジースポーツ市場を牽引しています。例えば、2023年3月、ライセンシング社は、マサチューセッツ州に有名なオンライン・スポーツブックを設立する意向を発表しました。ボストンを拠点とするドラフトキングス社は、マサチューセッツ州にオンライン・スポーツブックを開設し、全米で21番目の州となります。DraftKingsは、マサチューセッツの消費者に、同じ試合の組み合わせ、プレーヤー・アクセサリー、ユニークなオッズ、ブースティング・セレクションなど、さまざまなベット・オプションへのアクセスや、魅力的で限定的なインセンティブを提供します。
スポーツの種類によって、市場はサッカー、野球、バスケットボール、ホッケー、クリケット、その他に区分されます。各カテゴリーの中で、最も大きな市場シェアを占めているのはサッカーカテゴリーです。このスポーツのファンは世界中におり、試合は定期的に開催されるため、多くのエンゲージメント機会を提供しています。NFL、EPL、リーガ・エスパニョーラ、UEFAチャンピオンズリーグなどのサッカーリーグに関連する企業やブランドは、何百万人もの人々がファンタジーのプラットフォームに参加し、試合分析に従って筋肉を鍛え、プレーすることに興味を持っています。ユーザーの参加に加え、優れたフォーマット、個々の選手の統計、高いメディア認知度が含まれるため、サッカーはファンタジースポーツの成長と収益化の基盤となっています。
プラットフォーム別に見ると、市場はウェブサイトとモバイルアプリに二分されます。このうち、モバイルアプリのカテゴリーが、ファンタジースポーツ業界に最も貢献しています。これは主に、使いやすいインターフェイス、リアルタイムの試合追跡、ライブアップデートにより、モバイルアプリがファンタジースポーツに選ばれているためです。スマートフォンの所有率が上昇し、データ通信料が利用しやすくなり、AIのような機能が開発されたことで、特に発展途上国では、開始率が向上し、消費者数が増加しました。
人口構造に基づき、市場は25歳未満、25~40歳、40歳以上に区分されます。このうち、25歳から40歳のカテゴリーは、技術志向が強く、お金に余裕があり、スポーツ愛好家であるため、ファンタジースポーツ業界に最も貢献しています。この層は、ファンタジースポーツが提供する戦術、ライバル関係、社会的関係を楽しんでいます。ソーシャルネットワークの虜になるマーケティング、オンラインリーグへの絶え間ない参加は、市場成長、ターゲットマーケティングの使用、リーグの嗜好に慣れたゲーミフィケーションを増加させます。
ファンタジースポーツの市場導入に関する理解を深めるため、北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて市場を分析しています。このうち、北米のファンタジースポーツ市場は、インターネット接続環境の充実、スポーツ観戦意識の向上、技術力の高さなどから、世界最大の市場となっています。北米では、フットボール (NFL)、バスケットボール (NBA)、ベースボール (MLB)、ホッケー (NHL) の各プラットフォームを中心に、多くのプレーヤーが参加し、活発な活動を行っています。さまざまな州でスポーツベッティングの技術利用が合法化され続けていることで、市場の拡大、投資、新商品が拡大しています。プロリーグとの絆、モバイルアプリの利用増加、ファンタジースポーツへの関心の高まりにより、北米はファンタジースポーツにおいて最も支配的な市場となっています。
同市場を運営する主要企業には、Dream Sports Group、Quadronica、Flutter Entertainment、Rotoworld (NBC Sports)、FantasyPros、DraftKings Inc.、Fantrax、NFL Enterprises LLC、CBS Interactive (Paramount Streaming)、Low 6 Limitedなどがあります。
The global market of fantasy sports is a quickly developing segment where people use Internet-based services to create virtual teams with real-life players to compete based on real games. The drivers creating the potential for this market are the expanding consumption of Smartphones & internet facilities, zeal for sports, technological integration of Artificial Intelligence & data analytics for improved efficiency in user experience, and M&A by league sports with the facility providing Fantasy Sports platforms. The sense of sports consumption has increased over the years, along with the ability for promotion through social media platforms also plays a big role in growing the market.
The Fantasy Sports market is set to show a growth rate of about 14.13%. This is due to the increased internet and smartphone penetration. Also, increasing R&D, investment, product advancements, and collaborations in this industry drive the Fantasy Sports market. For instance, in March 2023, DraftKings Inc. announced intentions to establish its famed online sportsbook in Massachusetts, pending licensing and regulatory permission. Boston-based DraftKings will open its online sportsbook in Massachusetts, making it the 21st state in the nation. DraftKings will provide Massachusetts consumers with access to a variety of bet options, including same-game combinations, player accessories, unique odds, boosting selections, and more, as well as appealing and exclusive incentives.
Based on sports type, the market is segmented into football, baseball, basketball, hockey, cricket, and others. Among the categories, the most significant market share is dominated by the football category as the fans of the sport are located across the world and the matches are regularly held offering plenty of engagement opportunities. Companies and brands that are associated with football leagues like the NFL, EPL, La Liga, and UEFA Champions League get millions of people interested in joining the fantasy platforms to flex muscles and play according to match analytics. Includes superior formats, individual player statistics, and high media visibility in addition to user participation, making football the foundation of growth and monetization for fantasy sports.
Based on the platform, the market is bifurcated into website and mobile applications. Among these, the mobile application category is the largest contributor to the fantasy sports industry. This is mainly due to easy-to-use interfaces, real-time match tracking, and live updates that have made mobile applications the preferred choice for fantasy sports. Rising smartphone ownership, accessible data tariffs, and the development of such features as AI improve initiate rates and thus, the number of consumers, particularly in developing countries.
Based on the demographics, the market is segmented into under 25 Years, 25 to 40 Years, and above 40 Years. Among these, the 25 to 40 Years category is the largest contributor to the fantasy sports industry because they are technologically inclined, have money to spend, and are sports enthusiasts. This demographic enjoys tactics, rivalry, and social relations that fantasy sports provide. Marketing captive in social networks, their constant participation in online leagues increases market growth, the use of targeted marketing, and gamification, accustomed to the preferences of the league.
For a better understanding of the market adoption of fantasy sports, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the North American market for fantasy sports has become the largest globally due to the availability of high internet connection, improved sports attitude, and strong techniques. A large and highly active population of players is situated in North America where many of them participate in the companies with the focus on platforms for football (NFL), basketball (NBA), baseball (MLB), and hockey (NHL). Continued legalization of the use of technology in sports betting in different states has extended market expansion, investment, and new products. Bonds with professional leagues, increased usage of mobile applications, and growing interest in Fantasy Sports have led North America to become the most dominant market in fantasy sports.
Some major players running in the market include Dream Sports Group; Quadronica; Flutter Entertainment; Rotoworld (NBC Sports); FantasyPros; DraftKings Inc.; Fantrax; NFL Enterprises LLC; CBS Interactive (Paramount Streaming); Low 6 Limited.