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市場調査レポート
商品コード
1660070

ファンタジースポーツ市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)

Fantasy Sports Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 138 Pages
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即日から翌営業日
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ファンタジースポーツ市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)
出版日: 2025年01月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ファンタジースポーツ市場は約14.13%の成長率を示すと予測されています。この背景には、インターネットとスマートフォンの普及率の増加があります。また、この業界における研究開発、投資、製品の進化、コラボレーションの増加がファンタジースポーツ市場を牽引しています。例えば、2023年3月、ライセンシング社は、マサチューセッツ州に有名なオンライン・スポーツブックを設立する意向を発表しました。ボストンを拠点とするドラフトキングス社は、マサチューセッツ州にオンライン・スポーツブックを開設し、全米で21番目の州となります。DraftKingsは、マサチューセッツの消費者に、同じ試合の組み合わせ、プレーヤー・アクセサリー、ユニークなオッズ、ブースティング・セレクションなど、さまざまなベット・オプションへのアクセスや、魅力的で限定的なインセンティブを提供します。

スポーツの種類によって、市場はサッカー、野球、バスケットボール、ホッケー、クリケット、その他に区分されます。各カテゴリーの中で、最も大きな市場シェアを占めているのはサッカーカテゴリーです。このスポーツのファンは世界中におり、試合は定期的に開催されるため、多くのエンゲージメント機会を提供しています。NFL、EPL、リーガ・エスパニョーラ、UEFAチャンピオンズリーグなどのサッカーリーグに関連する企業やブランドは、何百万人もの人々がファンタジーのプラットフォームに参加し、試合分析に従って筋肉を鍛え、プレーすることに興味を持っています。ユーザーの参加に加え、優れたフォーマット、個々の選手の統計、高いメディア認知度が含まれるため、サッカーはファンタジースポーツの成長と収益化の基盤となっています。

プラットフォーム別に見ると、市場はウェブサイトとモバイルアプリに二分されます。このうち、モバイルアプリのカテゴリーが、ファンタジースポーツ業界に最も貢献しています。これは主に、使いやすいインターフェイス、リアルタイムの試合追跡、ライブアップデートにより、モバイルアプリがファンタジースポーツに選ばれているためです。スマートフォンの所有率が上昇し、データ通信料が利用しやすくなり、AIのような機能が開発されたことで、特に発展途上国では、開始率が向上し、消費者数が増加しました。

人口構造に基づき、市場は25歳未満、25~40歳、40歳以上に区分されます。このうち、25歳から40歳のカテゴリーは、技術志向が強く、お金に余裕があり、スポーツ愛好家であるため、ファンタジースポーツ業界に最も貢献しています。この層は、ファンタジースポーツが提供する戦術、ライバル関係、社会的関係を楽しんでいます。ソーシャルネットワークの虜になるマーケティング、オンラインリーグへの絶え間ない参加は、市場成長、ターゲットマーケティングの使用、リーグの嗜好に慣れたゲーミフィケーションを増加させます。

ファンタジースポーツの市場導入に関する理解を深めるため、北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて市場を分析しています。このうち、北米のファンタジースポーツ市場は、インターネット接続環境の充実、スポーツ観戦意識の向上、技術力の高さなどから、世界最大の市場となっています。北米では、フットボール (NFL)、バスケットボール (NBA)、ベースボール (MLB)、ホッケー (NHL) の各プラットフォームを中心に、多くのプレーヤーが参加し、活発な活動を行っています。さまざまな州でスポーツベッティングの技術利用が合法化され続けていることで、市場の拡大、投資、新商品が拡大しています。プロリーグとの絆、モバイルアプリの利用増加、ファンタジースポーツへの関心の高まりにより、北米はファンタジースポーツにおいて最も支配的な市場となっています。

同市場を運営する主要企業には、Dream Sports Group、Quadronica、Flutter Entertainment、Rotoworld (NBC Sports)、FantasyPros、DraftKings Inc.、Fantrax、NFL Enterprises LLC、CBS Interactive (Paramount Streaming)、Low 6 Limitedなどがあります。

目次

第1章 市場概要

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 分析手法または前提条件

  • 分析プロセス
  • 分析手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別の見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要サイド分析
  • 供給サイド分析
    • 企業合併・買収 (M&A)
    • コラボレーションと投資シナリオ
    • 業界考察:主要スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 価格分析:地域別
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のファンタジースポーツの市場収益 (2022~2032年)

第7章 市場分析:スポーツの種類別

  • フットボール
  • 野球
  • バスケットボール
  • ホッケー
  • クリケット
  • その他

第8章 市場分析:プラットフォーム別

  • Webサイト
  • モバイルアプリ

第9章 市場分析:人口構造別

  • 25歳未満
  • 25~40歳
  • 40歳以上

第10章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業の一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 企業の市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • Dream Sports Group
    • 企業概要
    • 主な財務指標
    • SWOT分析
    • 製品ポートフォリオ
    • 近年の動向
  • Quadronica
  • Flutter Entertainment
  • Rotoworld (NBC Sports)
  • FantasyPros
  • DraftKings Inc.
  • Fantrax
  • NFL Enterprises LLC
  • CBS Interactive (Paramount Streaming)
  • Low 6 Limited

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMME213156

The global market of fantasy sports is a quickly developing segment where people use Internet-based services to create virtual teams with real-life players to compete based on real games. The drivers creating the potential for this market are the expanding consumption of Smartphones & internet facilities, zeal for sports, technological integration of Artificial Intelligence & data analytics for improved efficiency in user experience, and M&A by league sports with the facility providing Fantasy Sports platforms. The sense of sports consumption has increased over the years, along with the ability for promotion through social media platforms also plays a big role in growing the market.

The Fantasy Sports market is set to show a growth rate of about 14.13%. This is due to the increased internet and smartphone penetration. Also, increasing R&D, investment, product advancements, and collaborations in this industry drive the Fantasy Sports market. For instance, in March 2023, DraftKings Inc. announced intentions to establish its famed online sportsbook in Massachusetts, pending licensing and regulatory permission. Boston-based DraftKings will open its online sportsbook in Massachusetts, making it the 21st state in the nation. DraftKings will provide Massachusetts consumers with access to a variety of bet options, including same-game combinations, player accessories, unique odds, boosting selections, and more, as well as appealing and exclusive incentives.

Based on sports type, the market is segmented into football, baseball, basketball, hockey, cricket, and others. Among the categories, the most significant market share is dominated by the football category as the fans of the sport are located across the world and the matches are regularly held offering plenty of engagement opportunities. Companies and brands that are associated with football leagues like the NFL, EPL, La Liga, and UEFA Champions League get millions of people interested in joining the fantasy platforms to flex muscles and play according to match analytics. Includes superior formats, individual player statistics, and high media visibility in addition to user participation, making football the foundation of growth and monetization for fantasy sports.

Based on the platform, the market is bifurcated into website and mobile applications. Among these, the mobile application category is the largest contributor to the fantasy sports industry. This is mainly due to easy-to-use interfaces, real-time match tracking, and live updates that have made mobile applications the preferred choice for fantasy sports. Rising smartphone ownership, accessible data tariffs, and the development of such features as AI improve initiate rates and thus, the number of consumers, particularly in developing countries.

Based on the demographics, the market is segmented into under 25 Years, 25 to 40 Years, and above 40 Years. Among these, the 25 to 40 Years category is the largest contributor to the fantasy sports industry because they are technologically inclined, have money to spend, and are sports enthusiasts. This demographic enjoys tactics, rivalry, and social relations that fantasy sports provide. Marketing captive in social networks, their constant participation in online leagues increases market growth, the use of targeted marketing, and gamification, accustomed to the preferences of the league.

For a better understanding of the market adoption of fantasy sports, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the North American market for fantasy sports has become the largest globally due to the availability of high internet connection, improved sports attitude, and strong techniques. A large and highly active population of players is situated in North America where many of them participate in the companies with the focus on platforms for football (NFL), basketball (NBA), baseball (MLB), and hockey (NHL). Continued legalization of the use of technology in sports betting in different states has extended market expansion, investment, and new products. Bonds with professional leagues, increased usage of mobile applications, and growing interest in Fantasy Sports have led North America to become the most dominant market in fantasy sports.

Some major players running in the market include Dream Sports Group; Quadronica; Flutter Entertainment; Rotoworld (NBC Sports); FantasyPros; DraftKings Inc.; Fantrax; NFL Enterprises LLC; CBS Interactive (Paramount Streaming); Low 6 Limited.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Global Fantasy Sports Market
  • 2.2. Research Methodology of the Global Fantasy Sports Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Collaboration & Investment and Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL FANTASY SPORTS MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY SPORTS TYPE

  • 7.1. Football
  • 7.2. Baseball
  • 7.3. Basketball
  • 7.4. Hockey
  • 7.5. Cricket
  • 7.6. Others

8.MARKET INSIGHTS BY PLATFORM

  • 8.1. Website
  • 8.2. Mobile Application

9.MARKET INSIGHTS BY DEMOGRAPHICS

  • 9.1. Under 25 Years
  • 9.2. 25 to 40 Years
  • 9.3. Above 40 Years

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILED

  • 13.1. Dream Sports Group
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Quadronica
  • 13.3. Flutter Entertainment
  • 13.4. Rotoworld (NBC Sports)
  • 13.5. FantasyPros
  • 13.6. DraftKings Inc.
  • 13.7. Fantrax
  • 13.8. NFL Enterprises LLC
  • 13.9. CBS Interactive (Paramount Streaming)
  • 13.10. Low 6 Limited

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE