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市場調査レポート
商品コード
1660065

食用カトラリー市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)

Edible Cutlery Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
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食用カトラリー市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)
出版日: 2025年01月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

食用カトラリー市場は予測期間中 (2024-2032年) にCAGR 9.5%の大幅な成長が見込まれています。食用カトラリー市場の成長は、自然環境保護に対する意識の高まりと、消費財にリサイクル不可能な素材を使用する動向によるものです。少なくともプラスチック廃棄物の削減を要求する法的要件も、より環境に優しい素材の使用を促しています。さらに、最小限の包装で環境に優しい製品に対する消費者の嗜好が、市場のさらなる成長を促し続けています。

市場は製品種類別に、スプーン、フォーク、ナイフ、スポーク、ストロー、その他に区分されます。スプーンは、スープ、デザート、飲食品を含む食品の種類に類似した最も消費される食器であるため、2023年には市場で圧倒的なシェアを占めました。日常的な食品に汎用性があるため、家庭や事業所での使用に適した人気商品となっています。さらに、味付けされた再利用可能な食用スプーンの改良は、消費者の味覚を向上させます。料理の盛り付けに使われるプラスチック製スプーンは現在、レストランでもケータリングサービスでも食用スプーンに取って代わられています。例えば、2022年2月2日、世界で唯一の植物由来の食用カトラリーブランドであるincrEDIBLE Eatsは、2022年2月6日から8日までラスベガス・コンベンションセンターで開催される2022 Winter Fancy Food Showで、食用スプーンのフラッグシップラインを展示し、2つの新しいコレクション - 食用スポークと食用ストロー - をデビューさせると発表しました。

市場は原料に基づき、小麦ブラン、米ぬか、コーンスターチ、その他に区分されます。小麦ブランは予測期間中 (2024-2032年) に大きなCAGRで成長すると予想されます。小麦ブランは繊維であり、エコロジーで、成形に便利であるため、食用カトラリーで最も一般的な材料です。このような利点には、材料の生分解性だけでなく、環境意識の高い消費者に勧めなければならない栄養素も含まれます。また、他の素材に比べて経済的であることも、メーカーにその使用を受け入れさせる要因となっています。

市場は用途別に、家庭用と業務用に区分されます。家庭用市場は、予測期間 (2024~2032年) に大きなCAGRで成長すると予想されます。これは、より多くの消費者が環境に優しい毎日の食卓を意識するようになっているためです。家庭は環境保護を重視するよう家族に教え、食べられるカトラリーを選ぶようになっています。その結果、食用カトラリーがパーティーやピクニックなどのイベントで簡単に持ち運べるという性質も、地域社会にアピールしています。このセグメントは、消費者の家庭への浸透を高めるために、安価で汎用的な製品を提供するメーカーによって開拓されています。

流通チャネルに基づき、市場はオンラインとオフラインに区分されます。2023年の市場ではオンラインが圧倒的なシェアを占めています。オンライン・セグメントは、このような製品がeコマース・プラットフォームを通じて消費者が簡単に入手できるという主要促進要因を支えています。消費者に直接製品を販売することで、特に物理的に製品を入手できない場所での市場カバーが拡大します。さらに、メーカーはオンライン・チャネルを通じてカスタマイズのオプションを提供することもでき、同時に認証に関する情報を提供することで、製品の信頼性を高めることもできます。

食用カトラリーの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋は、予測期間中 (2024-2032年) に著しいCAGRで成長すると予想されています。この地域は、環境主義の重要性が高まり、インドや中国などの新興経済諸国では廃棄物処理の問題が深刻化しているため、食用カトラリー市場の開拓に大きな役割を果たしています。同地域はすでに都市化が進んでおり、外食産業が大幅に拡大しているため、持続可能な製品に対するニーズが高まっています。さらに、技術の進歩と安価で環境に優しい製品の入手可能性により、食用カトラリーはより多くの顧客層を確実に惹きつけています。また、多くの都市で環境に優しい政策に対する政治的支援が高まっていることも市場を牽引しています。

同市場で事業を展開する主要企業には、食用カトラリー、incredible eats inc.、FRENVI GmbH、ecobiteskw.com、Spoontainable、Greenauraco、Wisefood GmbH、FlavorFulz a DBA of Charlton Becker Catering、Mede Cutlery Company、Ecoleryなどがあります。

目次

第1章 市場概要

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 分析手法または前提条件

  • 分析プロセス
  • 分析手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別の見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要サイド分析
  • 供給サイド分析
    • 企業合併・買収 (M&A)
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:主要スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 価格分析:地域別
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の食用カトラリーの市場収益 (2022~2032年)

第7章 市場分析:製品種類別

  • スプーン
  • フォーク
  • ナイフ
  • スポーク
  • ストロー
  • その他

第8章 市場分析:原材料別

  • 小麦ブラン
  • 米ぬか
  • コーンスターチ
  • その他

第9章 市場分析:用途別

  • 家庭用
  • 業務用

第10章 市場分析:流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

第11章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第12章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業の一覧

第13章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 企業の市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第14章 企業プロファイル

  • EDIBLE CUTLERY
    • 企業概要
    • 主な財務指標
    • SWOT分析
    • 製品ポートフォリオ
    • 近年の動向
  • incrEDIBLE eats inc.
  • FRENVI GmbH
  • ecobiteskw.com
  • Spoontainable
  • Greenauraco
  • Wisefood GmbH.
  • FlavorFulz a DBA of Charlton Becker Catering
  • Mede Cutlery Company
  • Ecolery

第15章 頭字語と前提条件

第16章 付録

目次
Product Code: UMCG213151

Edible cutlery is an item made from food substances like wheat bran, rice, and cornstarch to phase out non-biodegradable plastic cutlery. These utensils are edible once used or readily biodegradable thus environmentally friendly. They are commonly found in restaurants, functions, or homes as they are biodegradable. Good knives are reusable and using degradable materials like edible forks and knives directly contributes to promoting the no-plastic culture.

The Edible Cutlery Market is expected to grow with a significant CAGR of 9.5% during the forecast period (2024-2032). The growth of the edible cutlery market is due to a rise in consciousness of the conservation of the natural environments and the trend towards the usage of non-recyclable materials for consumer goods. Legal requirements demanding at least a reduction of plastic waste also prompt the use of more environmentally friendly materials. Moreover, consumer preferences for products that have minimal packaging and are eco-friendly continue to drive more growth in the market.

Based on the product type, the market is segmented into spoons, forks, knives, sporks, straws, and others. Spoons held a dominant share of the market in 2023 because spoons are the most consumed utensils akin to food types including soups, desserts, and beverages. Its versatility in everyday foods makes it a popular commodity suitable for use at homes and business establishments. Adding to this, improvement in the flavored and reusable edible spoons enhances consumers' taste. The plastic spoons used for serving food are now being replaced by edible spoons for both restaurants and catering services. For instance, on February 2, 2022, incrEDIBLE Eats, the world's only plant-based edible cutlery brand, announced it showcase its flagship line of edible spoons and debut two new collections- edible sporks and edible straws at the 2022 Winter Fancy Food Show, which runs February 6-8, 2022 at the Las Vegas Convention Center.

Based on raw material, the market is segmented into wheat bran, rice bran, cornstarch, and others. Wheat bran is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). Wheat bran is the most common material in edible cutlery since it is a fiber, ecological, and convenient for molding. Such benefits include the biodegradable nature of the material as well as nutrients that must be recommended to environmentally conscious consumers. Also, being economical to use compared to other materials is also another factor that makes manufacturers embrace its use.

Based on the application, the market is segmented into residential, and commercial. The residential is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). This is because more consumers are becoming conscious of daily dining choices that are environment-friendly. Households are teaching their families to put an emphasis on the preservation of the environment and are choosing edible cutleries. As a result of that, the easily-carried nature of edible cutlery in events such as parties or picnics is also appealing to the community. This segment is courted by manufacturers with cheap and generic products that increase penetration into consumers' households.

Based on the distribution channel, the market is segmented into online, and offline. The online held a dominant share of the market in 2023. The online segment supports the key growth driver that such products can be easily availed by consumers through e-commerce platforms. It directly sells products to the consumer and expands market coverage, particularly in places where products are not often available physically. Moreover, manufacturers can also offer options for customization through online channels and, at the same time, provide information on certifications, hence increasing the credibility of a product.

For a better understanding of the market adoption of Edible Cutlery, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). This region plays a major role in the development of the edible cutlery market due to its growing importance of environmentalism and the growing problem of waste disposal in growing economies such as India and China. This has led to a need for sustainable products since the region is already urbanized and has experienced vast expansion of the food service industry. Moreover, technological advancement and availability of cheap and environmentally friendly products ensure edible cutleries attract a larger customer base. The escalating political support for environmentally friendly policies in numerous cities also drives the market.

Some of the major players operating in the market include EDIBLE CUTLERY; incrEDIBLE eats inc.; FRENVI GmbH; ecobiteskw.com; Spoontainable; Greenauraco; Wisefood GmbH; FlavorFulz a DBA of Charlton Becker Catering; Mede Cutlery Company; Ecolery.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Edible Cutlery Market
  • 2.2. Research Methodology of the Edible Cutlery Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL EDIBLE CUTLERY MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE

  • 7.1. Spoons
  • 7.2. Forks
  • 7.3. Knives
  • 7.4. Sporks
  • 7.5. Straws
  • 7.6. Others

8.MARKET INSIGHTS BY RAW MATERIAL

  • 8.1. Wheat Bran
  • 8.2. Rice Bran
  • 8.3. Cornstarch
  • 8.4. Others

9.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 9.1. Residential
  • 9.2. Commercial

10.MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 10.1. Online
  • 10.2. Offline

11.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 11.1. North America
    • 11.1.1. U.S.
    • 11.1.2. Canada
    • 11.1.3. Rest of North America
  • 11.2. Europe
    • 11.2.1. Germany
    • 11.2.2. France
    • 11.2.3. U.K.
    • 11.2.4. Spain
    • 11.2.5. Italy
    • 11.2.6. Rest of Europe
  • 11.3. Asia-Pacific
    • 11.3.1. China
    • 11.3.2. Japan
    • 11.3.3. India
    • 11.3.4. Rest of APAC
  • 11.4. Rest of the World

12.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 12.1. Marginal Analysis
  • 12.2. List of Market Participants

13.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 13.1. Competition Dashboard
  • 13.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 13.3. Porter Five Forces Analysis

14.COMPANY PROFILES

  • 14.1. EDIBLE CUTLERY
    • 14.1.1. Company Overview
    • 14.1.2. Key Financials
    • 14.1.3. SWOT Analysis
    • 14.1.4. Product Portfolio
    • 14.1.5. Recent Developments
  • 14.2. incrEDIBLE eats inc.
  • 14.3. FRENVI GmbH
  • 14.4. ecobiteskw.com
  • 14.5. Spoontainable
  • 14.6. Greenauraco
  • 14.7. Wisefood GmbH.
  • 14.8. FlavorFulz a DBA of Charlton Becker Catering
  • 14.9. Mede Cutlery Company
  • 14.10. Ecolery

15.ACRONYMS & ASSUMPTION

16.ANNEXURE