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市場調査レポート
商品コード
1615140

サイクルツーリズム市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

Cycle Tourism Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
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即日から翌営業日
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サイクルツーリズム市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年11月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

サイクルツーリズム市場は約8.7%の成長率を示すと予想されています。これは、Instagramのようなプラットフォームが風光明媚なサイクリングルートを紹介することで、より多くの旅行者がサイクリングツーリズムに課題し、同じような体験をするようになったためです。また、この業界における研究開発、投資、製品の進歩、コラボレーションの増加がサイクルツーリズム市場を牽引しています。例えば、2021年9月、サイクリングUKは、ペンザンスを起点とするオフロードのループとして設計されたコーンウォールの新しい150マイルのサイクリングルート、ウェスト・ケルナウ・ウェイ(West Kernow Way)の開始を発表しました。コーンウォールの景観と文化遺産を紹介するために作られたこのルートは、閑静な道路、ブライドルウェイ、トレイルを使用し、完走には3~4日かかると見積もられています。オフシーズンの観光を促進するイニシアチブの一環として、サイクリングUKは地方自治体と協力し、特定の小道への長期的なアクセスを確保しています。

市場セグメンテーションは、グループ・友人、カップル、家族、ソロに区分されます。サイクルツーリズム市場では、グループ/友人カテゴリーが最大のシェアを占めると予想されます。グループや友人は、一緒にサイクリングを楽しむ社会的存在であるため、サイクルツーリズム市場でお金を使う傾向があります。グループでの旅行が好まれるのは、冒険がよりエキサイティングになり、大胆なルートや美しいトレイルを選んでいるときは特に、誰もが安全だと感じるからです。ほとんどの組織は、人々の好みに合うだけでなく、より経済的な旅をするグループパッケージを設計することによって、このような問題に対処します。

予約方法によって、市場は直接予約、旅行代理店予約、マーケットプレース予約に区分されます。このうち、直接予約はサイクルツーリズム市場の主要な牽引役です。直接予約モードは、利便性、費用対効果、カスタマイズ性などの要因により、サイクル旅行者に好まれています。直接予約は、旅行者がサービス提供者に自分の言葉を伝えることができるため、すべてが非常に個人的なものになります。この方法は若い層、特にリアクションを好み、バイクのすべてを知りたがる層に好まれます。

年齢層によって、市場は18歳~30歳、31歳~50歳、50歳以上に区分されます。このうち、18歳~30歳のセグメントがサイクルツーリズム市場の主要促進要因です。30歳未満の若者層は、健康に対する意識が高く、持続可能で非日常的な旅行体験を選ぶため、市場にとって極めて重要です。エコツーリズムは、サイクリングが目的地を探索する直接的でアクティブな手段を提供するため、このグループがサイクリングに興味を持つことを意味します。このような体験をソーシャルネットワークで共有したいという市民の願望は、友人との同様の旅行への関心を高め、サイクルツーリズムの成長につながります。

サイクルツーリズムの市場普及をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。なかでも北米のサイクルツーリズム市場は、今後数年で拡大する可能性が高いです。北米には、海岸沿いの道路やサイクリングロード、国立公園、その他の歴史的なルートなど、サイクリングに適した美しいルートが数多くあり、レジャーと冒険の両方のサイクリングが楽しめる。多くの都市が自転車専用レーンや安全なサイクリングコースを含む自転車施設を整備し、観光客にとってのレジャーとしてのサイクリングの魅力を高めています。さらに、バイクシェアリングサービスや手軽に利用できるレンタサイクルの進歩により、観光客は誰でも自転車を手に取り、サイクリング休暇をこの地域のサイクルツーリズムの動向に組み込むことができます。

同市場を運営する主要企業には、SpiceRoads、World Expeditions Travel Group Pty Ltd、Travel+Leisure Co.があります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別の見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • コラボレーションと投資とシナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のサイクルツーリズム市場収益 ( 2022年~2032年)

第7章 市場洞察:グループ別

  • グループ/友達
  • カップル
  • 家族
  • ソロ

第8章 市場洞察:予約方法別

  • 直接
  • 旅行代理店
  • マーケットプレースプレイス予約

第9章 市場洞察:年齢層別

  • 18歳~30歳
  • 31歳~50歳
  • 50歳以上

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • SpiceRoads
    • 企業概要
    • 主要財務
    • SWOT分析
    • 製品ポートフォリオ
    • 最近の動向
  • World Expeditions Travel Group Pty Ltd
  • Travel+Leisure Co.
  • Exodus Travels Limited
  • Intrepid Group
  • G Adventures
  • Arbutus Routes
  • Austin Adventures
  • Himalayan Glacier
  • Backroads

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMCG213106

The cycle tourism market is rapidly expanding due to the growing interest in sustainable travel, fitness, and experiential tourism, and it is expected to grow even more in the future because of the maturity of the cycle tourism market, greater environmental awareness, physical benefits, and the trend in buying retail tourism services with an emphasis on living local experiences. Cycle tourism is a versatile product offering services for groups and individual tourists and coming as a package tour for bicycle enthusiasts. Market leaders are diversifying their products to fit different population types and preferences of younger generations, families, single travelers, and others. Of course, this market growth is positively influenced by direct-booking web applications and social networks that enhance cycling holidays for users of any age.

The cycle tourism market is set to show a growth rate of about 8.7%. This is due to platforms like Instagram showcasing scenic cycling routes, inspiring more travelers to try cycling tourism to capture similar experiences. Also, increasing R&D, investment, product advancements, and collaborations in this industry drive the Cycle Tourism market. For instance, in September 2021, Cycling UK announced the launch of the West Kernow Way, a new 150-mile cycling route in Cornwall designed as an off-road loop starting from Penzance. Created to showcase Cornwall's landscapes and cultural heritage, the route uses quiet roads, bridleways, and trails and is estimated to take three to four days to complete. As part of an initiative to promote off-season tourism, Cycling UK has worked with local authorities to ensure long-term access to certain paths.

Based on group, the market is segmented into groups/friends, couples, family, and solo. The groups/friends category is expected to have the largest market share of the cycle tourism market. Groups and Friends are the ones that tend to spend money on the cycle tourism market because they are social beings who enjoy cycling together. People love to travel in groups because it makes the adventure more exciting as well and everyone feels safe especially when they are choosing those daring routes or beautiful trails. Most organizations address such issues by designing group packages that not only suit people's tastes but also make journeys more economical.

Based on the booking mode, the market is segmented into direct, travel agent, and marketplace booking. Among these, the direct segment is a key driver of the cycle tourism market. Direct booking mode is preferred by cycle tourists because of factors such as convenience, cost-effectiveness, and customization. Direct booking enables the travelers to put their word to the service provider, which makes everything very personal. This method is liked by the young population, especially those who prefer to use reactions, and like to know everything on their bikes.

Based on the age group, the market is segmented into 18 to 30 years, 31 to 50 years, and above 50 years. Among these, the 18 to 30 years segment is a key driver of the cycle tourism market. The Young Adults segment under 30 years is crucial for the market since young people are conscious about their health and choose sustainable, and extraordinary travel experiences. An eco-tourism means that this group would be interested in cycling because it affords a direct and active means of exploring destinations. The desire of citizens to share such experiences on social networks increases interest in similar trips with friends and thus growth in cycle tourism.

For a better understanding of the market adoption of cycle tourism, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the North American cycle tourism market is likely to expand in the coming years. North America has numerous beautiful routes for cycling which include coastal roads and bike paths, national parks, and other historic routes for country biking for both leisure and adventure cycling. Many cities are coming up with bicycle facilities including bike lanes and safe cycling tracks thus improving the attractiveness of cycling as a leisure activity to tourists. Moreover, with advancements in bike-sharing services and readily available rentable bicycles, any tourist can pick up a bicycle and integrate cycling vacations into the trend of cycle tourism in the region.

Some major players running in the market include SpiceRoads; World Expeditions Travel Group Pty Ltd; Travel + Leisure Co.; Exodus Travels Limited; Intrepid Group; G Adventures; Arbutus Routes; Austin Adventures; Himalayan Glacier; Backroads

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Global Cycle Tourism Market
  • 2.2. Research Methodology of the Global Cycle Tourism Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Collaboration & Investment and Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL CYCLE TOURISM MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY GROUP

  • 7.1. Groups/Friends
  • 7.2. Couples
  • 7.3. Family
  • 7.4. Solo

8.MARKET INSIGHTS BY BOOKING MODE

  • 8.1. Direct
  • 8.2. Travel Agent
  • 8.3. Marketplace Booking

9.MARKET INSIGHTS BY AGE GROUP

  • 9.1. 18 to 30 Years
  • 9.2. 31 to 50 Years
  • 9.3. Above 50 Years

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILED

  • 13.1. SpiceRoads
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. World Expeditions Travel Group Pty Ltd
  • 13.3. Travel + Leisure Co.
  • 13.4. Exodus Travels Limited
  • 13.5. Intrepid Group
  • 13.6. G Adventures
  • 13.7. Arbutus Routes
  • 13.8. Austin Adventures
  • 13.9. Himalayan Glacier
  • 13.10. Backroads

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE