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市場調査レポート
商品コード
1556165
ダイバーシティ&インクルージョン(D&I)市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Diversity and Inclusion (D&I) Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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ダイバーシティ&インクルージョン(D&I)市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年08月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ダイバーシティ&インクルージョン(D&I)市場は予測期間中(2024年~2032年)にCAGR 12.20%の大幅な成長が見込まれます。Metoo」や「Black Lives Matter」などの運動により、不平等や差別に関する懸念が強調されるようになったことで、組織はD&Iの取り組みに注目するようになった。さらに、ジェンダー賃金格差の報告や多様性の開示など、D&Iの実践を進め、それについて報告することを組織に義務付けるD&I関連の方針や義務付けに対する政府や規制機関の要求や期待が出現しています。例えば、2024年4月8日には、LGBT+インクルージョンを含むダイバーシティ、エクイティ&インクルージョン(DEI)を経営戦略として掲げるグループCEOの木村健一が、プライド1000の初期参加者の一人として参加しました。2024年3月25日に公開されたプライド1000公式サイト「プライド1000メッセージ」で、木村はアライメッセージを発信しています。
市場はタイプ別に、従業員リソースグループ(ERG)、人材育成、外部パートナーシップ、リクルート、その他に区分されます。予測期間(2024-2032年)において、人材育成は大きなCAGRで成長すると予想されます。これは主に、インクルーシブな職場を作るためのスキルと知識を持った従業員や指導者が存在するためです。これに加えて、D&Iが職員の士気、定着率、イノベーションを向上させる不可欠な要素であることを認識する組織も増えています。例えば、2024年7月、国際的なHR調査・アドバイザリー会社であるMcLean &Company社は、人事担当者が、組織目標に関連するコンピテンシーの特定、スキル習得のための効果的な学習経路の確立などの戦略を策定できるようにする、研究開発(L&D)リソースセンターと学習コンテンツライブラリを導入しました。多様な人材を確保しようとする組織の努力により、無意識の偏見、文化的・文化的感受性、多様性に関するコースや、インクルーシブリーダーシップは伝統的なものとなっています。
エンドユーザーに基づき、市場はヘルスケア、IT・通信、食品産業、製造、その他に分けられます。2023年の世界市場を独占したのはIT・通信分野でした。この分野は発明を扱い、世界の焦点を持っているため、さまざまな市場や顧客に対応できる多様な従業員ベースが期待されています。IT・通信企業は、あらゆる種類のユーザーを取り込むためのD&Iソリューションを模索し、あらゆるタイプのユーザーにとって有用な製品を製造する必要があるため、この市場の需要創出に貢献し、この成長市場のステークホルダーとして機能します。例えば、2023年11月15日、AccentureとAvanadeは、Microsoft Fabricを適用した新しい製品を発表し、組織がデータ対応力を加速し、洞察をより利用しやすくし、AIの基盤を構築するのを支援しました。両社は最近発表した生成AIに関する協業に基づき、顧客がMicrosoft Copilotソリューションをカスタマイズして拡張し、生成AIで仕事を再構築するのを支援する新機能も提供します。
ダイバーシティ&インクルージョン(D&I)の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、予測期間(2024-2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されています。多国籍企業や国際協力の台頭により、従業員の文化が異なる組織において機会均等を促進する効果的な方法に対する需要が高まっています。さらに、政府の政策や社会は、特に日本、オーストラリア、シンガポールのような女性の雇用を優遇するアジア諸国において、世界のD&Iポリシーの実施を組織に強いています。もう一つの要因は、この地域から、優れた職場環境と人材の獲得・維持を促進する包括的な文化の発展を目指すソリューションを求める国際的なテクノロジー大手や新興ベンチャー企業の数が増加していることです。そのため、アジア太平洋地域は国際的なD&I市場の重要なリーダーとして台頭してきています。
同市場に参入している主な企業には、Mercer LLC、Gartner, Inc.、Culture Amp Pty Ltd、Affirmity、Allen Communication Learning Services、The Kaleidoscope Group、McKinsey Insights、Deloitte、Paradigm Strategy Inc.、PwCなどがあります。
D&I can be defined as the manifold initiatives and measures employed in organizations to not only incorporate as many different kinds of people from the outside as possible (diversity) but also to ensure that once inside the programs and strategies are in place which guarantee that these different people are accepted, appreciated and implemented (inclusion). Diversity could be in many fashions for instance; racial, gender, age, sexual orientation, disability, and economic status. Whereas accommodation is ensuring that these diverse people are given the opportunities to gain experience, grow, excel, and be of value to the organization.
The Diversity and Inclusion (D&I) Market is expected to grow with a significant CAGR of 12.20% during the forecast period (2024-2032). The rising emphasis on concerns regarding inequality and discrimination due to movements such as #Metoo and Black Lives Matter has made organizations pay attention to D&I efforts. Further, there has been an emergence of government and regulatory body demands and expectations of D&I-related policies and mandates that entail organizations to advance D&I practices and report on them, including gender pay gap reporting and diversity disclosure. For instance, on 8 April 2024, Group CEO Kenichi Kimura, who empowers Diversity, Equity & Inclusion (DEI), including LGBT+ inclusion, as a management strategy, joined Pride 1000 as one of the initial participants. On the Pride 1000 official website, which was released on 25 March 2024, Pride 1000 Message, Kimura has shared his ally message.
Based on the type, the market is segmented into employee resource groups (ERGs), training and development, external partnerships, recruitment, and others. The training and development are expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). This is mainly because of the existence of employees and leadership with the skills and knowledge to create an inclusive workplace. In addition to this, more organizations have come to realize that D&I is an essential factor that will improve staff morale, retention, and innovation. For instance, in July 2024, McLean & Company an international HR research and advisory firm introduced the Learning & Development (L&D) Resource Center and Learning Content Library which enable HR professionals to develop a strategy for; the identification of competencies that are relevant to organizational objectives; and establishment of effective learning paths for skills acquisition. Organizations' efforts to ensure diverse representation have made courses on unconscious bias, cultural and cultural sensitivity, and diversity, as well as inclusive leadership, traditional.
Based on the end-user, the market has been divided into healthcare, IT & telecom, food industry, manufacturing, and others. IT and Telecom segment dominated the global market in 2023. This sector expects a diverse employee base to address different markets and customers since it deals with inventions and has a worldwide focus. Since IT & Telecom companies need to look for D&I solutions for inclusion of all sorts and produce products that can be useful for all types of users, they help create demand in this market and function as the stakeholders of this growing market. For instance, on November 15, 2023, Accenture and Avanade launched new offerings applying Microsoft Fabric to help organizations accelerate data readiness, make insights more accessible, and create a foundation for AI-all powered by a practice of 4,000 Fabric-certified professionals. Building on their recently announced collaboration around generative AI, the companies are also delivering new capabilities to help clients customize and extend Microsoft Copilot solutions to reimagine work with generative AI.
For a better understanding of the market adoption of Diversity and Inclusion (D&I), the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). The emergence of multinational corporations and international cooperation has increased the demand for effective ways to promote equal opportunities in organizations that differ from employees' cultures. Furthermore, government policies and society force organizations to implement D&I policies worldwide especially in Asian countries such as Japan, Australia, and Singapore having a high preference for women's employment. Another factor is the increase in the number of international technology giants and new ventures from the region looking for solutions that seek to develop inclusive cultures to foster great working environments and talent acquisition and retention. Therefore, the Asia-Pacific region is emerging as an important leader in the international D&I market.
Some of the major players operating in the market include Mercer LLC, Gartner, Inc., Culture Amp Pty Ltd, Affirmity, Allen Communication Learning Services, The Kaleidoscope Group, McKinsey Insights, Deloitte, Paradigm Strategy Inc., and PwC.