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市場調査レポート
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1556164

プロテインアイスクリーム市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

Protein Ice Cream Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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プロテインアイスクリーム市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年08月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

プロテインアイスクリーム市場は、企業の拡大により8.8%前後の安定した成長が見込まれています。例えば、2022年12月、Biryani By Kiloの親会社であるSky Gate Hospitalityは、製品ポートフォリオを多様化するため、ヘルシーデザートの新興企業であるGet-A-Wayの株式の過半数を取得しました。さらに、健康とウェルネスの動向の高まり、フィットネスとアクティブなライフスタイルの人気の上昇、フレーバー、テクスチャー、配合における継続的な技術革新が挙げられます。

タンパク質源に基づき、市場はホエイプロテイン、カゼインプロテイン、ミルクプロテイン、植物性プロテイン、その他に区分されます。ホエイプロテイン分野は、体内で容易に同化され、筋肉の再構築と回復を助ける高品質の完全タンパク質であるため、予測期間中に大きな成長が見込まれています。ホエイプロテインは消化速度が速く、アミノ酸を多く含むため、筋肉増強と美味しいスナック菓子に関心のある消費者を惹きつけています。このセグメントの成長は、ホエイプロテインによる運動後の回復と健康増進効果に対する一般消費者の認識向上と、特にアイスクリームにホエイプロテインを配合する過程における食品業界の技術向上によるものです。このような利点と、より多くのブランドがこの成分を製品に採用するにつれて、ホエイプロテインは健康志向で活動的な人々の間で徐々に人気が高まっていることが明らかになりました。

フレーバー別では、市場はバニラ、チョコレート、ストロベリー、その他に区分されます。2023年には、チョコレートセグメントが市場の大半のシェアを占めています。チョコレートセグメントは、消費者の間で広く人気があり需要があるため、プロテインアイスクリーム市場で支配的な地位を占めています。チョコレートに関連するフレーバーは、その強烈な味わいから消費者に愛されており、多くの人がおいしいスナックとして、また同時に良質なタンパク源としてチョコレートを求めています。このセグメントは、製品に含まれるタンパク質のギトギト感を隠すために使用できるチョコレートの可鍛性によってさらに強化されています。また、フレーバークリエーションの進歩や、高品質のカカオやチョコレート製品の配合は、消費者の興味を持続させ、満足度を高めるのに役立っています。このように、チョコレートセグメントは、フレーバーの中で2023年の市場シェアの大半を占めています。

流通チャネルに基づくと、市場はオンラインとオフラインに二分されます。プロテインアイスクリーム市場のオンラインセグメントは、より便利で簡単な宅配手段により、力強い成長を示しています。ほとんどのプロテインアイスクリームブランドは、様々なフレーバー、様々な人々の嗜好や食生活の両方において、オンラインプラットフォームで入手可能であり、利便性と選択肢を増やしています。商品の比較やレビューの閲覧・確認が容易になり、定期購入の利用も増えています。また、特定のデジタル広告や割引を利用することで、マーケティングに敏感な顧客やフィットネスやエクササイズに熱心な顧客にリーチし、オンライン販売を後押ししています。このように、オンラインセグメントは、流通チャネルの中でも予測期間中に大きな成長を遂げると予想されています。

プロテインアイスクリームの市場普及をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。人々の健康とフィットネスに対する意識が高まっていることから、2023年には北米が市場の大半のシェアを占めています。消費者の間では、より健康的な嗜好品を含むイノベーションを求める傾向があり、そのためプロテインアイスクリームは、消費者のニーズを満たすためにこのタンパク質を強化した嗜好品を利用するソリューションと見なすことができます。スポーツジムの有料化、健康志向の高まり、タンパク質摂取量の増加などが需要を押し上げています。また、製品の多様化によって味覚が向上したことや、スーパーマーケットやオンラインプラットフォームでの市場浸透なども、この市場の成長を後押ししています。

同市場で事業を展開する主要企業:Wells Enterprises, Inc.、Wheyhey、Beyond Better Foods, LLC、Danone North America、ARCTIC ZERO, Inc.、Unilever、NADAMOO!、MANGO MENUS、Eden-Peak、Dreyer's Grand Ice Cream, Inc.

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のプロテインアイスクリーム市場収益、2022-2032年

第7章 市場分析:タンパク質源別

  • ホエイプロテイン
  • カゼインプロテイン
  • ミルクプロテイン
  • 植物性プロテイン
  • その他

第8章 市場分析:フレーバー別

  • バニラ
  • チョコレート
  • いちご
  • その他

第9章 市場分析:流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

第10章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 市場参入企業一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • Wells Enterprises, Inc.
  • Wheyhey
  • Beyond Better Foods, LLC
  • Danone North America
  • ARCTIC ZERO, Inc.
  • Unilever
  • NADAMOO!
  • MANGO MENUS
  • Eden-Peak
  • Dreyer's Grand Ice Cream, Inc.

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMCG212999

Protein ice cream is an innovation of conventional ice cream to provide the taste of normal ice cream and additional protein. This frozen delight contains quality proteins, and sources like whey, casein, or plant protein to make the protein enhanced. The product prepared based on the concept of this ice cream is typically synonymous with less amount of sugar and fat than ordinary ice cream making it a favorite by fitness freaks and all those who are looking for some healthy dessert. Featuring a versatile taste profile and a moist and cold mouthfeel, protein ice cream is an ideal high-protein dessert to help muscles build and keep the body healthy.

The Protein Ice Cream Market is expected to grow at a steady rate of around 8.8% owing to the rising company expansions. For instance, in December 2022, Sky Gate Hospitality, the parent company of Biryani By Kilo, acquired a majority share in healthy dessert startup, Get-A-Way to diversify its product portfolio. Moreover, the rising health & wellness trends, the rise in popularity of fitness and active lifestyles, and continuous innovation in flavors, textures, and formulations.

Based on the protein source, the market is segmented into whey protein, casein protein, milk protein, plant-based proteins, and others. The whey protein segment is expected to grow at a significant rate in the forecast period due to its high-quality complete protein that is readily assimilated by the body and assists in muscle rebuilding and recovery. Due to the speedy rate of its digestion and a high content of amino acids whey protein attracts consumers who are interested in muscle building and tasty snacks in one product. The growth of this segment can be attributed to the enhancement of public awareness of the post-workout recovery and improved health benefits of whey protein and also technological improvements in the food industry especially in the course of incorporating whey protein in ice cream. This reveals that with such benefits and as more brands adapt this ingredient to their products, whey protein is progressively becoming popular among the health-conscious and active population.

Based on flavor, the market is segmented into vanilla, chocolate, strawberry, and others. The chocolate segment held the majority share of the market in the year 2023. The chocolate segment holds a dominant position in the protein ice cream market due to its widespread popularity and in-demand among consumers. Flavors related to chocolate are loved by consumers due to their intense taste which inspires most people to go for them as a tasty snack and at the same time a good source of protein. This segment is further strengthened by the malleability of chocolate which can be used to hide the gritty feel of protein content in the product. Also, advancement in flavor creations and the inclusion of quality cocoa and chocolate products help to sustain consumers' interest and hence satisfaction. Thus, the chocolate segment held a majority share of the market in the year 2023 among the flavors.

Based on the distribution channel, the market is bifurcated into online and offline. The online segment of the protein ice cream market has witnessed robust growth due to its more convenient and easy means of home delivery. Most protein ice cream brands are available on online platforms, both in different flavors and various people's preferences and diets, which increases convenience and options. These include the ease of comparing products, reading and checking on the reviews, and the increased use of subscriptions. Also, the use of specific digital advertising and discounts has helped in reaching marketing-conscious clients and those into fitness and exercise boosting online sales. Thus, the online segment is expected to grow at a significant rate in the forecast period among the distribution channels.

For a better understanding of the market adoption of protein ice creams, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America held the majority share of the market in the year 2023 as people are becoming increasingly more conscious of their health and fitness. There is a shift among consumers to seek innovation involving healthier indulgence products and, therefore, protein ice cream can be seen as a solution that utilizes this protein-enriched indulgence to meet the consumers' needs. The increase in the number of people paying for gym services, health enthusiasts, and the preference for increased protein consumption has boosted demand. Also, such factors as the diversification of products improved taste in these products, and the market penetration in supermarkets and online platforms have also aided in the growth of this market. For instance, in February 2024, U.S.-based Perfect Day partnered with Unilever's Breyers to launch Breyers Lactose-Free Chocolate ice cream made with Perfect Day's dairy protein from fermentation. Thus, amongst areas, North America held a significant share of the market in the year 2023.

Some of the major players operating in the market include Wells Enterprises, Inc.; Wheyhey; Beyond Better Foods, LLC; Danone North America; ARCTIC ZERO, Inc.; Unilever; NADAMOO!; MANGO MENUS; Eden-Peak; Dreyer's Grand Ice Cream, Inc.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Protein Ice Cream Market
  • 2.2. Research Methodology of the Protein Ice Cream Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL PROTEIN ICE CREAM MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY PROTEIN SOURCE

  • 7.1. Whey Protein
  • 7.2. Casein Protein
  • 7.3. Milk Protein
  • 7.4. Plant-Based Proteins
  • 7.5. Others

8.MARKET INSIGHTS BY FLAVOR

  • 8.1. Vanilla
  • 8.2. Chocolate
  • 8.3. Strawberry
  • 8.4. Others

9.MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Online
  • 9.2. Offline

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. Wells Enterprises, Inc.
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Wheyhey
  • 13.3. Beyond Better Foods, LLC
  • 13.4. Danone North America
  • 13.5. ARCTIC ZERO, Inc.
  • 13.6. Unilever
  • 13.7. NADAMOO!
  • 13.8. MANGO MENUS
  • 13.9. Eden-Peak
  • 13.10. Dreyer's Grand Ice Cream, Inc.

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE