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市場調査レポート
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1534910

航空機着陸装置市場:現状分析と予測(2024-2032年)

Aircraft Landing Gear Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


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英文 135 Pages
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航空機着陸装置市場:現状分析と予測(2024-2032年)
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

航空機着陸装置の世界市場規模は、2023年に230億7,801万米ドルとなり、予測期間(2024-2032年)には約4.19%のCAGRで力強い成長が見込まれています。航空機着陸装置の需要を顕著に支えている主な要因の1つは、軍用機だけでなく民間機の需要の高まりです。着陸装置は頑丈な性質を持っており、オーバーホールや変更を必要とすることが少ないため、新世代の航空機の需要がその需要を大きく支えています。多くの要因が航空機着陸装置市場の上昇を支えており、その中でも民間航空産業の拡大は、その事業を拡大するために新しい航空機を必要とします。例えば、ボーイング社によると、2023年から2042年の間に、合計32,420機のナローボディ航空機が納入されます。このうち、40%近くが世界中の格安航空会社の運航に使用されると思われます。航空機用着陸装置の需要が今後急増するためには、相当数の民間ジェット機が不可欠となります。

別の例では、シンガポールを拠点とする航空会社スクートが2023年、新型のリージョナルジェット機E190-E2を9機購入する計画を発表しました。それぞれのジェット機は2024年3月に機材に加わる予定です。

商業用ジェット機に対する需要の高まりと、世界中の大手航空会社による発注を考慮すると、航空機メーカーの新型航空機着陸装置に対する需要は、今後数年間、すなわち2024年から2032年にかけて大幅に増加すると予想されます。

航空機タイプによって、世界の航空機着陸装置市場は固定翼機と回転翼機に二分されます。この2つのセグメントはさらに民間航空機と軍用航空機に分けられます。民間機、軍用機ともに固定翼機の需要が高いことを考慮すると、このセグメントは世界中で支配的な地位を占めています。固定翼機には、ナローボディジェット、ワイドボディジェット、リージョナルジェット、貨物用ジェット、戦闘機、AWACSなど、長距離飛行や軍事任務に使用される幅広い航空機が含まれます。これらのカテゴリーはすべて、より高い燃料効率で安定した長距離運航を行うために広く使用されています。回転翼部門は、基本的に民間および軍用ヘリコプターに焦点を当てています。このカテゴリーでは垂直離着陸が可能なため、着陸帯がほとんどない場所での空の旅に多用途な選択肢となります。さらに、短距離の運航では、回転翼機は燃料効率の面で大きな利点があります。

航空機着陸装置市場はエンドユーザーに基づき、OEM(相手先ブランド製造)とアフターマーケットに区分されます。このうち、OEMカテゴリーが航空機着陸装置市場で大きなシェアを占めています。OEMの圧倒的な市場シェアを支えている主な要因の1つは、民間機や軍用機の需要が高いことと、航空機用ランディングギアのオーバーホール時間が長いことです。また、ランディングギアは頑丈な材料でできており、タイヤやブレーキなど他の消耗品に比べてメンテナンスの手間が少ないです。もう一つのカテゴリーであるアフターマーケットも、世界中の民間航空業界と空軍の両方で膨大な数の航空機が利用可能なため、かなりの市場シェアを占めています。航空機の保有台数が今後数年間で増加し続けるにつれて、航空機着陸装置を含むアフターマーケット部品の需要は顕著な程度に増加すると思われます。

その他アジア太平洋地域、北米、欧州、アジア太平洋地域、その他アジア太平洋地域など、世界各地域における航空機着陸装置の採用状況をよりよく理解するために、世界の航空機着陸装置市場を分析しています。このうち、アジア太平洋地域が2023年に最大のシェアを占めています。アジア太平洋地域は、民間機と軍用機の膨大な需要があり、航空に関する課題とその潜在的な技術的解決策に関する研究開発を包括的に支援することを期待しています。さらに、この地域には、世界中の民間・軍用ジェット機や航空宇宙製品の最大手メーカーの本拠地があります。膨大な生産量を考慮すると、この地域は今後航空機着陸装置の需要を支配すると予測されます。

同市場に参入している主要企業には、Safran, Triumph Group, Liebherr, Collins Aerospace, Heroux-Devtek, Eaton, GKN Aerospace Services Ltd., Parker Hannifin Corp., Moog Inc., Circor Aerospace Products Group.などがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 世界の航空機着陸装置市場収益、2022-2032年

第6章 市場分析:航空機タイプ別

  • 固定翼
  • 回転翼

第7章 市場分析:エンドユーザー別

  • OEM
  • アフターマーケット

第8章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • 北米のその他の地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第9章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第10章 企業プロファイル

  • Safran
  • Triumph Group
  • Liebherr
  • Collins Aerospace
  • Heroux-Devtek
  • Eaton
  • GKN Aerospace Services Ltd
  • Parker Hannifin Corp.
  • Moog Inc.
  • Circor Aerospace Products Group

第11章 頭字語と前提条件

第12章 付録

目次
Product Code: UMAD212909

The Aircraft landing gear refers to the undercarriage of an aircraft, which is used for landing, take-off, and taxing while supporting the weight. It also helps the aircraft to stand when it is not flying and hold the aircraft in its position. The respective wheeled landing gears are retractable when the aircraft is flying in order to reduce the air drag created on the aircraft. These landing gears are of a robust nature and absorb the shock of aircraft weight when they land on the runway. Considering the rising demand for both commercial as well as military aircraft across the globe the demand for landing gear is rising.

The Global Aircraft Landing Gear market was valued at USD 23,078.01 million in 2023 and is expected to grow at a strong CAGR of around 4.19% during the forecast period (2024-2032). One of the key factors that has remarkably supported the demand for aircraft landing gear is the rising demand for commercial as well as military aircraft. Landing gears are of a robust nature and require and undergo lesser overhaul or changes, due to which the demand for new generation aircraft has majorly supported its demand. Many of the factors have supported the rise of the aircraft landing gear market, of which the expansion of the commercial aviation industry requires new aircraft to expand their operations. For instance, according to Boeing Corporation, between 2023-2042, a total number of 32,420 narrowbody aircraft would be delivered. Of this, nearly 40% would be used for low-cost carrier operations across the globe. It is a significant number of commercial jets that would be crucial for the upcoming surge in the demand for landing gears for aircraft.

In another instance, in 2023, Scoot, a Singapore-based airline, announced its plans to purchase nine brand-new E190-E2 regional jets. The respective jets will be added to the fleet in March 2024.

Considering the rising demand for commercial jets and orders being placed by the leading airlines across the globe, the demand for new aircraft landing gear among the aircraft manufacturers is anticipated to significantly rise in the forthcoming years, i.e., 2024-2032.

Based on Aircraft type, the global aircraft landing gear market is bifurcated into fixed-wing aircraft and rotary-wing aircraft. These two segments are further divided into commercial and military aircraft. Considering the high demand for fixed-wing aircraft, both commercial and military aircraft, the segment has held dominant positions across the globe. Fixed-wing aircraft include a wide range of aircraft used for long-range air travel and military missions, including narrowbody jets, widebody jets, regional jets, cargo jets, fighter jets, AWACS, etc. All of the mentioned categories are extensively used for stable long-range operations with higher fuel efficiency. The rotary wing section is basically focused on both commercial and military helicopters. The respective category provides vertical landing and take-off capability, due to which it becomes a versatile option for air travel in places where there is little to no landing zone. Additionally, for short-range operations, the rotary-wing aircraft offer a sizeable advantage in terms of fuel efficiency.

Based on End Users, the Aircraft Landing Gear market is segmented into OEM (Original Equipment Manufacturer) and Aftermarket. Of these, the OEM category has held a major market share in the aircraft landing gears market. One of the leading factors that has supported the dominant market share of OEM is the high demand for commercial and military aircraft, as well as the longer overhaul time for aircraft landing gears. Additionally, landing gears are made of robust material and require lesser maintenance as compared to other consumable items, such as tires and brakes attached to them. The other category, aftermarket, has also held a sizable market share due to the vast fleet availability in both the commercial aviation industry and air forces across the globe. As the fleet of aircraft continues to rise in the coming years, the demand for aftermarket parts, including the aircraft landing gears, would increase to a notable degree.

For a better understanding of the market adoption of Aircraft Landing Gear, the Global Aircraft Landing Gear market is analyzed based on its worldwide presence in regions such as North America, Europe, Asia-Pacific, and the Rest of the World. Of these, the Asia Pacific region held the largest share in 2023. Asia Pacific has a vast demand for commercial and military aircraft, and it is looking forward to comprehensively supporting research & development around aviation challenges and their potential technological solutions. Additionally, the region is home to some of the largest manufacturers of commercial and military jets and aerospace crafts across the globe. Considering the vast volume of production, the region is further anticipated to dominate the demand for Aircraft Landing Gear in the coming period.

Some of the major players operating in the market include Safran, Triumph Group, Liebherr, Collins Aerospace, Heroux-Devtek, Eaton, GKN Aerospace Services Ltd., Parker Hannifin Corp., Moog Inc., and Circor Aerospace Products Group.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Aircraft Landing Gear Market
  • 2.2. Research Methodology of the Aircraft Landing Gear Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.GLOBAL AIRCRAFT LANDING GEAR MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

6.MARKET INSIGHTS BY AIRCRAFT TYPE

  • 6.1. Fixed Wings
    • 6.1.1. Commercial
      • 6.1.1.1. Narrow Body
      • 6.1.1.2. Wide Body
      • 6.1.1.3. Regional Jets
      • 6.1.1.4. Helicopters
    • 6.1.2. Military
  • 6.2. Rotary Wings
    • 6.2.1. Commercial
    • 6.2.2. Military

7.MARKET INSIGHTS BY END USER

  • 7.1. OEM
  • 7.2. Aftermarket

8.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 8.1. North America
    • 8.1.1. The US
    • 8.1.2. Canada
    • 8.1.3. Rest of the North America
  • 8.2. Europe
    • 8.2.1. Germany
    • 8.2.2. UK
    • 8.2.3. France
    • 8.2.4. Italy
    • 8.2.5. Rest of the Europe
  • 8.3. Asia Pacific
    • 8.3.1. China
    • 8.3.2. Japan
    • 8.3.3. India
    • 8.3.4. Rest of the Asia Pacific
  • 8.4. Rest of the World

9.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1. Competition Dashboard
  • 9.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 9.3. Porter Five Forces Analysis

10.COMPANY PROFILED

  • 10.1. Safran
    • 10.1.1. Company Overview
    • 10.1.2. Key Financials
    • 10.1.3. SWOT Analysis
    • 10.1.4. Product Portfolio
    • 10.1.5. Recent Developments
  • 10.2. Triumph Group
  • 10.3. Liebherr
  • 10.4. Collins Aerospace
  • 10.5. Heroux-Devtek
  • 10.6. Eaton
  • 10.7. GKN Aerospace Services Ltd
  • 10.8. Parker Hannifin Corp.
  • 10.9. Moog Inc.
  • 10.10. Circor Aerospace Products Group

11.ACRONYMS & ASSUMPTION

12.ANNEXURE