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市場調査レポート
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1461387

アスレティックトレーニング機器の世界市場:現状分析・予測(2023~2030年)

Athletic Training Equipment Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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アスレティックトレーニング機器の世界市場:現状分析・予測(2023~2030年)
出版日: 2024年03月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のアスレティックトレーニング機器の市場規模は、2022~2028年にかけてCAGR 約5%の成長が予測されています。アスレティックトレーニング機器とは、全体的な体重管理、スタミナ向上、筋力開発などを目的とした身体運動に必要な機械や機器のことです。フィットネス機器市場の需要は、健康意識の高まりにより世界的に増加しています。また、特定の医療治療中は、身体運動が推奨されます。最も一般的に使用されているフィットネス機器には、トレッドミル、エリプティカル、固定式自転車、重量挙げマシン、筋力増強マシンなどがあります。アスレティックトレーニング機器の需要が伸びている背景には、肥満の増加や健康志向の高まりがあり、それが世界のフィットネス機器市場の成長を大きく後押ししています。例えば、TRUE Fitness Technology, Inc.は、-3%~30%までの傾斜機能を備えた有酸素運動マシン「Alpine Runner」を発売し、ウォーカーやランナーで運動するよりも多くのカロリーを消費しています。さらに、ジムの会員数が急増していることも、フィットネス機器の導入を促進する要因のひとつです。しかし、機器や機器の設置やセットアップにかかるコストが高く、コストを抑えたエクササイズ機器の再販需要が高まっていることが、世界中でこの市場の成長を妨げています。

アスレティックトレーニング機器市場はタイプ別に、カーディオトレーニング機器、筋力トレーニング機器、その他のマシンに区分されます。心血管トレーニング機器分野は大きな市場シェアを占めており、心血管トレーニング機器にインタラクティブで没入感のある機能を組み込む傾向が強まっていることから、予測期間中に急成長すると予測されています。企業は、ユーザーエクスペリエンスを向上させ、ワークアウト中のエンゲージメントレベルを高めるために、仮想現実(VR)および拡張現実(AR)技術を機器に組み込むことを優先しています。

ジェンダー別では、市場は男性と女性に細分化されます。男性セグメントはかなりの市場シェアを握っており、思春期以降の男性は様々な身体的属性を持っているため、強さ、パワー、スピードが要求されるスポーツでは女性よりも本質的に有利であり、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。成人男性は一般的に身長が高く、手足が長いです。さらに、男性は肩幅が広いため、肩甲帯が大きくなり、上半身の強さを高める上で重要な役割を果たします。さらに、成人男性は一般的に、女性に比べて全体的に筋肉量が多く、体脂肪率が低いです。

購入者タイプに基づき、市場は個人、機関、その他に細分化されます。個人向けセグメントはかなりの市場シェアを獲得しており、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。家庭用に設計された個人向けフィットネス機器の需要が急増している背景には、健康と福祉を重視するライフスタイルの変化があります。個人の健康意識が高まるにつれて、定期的な身体活動を毎日のルーチンに組み込む方法を積極的に模索するようになっています。例えば、2021年には、iFIT Health & Fitness Inc.(iFIT)が、ICON Health & Fitnessからの社名変更を最近発表しました。このブランド名の変更は、iFITが成長する世界のコミュニティに、パーソナライズされた包括的な健康とフィットネス体験を提供するというコミットメントの証です。世界120カ国に500万人以上の会員を擁するiFITは、ウェルネス産業におけるリーチと影響力を拡大し続けています。

流通チャネル別に見ると、市場は小売店、専門店&スポーツショップ、オンライン、その他に細分化されます。小売店セグメントはかなりの市場シェアを獲得しており、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。スポーツ用品の小売流通チャネルは、X世代、ミレニアル世代、Z世代のインターネットとeコマースプラットフォームへの人気と依存度が高まっているため、予測期間中に最も急成長するセグメントとなる見込みです。小売店での買い物の主な利点は、実地体験ができることです。顧客は物理的に商品と触れ合う機会があるため、購入前に十分な情報を得た上で意思決定を行うことができます。この手触り体験は、満足感をもたらすだけでなく、商品が自分のニーズに合っているかどうかを確認するのにも役立ちます。さらに、実店舗には十分な知識を持ったスタッフが常駐しているため、顧客はガイダンスを求めたり、質問を投げかけたり、個人に合った提案を受けたりすることができます。例えば、2021年、世界有数のスポーツウェアメーカーであるAdidasは、インドに初となるフラッグシップストアをオープンしました。Connaught Placeに位置する「The Home of Possibilities」として知られるこの店舗は、多数のデジタルタッチポイント、サステナビリティ専用ゾーンを備え、消費者の小売体験の未来の縮図を象徴しています。

アスレティックトレーニング機器の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他の北米)、欧州(ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、英国、その他の欧州)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、その他のアジア太平洋)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。北米がアスレティックトレーニング機器産業の主要市場を構成しているのは、サッカーやバスケットボールなどのゲームの人気が高まっているためで、同地域の政府はアリーナを設立し、市民に充実したスポーツ体験を提供するよう促しています。このことは、予測期間中の市場成長に明るい展望をもたらすと予想されます。さらに、同地域では肥満人口が多いため、フィットネス機器の導入が進んでいます。肥満は、心臓病、脳卒中、2型糖尿病、高血圧、がん、その他の骨・関節疾患など、健康に長期的な悪影響を及ぼすが、これらに限定されるものではないです。

市場で事業を展開している主なプレーヤーには、Nautilus, Inc.、Torque Fitness、iFIT Inc.、KETTLER Sport、Life Fitness、Peloton、TRUE、Technogym S.P.A.、Johnson Health Tech、HOIST Fitness Systemsなどがあります。これらのプレーヤーによって、いくつかのM&Aやパートナーシップが行われています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19がアスレティックトレーニング機器市場に与える影響

第6章 アスレティックトレーニング機器の市場収益、2020~2028年

第7章 市場洞察:タイプ別

  • 心血管トレーニング機器
    • トレッドミル
    • 固定式サイクル
    • 楕円形・その他
  • 筋力トレーニング機器
    • フリーウェイト
    • その他の機器
  • その他の機械
    • アクティビティモニター
    • ボディアナライザー

第8章 市場洞察:ジェンダー別

  • 男性
  • 女性

第9章 市場洞察:購入者タイプ別

  • 個人
  • 機関
  • その他

第10章 市場洞察:流通チャネル別

  • 小売店
  • 専門店・スポーツショップ
  • オンライン
  • その他

第11章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他の北米
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • その他のアジア太平洋
  • その他の地域

第12章 アスレティックトレーニング機器の市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第13章 アスレティックトレーニング機器市場機会

第14章 アスレティックトレーニング機器市場動向

第15章 需要・供給分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第16章 バリューチェーン分析

第17章 価格分析

第18章 戦略的洞察

第19章 競争シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第20章 企業プロファイル

  • Nautilus, Inc.
  • Torque Fitness
  • iFIT Inc.
  • KETTLER Sport
  • Life Fitness
  • Peloton
  • TRUE
  • Technogym S.P.A
  • Johnson Health Tech
  • HOIST Fitness Systems

第21章 免責事項

目次
Product Code: UMCG212692

The athletic training equipment market is expected to register a CAGR of approx. 5% over the period of 2022-2028. Athletic training equipment is any machine or device required for physical exercise to manage overall weight, improve physical stamina, and develop muscular strength. The fitness equipment market demand has increased globally, due to an increase in health awareness. In addition, physical exercise is advised during certain medical treatments. The most commonly used fitness equipment includes treadmills, elliptical, stationary bicycles weightlifting machines & strength building machines, and others. The growing demand for athletic training equipment can be attributed to the increase in the prevalence of obesity and the rise in health consciousness have majorly fostered the growth of the global fitness equipment market. For instance, TRUE Fitness Technology, Inc. launched the Alpine Runner, a cardio machine that provides an incline feature, which ranges from -3% to 30% and burns more calories as compared to exercising on walkers and runners. Furthermore, a surge in the number of gym memberships is another factor promoting the adoption of fitness equipment. However, high costs of installation or setup of equipment or devices and increasing demand for the resale of cost-saving exercise equipment are impeding the growth of this market all over the world.

Based on the type, the athletic training equipment market is segmented into cardiovascular training equipment, strength training equipment, other machines. The cardiovascular training equipment segment accounted for a significant market share and it is estimated that it will grow rapidly during the projected timeframe due to growing inclination towards integrating interactive and immersive features in cardiovascular training machines. Companies are prioritizing the incorporation of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies in their equipment to improve user experience and increase the level of engagement during workouts.

Based on the gender, the market is fragmented into male and female. The male segment grabbed a considerable market share, and it is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period as Postpubescent males possess various physical attributes that give them an inherent advantage over females in sports that demand strength, power, and speed. Adult males typically exhibit greater height and longer limbs, which contribute to their superior performance. Additionally, the broader shoulders of males enable a larger shoulder girdle, which plays a significant role in enhancing upper-body strength. Furthermore, adult males generally possess a higher overall muscle mass and lower body fat percentage compared to females, even among those who undergo rigorous training.

Based on the buyer type, the market is fragmented into individual, institution and others. The individual segment grabbed a considerable market share, and it is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period. The surge in demand for individual fitness equipment designed for home use can be attributed to the shift in lifestyle, characterized by a heightened emphasis on health and well-being. As individuals become more health-conscious, they are actively seeking ways to integrate regular physical activity into their daily routines. For instance, in 2021, iFIT Health & Fitness Inc. (iFIT) has recently announced a change in its corporate name from ICON Health & Fitness. This rebranding decision is a testament to iFIT's commitment to delivering personalized and comprehensive health and fitness experiences to its growing global community. With over five million members spanning across 120 countries, iFIT continues to expand its reach and impact in the wellness industry.

Based on the distribution channel, the market is fragmented into retail stores, specialty & sports shops, online, others. The retail store segment grabbed a considerable market share, and it is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period. Retail distribution channel for sports equipment is expected to be the fastest-growing segment over the forecast period owing to the increasing popularity and dependence of generation X, millennials, and generation Z on the internet and e-commerce platform. A key advantage of shopping in retail stores is the hands-on experience it provides. Customers have the opportunity to physically engage with products, allowing them to make more informed decisions before buying. This tactile experience not only brings satisfaction but also aids in confirming that the items align with their needs. Moreover, the presence of well-informed staff members in physical stores enables customers to seek guidance, ask queries, and receive personalized recommendations. For instance, in 2021, Adidas, the foremost producer of sportswear globally, inaugurated its inaugural Flagship store in India. The establishment, known as 'The Home of Possibilities,' situated in Connaught Place, encompasses a multitude of digital touchpoints, a dedicated sustainability zone, and represents the epitome of the future of consumer retail experience.

For a better understanding of the market adoption of the athletic training equipment, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (United States, Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, France, Italy, Spain, United Kingdom, and Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Australia, and Rest of APAC), and Rest of World. North America constitutes a major market for the athletic training equipment industry owing to the growing popularity of games such as football, basketball, etc., are prompting government in the region to established arenas and offer an enhanced sporting experience to citizens. This is expected to create positive outlook for the market growth over the forecast period. Furthermore, a larger base of obese population in the region leads to higher adoption of fitness equipment. Obesity has long-term negative effects on health including but not limited to heart disease, stroke, type 2 diabetes, high blood pressure, cancer, and other bone & joint diseases.

Some of the major players operating in market are Nautilus, Inc.; Torque Fitness; iFIT Inc.; KETTLER Sport; Life Fitness; Peloton; TRUE; Technogym S.P.A; Johnson Health Tech; HOIST Fitness Systems among others. Several M&A's along with partnerships have been undertaken by these players.

TABLE OF CONTENTS

1MARKET INTRODUCTION

  • 1.1.Market Definitions
  • 1.2.Main Objective
  • 1.3.Stakeholders
  • 1.4.Limitation

2RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1.Research Process of the Athletic Training Equipment Market
  • 2.2.Research Methodology of the Athletic Training Equipment Market
  • 2.3.Respondent Profile

3MARKET SYNOPSIS

4EXECUTIVE SUMMARY

5IMPACT OF COVID-19 ON THE ATHLETIC TRAINING EQUIPMENT MARKET

6ATHLETIC TRAINING EQUIPMENT MARKET REVENUE, 2020-2028F

7MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1.Cardiovascular Training Equipment
    • 7.1.1Treadmills
    • 7.1.2Stationary Cycles
    • 7.1.3Elliptical & Others
  • 7.2.Strength Training Equipment
    • 7.2.1.Free Weights
    • 7.2.2.Other Machines
  • 7.3.Other Machines
    • 7.3.1.Activity Monitors
    • 7.3.2.Body Analyzers

8MARKET INSIGHTS BY GENDER

  • 8.1.Male
  • 8.2.Female

9MARKET INSIGHTS BY BUYER TYPE

  • 9.1.Individual
  • 9.2.Institution
  • 9.3.Others

10MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 10.1.Retail Stores
  • 10.2.Specialty & Sports Shops
  • 10.3.Online
  • 10.4.Others

11MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 11.1.North America
    • 11.1.1.U.S.
    • 11.1.2.Canada
    • 11.1.3.Rest of North America
  • 11.2.Europe
    • 11.2.1.Germany
    • 11.2.2.U.K.
    • 11.2.3.France
    • 11.2.4.Italy
    • 11.2.5.Spain
    • 11.2.6.Rest of Europe
  • 11.3. Asia-Pacific
    • 11.3.1.China
    • 11.3.2.Japan
    • 11.3.3.India
    • 11.3.4.Australia
    • 11.3.5.Rest of Asia-Pacific
  • 11.4.Rest of World

12ATHLETIC TRAINING EQUIPMENT MARKET DYNAMICS

  • 12.1.Market Drivers
  • 12.2.Market Challenges
  • 12.3.Impact Analysis

13ATHLETIC TRAINING EQUIPMENT MARKET OPPORTUNITIES

14ATHLETIC TRAINING EQUIPMENT MARKET TRENDS

15DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 15.1.Demand Side Analysis
  • 15.2.Supply Side Analysis

16VALUE CHAIN ANALYSIS

17PRICING ANALYSIS

18STRATEGIC INSIGHTS

19COMPETITIVE SCENARIO

  • 19.1.Competitive Landscape
    • 19.1.1.Porter's Five Forces Analysis

20COMPANY PROFILED

  • 20.1.Nautilus, Inc.
  • 20.2.Torque Fitness
  • 20.3.iFIT Inc.
  • 20.4.KETTLER Sport
  • 20.5.Life Fitness
  • 20.6.Peloton
  • 20.7.TRUE
  • 20.8.Technogym S.P.A
  • 20.9.Johnson Health Tech
  • 20.10.HOIST Fitness Systems

21DISCLAIMER