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市場調査レポート
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1450299

大豆市場:現状分析と予測(2023-2030年)

Soybean Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 149 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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大豆市場:現状分析と予測(2023-2030年)
出版日: 2024年02月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

大豆市場は、2023~2030年の予測期間で約4.9%のCAGRを記録すると予測されています。その栄養価の高さ、クリーンな食生活への動向、健康問題(乳糖不耐症など)の増加、環境問題、動物愛護の観点からです。さらに、企業による投資の高まりも、今後数年間の市場成長を後押ししています。例えば、2022年2月、バイエルはM.S. Technologies LLCと「Enlist E3形質」を含む大豆の販売契約を締結したと発表しました。この契約に基づき、バイエルは2023年の作期にエンリストE3技術を搭載した大豆種子を販売します。

大豆市場は最終用途に基づき、ホール大豆、ミール、オイル、その他に区分されます。2022年の大豆市場では、養豚・養鶏産業からの消費レベルが高いため、ミールセグメントが最も高いシェアを占めています。大豆の高品質タンパク質に対する需要の増加は、予測期間中、主に動物飼料産業からの大豆ミールの需要増加を促進します。

用途に基づき、市場は動物飼料、養殖飼料、バイオ燃料、飲食品、医薬品、その他に細分化されます。飲食品セグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、予測期間中にCAGR 5%で急成長すると予測されています。これは主に、外食産業と小売業の拡大によるものです。大豆オイルを使用することで、生産コストを削減し、均一で安定した品質を実現することができます。大豆オイルは、焼き菓子や惣菜など様々な用途で需要が増加しており、市場規模を拡大しています。

大豆の市場採用のより良い理解のために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、英国、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、オーストラリア、その他APACの諸国)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されます。アジア太平洋地域は、大豆市場で大きなシェアを占めています。大豆の需要が伸びているのは、ここ数年の大豆油消費量の増加に起因しています。また、中国やインドなどの新興経済諸国では、健康的な食品を選ぶ人が増えており、大豆の高タンパク質に対する認識も高まっています。さらに、動物飼料産業と栄養補助食品も同地域の市場成長を牽引しています。例えば中国は2020年に1億トン以上の大豆を輸入し、その年の国内消費量の約85%、世界の大豆取引量の約60%を占める。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 大豆市場収益、2020-2030年

第6章 市場洞察:最終用途別

  • ホール
  • ミール
  • オイル
  • その他

第7章 市場洞察:用途別

  • 動物飼料
  • 水産飼料
  • バイオ燃料
  • 食品・飲料
  • 医薬品
  • その他

第8章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第9章 大豆市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第10章 大豆市場機会

第11章 大豆市場動向

第12章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第13章 バリューチェーン分析

第14章 価格分析

第15章 戦略的洞察

第16章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第17章 企業プロファイル

  • Kerry Inc.
  • Fuji Oil Group
  • House Foods Group Inc
  • The WhiteWave Foods Company
  • E.I. du Pont de Nemours & Co.
  • CHS Inc.
  • Cargill Inc
  • The Scoular Company
  • Archer-Daniels Midland Co.
  • Olam International

第18章 免責事項

目次
Product Code: UMCG212633

The market for goods produced primarily of soybean is known as the worldwide soybean food and beverage products market. Tofu, soy milk, soy sauce, and a variety of other food and beverage products are among the many varieties of soy-based goods that are consumed as a source of protein. greater demand for plant-based protein products, greater health consciousness, and the growing popularity of vegetarian and vegan diets have all contributed to the market's notable expansion in recent years for food and beverage items made from soybeans. For Instance: In March 2022, Cargill, Inc. invested in upgrading and expanding its soybean processing facilities across seven states in the United States. The funds will be used to increase the capacity and operational effectiveness of the sites. Also in, August 2022, ADM and Benson Hill (US) formed a long-term strategic partnership to scale new soy components in order to meet the rapidly expanding demand for plant-based proteins. The alliance will service a variety of plant-based food and beverage sectors to meet the needs of savoury, sweet, and dairy clients.

The Soybean market is expected to register a CAGR of around 4.9% over the forecast period of 2023-2030. Owing to its nutritious profile, the trend toward clean eating, the growth in health problems (such as lactose intolerance), environmental concerns, and animal welfare. Moreover, the rising investments by companies is also driving the growth of the market during the forthcoming years. For instance, in February 2022, Bayer announced a distribution agreement with M.S. Technologies LLC for soybeans containing the 'Enlist E3 trait'. Under this agreement, Bayer will distribute soybean seeds with Enlist E3 technology in the 2023 crop season

Based on the end-use, the soybean market is segmented into whole soybean, meal, oil and others. The meal segment held the highest share in the soybean market in 2022 because of the high consumption levels from the swine and poultry industry. An increase in demand for high-quality protein in soybean drive higher demand for soybean meal, mainly from the animal feed industry, over the forecast period.

Based on the application, the market is fragmented into animal feed, aqua feed, biofuel, food and beverages, pharmaceutical, others. The food & beverage segment accounted for a significant market share in 2022, and it is estimated that it will grow rapidly at 5% CAGR during the projected timeframe. It is mainly owing to the expansion of the food service and retail sectors. The industry could benefit from the use of soybean oil by reducing production costs and inducing quality with uniformly stable levels. This increased demand for soybean oil for a variety of purposes, including baked goods and prepared foods is accentuating its market size.

For a better understanding of the market adoption of the soybean, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (United States, Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, France, Italy, Spain, United Kingdom, and Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Australia, and Rest of APAC), and Rest of World. Asia-Pacific held an extensive share of the soybean market. The growing demand for soybean can be attributed to the increased soy oil consumption over the past few years. Also, due to its massive population, developing economies such as China and India where more and more people are opting for healthy foods, and increased awareness of the high protein in soybeans. Moreover, the animal feed industry and nutraceuticals are also driving growth in the market in the region. For Instance: China imported more than 100 million tonnes of soybeans in 2020, accounting for about 85% of its domestic consumption that year and about 60 % of the global soybean trade volume.

Some of the major players operating in Kerry Inc., Fuji Oil Group, House Foods Group Inc, The WhiteWave Foods Company, E.I. du Pont de Nemours & Co., CHS Inc., Cargill Inc, The Scoular Company, Archer-Daniels Midland Co., Olam International. Several M&A's along with partnerships have been undertaken by these players.

TABLE OF CONTENTS

1. MARKET INTRODUCTION

  • 1.1.Market Definitions
  • 1.2.Main Objective
  • 1.3.Stakeholders
  • 1.4.Limitation

2. RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1.Research Process of the Soybean Market
  • 2.2.Research Methodology of the Soybean Market
  • 2.3.Respondent Profile

3. MARKET SYNOPSIS

4. EXECUTIVE SUMMARY

5. SOYBEAN MARKET REVENUE, 2020-2030F

6. MARKET INSIGHTS BY END-USE

  • 6.1.Whole Soybean
  • 6.2.Meal
  • 6.3.Oil
  • 6.4.Others

7. MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 7.1.Animal Feed
  • 7.2.Aqua Feed
  • 7.3.Biofuel
  • 7.4.Food and beverages
  • 7.5.Pharmaceutical
  • 7.6.Others

8. MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 8.1.North America
    • 8.1.1.U.S.
    • 8.1.2.Canada
    • 8.1.3.Rest of North America
  • 8.2.Europe
    • 8.2.1.Germany
    • 8.2.2.U.K.
    • 8.2.3.France
    • 8.2.4.Italy
    • 8.2.5.Spain
    • 8.2.6.Rest of Europe
  • 8.3.Asia-Pacific
    • 8.3.1.China
    • 8.3.2.Japan
    • 8.3.3.India
    • 8.3.4.Rest of Asia-Pacific
  • 8.4.Rest of World

9. SOYBEAN MARKET DYNAMICS

  • 9.1.Market Drivers
  • 9.2.Market Challenges
  • 9.3.Impact Analysis

10. SOYBEAN MARKET OPPORTUNITIES

11. SOYBEAN MARKET TRENDS

12. DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 12.1.Demand Side Analysis
  • 12.2.Supply Side Analysis

13. VALUE CHAIN ANALYSIS

14. PRICING ANALYSIS

15. STRATEGIC INSIGHTS

16. COMPETITIVE SCENARIO

  • 16.1.Competitive Landscape
    • 16.1.1.Porters Fiver Forces Analysis

17. COMPANY PROFILED

  • 17.1.Kerry Inc.
  • 17.2.Fuji Oil Group
  • 17.3.House Foods Group Inc
  • 17.4.The WhiteWave Foods Company
  • 17.5.E.I. du Pont de Nemours & Co.
  • 17.6.CHS Inc.
  • 17.7.Cargill Inc
  • 17.8.The Scoular Company
  • 17.9.Archer-Daniels Midland Co.
  • 17.10.Olam International

18. DISCLAIMER