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市場調査レポート
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1450280

価格比較サイト(PCW)市場:現状分析と予測(2023-2030年)

Price Comparison Websites (PCWs) Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 148 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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価格比較サイト(PCW)市場:現状分析と予測(2023-2030年)
出版日: 2024年02月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

価格比較サイト(PCW)市場の2022年の市場規模は1億157万米ドルで、予測期間(2023-2030年)には約12.8%の安定した成長が見込まれています。これは、eコマースエコシステムの拡大によりオンラインショッピングが増加し、消費者が最もお得な商品を見つけるためのツールが必要とされているためです。また、人工知能(AI)と機械学習アルゴリズムの改善により、PCWは現在、個々のユーザーの好みや買い物習慣に基づいて、よりパーソナライズされた推奨を提供し、これが市場の需要を牽引しています。

プラットフォームによって、市場はアプリとウェブベースに二分されます。このうち、アプリとウェブベースのPCWはいずれもユーザーの間で人気を集めており、市場シェアの面で明確なリーダーはいないです。しかし、デスクトップやノートパソコンからのアクセスのしやすさなどの要因から、使用率ではウェブベースのPCWがややリードしている可能性を示唆する報告もあります。

製品タイプに基づき、市場は電子、小売、旅行、金融、その他に区分されます。このうち、現在PCW市場を独占しているのは旅行セクターで、エレクトロニクス、小売、金融サービス、その他のセクターがそれぞれこれに続いています。この成長は、従来の方法ではなく、オンラインプラットフォームを通じて旅行を計画する個人の増加によるものです。

アプリケーションに基づき、市場は個人向けと商業向けに二分されます。なかでも個人向けアプリケーションは、インターネット普及率の上昇、eコマース産業の成長、可処分所得の増加により、市場全体の収益に占める割合が大きいです。さらに、消費者は買い物の好みに基づいてパーソナライズされた推奨を好む傾向があり、これが個人向けPCWの需要を促進しています。

価格比較サイト(PCW)の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。北米はインターネット普及率が世界で最も高い地域のひとつであり、PCWが成長するための肥沃な土壌を提供しているため、価格比較ウェブサイト市場は世界的にリードしています。さらに北米は、PCWの重要な構成要素であるAIや機械学習を含む技術的進歩の最前線にいます。この技術力により、同地域で事業を展開する企業はより洗練されたアルゴリズムやツールを開発し、価格比較の精度と妥当性を向上させることができるため、世界のPCW市場で圧倒的な地位を築いています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 価格比較サイト(PCW)市場収益、2020-2030年

第6章 市場洞察:プラットフォーム別

  • アプリ
  • ウェブベース

第7章 市場洞察:製品タイプ別

  • 電子
  • 小売
  • 旅行
  • 金融
  • その他

第8章 市場洞察:アプリケーション別

  • 個人
  • 商業

第9章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 価格比較サイト(PCW)市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 価格比較サイト(PCW)市場機会

第12章 価格比較サイト(PCW)市場動向

第13章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第14章 バリューチェーン分析

第15章 価格分析

第16章 戦略的洞察

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Google Shopping
  • Amazon Product Search
  • eBay Commerce Network
  • Facebook Marketplace
  • Walmart Marketplace
  • Jet.com
  • Rakuten Ichiba
  • Nextag
  • Shopzilla
  • PriceGrabber

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMTI212614

Price Comparison Websites (PCWs) are online platforms that allow users to compare prices of products from different retailers. These websites have become increasingly popular over the years due to their ability to save consumers both time and money.

The Price Comparison Websites (PCWs) Market was valued at 101.57 million in 2022 and is expected to grow at a steady rate of around 12.8% in the forecasted period (2023-2030) owing to the expansion of the e-commerce ecosystem, which has led to an increase in online shopping and the need for tools that help consumers find the best deals. Also, with improvements in artificial intelligence (AI) and machine learning algorithms, PCWs now offer more personalized recommendations based on individual users' preferences and shopping habits which in turn drives the demand of the market.

Based on platform, the market is bifurcated into apps, and web-based. Among these, both apps and web-based PCWs have been gaining popularity among users, with no clear leader in terms of market share. However, some reports suggest that web-based PCWs may be slightly ahead in terms of usage due to factors such as ease of accessibility through desktops and laptops.

Based on the product type, the market is segmented into electronic, retail, travel, financial, and others. Among these, the travel sector currently dominates the PCWs market followed by electronics, retail, financial services, and other sectors respectively. This growth is due to an increasing number of individuals planning trips through online platforms instead of traditional methods.

Based on the applications, the market is bifurcated into personal and commercial. Among these, personal applications account for a larger percentage of the overall market revenue due to increasing internet penetration, growing e-commerce industry, and rising disposable income. Additionally, consumers tend to prefer personalized recommendations based on their shopping preferences, which drives the demand for personal PCWs.

For a better understanding of the market adoption of Price Comparison Websites (PCWs), the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America led the global price comparison websites market as the region has one of the highest levels of internet penetration worldwide, providing fertile ground for PCWs to thrive. Furthermore, North America has been at the forefront of technological advancements, including AI and machine learning, which are critical components of PCWs. This technical prowess enables companies operating in the region to develop more sophisticated algorithms and tools, improving the accuracy and relevance of their price comparisons thereby making it a dominant player in the global PCWs market.

Some of the major players operating in the market include Google Shopping; Amazon Product Search; eBay Commerce Network; Facebook Marketplace; Walmart Marketplace; Jet.com; Rakuten Ichiba; Nextag; Shopzilla; PriceGrabber.

TABLE OF CONTENTS

1. MARKET INTRODUCTION

  • 1.1.Market Definitions
  • 1.2.Main Objective
  • 1.3.Stakeholders
  • 1.4.Limitation

2. RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTIONS

  • 2.1.Research Process of the Price Comparison Websites (PCWs) Market
  • 2.2.Research Methodology of the Price Comparison Websites (PCWs) Market
  • 2.3.Respondent Profile

3. MARKET SYNOPSIS

4. EXECUTIVE SUMMARY

5. PRICE COMPARISON WEBSITES (PCWS) MARKET REVENUE (USD MN), 2020-2030F

6. MARKET INSIGHTS BY PLATFORM

  • 6.1.Apps
  • 6.2.Web-based

7. MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE

  • 7.1.Electronic
  • 7.2.Retail
  • 7.3.Travel
  • 7.4.Financial
  • 7.5.Others

8. MARKET INSIGHTS BY APPLICATIONS

  • 8.1.Personal
  • 8.2.Commercial

9. MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1.North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2.Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6.Rest of Europe
  • 9.3.Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4.Rest of the World

10. PRICE COMPARISON WEBSITES (PCWS) MARKET DYNAMICS

  • 10.1.Market Drivers
  • 10.2.Market Challenges
  • 10.3.Impact Analysis

11. PRICE COMPARISON WEBSITES (PCWS) MARKET OPPORTUNITIES

12. PRICE COMPARISON WEBSITES (PCWS) MARKET TRENDS

13. DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 13.1.Demand Side Analysis
  • 13.2.Supply Side Analysis

14. VALUE CHAIN ANALYSIS

15. PRICING ANALYSIS

16. STRATEGIC INSIGHTS

17. COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1.Competitive Landscape
    • 17.1.1.Porters Fiver Forces Analysis

18. COMPANY PROFILED

  • 18.1.Google Shopping
  • 18.2.Amazon Product Search
  • 18.3.eBay Commerce Network
  • 18.4.Facebook Marketplace
  • 18.5.Walmart Marketplace
  • 18.6.Jet.com
  • 18.7.Rakuten Ichiba
  • 18.8.Nextag
  • 18.9.Shopzilla
  • 18.10.PriceGrabber

19. DISCLAIMER