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市場調査レポート
商品コード
1408733
B2B通信市場:現状分析と予測(2023年~2030年)B2B Telecommunication Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030) |
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カスタマイズ可能
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B2B通信市場:現状分析と予測(2023年~2030年) |
出版日: 2023年12月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
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B2B通信市場は、中小企業から大規模企業まで、あらゆる企業がIoT技術を採用することで、約14%の安定した成長が見込まれています。さらに、研究開発もこの市場を牽引する要因の1つです。技術力学は常に変化しており、企業は技術革新とその実装を通じて業界で成長するために、それに応じて適応しなければならないからです。市場の主要企業は、通信や接続を目的としたB2B通信サービスを提供しています。例えば、シスコは、通信サービスサプライヤー(CSP)やウェブスケール企業が増加する需要を満たし、5Gネットワークの展開を支援するために、複数のネットワーク機器を導入しました。さらに、シスコはCisco semiconducting material Oneプラットフォームをルーティングに特化した回答からウェブスケールシフト市場にも役立つプラットフォームへと更新し、3.2Tbpsから25Tbpsまでの10種類のネットワーキングチップを提供しました。6Tbpsを提供します。
ソリューションは、ユニファイドコミュニケーションとコラボレーション、VoIP、WAN、クラウドサービス、M2Mコミュニケーションに区分されます。クラウドサービス分野は、アジア太平洋地域などでSaaS(Software-as-a-Service)、Platform-as-a-Service、Infrastructure-as-a-Serviceなどのクラウドベースのサービスが広く受け入れられていることから、予測期間中にB2B通信市場の成長と拡大に有益な機会を提供すると期待されています。クラウドサービスは、俊敏な展開、安全な管理、低コストの所有権、ユーティリティベースの共有モデルなど、数多くの利点によってビジネスパフォーマンスを向上させる。このカテゴリーの通信は、企業と従業員の双方に高いレベルの生産性と柔軟性を提供します。例えば、IoT業界はクラウドコンピューティングによって、世界を変える新製品を開発、生産、発売することができるようになった。
業界別では、BFSI、ヘルスケア、メディア・エンターテインメント、政府、小売、その他に分類されます。その中でも、BFSIカテゴリーは予測期間中に高い市場シェアを記録することになります。しかし、メディア・エンターテインメント分野は、予測期間を通じて前年比で高い成長を記録すると予想されています。例えば、フィンテックソリューションプロバイダーの間でデジタルサービスのニーズが急増していることは、この市場の成長を加速させる主な理由の1つです。
エンドユーザーに基づき、市場は中小企業と大企業に分類されます。中小企業セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。B2B通信は、産業化と都市化において幅広く利用されています。こうしたクラウドベースのコンピューティングサービスは、今やあらゆる産業にとって不可欠なものとなっています。
B2B通信産業の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界の存在に基づいて分析されています。北米がB2B通信市場の主要シェアを占めており、アジア太平洋は予測期間中に大幅なCAGRで成長すると予測されています。市場成長を後押しする主な要因としては、クラウドやVoIP(Voice over Internet Protocol)の迅速な導入が挙げられます。同様に、メディアやエンターテインメント、通信産業全般における最近の発展もアジア太平洋地域の成長を後押ししています。さらに、予測期間を通じて市場シェアと期待される成長という点では、欧州地域がアジア太平洋地域に続いています。
Voice, sound, text, and video can all be transferred via business-to-business (B2B) Telecommunications networks. It makes direct business-to-business communication possible. Communication between firms, businesses, or clients can occur in both directions thanks to business-to-business (B2B) telecommunications. Customers can obtain a full picture of the data and statistics related to orders, cases, and financial information on a B2B telecommunications platform. As a result, this makes it simple to manage even the most intricate hierarchies that depict the organizational structure, access context-based detailed reporting, and provide split billing or real-time control over service utilization.
The B2B Telecommunication market is expected to grow at a steady rate of around 14% owing to the adoption of IOT technology by every business whether small & medium or large scale. Furthermore, research and development is also one of the reason to drive this market as technology dynamics are ever changing and businesses have to adapt accordingly to grow in industry through innovation and its implementation. Major companies in the market offer B2B telecommunication services for communication and connectivity purposes. For instance, Cisco introduced several networking instrumentalities to help communication service suppliers (CSPs) and web-scale corporations in fulfilling the increasing demand and aid in 5G network rollouts. Furthermore, the corporate has updated the Cisco semiconducting material One platform from a routing-focused answer to a platform that's additionally helpful for the web-scale shift market, providing 10 networking chips starting from three.2Tbps to twenty-five. 6Tbps.
Based on solution, the market is segmented into unified communication and collaboration, VoIP, WAN, cloud services, M2M communication. The cloud services category is expected to offer rewarding opportunities for the growth and expansion of B2B telecommunication market during the forecast period owing to the wide acceptance of cloud-based services such as Software-as-a-Service, Platform-as-a-Service and Infrastructure-as-a-Service in region of Asia-Pacific, among others. The cloud services provide uplifted business performance due to numerous benefits such as agile deployment, secured management, low cost ownership, utility based sharing model, etc. This category of telecommunications offers higher levels of productivity and flexibility both for businesses and employees. For instance, the IoT industry has been able to initiate, produce and launch new products that are changing the world due to cloud computing.
Based on vertical, the B2B telecommunication market has been classified into the BFSI, healthcare, media and entertainment, government, retail, and others. Among them, the BFSI category to witness higher market share during the forecast period. However, the media and entertainment segment is expected to register high year-over-year growth throughout the forecast period. For Instance, surge in need of digital service among the fintech solution providers is one of the major reasons to accelerate the growth for this market.
Based on end-users, the market has been categorized into small & medium enterprise and large enterprise. The small & medium enterprise segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. B2B telecommunication are used extensively in industrialization and urbanization. These cloud-based and computing services have become essential to every industry nowadays.
For a better understanding of the market adoption of the B2B telecommunication Industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America holds the major market share in B2B telecommunication market and Asia-Pacific is anticipated to grow at a substantial CAGR during the forecast period. Some of the major factors boosting the market growth is the quick adoption of cloud and VoIP (Voice over Internet Protocol). Similarly, recent developments in media and entertainment and overall telecom industries are pushing growth in the Asia-Pacific region. Additionally, European region follows Asia-Pacific in terms of market share and expected growth throughout the period of forecast.
Some of the major players operating in the market include: Verizon Communications Inc, AT&T Inc, Vodafone Group, Telefonica SA, Orange SA, Deutsche Telekom AG, Amdocs, NTT Communications Corporation, Cisco Systems, Inc, and Comarch SA.