表紙:ハードセルツァー市場:現状分析と予測(2023-2030年)
市場調査レポート
商品コード
1408708

ハードセルツァー市場:現状分析と予測(2023-2030年)

Hard Seltzer Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ハードセルツァー市場:現状分析と予測(2023-2030年)
出版日: 2023年12月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ハードセルツァーは、スパイクドセルツァーまたはハードスパークリングアルコールウォーターとも呼ばれ、通常、炭酸水、アルコール、オープンフルーツフレーバーを含む飲料です。サトウキビ糖や麦芽の発酵によってハードセルツァーが作られることもあります。ハードセルツァーは、カロリーが最も低く、アルコールを約5%しか含まないため、アルコールの代用品として最適です。ハードセルツァーは、低カロリー、低炭水化物、無糖のアルコール飲料で、アルコール度数は5%かそれよりやや高く、透明で泡があり、軽い風味があります。ハードセルツァー市場は、旅行分野の拡大、観光経済、アルコール飲料、コーヒー、バーのオンライン販売の増加などの要因により拡大しています。この消費者市場の拡大は、都市化、新興国市場における消費者の嗜好の変化、アルコール愛好家の視点の変化などの影響を受けると思われます。

ハードセルツァー市場は、低糖質飲料やノンシュガー飲料の増加により、2023年から2030年にかけてCAGR約13%の安定した成長が見込まれます。世界のアルコール飲料分野の需要を牽引すると予想される主な要因は、消費者の選択肢の変化、可処分所得の増加、消費者間の同業者の影響力の結果として、若い世代やミレニアル世代におけるアルコール飲料の消費動向の上昇です。ビール会社は、ミレニアル世代の飲酒者の間で市場を拡大するために、ハードセルツァーを導入しています。例えば、NIQによると、飲酒適齢期(21歳以上)であるミレニアル世代の飲酒者の60%~70%は、ハードセルツァーを別カテゴリーとして分類しており、これがビールメーカーがBud Light SeltzerやCorona Seltzerといった独自のハードセルツァー製品を開発した理由であろう。

ABVタイプに基づき、市場はABV5%未満と5%以上に区分されます。ABV5%以上がハードセルツァー市場の主要セグメントです。消費者の嗜好性が高いため、ABV5%以上が成長しています。ウィスキー、ビール、ワインなどのアルコール飲料よりも、ABV5%以上のハードセルツァーに対する消費者の需要が増加していることが、このセグメントの成長を牽引しています。ハードセルツァーの原料比率は通常5%であり、メーカーが作成することがほとんどです。

販売チャネルのタイプに基づき、市場はオン・トレードとオフ・トレードに区分されます。世界のハードセルツァー市場では、オフ・トレードのセグメントが大きなシェアを占めています。小売店、ミニマーケット、ワインショップ、スーパーマーケット、Walmart、Target、Costco、Tescoのようなハイパーマーケットでハードセルツァーが容易に入手可能であること。都市化が進み、小売業が急速に拡大しているため、ハードセルツァー市場はオフトレードチャネルで成長しています。例えば、企業は消費者のハードセルツァーに対する認識を高めるため、ワインショップを通じたマーケティングキャンペーンや製品プロモーションに注力しています。オフトレードは流通チャネルの最大部分を占め、2021年の総収入の70.0%以上を占めています。

パッケージングタイプに基づき、市場は金属缶とボトルに区分されます。2020年には金属缶が市場を独占します。金属缶は飲料業界の容器として広く使用されており、耐久性、多色印刷が可能、利便性、持続可能性など多くの利点があるため、金属缶の市場シェアが大きく、現在もシェアを伸ばしています。メーカーがハードセルツァーを缶の形で導入するのは、製品の鮮やかな色とデザインがより高級感を与え、総合的な魅力を高めるからです。例えば、コカ・コーラ社は2020年8月、メキシコとブラジルで洗練されたアルミ缶入りの「Topo Chico ハードセルツァー」を発売し、消費者を魅了しました。

ハードセルツァー市場の採用をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。2020年の市場シェアは北米が圧倒的。北米のハードセルツァー市場拡大の主な促進要因は、米国、カナダ、メキシコなどの経済圏で若年人口が増加していることです。北米ハードセルツァー市場の成長は、政府やNGOが炭酸飲料やソーダ飲料の過剰摂取や悪影響に対する国民の意識を高めるためのイニシアチブを活発化させていることも後押ししています。各社は新しいフレーバーを市場に投入し、同地域でのシェアを伸ばしています。例えば、Stewarts Enterprises社は2021年3月、米国北東部で成長するために、ルートビア、オレンジクリーム、ブラックチェリーの3つのフレーバーの低カロリーハードセルツァーブランドStewart's Spiked Seltzerを発売しました。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19がハードセルツァー市場に与える影響

第6章 世界のハードセルツァー市場収益 、2020-2030年

第7章 ABVタイプ別の市場洞察

  • アルコール度数5%未満
  • アルコール度数5%以上

第8章 販売チャネル別の市場洞察

  • オントレード
  • オフトレード

第9章 パッケージタイプ別の市場洞察

  • 金属缶
  • ボトル

第10章 地域別の市場洞察

  • 北米のハードセルツァー市場
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州のハードセルツァー市場
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋ハードセルツァー市場
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • その他地域のハードセルツァー市場

第11章 ハードセルツァー市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 ハードセルツァー市場機会

第13章 ハードセルツァー市場動向&洞察

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 価格分析

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Mark Anthony Brands International Unlimited Company
  • Anheuser-Busch InBev
  • Coca-Cola HBC
  • Diageo
  • Heineken N.V.
  • The Boston Beer Company
  • Molson Coors Beverage Company
  • Constellation Brands, Inc.
  • Kopparberg
  • San Juan Seltzer, Inc

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMCG212520

Hard seltzer, also referred to as spiked seltzer or hard sparkling alcohol water, is a beverage that typically contains carbonated water, alcohol, and open fruit flavouring. Cane sugar or malted barley fermentation may also produce hard seltzer. Hard seltzer is the best alcohol substitute because it has the least amount of calories and only contains about 5% alcohol. Hard seltzer is a low-calorie, low-carb, sugar-free alcoholic beverage with a 5% or slightly higher alcohol content that is clear, bubbly, and lightly flavoured. The hard seltzer market is expanding as a result of factors like the expanding travel sector, the tourism economy, and the rise in online sales of alcoholic beverages, coffee, and bars. The expansion of this consumer market will be impacted by urbanisation, shifting consumer preferences in developing nations, and shifting alcoholics' perspectives.

The hard seltzer market is expected to grow at a steady rate of around CAGR of 13% from 2023 to 2030 owing to rise in low or non-sugar drinks. The main factors anticipated to drive demand for the global alcoholic beverage segment are the rising trend of consumption of alcoholic beverages among the young generation and millennials as a result of changing consumer choices, rising disposable income, and peer influence among consumers. Beer companies introducing hard seltzer to expand its market among millennial drinkers. For instance, According to NIQ, 60 % to 70% of millennial drinkers who are of legal drinking age (over 21) categorise hard seltzers as a separate category, which is probably why beer manufacturers developed their own hard seltzer products, such as Bud Light Seltzer and Corona Seltzer.

Based on ABV type, the market is segmented into ABV less than 5% and ABV more than 5%. ABV more than 5% is the dominant segment for Hard Seltzer Market. Due to the high level of consumer preference, ABV greater than 5% is growing. Segment growth is driven by an increase in consumer demand for hard seltzer with more than 5% ABV over alcoholic beverages like whisky, beer, and wine. The usual proportion of ingredients for hard seltzer, which is mostly created by manufacturers, is 5% ABV.

Based on sales channel type, the market is segmented into on-trade and off-trade. The off-trade segment holds a significant share of the global hard seltzers market. Easily availability of hard seltzer in retail stores, mini-markets, wine shops, supermarket and hypermarkets like Walmart, Target, Costco, and Tesco. Increasing urbanization and the swift retail sector expansion helps to grow hard seltzer market through off-trade channels. For Instance, Companies are concentrating on marketing campaigns and product promotion through wine stores to raise consumer awareness of hard seltzers. Off-trade holds the largest portion of distribution channels and contributed over 70.0% of total income in 2021.

Based on packaging type, the market is segmented into metal cans and bottles. Metal cans dominant the market in 2020. As metal cans are widely used as containers in the beverage industry and have many advantages including durability, the ability to print in multiple colours, convenience, and sustainability, metal cans hold a larger market share and are still increasing their share. Manufacturers are introducing hard seltzer in canned form because the product's vibrant colour and design give it a more premium appearance and increase its all-around appeal. For Instance, in August 2020, The Coca Cola Company launched Topo Chico hard seltzer in sleek aluminum cans in Mexico and Brazil to attract the consumers.

For a better understanding of the market adoption of the hard seltzer market, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America dominant market share in 2020. The main drivers of the expansion of the North American hard seltzer market are the rising young populations in countries with economies like the United States, Canada, and Mexico. The growth of the North American Hard Seltzer Market is further supported by rising initiatives from the government and NGOs to raise public awareness about excessive consumption and the negative effects of carbonated beverages and soda drinks. Companies introducing new flavours in the market to rise its share in the region. For Instance, in March 2021, Stewarts Enterprises introduced Stewart's Spiked Seltzer, a brand of low-calorie hard seltzers in three flavors-Root Beer, Orange Cream, and Black Cherry in order to grow in the northeastern United States.

Some of the major players operating in the market include: Mark Anthony Brands International; Anheuser-Busch InBev; The Coca Cola Company; Diageo plc; Heineken N.V.; The Boston Beer Company; Molson Coors Beverage Company; Constellation Brands, Inc.; Kopparberg; San Juan Seltzer, Inc.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Hard Seltzer Market
  • 2.2. Research Methodology of the Hard Seltzer Market
  • 2.4. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE HARD SELTZER MARKET

6 GLOBAL HARD SELTZER MARKET REVENUE, 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY ABV TYPE

  • 7.1. ABV Less than 5%
  • 7.2. ABV More than 5%

8 MARKET INSIGHTS BY SALES CHANNEL

  • 8.1. On-Trade
  • 8.2. Off-Trade

9 MARKET INSIGHTS BY PACKAGING TYPE

  • 9.1. Metal Cans
  • 9.2. Bottle

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1 NORTH AMERICA HARD SELTZER MARKET
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2 EUROPE HARD SELTZER MARKET
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3 ASIA PACIFIC HARD SELTZER MARKET
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4 REST OF THE WORLD HARD SELTZER MARKET

11 HARD SELTZER MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 HARD SELTZER MARKET OPPORTUNITIES

13 HARD SELTZER MARKET TRENDS & INSIGHTS

14 DEMAND AND SUPPLY SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICING ANALYSIS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Competitive Landscape
    • 17.1.1 Porter's Five forces analysis

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. Mark Anthony Brands International Unlimited Company
  • 18.2. Anheuser-Busch InBev
  • 18.3. Coca-Cola HBC
  • 18.4. Diageo
  • 18.5. Heineken N.V.
  • 18.6. The Boston Beer Company
  • 18.7. Molson Coors Beverage Company
  • 18.8. Constellation Brands, Inc.
  • 18.9. Kopparberg
  • 18.10. San Juan Seltzer, Inc

19 DISCLAIMER