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市場調査レポート
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1324883

マーケティング業務管理市場::現状分析と予測(2023年~2030年)

Marketing Operations Management Market: : Current Analysis and Forecast (2023-2030)


出版日
ページ情報
英文 152 Pages
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即日から翌営業日
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マーケティング業務管理市場::現状分析と予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年07月31日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

マーケティング業務管理市場は、マーケティングの複雑化に伴い、予測期間中にCAGR 9.8%という高い成長が見込まれています。また、企業がマーケティングプロセスの合理化と全体的な効率化に注力していることから、マーケティング業務管理ソリューションに対する需要が高まっています。

同市場は、コンポーネントに基づき、サービスとソフトウェアに二分されます。なかでもソフトウェア分野は、効率化への要求の高まりと自動化の進展により、市場をリードしています。また、データ主導の意思決定に対する需要の高まりも市場を牽引しています。

アプリケーション別に見ると、市場は在庫管理、労務管理、製造実行システム、プロセス・生産インテリジェンス、品質プロセス管理、その他に区分されます。このうち、製造実行システム分野は、マーケティングのアカウンタビリティ重視の高まりから市場をリードしています。組織は、マーケティング活動がビジネス成果に与える影響を測定し、実証することに重きを置くようになっています。

業界別では、自動車、化学、ヘルスケア、飲食品、消費財、航空宇宙・防衛、その他に区分されます。このうち、自動車分野がかなりのシェアを占めています。キャンペーンの企画・実行、共同広告管理、資産管理などの需要の増加が、市場の需要を促進しています。

マーケティング業務管理の市場導入のより良い理解のために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界の残りのような国における世界の存在に基づいて分析されます。北米は、先進的なマーケティング手法とテクノロジーソリューションの高い導入率で知られる米国やカナダなどの国々で構成されています。北米のマーケティング業務管理市場は規模が大きく、成長を続けています。同地域はマーケティング産業が高度に発展しており、さまざまな分野の相当数の企業がマーケティング業務管理ソフトウェアやソリューションに投資しています。市場を牽引しているのは、マーケティングの複雑化、プロセス最適化の必要性、データドリブンなマーケティング戦略の需要といった要因です。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査処理業務管理市場
  • 調査手法運用管理市場
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界のマーケティング業務管理市場COVID-19症の影響

第6章 世界のマーケティング業務管理市場収益 、2020-2030年

第7章 コンポーネント別の市場洞察

  • サービス
  • ソフトウェア

第8章 アプリケーション別の市場洞察

  • 在庫管理
  • 労務管理
  • 製造実行システム
  • プロセスおよび生産インテリジェンス
  • 品質プロセス管理
  • その他

第9章 業界別の市場洞察

  • 自動車
  • 化学
  • 医療
  • 食品・飲料
  • 消費財
  • 航空宇宙・防衛
  • その他

第10章 地域別の市場洞察

  • 北米のマーケティング業務管理市場
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州のマーケティング業務管理市場
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋のマーケティング業務管理市場
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • APACのその他諸国
  • 世界のその他の地域のマーケティング業務管理市場

第11章 マーケティング業務管理市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 マーケティング業務管理市場機会

第13章 マーケティング業務管理市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 価格分析

第17章 戦略的洞察

第18章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第19章 企業プロファイル

  • ABB Ltd.
  • Aegis Software
  • Emerson Electric Co.
  • Honeywell International Inc.
  • General Electric
  • Dassault Systemes
  • Aspen Technology, Inc.
  • Aegis Industrial Software Corporation
  • Camstar
  • Critical Manufacturing

第20章 免責事項

目次
Product Code: UMTI211915

Marketing operations management (MOM) refers to the strategic and tactical activities involved in managing and optimizing the marketing processes, technologies, and resources within an organization. Marketing Operations Management encompasses various aspects of marketing, including planning, budgeting, resource allocation, project management, workflow optimization, performance measurement, and technology integration. The primary goal is to streamline marketing operations, enhance collaboration, increase productivity, and drive better marketing outcomes.

The Marketing Operations Management Market is expected to grow at a strong CAGR of 9.8% during the forecast owing to the increasing complexity in marketing. Also, as businesses focus on streamlining their marketing processes and improving overall efficiency, the demand for Marketing Operations Management solutions is rising.

Based on components, the market is bifurcated into services and software. Among these, the software segment is leading the market due to the increasing requirement for efficiency and advancements in automation. Also, the rising demand for data-driven decision-making is driving the market.

Based on the application, the market is segmented into inventory management, labor management, manufacturing execution system, process and production intelligence, quality process management, and others. Among these, the manufacturing execution system segment is leading the market due to the increased emphasis on marketing accountability. Organizations are placing greater emphasis on measuring and demonstrating the impact of marketing activities on business outcomes.

Based on the industrial vertical, the market is segmented into automotive, chemical, healthcare, food & beverages, consumer goods, aerospace & defense, and others. Among these, the automotive segment is holding a considerable share of the market. Increasing demand for campaign planning and execution, co-op advertising management, and asset management factors are fueling the demand of the market.

For a better understanding of the market adoption of Marketing Operation Managemnt the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, UK, France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Korea, and Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America comprises countries such as the United States and Canada, which are known for their advanced marketing practices and high adoption of technology solutions. The marketing operations management market in North America is large and continues to grow. The region has a highly developed marketing industry, with a substantial number of businesses across various sectors investing in marketing operations management software and solutions. The market is driven by factors such as increasing marketing complexities, the need for process optimization, and the demand for data-driven marketing strategies.

Some of the major players operating in the market include: ABB Ltd.; Aegis Software; Emerson Electric Co.; Honeywell International Inc.; General Electric; Dassault Systemes; Aspen Technology, Inc.; Aegis Industrial Software Corporation; Camstar; Critical Manufacturing.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Marketing Operations Management Market
  • 2.2. Research Methodology of the Marketing Operations Management Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL MARKETING OPERATIONS MANAGEMENT MARKET COVID-19 IMPACT

6 GLOBAL MARKETING OPERATIONS MANAGEMENT MARKET REVENUE, 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT

  • 7.1. Services
  • 7.2. Software

8 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Inventory Management
  • 8.2. Labour Management
  • 8.3. Manufacturing Execution System
  • 8.4. Process and Production Intelligence
  • 8.5. Quality Process Management
  • 8.6. Others

9 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY VERTICAL

  • 9.1. Automotive
  • 9.2. Chemical
  • 9.3. Healthcare
  • 9.4. Food & Beverages
  • 9.5. Consumer Goods
  • 9.6. Aerospace & Defence
  • 9.7. Others

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America Marketing Operations Management Market
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe Marketing Operations Management Market
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. UK
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific Marketing Operations Management Market
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of APAC
  • 10.4. Rest of the World Marketing Operations Management Market

11 MARKETING OPERATIONS MANAGEMENT MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 MARKETING OPERATIONS MANAGEMENT MARKET OPPORTUNITIES

13 MARKETING OPERATIONS MANAGEMENT MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICING ANALYSIS

17 STRATEGIC INSIGHTS

18 COMPETITIVE SCENARIO

  • 18.1. Competitive Landscape
    • 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

19 COMPANY PROFILED

  • 19.1. ABB Ltd.
  • 19.2. Aegis Software
  • 19.3. Emerson Electric Co.
  • 19.4. Honeywell International Inc.
  • 19.5. General Electric
  • 19.6. Dassault Systemes
  • 19.7. Aspen Technology, Inc.
  • 19.8. Aegis Industrial Software Corporation
  • 19.9. Camstar
  • 19.10. Critical Manufacturing

20 DISCLAIMER