市場調査レポート
商品コード
1290944
対話型AI市場:現状分析と予測(2022年~2030年)Conversational AI Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030) |
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対話型AI市場:現状分析と予測(2022年~2030年) |
出版日: 2023年05月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 即日から翌営業日
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対話型AI市場は、AIを活用したカスタマーサポートサービスの需要拡大により、約23%の安定した成長が見込まれています。さらに、AIベースのチャットボットの人気の高まりやオムニチャネル手法の導入の急増も、市場の成長を後押しする要因となっています。さらに、対話型AI市場で発売される製品数の増加や、AIへの投資の増加も、市場の成長に貢献する最も顕著な要因のひとつです。例えば、2023年2月、You.comはMicrosoftとGoogleに課題するため、マルチモーダル対話型AIを発売しました。
技術別では、市場はディープラーニング、自動音声認識、自然言語処理に分けられます。自然言語処理セグメントは、2021年に市場で突出したシェアを占め、予測期間中に突出したCAGRで成長すると予想されます。これは、技術の進歩、より洗練されたAIシステムに対する需要の高まり、これらのシステムを訓練するための大量のデータの入手が可能であることによる。
展開別では、市場はオンプレミスとクラウドに二分されます。このうち、オンプレミスの展開は、主に組織に提供される柔軟性とカスタマイズ性により、2021年の市場を独占しています。さらに、オンプレミスの導入により、企業はデータやインフラをより適切に管理し、所有することができます。これは、金融やヘルスケアなどの機密情報を扱い、高いレベルのセキュリティとコンプライアンスを維持する必要がある企業にとって特に重要です。
市場は、産業別に、銀行・金融サービス、メディア・エンターテインメント、ヘルスケア、情報通信技術、その他に分類されます。銀行・金融サービス業界は、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。対話型AIは、よりシームレスで効率的な顧客体験を提供し、音声やテキストベースのチャットボットなどの自然言語による対話を通じて、顧客が銀行サービスや情報にアクセスできるようにすることができます。これにより、銀行は待ち時間を短縮し、顧客満足度を向上させることができます
対話型AI業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域の国々における世界規模の存在に基づいて分析しています。北米は、2021年の世界の対話型AI市場で主要なシェアを占めています。技術的に進んだビジネス環境、多様な人口、デジタル技術の高い導入率、複雑なヘルスケア産業、イノベーションと起業への注力は、この地域におけるこの市場の成長を促す最も顕著な要因の一部となっています。さらに、北米はデジタル技術の導入率が高く、人口の多くがスマートフォンやソーシャルメディアなどのデジタルプラットフォームを利用しています。対話型AIは、企業がこれらのプラットフォームを通じて顧客と関わり、よりシームレスで便利な体験を提供できるよう支援します。
Conversational AI refers to the use of artificial intelligence (AI) technologies to enable computers or other digital devices to engage in human-like conversations with people. It involves natural language processing (NLP) and machine learning techniques that allow machines to understand human language, interpret the intent behind it, and generate appropriate responses. Conversational AI has rapidly advanced in recent years and is now used in a wide range of applications, including virtual assistants, chatbots, and customer service.
The Conversational AI Market is expected to grow at a steady rate of around 23% owing to the growing demand for AI-based customer support services. Moreover, the increasing popularity of AI-based chatbots and the surge in the deployment of omnichannel methods are other factors helping the market to grow. Additionally, the increasing number of products launched in the conversational AI market and increasing investment in AI are some of the most prominent factors contributing to the growth of the market. For instance, in February 2023, You.com launched multimodal conversational AI in order to challenge Microsoft and Google.
Based on technology, the market is divided into deep learning, automated speech recognition, and natural language processing. The natural language processing segment held a prominent share of the market in 2021 and is expected to grow at a prominent CAGR during the forecasted period. This is due to technological advancements, growing demand for more sophisticated AI systems, and the availability of large amounts of data to train these systems
On the basis of deployment, the market is bifurcated into on-premises and cloud. Among these, on-premises deployment dominated the market in 2021 mainly due to the flexibility and customization delivered to the organization. Moreover, on-premises deployment gives businesses greater control and ownership over their data and infrastructure. This is particularly important for companies that deal with sensitive or confidential information, such as financial or healthcare data, and need to maintain a high level of security and compliance
Based on industry, the market is segmented into banking & financial services, media & entertainment, healthcare, information & communication technology, and others. The banking and financial services industry is expected to grow at a significant CAGR during the forecasted period. Conversational AI can provide a more seamless and efficient customer experience, allowing customers to access banking services and information through natural language interactions, such as voice or text-based chatbots. This can help banks to reduce wait times and improve customer satisfaction
For a better understanding of the market adoption of the Conversational AI industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America held the major share of the global conversational AI market in 2021. technologically advanced business landscape, diverse population, the high adoption rate of digital technologies, complex healthcare industry, and focus on innovation and entrepreneurship are some of the most prominent factors driving the growth of this market in the region. Moreover, North America has a high adoption rate of digital technologies, with a large percentage of the population using smartphones, social media, and other digital platforms. Conversational AI can help businesses to engage with their customers through these platforms, providing a more seamless and convenient experience.
Some of the major players operating in the market include: IBM; Amazon Web Services, Inc.; Microsoft; Cisco Systems, Inc.; Oracle; SAP; OpenAI; Rasa Technologies Inc.; Kore.ai Inc.; and Google.