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市場調査レポート
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1370765

会話AI市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018年~2028年コンポーネント別、展開別、タイプ別、技術別、エンドユーザー別、地域別、競合

Conversational AI Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast. 2018-2028F Segmented By Component, By Deployment, By Type, By Technology, and By End User, By Region, Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 174 Pages | 納期: 2~3営業日

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会話AI市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018年~2028年コンポーネント別、展開別、タイプ別、技術別、エンドユーザー別、地域別、競合
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 174 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の会話AI市場は、予測期間2024-2028年に繁栄すると予測されています。

AIに対する需要の高まり、チャットボット開発コストの低下、AIを活用したカスタマーサポートサービス、オムニチャネル展開などが市場促進要因となっています。最新のモバイルアプリケーションやオンラインアプリケーションは、音声ベースやAIを搭載したメッセージングアプリに急速に取って代わられつつあり、新たなコミュニケーション形態になると予測されています。チャットボットやその他のデジタル化されたプラットフォームは、会話型人工知能で使用され、顧客が問題を解決し、バーチャルアシスタントとコミュニケーションできるプラットフォームを提供します。これは、新たな顧客コミュニケーション戦略を実施することで、組織が拡大するのにさえ役立ちます。さらに、オムニチャネルの会話型AIは、顧客の好みのプラットフォームや過去の嗜好に基づいて、さまざまな選択肢を提供します。オールチャネルのパフォーマンスが極めて優れている組織では、通常、顧客エンゲージメントの維持率が90%近くに達するのに対し、オールチャネルのパフォーマンスが弱い組織では、約33%となっています。COVID-19の間、情報提供やエンゲージメントを維持するためのAIベースのチャットボットの需要は、例年の市場浸透に直接影響しています。

低コストのチャットボットの開拓とオムニチャネル・マーケティングの利用が業界の拡大を促進しています。これと同様に、AIで強化された顧客サポートサービスに対する需要の高まりも、市場拡大に好影響を与えています。AIベースの技術における急速な技術的ブレークスルーと改善も、市場の成長に大きく寄与しています。会話型AIボットの認知能力は、購入プロセスにおいて顧客にオンラインサポートを提供するために使用することができます。

企業は、顧客満足度を高めるために、会話型チャットボットが対話の意図とトーンを正確に理解するよう努める必要があります。このようなさらなるパーソナライゼーションは、会話型AIソリューションがバックエンドデータやサードパーティのデータベースとシームレスに統合することで可能になります。顧客はすでに、友人や家族とコミュニケーションをとるために、電話、テキスト、電子メールを会話型AIプラットフォームに置き換えています。現在、特に若年層では、他のコミュニケーション手段よりもメッセージングが好まれています。また、メッセージングアプリや従来のテキストは、様々な社交の場を計画するために使用されており、より実用的で安全なメッセージングプログラムを世界の会話AI市場に押し込んでいます。

市場概要
予測期間 2024-2028
市場規模2022年 45億7,000万米ドル
2028年の市場規模 161億2,000万米ドル
CAGR 2023-2028 22.38%
急成長セグメント NLP
最大市場 北米

テキストや音声を使用する会話型AIは、人間と機械の対話を可能にします。会話型AIのソリューションは、オペレーティング・システムやウェブサイトに組み込まれることもあります。このようなソリューションは、企業の様々な機能、特にカスタマーケアの分野で一般的になりつつあります。会話型AIは、自然言語処理(NLP)や機械学習(ML)のような最先端技術を用いて、テキストや音声の入力を認識することができます。顧客満足度を向上させるために、こうした技術的ソリューションを利用する有名企業や、これから登場する企業が増えています。

AIとNLP技術の利用拡大

AIやNLP技術の利用頻度が高まるにつれ、企業はインテリジェント・エージェントを作成し、サービスを提供し、他の多数のプラットフォームと統合されたタスクを実行できるようになっています。ジェスチャー認識など、会話型AIサービスにはまだ新しい機能を組み込む余地があります。ジェスチャー検出機能が会話型AIサービスに追加されれば、ユーザーは触れたり話したりすることなく会話型スマートデバイスを操作できるようになります。ジェスチャー認識は、ノイズや混乱が多い状況や、ユーザーのアクセントや口調が理解しにくい場合に、ユーザーがインテリジェントな会話型デバイスを操作するのに役立つと思われます。さらに、会話型AIサービスの現在の市場環境では、チャットボットやバーチャルアシスタントの大半は、他の言語よりも英語に適しています。地域言語に対応すれば、会話型AI製品の利用は世界的に増加すると思われます。製品ラインナップを充実させるため、この業界の主要ベンダーはすでにこの路線で動いています。例えば、グーグルは2018年2月、グーグル・アシスタントの活動において、新たに7言語をサポートすることを発表しました。今回のアップデートにより、同社は16種類の言語をサポートすることになり、プログラマーはDialogflowのNLP機能を活用することで、新たなアクションを作成することができます。

BFSI業界における会話型AIソリューション利用の増加

顧客エンゲージメントを高めるため、BFSI業界ではチャットボットのような会話型AI技術の利用が急速に拡大しています。顧客からの問い合わせにタイムリーな回答を提供することで、これらのテクノロジーは銀行の顧客維持を強化することを可能にします。BFSIセクターが最先端技術を採用することで、企業はより多くの顧客とつながることが可能になっています。会話型AIテクノロジーは、テクノロジーに精通した顧客にスピーディーなサービスを提供するために企業に利用されています。さらに、チャットボットは銀行残高の確認、口座情報の取得、ローンに関する質問などの基本的なタスクを効率的に処理することができるため、カスタマーサポート担当者はより複雑な問題に対処する時間を確保することができます。

高い導入コストが世界の会話AI市場の成長を妨げる

各チャットボットは、組織の特定のニーズを満たすために個別に教え、構築する必要があるため、チャットボットの実装は、しばしば高価です。顧客からの問い合わせが変化し続けると、導入コストは上昇します。しかし、チャットボットが複雑なクエリを楽しいユーザーエクスペリエンスで提供するのは難しい場合があります。複雑な質問は、会話を困難にします。これらは、予想される期間中に世界の会話型AI市場の成長を妨げる可能性のある主な障害の一部です。

eコマースブランド別投資の増加

eコマース企業は現在、顧客の懸念に素早く対応し、売上を伸ばし、リードを生み出すなど、会話型AIの能力を活用する最前線にいます。COVID-19の大流行中、オンライン購入は最も信頼できる適切な販売チャネルとなっています。その結果、顧客からの問い合わせやeコマース取引が増加しました。eコマース業界は競争が激しいです。そのため、eコマース企業は市場での競争力を維持するために、会話型AIソリューション、特にチャットボットを活用した販売後のサポートを提供しています。Eコマース企業は、エンドツーエンドの販売後支援、製品の推奨、エンゲージメントの追跡など、さまざまな方法でチャットボットの恩恵を受けることができ、世界の会話型AI市場の拡大を促進しています。

AIを活用したカスタマーサポートサービスの需要が拡大

業界成長の主な要因の1つは、AIを活用したカスタマーサポート・サービスに対するニーズの高まりです。チャットボット、インテリジェント音声アシスタント、インテリジェントIVR(対話型音声応答)など、いくつかのサービスが会話型AIソリューションを使って自動化されています。さらに、AIを活用した会話型ツールの使用は、人間のエージェントに渡す前に消費者に関する適切なデータを取得することで消費者を巻き込み、作業効率を向上させ、よりカスタマイズされた体験をユーザーに提供します。また、これらのツールは、顧客が商品やサービスを購入する際に、より賢明な選択をするのに役立ちます。より多くの企業が会話型AI技術を企業運営に取り入れることで、企業は顧客との常時接触、24時間365日の可用性、より高いエンゲージメント、より少ないエラーから利益を得ると思われます。これらの利点は、ひいては世界の会話型AI市場の成長を促進します。

調査範囲:

本レポートでは、世界のカンバセーショナルAI市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:

会話AI市場、コンポーネント別

  • ソリューション
  • サービス
  • 会話AI市場:デプロイメント別
  • クラウド
  • オンプレミス

会話AI市場:タイプ別

  • バーチャルアシスタント
  • チャットボット

会話AI市場:技術別

  • 機械学習
  • ディープラーニング
  • 自然言語処理
  • 自動音声認識

会話AI市場:エンドユーザー別

  • BFSI
  • 小売・Eコマース
  • ヘルスケア&ライフサイエンス
  • テレコム
  • メディア&エンターテイメント
  • その他

会話AI市場、地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • アジア太平洋
  • インド
  • 中国
  • 日本
  • 韓国
  • オーストラリア
  • シンガポール
  • マレーシア
  • 欧州
  • ドイツ
  • 英国
  • フランス
  • ロシア
  • スペイン
  • ベルギー
  • イタリア
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • コロンビア
  • ペルー
  • チリ
  • 中東
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • アラブ首長国連邦
  • イスラエル
  • トルコ

競合情勢

  • 企業プロファイル:会話型AIの世界市場における主要企業の詳細分析

利用可能なカスタマイズ

  • Tech Sci Research社は、所定の市場データを使用した会話型AIの世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 サービス概要

第2章 調査手法

第3章 COVID-19が世界の会話AI市場に与える影響

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 顧客の声

第6章 会話型AIの世界市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別(ソリューション、サービス)
    • デプロイメント別(クラウド、オンプレミス)
    • タイプ別(インテリジェント・バーチャルアシスタント、チャットボット)
    • テクノロジー別(機械学習、ディープラーニング、NLP、自動音声認識)
    • エンドユーザー別(BFSI、小売&Eコマース、ヘルスケア&ライフサイエンス、テレコム、メディア&エンターテインメント、その他)
    • 地域別
  • 企業別(2022年)
  • 市場マップ

第7章 北米の会話AI市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別
    • デプロイメント別
    • タイプ別
    • テクノロジー別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 北米国別分析
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第8章 アジア太平洋地域の会話AI市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別
    • デプロイメント別
    • タイプ別
    • テクノロジー別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域国別分析
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • シンガポール
    • マレーシア

第9章 欧州会話AI市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別
    • デプロイメント別
    • タイプ別
    • テクノロジー別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州国別分析
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • ロシア
    • スペイン
    • ベルギー
    • イタリア

第10章 南米の会話AI市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別
    • デプロイメント別
    • タイプ別
    • テクノロジー別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米国別分析
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア
    • ペルー
    • チリ

第11章 中東・アフリカの会話AI市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • コンポーネント別
    • 展開別
    • タイプ別
    • テクノロジー別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東&アフリカ:国別分析
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • トルコ

第12章 市場力学

  • 促進要因
  • 課題

第13章 市場動向と発展

第14章 企業プロファイル

  • Google LLC
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials(If Available)
    • Recent Developments
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    • Key Product/Services
  • Microsoft Corporation
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  • Oracle Corporation
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  • Amazon Web Services Inc
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  • SAP SE
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  • Nuance Communications Inc
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    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • Kore.ai, Inc.,
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  • Jio Haptik Technologies Limited
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    • Key Revenue and Financials(If Available)
    • Recent Developments
    • Key Personnel
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  • Rasa Technologies Inc.
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    • Recent Developments
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    • Key Product/Services

第15章 戦略的提言

第16章 調査会社について・免責事項

目次
Product Code: 15352

Global Conversational AI Market is anticipated to thrive in the forecast period 2024-2028. Rising demand for AI, lower chatbot development costs, AI-powered customer support services and omnichannel deployment are the major market drivers. Modern mobile and online applications are being rapidly replaced by speech-based and AI-powered messaging apps, which are anticipated to become a new form of communication. Chatbots and other digitalized platforms are used in conversational artificial intelligence to provide clients with a platform where they can solve their problems and communicate with virtual assistants. This even helps organizations expand by implementing new customer-communication strategies. Furthermore, omnichannel conversational AI offers clients a variety of options based on their preferred platform and past preferences. Organizations with extremely good all-channel performance typically experience close to 90% of customer engagement retention, whereas weak all-channel performance shows about 33%. The demand for AI-based chatbots to stay informed and engaged during COVID-19 has directly affected market penetration in previous years.

The development of low-cost chatbots and the use of omnichannel marketing are fostering industry expansion. Similar to this, the rising demand for AI-enhanced customer support services has a favorable impact on market expansion. Rapid technological breakthroughs and improvements in AI-based technologies also significantly contribute to the growth of the market. A conversational AI bot's cognitive capabilities can be used to provide online support to customers during the buying process.

Enterprises need to try and ensure that conversational chatbots accurately comprehend the intent and tone of the interaction in order to increase customer satisfaction. Such further personalization can be enabled by the conversational AI solution's seamless integration with back-end data and third-party databases. Customers are already replacing phone calls, texts, and emails with conversational AI platforms to communicate with friends and family. Currently, messaging is preferred above other means of communication, especially among younger people. Also, messaging apps and traditional texting are being used to plan a variety of social gatherings, which is pushing more practical and secure messaging programmes into the Global Conversational AI market.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 4.57 Billion
Market Size 2028USD 16.12 Billion
CAGR 2023-202822.38%
Fastest Growing SegmentNLP
Largest MarketNorth America

Using text and/or speech, conversational AI enables human-machine interaction. Solutions for conversational AI might be built into an operating system or a website. These solutions are becoming more and more common in a variety of company functions, particularly in customer care. Conversational AI can recognize text and speech inputs using cutting-edge technology like natural language processing (NLP) and machine learning (ML). Growing numbers of well-known and upcoming firms are using these technological solutions to increase client satisfaction.

Growing Use of AI and NLP Technologies

As AI and NLP technologies are used more frequently, businesses are now able to create intelligent agents, provide services, and carry out tasks that are integrated with other numerous platforms. There is still room for the incorporation of fresh features into conversational AI services, such as gesture recognition. Users will be able to operate conversational smart devices without touching or speaking if gesture detection capabilities are added to the conversational AI offering. Gesture recognition will assist users in controlling intelligent, conversational devices in situations where there is a lot of noise or disruption or if the user's accent or tone is difficult to understand. Moreover, the majority of chatbots and virtual assistants are more suited to English than other languages in the current market landscape for conversational AI services. The usage of conversational AI products would increase globally if they were to support regional languages. To improve their product offerings, major vendors in this industry are already moving in this route. For instance, Google announced the support for seven new languages in February 2018 for Google Assistant activities. With this update, the company now supports 16 different languages, and programmers can create new actions by utilizing Dialogflow's NLP features.

Enterprises are now focusing on using AI-powered chatbots to improve customer experience and engagement instead of offering customer care services via emails or SMS. NLP technology is used by AI-powered chatbots to conduct human-like interactions and provide real-time customer support. They assist businesses in gathering information about the preferences, viewpoints, and purchasing habits of their clients, enabling them to offer proactive recommendations and more individualized experiences depending on account activity. Companies can use chatbots and virtual agents powered by AI to automate repetitive and manual tasks like placing orders, checking balances, answering general questions, providing technical support, and other client services. Organizations can increase production while using less people when they use automation.

The Increase in Conversational AI Solution Usage in the BFSI Industry

To increase client engagement, the BFSI sector is growing rapidly using conversational AI technologies like chatbots. By providing timely answers to client inquiries, these technologies enable banks to enhance customer retention. The BFSI sector's adoption of cutting-edge technology has made it possible for businesses to connect with more customers. Conversational AI technologies are being used by businesses to provide speedy services to tech-savvy clients. Furthermore, a chatbot can handle basic tasks like checking bank balances, getting account information, asking about loans, etc. effectively, freeing up customer support agents' time to handle more complicated issues.

High Installation Costs to Hinder Global Conversational AI Market Growth

Chatbot implementation is often expensive because each chatbot must be individually taught and built to meet the specific needs of the organization. Cost of implementation rises as customer query keeps on changing. However, it can be difficult for chatbots to provide complex queries with an enjoyable user experience. Complex questions can make conversations challenging. These are some of the main obstacles that could prevent the Global conversational AI market from growing during the anticipated period.

Rising Investment By E-Commerce Brands

E-commerce companies are currently in the forefront of utilizing conversational AI's ability to quickly address customer concerns, boost sales, generate leads, etc. Online buying became the most dependable and appropriate sales channel during the COVID-19 pandemic. This consequently increased client inquiries and e-commerce transactions. The e-commerce industry is very competitive. Thus, e-commerce companies are providing post-sales support utilizing conversational AI solutions, particularly chatbots, to keep a competitive edge in the market. Ecommerce organizations can benefit from chatbots in a variety of ways, such as with end-to-end post-sales assistance, product recommendations, engagement tracking, and more, fostering the expansion of the Global Conversational AI market.

Demand for AI-Powered Customer Support Services is Growing

One of the key drivers of the industry's growth is the rising need for AI-powered customer support services. Several services have been automated using conversational AI solutions including chatbots, intelligent voice assistants, and intelligent IVR (interactive Voice Response). Additionally, the usage of conversational tools that are AI-enabled engages consumers by obtaining pertinent data about them before passing it on to a human agent, improving job efficiency and giving users a more tailored experience. Also, these tools help customers make wiser selections when it comes to buying goods or services. Companies would gain from constant client touch, 24x7 availability, higher engagement, and less errors as more businesses integrate conversational AI technologies into their company operations. These benefits, in turn, promote the Global Conversational AI market growth.

Market Segmentation

The Conversational AI market is segmented into Component, Deployment, Type, Technology, and End User. Based on component, the market is segmented into Solution and Service. Based on Deployment, the market is segmented into Cloud and On-Premises. Based on Type, the market is segmented into Intelligent Virtual Assistant and Chatbots. Based on Technology, the market is segmented into Machine Learning, Deep Learning, NLP, and Automated Speech Recognition. Based on End User, the market is segmented into BFSI, Retail & Ecommerce, Healthcare & Life Science, Telecom, Media & Entertainment, and Others.

Market Player

Major market players in the global Conversational AI market are Google LLC, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, International Business Machines Corporation, Amazon Web Services Inc., SAP SE, Nuance Communications, Inc., Kore.ai, Inc., Jio Haptik Technologies Limited, Rasa Technologies Inc.

Report Scope:

In this report, the Global Conversational AI market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Conversational AI Market, By Component

  • Solution
  • Service
  • Conversational AI Market, By Deployment
  • Cloud
  • On-Premises

Conversational AI Market, By Type:

  • Intelligent Virtual Assistant
  • Chatbots

Conversational AI Market, By Technology:

  • Machine Learning
  • Deep Learning
  • NLP
  • Automated Speech Recognition

Conversational AI Market, By End User:

  • BFSI
  • Retail & Ecommerce
  • Healthcare & Life Science
  • Telecom
  • Media & Entertainment
  • Others

Conversational AI Market, By Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • Asia-Pacific
  • India
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Malaysia
  • Europe
  • Germany
  • United Kingdom
  • France
  • Russia
  • Spain
  • Belgium
  • Italy
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia
  • Peru
  • Chile
  • Middle East
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • UAE
  • Israel
  • Turkey

Competitive Landscape

  • Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Conversational AI market.

Available Customizations:

  • Global Conversational AI market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Service Overview

2. Research Methodology

3. Impact of COVID-19 on Global Conversational AI Market

4. Executive Summary

5. Voice of Customers

6. Global Conversational AI Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Component (Solution and Service)
    • 6.2.2. By Deployment (Cloud and On-Premises)
    • 6.2.3. By Type (Intelligent Virtual Assistant and Chatbots)
    • 6.2.4. By Technology (Machine Learning, Deep Learning, NLP, and Automated Speech Recognition)
    • 6.2.5. By End User (BFSI, Retail & Ecommerce, Healthcare & Life Science, Telecom, Media & Entertainment, and Others)
    • 6.2.6. By Region
  • 6.3. By Company (2022)
  • 6.4. Market Map

7. North America Conversational AI Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Component
    • 7.2.2. By Deployment
    • 7.2.3. By Type
    • 7.2.4. By Technology
    • 7.2.5. By End User
    • 7.2.6. By Country
  • 7.3. North America: Country Analysis
    • 7.3.1. United States Conversational AI Market Outlook
      • 7.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.1.1.1. By Value
      • 7.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.1.2.1. By Component
        • 7.3.1.2.2. By Deployment
        • 7.3.1.2.3. By Type
        • 7.3.1.2.4. By Technology
        • 7.3.1.2.5. By End User
    • 7.3.2. Canada Conversational AI Market Outlook
      • 7.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.1.1. By Value
      • 7.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.2.2.1. By Component
        • 7.3.2.2.2. By Deployment
        • 7.3.2.2.3. By Type
        • 7.3.2.2.4. By Technology
        • 7.3.2.2.5. By End User
    • 7.3.3. Mexico Conversational AI Market Outlook
      • 7.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.1.1. By Value
      • 7.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.3.2.1. By Component
        • 7.3.3.2.2. By Deployment
        • 7.3.3.2.3. By Type
        • 7.3.3.2.4. By Technology
        • 7.3.3.2.5. By End User

8. Asia-Pacific Conversational AI Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Component
    • 8.2.2. By Deployment
    • 8.2.3. By Type
    • 8.2.4. By Technology
    • 8.2.5. By End User
    • 8.2.6. By Country
  • 8.3. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 8.3.1. China Conversational AI Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Component
        • 8.3.1.2.2. By Deployment
        • 8.3.1.2.3. By Type
        • 8.3.1.2.4. By Technology
        • 8.3.1.2.5. By End User
    • 8.3.2. India Conversational AI Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Component
        • 8.3.2.2.2. By Deployment
        • 8.3.2.2.3. By Type
        • 8.3.2.2.4. By Technology
        • 8.3.2.2.5. By End User
    • 8.3.3. Japan Conversational AI Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Component
        • 8.3.3.2.2. By Deployment
        • 8.3.3.2.3. By Type
        • 8.3.3.2.4. By Technology
        • 8.3.3.2.5. By End User
    • 8.3.4. South Korea Conversational AI Market Outlook
      • 8.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.4.1.1. By Value
      • 8.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.4.2.1. By Component
        • 8.3.4.2.2. By Deployment
        • 8.3.4.2.3. By Type
        • 8.3.4.2.4. By Technology
        • 8.3.4.2.5. By End User
    • 8.3.5. Australia Conversational AI Market Outlook
      • 8.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.5.1.1. By Value
      • 8.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.5.2.1. By Component
        • 8.3.5.2.2. By Deployment
        • 8.3.5.2.3. By Type
        • 8.3.5.2.4. By Technology
        • 8.3.5.2.5. By End User
    • 8.3.6. Singapore Conversational AI Market Outlook
      • 8.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.6.1.1. By Value
      • 8.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.6.2.1. By Component
        • 8.3.6.2.2. By Deployment
        • 8.3.6.2.3. By Type
        • 8.3.6.2.4. By Technology
        • 8.3.6.2.5. By End User
    • 8.3.7. Malaysia Conversational AI Market Outlook
      • 8.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.7.1.1. By Value
      • 8.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.7.2.1. By Component
        • 8.3.7.2.2. By Deployment
        • 8.3.7.2.3. By Type
        • 8.3.7.2.4. By Technology
        • 8.3.7.2.5. By End User

9. Europe Conversational AI Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Component
    • 9.2.2. By Deployment
    • 9.2.3. By Type
    • 9.2.4. By Technology
    • 9.2.5. By End User
    • 9.2.6. By Country
  • 9.3. Europe: Country Analysis
    • 9.3.1. Germany Conversational AI Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Component
        • 9.3.1.2.2. By Deployment
        • 9.3.1.2.3. By Type
        • 9.3.1.2.4. By Technology
        • 9.3.1.2.5. By End User
    • 9.3.2. United Kingdom Conversational AI Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Component
        • 9.3.2.2.2. By Deployment
        • 9.3.2.2.3. By Type
        • 9.3.2.2.4. By Technology
        • 9.3.2.2.5. By End User
    • 9.3.3. France Conversational AI Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Component
        • 9.3.3.2.2. By Deployment
        • 9.3.3.2.3. By Type
        • 9.3.3.2.4. By Technology
        • 9.3.3.2.5. By End User
    • 9.3.4. Russia Conversational AI Market Outlook
      • 9.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.4.1.1. By Value
      • 9.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.4.2.1. By Component
        • 9.3.4.2.2. By Deployment
        • 9.3.4.2.3. By Type
        • 9.3.4.2.4. By Technology
        • 9.3.4.2.5. By End User
    • 9.3.5. Spain Conversational AI Market Outlook
      • 9.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.5.1.1. By Value
      • 9.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.5.2.1. By Component
        • 9.3.5.2.2. By Deployment
        • 9.3.5.2.3. By Type
        • 9.3.5.2.4. By Technology
        • 9.3.5.2.5. By End User
    • 9.3.6. Belgium Conversational AI Market Outlook
      • 9.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.6.1.1. By Value
      • 9.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.6.2.1. By Component
        • 9.3.6.2.2. By Deployment
        • 9.3.6.2.3. By Type
        • 9.3.6.2.4. By Technology
        • 9.3.6.2.5. By End User
    • 9.3.7. Italy Conversational AI Market Outlook
      • 9.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.7.1.1. By Value
      • 9.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.7.2.1. By Component
        • 9.3.7.2.2. By Deployment
        • 9.3.7.2.3. By Type
        • 9.3.7.2.4. By Technology
        • 9.3.7.2.5. By End User

10. South America Conversational AI Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Component
    • 10.2.2. By Deployment
    • 10.2.3. By Type
    • 10.2.4. By Technology
    • 10.2.5. By End User
    • 10.2.6. By Country
  • 10.3. South America: Country Analysis
    • 10.3.1. Brazil Conversational AI Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Component
        • 10.3.1.2.2. By Deployment
        • 10.3.1.2.3. By Type
        • 10.3.1.2.4. By Technology
        • 10.3.1.2.5. By End User
    • 10.3.2. Argentina Conversational AI Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Component
        • 10.3.2.2.2. By Deployment
        • 10.3.2.2.3. By Type
        • 10.3.2.2.4. By Technology
        • 10.3.2.2.5. By End User
    • 10.3.3. Colombia Conversational AI Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Component
        • 10.3.3.2.2. By Deployment
        • 10.3.3.2.3. By Type
        • 10.3.3.2.4. By Technology
        • 10.3.3.2.5. By End User
    • 10.3.4. Peru Conversational AI Market Outlook
      • 10.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.4.1.1. By Value
      • 10.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.4.2.1. By Component
        • 10.3.4.2.2. By Deployment
        • 10.3.4.2.3. By Type
        • 10.3.4.2.4. By Technology
        • 10.3.4.2.5. By End User
    • 10.3.5. Chile Conversational AI Market Outlook
      • 10.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.5.1.1. By Value
      • 10.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.5.2.1. By Component
        • 10.3.5.2.2. By Deployment
        • 10.3.5.2.3. By Type
        • 10.3.5.2.4. By Technology
        • 10.3.5.2.5. By End User

11. Middle East & Africa Conversational AI Market Outlook

  • 11.1. Market Size & Forecast
    • 11.1.1. By Value
  • 11.2. Market Share & Forecast
    • 11.2.1. By Component
    • 11.2.2. By Deployment
    • 11.2.3. By Type
    • 11.2.4. By Technology
    • 11.2.5. By End User
    • 11.2.6. By Country
  • 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis
    • 11.3.1. Saudi Arabia Conversational AI Market Outlook
      • 11.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.1.1.1. By Value
      • 11.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.1.2.1. By Component
        • 11.3.1.2.2. By Deployment
        • 11.3.1.2.3. By Type
        • 11.3.1.2.4. By Technology
        • 11.3.1.2.5. By End User
    • 11.3.2. South Africa Conversational AI Market Outlook
      • 11.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.2.1.1. By Value
      • 11.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.2.2.1. By Component
        • 11.3.2.2.2. By Deployment
        • 11.3.2.2.3. By Type
        • 11.3.2.2.4. By Technology
        • 11.3.2.2.5. By End User
    • 11.3.3. UAE Conversational AI Market Outlook
      • 11.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.3.1.1. By Value
      • 11.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.3.2.1. By Component
        • 11.3.3.2.2. By Deployment
        • 11.3.3.2.3. By Type
        • 11.3.3.2.4. By Technology
        • 11.3.3.2.5. By End User
    • 11.3.4. Israel Conversational AI Market Outlook
      • 11.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.4.1.1. By Value
      • 11.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.4.2.1. By Component
        • 11.3.4.2.2. By Deployment
        • 11.3.4.2.3. By Type
        • 11.3.4.2.4. By Technology
        • 11.3.4.2.5. By End User
    • 11.3.5. Turkey Conversational AI Market Outlook
      • 11.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.5.1.1. By Value
      • 11.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.5.2.1. By Component
        • 11.3.5.2.2. By Deployment
        • 11.3.5.2.3. By Type
        • 11.3.5.2.4. By Technology
        • 11.3.5.2.5. By End User

12. Market Dynamics

  • 12.1. Drivers
  • 12.2. Challenges

13. Market Trends & Developments

14. Company Profiles

  • 14.1. Google LLC
    • 14.1.1. Business Overview
    • 14.1.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.1.3. Recent Developments
    • 14.1.4. Key Personnel
    • 14.1.5. Key Product/Services
  • 14.2. Microsoft Corporation
    • 14.2.1. Business Overview
    • 14.2.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.2.3. Recent Developments
    • 14.2.4. Key Personnel
    • 14.2.5. Key Product/Services
  • 14.3. Oracle Corporation
    • 14.3.1. Business Overview
    • 14.3.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.3.3. Recent Developments
    • 14.3.4. Key Personnel
    • 14.3.5. Key Product/Services
  • 14.4. International Business Machines Corporation
    • 14.4.1. Business Overview
    • 14.4.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.4.3. Recent Developments
    • 14.4.4. Key Personnel
    • 14.4.5. Key Product/Services
  • 14.5. Amazon Web Services Inc
    • 14.5.1. Business Overview
    • 14.5.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.5.3. Recent Developments
    • 14.5.4. Key Personnel
    • 14.5.5. Key Product/Services
  • 14.6. SAP SE
    • 14.6.1. Business Overview
    • 14.6.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.6.3. Recent Developments
    • 14.6.4. Key Personnel
    • 14.6.5. Key Product/Services
  • 14.7. Nuance Communications Inc
    • 14.7.1. Business Overview
    • 14.7.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.7.3. Recent Developments
    • 14.7.4. Key Personnel
    • 14.7.5. Key Product/Services
  • 14.8. Kore.ai, Inc.,
    • 14.8.1. Business Overview
    • 14.8.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.8.3. Recent Developments
    • 14.8.4. Key Personnel
    • 14.8.5. Key Product/Services
  • 14.9. Jio Haptik Technologies Limited
    • 14.9.1. Business Overview
    • 14.9.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.9.3. Recent Developments
    • 14.9.4. Key Personnel
    • 14.9.5. Key Product/Services
  • 14.10. Rasa Technologies Inc.
    • 14.10.1. Business Overview
    • 14.10.2. Key Revenue and Financials (If Available)
    • 14.10.3. Recent Developments
    • 14.10.4. Key Personnel
    • 14.10.5. Key Product/Services

15. Strategic Recommendations

16. About Us & Disclaimer