表紙:食品用固化防止剤市場:現状分析と予測(2022-2028年)
市場調査レポート
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1272660

食品用固化防止剤市場:現状分析と予測(2022-2028年)

Food Anti-Caking Agents Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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食品用固化防止剤市場:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年04月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

食品用固化防止剤市場は、食品の安全性と品質に対する意識の高まりにより、約5.5%の安定した成長が見込まれています。さらに、世界の食品産業の成長、新興国における加工食品・包装食品の需要増も、食品用固化防止剤市場を牽引しています。主要企業は、世界市場での競争力を維持するために、協業、製品投入、合弁事業などの戦略的提携を急速に採用しています。例えば、2021年10月、ベリー濃縮ジュースパウダーと液体エキスの欧州サプライヤーであるAsiros Nordic社は、BerryShield Juice Powdersの幅広いラインナップを発表しました。この新しいジュースパウダーは、マルトデキストリンに代わって、プレバイオティクス成分であるSunfiberを固結防止剤として使用しています。

タイプ別に見ると、市場はカルシウム化合物、ナトリウム化合物、二酸化ケイ素、その他に分類されます。二酸化ケイ素は、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されています。これは主に、合成固結防止剤の需要が増加しているためです。二酸化ケイ素は、最も頻繁に使用される合成固結防止剤の1つです。二酸化ケイ素の特性は、物質が湿気を帯びてくっつくのを避けることです。FDA.govによると、2021年12月、米国FDA認可の食品添加物である非晶質二酸化ケイ素は、長年にわたり安定剤、キャリア、固結防止剤として広く使用されています。したがって、上記のような要因が市場成長の原動力となっています。

用途別に見ると、市場は調味料、ベーカリー、乳製品、その他に分類されます。このうち、2021年の市場では、調味料&コンディメントが大きなシェアを占めています。これは主に、ライフスタイルの変化や多忙なスケジュール、優れた品質と長い保存期間を持つコンビニエンス食品に対する顧客の需要が、調味料&コンディメントの需要を増加させるためです。さらに、調味料・薬味は、食品の全体的な品質と味を向上させるという重要な役割を担っています。

食品用固化防止剤市場は、ソースに基づいて、合成と天然に分類されます。2021年の市場では、合成が大きなシェアを占めています。これは主に、固結防止剤のほとんどが二酸化ケイ素やステアリン酸マグネシウム・カルシウムなどの合成材料でできていることに起因します。例えば、2023年1月、CD Formulation社は、ヘルスケア製品の研究者と製造者の両方に向けて、天然、機能性、合成の食品成分の幅広いポートフォリオを発表したことを明らかにしました。

食品用固化防止剤業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域の国々における世界規模の存在に基づいて分析されています。2021年の食品用固化防止剤市場は、同地域の多数の飲食品産業における食品用固化防止剤の急増により、北米が支配的となりました。さらに、Ready to Eat食品とベーカリー製品によるパッケージ食品の栄養価に対する認識と需要の高まりが、北米地域の成長を促進しています。フロリダ・アトランティック大学の調査報告書によると、2022年8月、米国のパッケージ食品の70%以上は超加工食品に分類され、米国人が消費する全カロリーの約60%を占めています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19が食品用固化防止剤市場に与える影響

第6章 食品用固化防止剤市場収益 , 2020-2028F

第7章 市場洞察:タイプ別

  • カルシウム化合物
  • ナトリウム化合物
  • 二酸化ケイ素
  • その他

第8章 市場洞察:用途別

  • 調味料・調味料
  • ベーカリー
  • 乳製品
  • その他

第9章 市場洞察:ソース別

  • 合成
  • 天然

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 食品用固化防止剤市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 食品用固化防止剤市場機会

第13章 食品用固化防止剤市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 価格分析

第17章 戦略的洞察

第18章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第19章 企業プロファイル

  • Evonik Industries AG
  • PPG Industries, Inc.
  • Brenntag Peru A. C.
  • Univar Solutions Inc.
  • Solvay
  • Cabot Corporation.
  • Agropur cooperative
  • Kao Corporation.
  • BASF SE
  • GME Chemicals(S)Pte Ltd.

第20章 免責事項

目次
Product Code: UMAU211769

Food anti-caking agents is defined as a anticaking agents are compounds that are added to food products to avoid lumps or clumps from forming. These chemicals function by absorbing extra moisture or by coating particular particles to stop them from adhering to one another. The rising demand for convenience foods is driving up the consumption of food anti-caking agents. Moreover, the customers are searching for quick and simple meal options that require less preparation due to busy lifestyles and an increase in the number of individuals working outside the home. As a result, the manufacturing of processed and packaged foods has increased. These foods frequently contain anticaking chemicals to extend their shelf life and avoid clumping.

The Food Anti-Caking Agents Market is expected to grow at a steady rate of around 5.5% owing to the rising awareness of food safety and quality. Furthermore, the growth of the global food industry and the increasing demand for processed and packaged foods in emerging markets are also driving the food anticaking agents market. The key players have rapidly adopted strategic alliances such as collaboration, product launch, joint venture, to maintain a competitive edge in the global market. For instance, in October 2021, Asiros Nordic, a European supplier of berry juice concentrate powders and liquid extracts, launched an extensive line of BerryShield Juice Powders. The new juice powders replace maltodextrin with the prebiotic ingredient Sunfiber as an anti-caking agent.

Based on type, the market is segmented into calcium compounds, sodium compounds, silicon dioxide, and others. The silicon dioxide is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period. This is mainly due to the increasing demand of synthetic anticaking agents. Silicon dioxide is one of the most frequently used synthetic anticaking agents. The property of silicon dioxide to avoid substances from getting moist and sticking together. According to the FDA.gov, in December 2021, amorphous silicon dioxide a US FDA approved food additive, has been widely used as a stabilizer, carrier, and anticaking agent for many years. Thus, the above mentioned factors drive the market growth.

On the basis of application, the market is segmented into seasoning & condiments, bakery, dairy products, and others. Among these, seasoning & condiments held a significant share of the market in 2021. This is mainly due to the changing lifestyles and busy schedules, customer demand for convenience foods of excellent quality and lengthy shelf lives that increase the demand of seasoning & condiments. Moreover, seasoning & condiments play an important role in enhancing the overall quality and taste of a food product.

Based on source, the food anti-caking agents market has been classified as synthetic, and natural. Synthetics held a significant share of the market in 2021. This is mainly due to the most of the anticaking agents are made of synthetic materials such as silicon dioxide or magnesium and calcium stearates. For instance, in January 2023, CD Formulation announced it has launched a wide portfolio of natural, functional, and synthetic food ingredients for both researchers and manufacturers of healthcare products.

For a better understanding of the market adoption of the Food anti-caking agents industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America dominated the food anti-caking agents market in 2021 due to the increase in surge for food anti-caking agents in numerous food and beverages industry in the region. Moreover, the growing awareness and demand of the nutritional value of packaged foods due to ready to eat food products and bakery products drive the growth of North America region. According to the research report of Florida Atlantic University, in August 2022, More than 70 percent of packaged foods in the U.S. are classified as ultra-processed food and represent about 60 percent of all calories consumed by Americans.

Some of the major players operating in the market include: Evonik Industries AG, PPG Industries, Inc., Brenntag Peru A. C., Univar Solutions Inc., Solvay, Cabot Corporation., Agropur cooperative, Kao Corporation., BASF SE, GME Chemicals (S) Pte Ltd.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Food Anti-Caking Agents Market
  • 2.2. Research Methodology of the Food Anti-Caking Agents Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE FOOD ANTI-CAKING AGENTS MARKET

6 FOOD ANTI-CAKING AGENTS MARKET REVENUE (USD BN), 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Calcium Compounds
  • 7.2. Sodium Compounds
  • 7.3. Silicon Dioxide
  • 7.4. Others

8 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Seasoning & Condiments
  • 8.2. Bakery
  • 8.3. Dairy Products
  • 8.4. Others

9 MARKET INSIGHTS BY SOURCE

  • 9.1. Synthetic
  • 9.2. Natural

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11 FOOD ANTI-CAKING AGENTS MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 FOOD ANTI-CAKING AGENTS MARKET OPPORTUNITIES

13 FOOD ANTI-CAKING AGENTS MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICING ANALYSIS

17 STRATEGIC INSIGHTS

18 COMPETITIVE SCENARIO

  • 18.1. Competitive Landscape
    • 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

19 COMPANY PROFILED

  • 19.1. Evonik Industries AG
  • 19.2. PPG Industries, Inc.
  • 19.3. Brenntag Peru A. C.
  • 19.4. Univar Solutions Inc.
  • 19.5. Solvay
  • 19.6. Cabot Corporation.
  • 19.7. Agropur cooperative
  • 19.8. Kao Corporation.
  • 19.9. BASF SE
  • 19.10. GME Chemicals (S) Pte Ltd.

20 DISCLAIMER