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市場調査レポート
商品コード
1172715
固化防止剤の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:タイプ別、由来別、用途別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Anti-Caking Agents Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type, By Source, By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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固化防止剤の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:タイプ別、由来別、用途別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年11月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 192 Pages
納期: 即納可能
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固化防止剤の世界市場規模は、2028年までに15億米ドルに達し、予測期間中にCAGR6.2%の市場成長率で上昇すると予測されています。
食品に使用される固化防止剤は、私たちの健康にとって多くの利点をもたらします。消化器系が弱い人にはアロールートが、糖尿病の人には寒天が、血糖値やコレステロール値をコントロールするのに役立ちます。また、葛根は高血圧、血糖値のコントロール、頭痛、筋肉の緊張を和らげる効果があります。また、セルロースガムには、脂肪を減らす働きがあります。飲み込みやすいので、増粘剤を使っている患者さんは嚥下障害を起こすリスクが低くなります。
食品は、酵素と微生物の活動により、食品保存技術を使用することで腐敗を防ぐことができます。食品保存は、安全な保存環境で保存期間を延長します。オフシーズンに薬剤が放出されるため、食品の入手が容易になります。特に、遠隔地やアクセス困難な地域では、食品の選択肢が増えます。その結果、食料の移動はそれほど複雑ではなくなっています。
COVID-19の影響分析
世界中の企業がCOVID-19のパンデミックによって大きな影響を受けた。中でも飲食品事業は、パンデミックによって最も深刻な影響を受けた。パンデミックにより、加工食品をはじめとする食品の需要が大幅に減少しました。また、各国政府が国内を封鎖したことにより、食料の生産と流通に大きな支障をきたしました。COVID-19の影響後、食品固化防止剤の市場は驚くほど一定の速度で拡大すると予測されます。市場は、妨げのない規制環境の中で運営されるべきです。しかし、食品固化防止剤市場に有利な規制環境、消費者に広く受け入れられること、有利な貿易政策、新規市場参入、高い投資、代替品との競合が少ないこと、原材料のコストなどが、今後の需要を押し上げると予想されます。
市場成長要因
食品原料の使用量増加
長期保存性、流動性、食感などの有機的特性の維持に重要な役割を果たすことから、ミルク&クリームパウダー、ベーキングパウダー、ケーキミックス、粉末インスタントスープなどの食品素材は、食品固化防止剤の成長に大きな(プラスの)影響を与えると予想されます。その結果、さまざまな食品素材の消費量の増加は、食品固化防止剤の消費量の増加に直接的な影響を与えます。
新興国市場からの需要
生活水準の向上やライフスタイルの変化により、消費者は利便性を重視するようになっています。品質と保存性を向上させた簡便な食品に対する需要の高まりにより、新興国での食品固化防止剤のニーズが高まっています。また、消費者が手軽で簡単、かつ栄養価の高いものを求めるようになり、ファーストフードはジャンクフードとは区別されるようになってきています。
市場抑制要因
E番号に対する消費者の信頼性の欠如
栄養補助食品の電子番号は、食品への使用が許可されています。しかし、多くの顧客はそれに対して良い印象を抱いていないです。消費者の電子数字に対する不信感を解消するために、その理由と戦略について食品専門家の見解を評価する研究が行われています。食品業界の専門家は、消費者が電子番号情報の情報源と信憑性に注意を払うよう助言しています。また、食品業界の専門家は、消費者の不信感を軽減するために、ネガティブなラベル表示を制限し、透明で誠実なコミュニケーションについてすべての関係者と集団的な合意に達することを提唱しました。
タイプ別展望
市場は種類によって、その他、カルシウム化合物、ナトリウム化合物に分類されます。小売用途で固化防止剤が広く使用されていることから、2021年にはカルシウム化合物セグメントが最大の市場シェアを占めると考えられます。塩、オニオンソルト、ガーリックソルト、ベーキングパウダー、規格外ドライミックス、ドライキュア、製菓用砂糖(アイシングシュガー)、肉のつなぎ、おろしまたは細切りチェダーチーズ、規格外おろしまたは細切りチーズ製剤は、カルシウム化合物を使用する製品のほんの一例です。
ソースの見通し
固化防止剤市場は、ソースによって天然と合成の2つのセグメントに分類されます。新規食品のイントロダクションより、2021年には天然セグメントが大きく貢献しました。天然固化防止剤は、自然界に由来する化合物で、粉体原料が凝集しないように働くものです。米粉、コーンスターチ、シリカゲルなどが天然固化防止剤の代表的な例です。
アプリケーションの展望
市場は用途によって、調味料、乳製品、ベーカリー、その他に分類されます。大規模に購入する消費者が相当数いるため、2021年は乳製品カテゴリーが市場をリードしています。固結防止剤は、細かい網目の植物性小麦粉、セルロース、ベントナイト、抗菌剤、または細菌培養物からできており、チーズの機能性を高めながら、チャンク、ダイス、またはシュレッドチーズの粘着性を低下させるものです。この固化防止剤は、カビや酵母の発生を抑制する効果もあります。
地域別の展望
地域別に見ると、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分けられます。ベーカリースナックや調理済み小麦粉ミックスの人気が高まっている北米の地域は、業界で2番目に高い売上高シェアを誇っています。多種多様な食品/アプリケーションにおける吸湿性食品成分やプレミックスの高い消費量と継続的な需要が、北米地域の高成長の主な原因です。
List of Figures
The Global Anti-Caking Agents Market size is expected to reach $1.5 billion by 2028, rising at a market growth of 6.2% CAGR during the forecast period.
Anti-caking agents are anhydrous substances that are added sparingly to dry foods to avoid particle clumping and promote free-flowing drying. Anticaking chemicals function by soaking up extra moisture and coating particles to make them more water-repellent. It will be more challenging to use the premix for manufacturing without the release agent since dry soup, cake, and cookie mix will clump up and the cappuccino and hot chocolate machines won't function properly.
For example, table salts, baking powders, flour combinations, cocoa, and blended coffee drinks all frequently contain release agents. The production rates can be decreased by adding anti-caking chemicals during manufacture to eliminate bridging throughout the packaging process. When particles interact or unite to build a bridge or arch throughout the outlet of a container, like a hopper, silo, or mixing tank, this is known as powder bridging.
Anti-caking compounds used in food provide a number of advantages for our health. For those with delicate digestive systems, arrowroot is a good anti-caking agent, while agar-agar helps people with diabetes mellitus control their blood sugar and cholesterol levels. For instance, kuzu root assists in lowering high blood pressure, control blood sugar, cure chronic headaches, and soothe muscular tension. Cellulose gum also helps to reduce fat. Due to their ease of swallowing, patients who utilise food thickeners have a lower risk of developing dysphagia.
Food is prevented from going bad by using food preservation techniques due of enzyme and microbial activity. Food preservation extends its shelf life in a safe storage setting. Since agents are released during the off-season, food is simpler to come by. Particularly in remote or difficult-to-reach areas, there are more food options. As a result, moving food is now less complicated.
COVID-19 Impact Analysis
Businesses all across the world were significantly impacted by the COVID-19 pandemic. The food and beverage business were among those most severely impacted by the pandemic. Due to the pandemic, demand for processed food and other food products significantly decreased. Food production and distribution were significantly hampered by the lockdown that various governments imposed within their nations. After the COVID-19 impact, the market for food anti-caking chemicals is predicted to expand at a remarkably constant rate. Markets should operate in a regulatory environment that is unimpeded. However, the regulatory environment that favours the market for food anti-caking agents, widespread consumer acceptance, favourable trade policies, new market entrants, high investments, and little competition from substitute products, as well as the cost of ingredients, are anticipated to boost demand in the future.
Market Growth Factor
Increasing use of food ingredients
Due to their critical role in preserving long shelf lives, free-flowing ability, texture, and other organoleptic properties, food ingredients like milk & cream powder, baking powder, cake mixes, and instant soup powder are anticipated to have a significant (positive) influence on the growth of food anti-caking agents. As a result, the growth in the consumption of various food ingredients has a direct effect on the increase in the consumption of food anti-caking agents.
Demand from developing markets
Consumers now prioritise convenience as a result of the rise in living standards and shifts in lifestyle. Owing to the rise in demand for convenience foods with improved quality and shelf life, there is an increase in the need for food anti-caking chemicals in emerging countries. As consumers look for quick, simple, and nutritious options, fast foods are also becoming increasingly distinguished from junk food.
Market Restraining Factor
Lack of trust among consumers with regards to E-numbers
E-numbers for dietary supplements are allowed in food. However, many customers have a poor opinion of them. Studies have been done to evaluate the viewpoints of food professionals about the reasons behind and strategies for reducing consumer mistrust of E-numbers. Food industry experts advised consumers to pay attention to the information sources and veracity of E-number information. Food industry experts also advocated limiting negative label claims and reaching collective agreements with all parties about transparent and honest communication in order to reduce consumer mistrust.
Type Outlook
Based on the type, the market is categorized into Others, Calcium Compounds, and Sodium Compounds. Due to the widespread use of anti-caking chemicals for retail applications, the calcium compounds segment will hold the largest market share in 2021. Salt, onion salt, garlic salt, baking powder, unstandardized dry mixes, dry cure, confectioner's sugar (Icing sugar), meat binder, grated or shredded cheddar cheese, and unstandardized grated or shredded cheese preparations are just a few of the products that use calcium compounds.
Source Outlook
Based on source, the Anti-Caking Agents Market is categorized into Natural and Synthetic segments. Due to the introduction of novel food products, the natural segment contributed significantly in 2021. Natural anti-caking agents are compounds that come from the natural world that work to keep powdered ingredients from clumping together. Rice flour, Corn-starch, and silica gel are a few typical instances of natural anti-caking agents.
Application Outlook
Based on the Application, the market is categorized into Seasoning & Condiments, Dairy, Bakery, and Others. Due to a significant number of consumers buying on a massive scale, the dairy category led the market in 2021. An anti-caking agent is made of fine mesh vegetable flour, cellulose, bentonite, antimycotic agents, or bacterial cultures, and lowers the stickiness of chunked, diced, or shredded cheese while enhancing cheese functionality. This anti-caking compound will also stop the formation of mould and yeast.
Regional Outlook
Based on the geography, the market is bifurcated into North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The region of North America, where bakery snacks and ready-to-eat flour mixes are increasingly popular, generates the second-highest revenue share in the industry. The high consumption and ongoing demand for a wide variety of hygroscopic food components and premixes in a wide variety of food products/applications is the primary cause of the North American region's high growth.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Evonik Industries AG (RAG-Stiftung). PPG Industries, Inc., Agropur Dairy Cooperative, Huber Engineered Materials (J.M. Huber Corporation), Kao Corporation, Solvay SA, Univar Solutions, Inc., Cabot Corporation and Brenntag SE
Market Segments covered in the Report:
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