表紙:ココナッツウォーター市場:現状分析と予測(2022-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1260707

ココナッツウォーター市場:現状分析と予測(2022-2028年)

Coconut Water Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 161 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ココナッツウォーター市場:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年03月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 161 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ココナッツウォーター市場は、機能性飲料の需要増に伴う天然物需要の増加により、約16%の急成長が見込まれています。市場の主要企業は、グルテンフリーや非GMO(遺伝子組み換え作物)の特徴を持つココナッツウォーターを提供しています。例えば、2022年6月、Vita Cocoは、最大かつ大胆なココナッツウォーターであるココナッツジュースを発表しました。2つの大胆なフレーバーで存在感を示しています:パルプ入りのオリジナルと、もう一口飲みたいと思わせる甘く意外性のある味わいのマンゴーです。

市場は形態によって、液体と粉末に分類されます。予測期間中、液体カテゴリーが大きなCAGRで成長すると予想されます。これは、ココナッツウォーターの液体形態の成長の要因が、その健康上の利点にあることに起因しています。ココナッツウォーターは低カロリーで、カリウム、マグネシウム、カルシウムなどの必須栄養素を多く含んでおり、砂糖入り飲料に代わる健康的で自然な代替品となっています。また、近年、スムージーやスポーツドリンクなど、ココナッツウォーターをベースにした商品の人気が高まっており、これがココナッツウォーターの液体タイプの成長をさらに後押ししています。全体として、液体ココナッツウォーターの利便性、健康効果、汎用性が、飲料市場における人気の高まりに寄与しています。

パッケージの種類によって、市場はテトラパック&缶とプラスチックボトルに分類されます。このうち、テトラパック&缶は、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。これは主に、簡便性、軽量で持ち運びが容易であること、汚染からの保護、製品の品質保持によるものです。テトラパックや缶はリサイクル可能な素材であるため、環境意識の高い消費者にとっては魅力的な選択肢となるため、持続可能性があります。また、多くの消費者がテトラパックや缶をココナッツウォーターのパッケージオプションとして好むのは、テトラパックや缶に馴染みがあり、使い勝手が良いと感じるからです。

ココナッツウォーター市場は、流通チャネルに基づき、スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン小売店に分類されます。予測期間中、コンビニエンスストアの流通チャネルは大きなCAGRで成長すると予想されます。なぜなら、コンビエンスストアはココナッツウォーターを見つける場所として人気があり、特に外出先で手軽で便利な水分補給方法を探している消費者にとっては、最適な場所だからです。多くのコンビニエンスストアでは、ココナッツウォーターの1回分サイズを扱っているため、甘い飲み物に代わる健康的な飲み物を探している消費者に人気があります。

ココナッツウォーター業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、インド、日本、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域の国々で、その世界規模に基づいて分析しています。北米は、予測期間中に大幅なCAGRで成長すると予測されています。これは主に、この自然で健康的な飲料に対する需要の増加、製品提供の可用性と多様化、植物ベースおよびビーガン食の人気の上昇によるものです。さらに、多くの大手食料品店、健康食品店、オンライン小売店でも取り扱われるようになりました。このような入手のしやすさの向上により、消費者はココナッツウォーターを試しやすくなり、この地域での人気の高まりに寄与しています。また、市場の主要なプレーヤーは、より良い味と健康上の利点を提供するために、市場に新製品を投入しています。例えば、2022年6月、デルモンテはインド初のパッケージ型キングココナッツウォーターを発売しました。King ココナッツウォーターは、優れた健康効果と味覚の利点で有名です。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19がココナッツウォーター市場に与える影響

第6章 ココナッツウォーター市場収益, 2020-2028F

第7章 市場洞察:形態別

  • 液体

第8章 市場洞察:包装タイプ別

  • テトラパック&缶
  • ペットボトル

第9章 市場洞察:流通チャネル別

  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • オンライン小売店

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 ココナッツウォーター市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 ココナッツウォーター市場機会

第13章 ココナッツウォーター市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 価格分析

第17章 戦略的洞察

第18章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第19章 企業プロファイル

  • Harmless Harvest
  • Celebes Coconut Corporation
  • Naked Juice Company
  • THE VITA COCO COMPANY, INC.
  • Amy and Brian Naturals
  • Edward & Sons Trading Co.
  • Taste Nirvana International
  • Goya Foods, Inc.
  • GraceKennedy Group
  • Bai

第20章 免責事項

目次
Product Code: UMCG211744

Coconut Water is defined as the clear liquid present inside the coconut. This water is healthy and helps maintain body balance and keep the body hydrated in comparison to other soft drinks. Additionally, the properties of coconut water such as preventing kidney stones, helping lower blood sugar for people living with diabetes, being beneficial after prolonged exercise, and many others are increasing its demand in the market. In recent years, coconut water is becoming increasingly popular as it has been a go-to drink for health-conscious individuals and athletes. Coconut water also has anti-inflammatory properties which can reduce muscle soreness after intense exercise.

The Coconut Water Market is expected to grow at a skyrocketing rate of around 16% owing to the increasing demand for natural products coupled with the rising demand for functional beverages. Major companies in the market offer coconut water with gluten-free and non-GMO (genetically modified organisms) features. For instance, in Jun 2022, Vita Coco introduced coconut juice, its biggest and boldest coconut water. They are present in two bold flavors: Original with Pulp and Mango with a sweet, unexpected taste that demands one more sip.

Based on form, the market is segmented into liquid and powder. The liquid category is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period. This is owing to the factor contributing to the growth of the liquid form of coconut water is its health benefits. Coconut water is low in calories and high in essential nutrients such as potassium, magnesium, and calcium, making it a healthy and natural alternative to sugary drinks. In recent years, there has also been an increase in the popularity of coconut water-based products, such as smoothies and sports drinks, which has further driven the growth of the liquid form of coconut water. Overall, the convenience, health benefits, and versatility of liquid coconut water have contributed to its increasing popularity in the beverage market.

On the basis of packaging type, the market is categorized into tetra pack & cans and plastic bottle. Among these, the tetra pack & cans are expected to grow with a significant CAGR during the forecast period. This is mainly due easy convenience, lightweight and ease to transport, protection from contamination, and preserving the quality of the product. Sustainability as tetra pak and cans are recyclable materials, which makes them an attractive option for environmentally conscious consumers. In addition, many consumers prefer Tetra Pak and cans as packaging options for coconut water because they are familiar with them and find them easy to use.

Based on distribution channel, the coconut water market has been classified into supermarkets & hypermarkets, convenience stores, and online retail stores. The convenience stores distribution channel is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period. Because convenience stores are popular places to find coconut water, particularly for consumers who are on the go and looking for a quick and convenient way to stay hydrated. Many convenience stores carry single-serving sizes of coconut water, which makes them a popular choice for consumers who are looking for a healthy alternative to sugary drinks.

For a better understanding of the market adoption of the coconut water industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, India, Japan, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is anticipated to grow at a substantial CAGR during the forecast period. This is mainly due to the increasing demand for this natural and healthy beverage, the availability and diversification of product offerings, and the rising popularity of plant-based and vegan diets. Moreover, many major grocery stores, health food stores, and online retailers now stocking it. This increased availability has made it easier for consumers to try coconut water and has contributed to its growing popularity in the region. Also, major players in the market are launching new products in the market to provide better taste and health benefits. For instance, in Jun 2022, Del Monte launched India's First Packaged King Coconut Water. King Coconut water is renowned for its superior health and taste benefits.

Some of the major players operating in the market include: Harmless Harvest; Celebes Coconut Corporation; Naked Juice Company; THE VITA COCO COMPANY, INC.; Amy and Brian Naturals; Edward & Sons Trading Co.; Taste Nirvana International; Goya Foods, Inc.; GraceKennedy Group; and Bai.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Coconut Water Market
  • 2.2. Research Methodology of the Coconut Water Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE COCONUT WATER MARKET

6 COCONUT WATER MARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY FORM

  • 7.1. Liquid
  • 7.2. Powder

8 MARKET INSIGHTS BY PACKAGING TYPE

  • 8.1. Tetra Pack & Cans
  • 8.2. Plastic Bottle

9 MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Supermarkets & Hypermarkets
  • 9.2. Convenience Stores
  • 9.3. Online Retail Stores

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Spain
    • 10.2.5. Italy
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. India
    • 10.3.3. Japan
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11 COCONUT WATER MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 COCONUT WATER MARKET OPPORTUNITIES

13 COCONUT WATER MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICING ANALYSIS

17 STRATEGIC INSIGHTS

18 COMPETITIVE SCENARIO

  • 18.1. Competitive Landscape
    • 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

19 COMPANY PROFILED

  • 19.1. Harmless Harvest
  • 19.2. Celebes Coconut Corporation
  • 19.3. Naked Juice Company
  • 19.4. THE VITA COCO COMPANY, INC.
  • 19.5. Amy and Brian Naturals
  • 19.6. Edward & Sons Trading Co.
  • 19.7. Taste Nirvana International
  • 19.8. Goya Foods, Inc.
  • 19.9. GraceKennedy Group
  • 19.10. Bai

20 DISCLAIMER