市場調査レポート
商品コード
1250734
ココナッツウォーター市場の2028年までの予測-タイプ、由来、パッケージ、流通チャネル、地域別の世界分析Coconut Water Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Nature, Packaging, Distribution Channel and By Geography |
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ココナッツウォーター市場の2028年までの予測-タイプ、由来、パッケージ、流通チャネル、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のココナッツウォーター市場は、2022年に58億6,000万米ドルを占め、予測期間中に17.27%のCAGRで成長し、2028年には152億5,000万米ドルに達すると予想されています。
ココナッツウォーターは、食物繊維、ビタミン、ミネラル、カルシウム、ナトリウム、カリウムなどの栄養素など、多くの必須栄養素を含むトップソースとして知られています。前述の健康的な成分のおかげで最高の水分補給飲料であり、アスリートやジム通いの人たちの間で人気が高まっています。合成飲料の有害性から、健康に気を遣う消費者はテンダーココナッツウォーターのような天然飲料を選ぶようになりました。インドでは、テンダーココナッツウォーターの需要は時間とともに増加しています。今後数年間は、米国、ドイツ、英国、イタリア、カナダなどの主要先進国からの需要の高まりと、ココナッツ製品に関連する利点に対する意識の高まりにより、ココナッツ市場の集中化が進むと予想されます。その結果、抗ウイルス剤にリノレン酸を使用するための医学的な研究・開拓が継続され、膨大な市場機会が創出されるでしょう。
世界銀行によると、ココナッツの需要は著しく増加しており、世界のココナッツ生産量は2020年までに7,000万トンを超えると予想されています。
ドライバー:ミネラルとビタミンの健康的な含有量が市場を牽引しています。
テンダーココナッツは、ミネラル、ビタミン、タンパク質など栄養価の高い成分で構成されているため、市場の需要は旺盛です。合成飲料の有害性から、健康に気を遣う消費者は現在、ココナッツウォーターのような天然飲料を選んでいます。インドでは、ココナッツウォーターの需要が時とともに高まっています。その他の活動として、スポーツを好む消費者はココナッツを好む傾向があります。なぜなら、ココナッツウォーターは、運動中に失われたエネルギーを補給するのに役立つ抗酸化物質やその他の栄養を含むことから、天然のエネルギー飲料として頻繁に言及されるからです。その結果、市場における消費者のココナッツウォーターの利用は増加しました。
ココナッツウォーターの保存方法と虚偽広告
ココナッツウォーターの保存状態、一部のココナッツウォーターブランドによる欺瞞的なマーケティング手法、サプライチェーンの両端間の大きな距離などは、市場の成長を阻む困難のほんの一部に過ぎません。ココナッツウォーターは、その治療効果や栄養価の高さから、世界中で需要が高まり、人気が高まっています。世界のココナッツウォーターの需要に応えるため、加工と保存が最重要課題となっています。しかし、ココナッツウォーターを維持するための最大の難点は、加工中にココナッツウォーターの治療効果や栄養価が失われてしまうことであり、これが市場拡大の妨げになっています。
健康志向の高まり
ココナッツウォーター市場は、健康志向の高まりにより拡大が見込まれています。追加推計によると、ココナッツウォーター市場は、オーガニック製品の需要が高まるにつれて、より緩やかに成長すると考えられます。さらに、ココナッツは低コストで副作用がないため、新興国での資本増強が期待され、市場の拡大が加速しそうです。
環境要因や病気
果物の生産には、数多くの環境要因や病気が影響を及ぼします。収穫量、品質、作物の病気の発生は、すべて環境要因の変化によって影響を受ける。予期せぬ環境の変化は原料の供給にも影響を与え、ココナッツ市場にも影響を与えます。また、果実は賞味期限を延ばしたり、新鮮でおいしくするために、クエン酸やエチレンなどの化学物質で加工されることが多いです。そのため、世界市場におけるココナッツの生産量や水準に影響を及ぼしています。
COVID-19の流行により、多くの国で製造施設が一時的に閉鎖され、当初は飲食品業界にも影響が及んでいました。しかし、パンデミックによって健康的な生活を求める消費者の声が高まり、栄養価の高い食品に注目が集まり、ココナッツウォーター市場にも新たなビジネスチャンスが広がっています。植物性食品への関心の高まりは、自分自身の健康、地球の持続可能性、動物に対する倫理的な扱いについての心配が発端となっています。コロナウイルスの大流行は、この傾向をさらに加速させることになったようです。機能的で免疫力を高める製品の消費傾向が高まった結果、ココナッツウォーターの需要はパンデミック時に大幅に増加し、この傾向は続くと予想されます。
予測期間中、ピュアココナッツウォーター分野が最も大きくなると予想される
ピュアココナッツウォーターが大きな市場シェアを占め、予測期間中も優位性を保つと予想されます。ブレンドされたココナッツウォーターや従来のココナッツウォーターに比べ、オーガニックココナッツウォーターとも呼ばれるピュアココナッツウォーターは、より健康的です。ココナッツウォーターには、ナトリウム、カリウム、マグネシウムが豊富に含まれており、水分補給を促進させる効果があります。さらに、栄養士や医療関係者は、患者に甘い飲み物の代わりに純粋なココナッツウォーターを飲むようアドバイスしており、これがこのセグメントの拡大に拍車をかけています。
予測期間中に最もCAGRが高くなると予想されるボトルセグメント
予測期間中、ボトル分野は最も高いCAGRを示すと予測されています。消費者やメーカーの間で最も人気のある選択肢の1つは、50 mLから1 Lまでの代替品で、ボトル包装になっています。十分な量のココナッツウォーターを入れることができる小さなボトルは、携帯に便利です。また、簡単に割れないので、大量に持ち運ぶことも容易です。さらに、ボトルのキャップが密閉されることでココナッツウォーターの賞味期限が延びるため、ボトル入りココナッツウォーターの需要は世界的に高まっています。
最もシェアの高い地域
ブラジルをはじめとする近隣諸国では、ココナッツウォーターは主食として食べられています。このため、予測期間中、南米地域がココナッツウォーターの最大の市場シェアを占めると推定されます。ココナッツウォーターは、莫大な需要の結果、ほとんどの店舗で購入することができます。また、ココナッツウォーターは栄養価の高い健康飲料として飲まれるだけでなく、二日酔いの治療にもよく使われることから、予測期間中、同地域のココナッツウォーター市場の成長をサポートすると考えられます。
予測期間を通じて、アジア太平洋地域のCAGRが最も高くなると予測されています。特に中国、インド、インドネシア、オーストラリアでは、パッケージ入りのココナッツウォーターが消費されています。最も健康的な飲み物の1つとして、ココナッツウォーターはタイで高く評価されています。さらに、この地域に製造施設を設立する多国籍企業が増えることで、これらの製品の市場は拡大すると予想されます。
ココナッツウォーター市場の主なプレーヤーには、All Market Inc、Amy &Brian Naturals、C2O Pure Coconut Water, LLC、Celebes Coconut Corporation、Del Monte Foods、Goya Foods, Inc. GraceKennedy Group、Harmless Harvest、Inc、MOJO Organics Inc、Naked Juice Company、New Age Inc.、PepsiCo Inc、Pulse Beverage Corp、Taste Nirvana International、The Coca-Cola Company、The Vita Coco Company、Vaivai、ZICO Beverages, LLC(Powerplant Ventures, LLC)があります。
2022年1月、Kalbe FarmaはビタミンD3入りのココナッツウォーター「Hydro Coco」を発売しました。インドネシアのKalbe Farmaは、初のビタミンD3飲料と言われるHydro Coco VITA-Dを発売しました。ココナッツウォーターには600IUのビタミンD3が含まれており、免疫力向上に役立つビタミンD3のRDIを100%満たしています。この飲料には、「Healthier Choice」のロゴが付きます。
2021年6月、ダノン・マニフェスト・ベンチャーズ(DMV)は、ココナッツウォーターを含むオーガニックココナッツベース製品のリーダーであるHarmless Harvestの株式の過半数を取得したと発表しました。
2021年6月、デルモンテはインドで初のパッケージ入りココナッツウォーターを発売しました。同社は、キングココナッツウォーターには電解質が含まれており、失われた体液の水分補給と補充を助けるとしています。同社は、製品にナトリウム、カリウム、カルシウムが含まれていると主張しています。
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According to Stratistics MRC, the Global Coconut Water Market is accounted for $5.86 billion in 2022 and is expected to reach $15.25 billion by 2028 growing at a CAGR of 17.27% during the forecast period. Coconut water is known as a top source of many essential nutrients, such as fiber, vitamins, minerals, and nutrients like calcium, sodium, and potassium. It is the best rehydration drink thanks to the aforementioned healthy ingredients, which raises its popularity among athletes and gym goers. Due to the harmful effects of synthetic beverages, consumers who are concerned about their health now choose natural beverages like tender coconut water. The demand for tender coconut water has increased over time in India. Over the next few years, it is anticipated that the coconut market will become more concentrated due to rising demand from significant developed nations like the U.S., Germany, UK, Italy, and Canada and growing awareness of the benefits associated with coconut products. Consequently, continued study and development in the medical sciences for the use of linolenic acid in antiviral drugs will create enormous market opportunities.
According to the World Bank, the demand for coconut has been surging at a significant rate with the global coconut production expected to exceed more than 70 million metric tons by 2020.
Healthy content of minerals & vitamins is driving the market
A strong market demand for tender coconut is being driven by the product's nutritious composition in terms of minerals, vitamins, and protein. Due to the harmful effects of synthetic beverages, consumers who are concerned about their health now choose natural beverages like coconut water. The demand for coconut water has increased over time in India. Additionally, consumers who have a preference for sports tend to prefer coconut because coconut water is frequently referred to as a natural energy drink because it contains antioxidants and other nutritional qualities that help replenish lost energy during athletic activity. As a result, consumers' use of coconut water in the market increased.
Preserving coconut water and false advertising
The preservation of tender coconut water, deceptive marketing tactics used by some coconut water brands, and the great distance between the two ends of the supply chain are just a few of the difficulties preventing market growth. Due to its therapeutic and nutritional benefits, tender coconut water has increased in demand and popularity worldwide. Processing and preservation are now of the utmost importance to meet the year-round demand for coconut water on a global scale. The greatest difficulty in maintaining tender coconut water is that during processing, the water's therapeutic and nutritional benefits may be lost, which is impeding market expansion.
Growing health consciousness
The coconut water market is expected to grow as a result of rising health consciousness. According to additional estimates, the market for coconut water will grow more slowly as demand for organic products rises. Additionally, due to its low cost and lack of side effects, coconut is expected to see increased capitalization in developing countries, which will likely lead to a faster expansion of the market.
Environmental factors and diseases
Numerous environmental factors and diseases have an impact on fruit production. The yield, quality, or occurrence of a crop disease can all be impacted by changes in environmental factors. Unexpected environmental changes have an impact on the supply of raw materials, which has an impact on the coconut market. In addition, in order to extend their shelf life or make them taste good and fresh, fruits are frequently tampered with using chemicals like citric acid, ethylene, etc. Adulterated raw materials don't produce the desired results or of the desired quality, which has an impact on the production and standard of coconuts on the world market.
The COVID-19 pandemic has temporarily shut down manufacturing facilities in a number of nations, initially having an effect on the food and beverage industry. The pandemic has, however, created a consumer demand for healthy living, which has caused consumers to turn their attention to nutritional food products, opening up new opportunities for the coconut water market. This increased interest in plant-based diets was sparked by worries about one's own health, the sustainability of the planet, and the ethical treatment of animals. It seems the coronavirus pandemic has only served to hasten this trend. As a result of the rising trend of functional and immunity-boosting product consumption, the demand for coconut water significantly increased during the pandemic times, and this trend is anticipated to continue.
The pure coconut water segment is expected to be the largest during the forecast period
The pure coconut water segment held a larger market share and is expected to remain dominant during the forecast period. Compared to blended or conventional coconut water, pure coconut water, also referred to as organic coconut water, is healthier. It is renowned for being a rich source of sodium, potassium, and magnesium in its natural state, all of which help to speed up the rehydration process. Additionally, dieticians and medical professionals advise patients to drink pure coconut water instead of sugary drinks, which is fueling the segment's expansion.
The bottles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The bottles segment is anticipated to experience the highest CAGR during the forecast period. One of the most popular options among consumers and manufacturers, with alternatives ranging from 50 mL to 1 L, has been bottled packaging. Small bottles that can hold a sufficient amount of coconut water are convenient to carry. Because they do not easily break, bottles are also simple to transport in bulk. Moreover, the demand for bottled coconut water is increasing globally as a result of the shelf life of coconut water being extended by sealed bottle caps.
Region with largest share:
In Brazil and other nearby nations, coconut water is a staple of the diet. Due to this, the South American region is estimated to hold the largest market share for coconut water over the forecast period. Coconut water is available in almost all stores as a result of the enormous demand. Additionally, the fact that oconut water is frequently used to treat hangovers in addition to being consumed as a nutritious health beverage will support the market for coconut water in the region's growth over the course of the forecast period.
Throughout the forecast period, the Asia-Pacific is anticipated to have the highest CAGR. Particularly in China, India, Indonesia, and Australia, packaged coconut water is consumed. As one of the healthiest drinks, coconut water is highly valued in Thailand. Additionally, the market for these products is anticipated to grow as more multinational corporations establish manufacturing facilities in the region.
Some of the key players profiled in the Coconut Water Market include All Market Inc, Amy & Brian Naturals, C2O Pure Coconut Water, LLC, Celebes Coconut Corporation, Del Monte Foods, Goya Foods, Inc., GraceKennedy Group, Harmless Harvest, Inc., MOJO Organics Inc, Naked Juice Company, New Age Inc., PepsiCo Inc, Pulse Beverage Corp, Taste Nirvana International, The Coca-Cola Company, The Vita Coco Company, Vaivai and ZICO Beverages, LLC (Powerplant Ventures, LLC).
In January 2022, Kalbe Farma launched coconut water, Hydro Coco, with vitamin D3. Indonesia's Kalbe Farma has introduced Hydro Coco VITA-D, which is said to be the first vitamin D3 drink. Coconut water offers 600 IU of vitamin D3, meeting 100% of the RDI for vitamin D3, which helps to improve immunity. The beverage comes with the Healthier Choice logo.
In June 2021, Danone Manifesto Ventures (DMV) announced that it had acquired a majority stake in Harmless Harvest, a leader in organic coconut-based products, including coconut water.
In June 2021, Del Monte launched its first packaged coconut water in India. The company claims King Coconut Water is loaded with electrolytes and helps hydrate and replenish lost body fluids. The company claims that the products contain Sodium, Potassium, and Calcium.
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