表紙:インテリジェントプロセスオートメーションの世界市場:現状分析と予測(2021年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1122951

インテリジェントプロセスオートメーションの世界市場:現状分析と予測(2021年~2027年)

Intelligent Process Automation Market: Current Analysis and Forecast (2021-2027)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 416 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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インテリジェントプロセスオートメーションの世界市場:現状分析と予測(2021年~2027年)
出版日: 2022年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 416 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のインテリジェントプロセスオートメーションの市場規模は、2021年から2027年の予測期間中に、約13%のCAGRで成長すると予想されています。市場の成長を後押しする主な要因には、従来の運用を変更するための自動化されたプロセスに対する需要の高まり、組織全体での迅速な意思決定に対する要求の高まり、ロボティックプロセスオートメーション(RPA)の採用の増加などが挙げられます。

当レポートでは、世界のインテリジェントプロセスオートメーション市場を調査しており、市場の概要、市場規模や予測、動向、促進要因・抑制要因、コンポーネント・技術・展開・組織規模・用途・業界・地域別の分析、および企業プロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 制限
  • ステークホルダー
  • レポートで使用される通貨

第2章 調査手法または前提条件

  • インテリジェントプロセスオートメーション市場の調査プロセス
  • インテリジェントプロセスオートメーション市場の調査手法
  • 予測方法
  • 回答者プロファイル
  • インテリジェントプロセスオートメーション市場調査の主な目的

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 インテリジェントプロセスオートメーション市場へのCOVID-19の影響

第6章 インテリジェントプロセスオートメーション市場の収益(2019年~2027年)

第7章 コンポーネント別の市場洞察

  • ソリューション
  • サービス

第8章 技術別の市場洞察

  • 機械学習
  • 自然言語処理
  • ニューラルネットワーク
  • 仮想エージェント
  • その他

第9章 展開別の市場洞察

  • オンプレミス
  • クラウド

第10章 組織規模別の市場洞察

  • 大企業
  • 中小企業

第11章 用途別の市場洞察

  • ITオペレーション
  • アプリケーション管理
  • コンテンツ管理
  • 安全
  • その他

第12章 業界別の市場洞察

  • 銀行・金融サービス
  • 情報通信技術
  • 消費財・小売
  • 製造業
  • ヘルスケア
  • その他

第13章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他の北米
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • その他の地域

第14章 インテリジェントプロセスオートメーション市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 影響分析

第15章 インテリジェントプロセスオートメーション市場機会

第16章 インテリジェントプロセスオートメーション市場動向

第17章 法律および規制の枠組み

第18章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 主要製品の発売
    • 主要ビジネスパートナーシップ
    • 主要な事業拡大
    • 主要な合併と買収

第19章:バリューチェーン分析

第20章 競合シナリオ

  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • サプライヤーの交渉力
    • 競争の激しさ
    • 新規参入者の脅威
    • 代替品の脅威

第21章 企業プロファイル

  • International Business Machines Corporation
  • Atos SE
  • Capgemini SE
  • HCL Technologies Limited
  • Blue Prism Limited
  • Accenture Plc
  • Cognizant Technology Solutions
  • Tech Mahindra Limited
  • Hyper Labs Inc.
  • Pegasystems Inc.

第22章 免責事項

目次
Product Code: UMTI21978

The global intelligent process automation market is expected to register a CAGR of around 13% over the period of 2021-2027. The global intelligent process automation market is uplifting on account of the growing demand for automated processes to modify traditional operations and the increasing requirement for quick decision-making across organizations. Moreover, increasing demand for reducing operating costs while maintaining the quality and efficiency of business processes followed by the growth in the adoption of robotic process automation (RPA) will positively stimulate the industry landscape. Intelligent process automation refers to the application of artificial intelligence and related new technologies such as computer vision, cognitive automation, and machine learning to robotic process automation. In addition, advancements in AI, machine learning, and RPA technologies are further propelling the intelligent process automation market.

International Business Machines Corporation, Atos SE, Capgemini SE, HCL Technologies Limited, Blue Prism Limited, Accenture Plc, Cognizant Technology Solutions, Tech Mahindra Limited, Hyper Labs Inc., and Pegasystems Inc. are some of the key players in the market. Several M&As along with partnerships have been undertaken by these players to facilitate customers with hi-tech and innovative products/technologies.

Insights Presented in the Report

"Amongst technology, the virtual agent segment is likely to showcase significant growth over the forecast period"

On the basis of technology, the market is categorized into machine learning, natural language processing, neural network, virtual agent, and others. The virtual agent segment is expected to be the prominent shareholder of global intelligent process automation during the forecast period owing to the rising implementation of virtual agents in financial institutions along with the increasing investments in virtual agents by various industries. One benefit of an intelligent virtual assistant is that they can keep track of information throughout a conversation and learn as they go.

"Amongst industry, banking and financial services industry captured a prominent share in the market in 2020"

Based on industry, the market is segmented into banking and financial services, information and communication technology, consumer goods and retail, manufacturing, healthcare, and others. Among these categories, banking and financial services held a significant share of the global intelligent process automation market in 2020 and are expected to witness a robust growth rate during the forecast period. The growth of this segment can be attributed to the automation of repetitive tasks, such as data entry, compliance regulations, and assembly and formulation that enables enhancements in improving speed and efficiency.

"APAC to witness significant growth during the forecast period"

APAC accounted for a significant share of the global intelligent process automation market and is expected to grow at a steady growth rate during the forecast period. This can be attributed to the rising number of large, medium, and small enterprises and high spending by enterprises to optimize business operations. Further on, the adoption of intelligent process automation by governments is further propelling the growth of this market in the region. In addition, the growing banking and financial services industry is another factor contributing to the intelligent process automation market in the region. For instance, according to the Indian Brand Equity Foundation (IBEF), India's fintech market is expected to reach USD 83.48 Bn by 2025.

Reasons to buy this report:

  • The study includes market sizing and forecasting analysis validated by authenticated key industry experts.
  • The report presents a quick review of overall industry performance at one glance.
  • The report covers an in-depth analysis of prominent industry peers with a primary focus on key business financials, product portfolio, expansion strategies, and recent developments.
  • Detailed examination of drivers, restraints, key trends, and opportunities prevailing in the industry.
  • The study comprehensively covers the market across different segments.
  • Deep dive regional level analysis of the industry.

Customization Options:

The global intelligent process automation market can further be customized as per the requirement or any other market segment. Besides this, UMI understands that you may have your own business needs, hence feel free to connect with us to get a report that completely suits your requirements.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Limitation
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Currency used in Report

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Intelligent Process Automation Market
  • 2.2. Research Methodology of the Intelligent Process Automation Market
  • 2.3. Forecasting Method
  • 2.4. Respondent Profile
  • 2.5. Main Objective of the Intelligent Process Automation Market Study

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 INTELLIGENT PROCESS AUTOMATION MARKET COVID-19 IMPACT

6 INTELLIGENT PROCESS AUTOMATION MARKET REVENUE (USD BN), 2019-2027F

7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT

  • 7.1. Solutions
  • 7.2. Services

8 MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY

  • 8.1. Machine Learning
  • 8.2. Natural Language Processing
  • 8.3. Neural Networks
  • 8.4. Virtual Agents
  • 8.5. Others

9 MARKET INSIGHTS BY DEPLOYMENT

  • 9.1. On-premises
  • 9.2. Cloud

10 MARKET INSIGHTS BY ORGANIZATION SIZE

  • 10.1. Large enterprises
  • 10.2. SMEs

11 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 11.1. IT Operations
  • 11.2. Application Management
  • 11.3. Content Management
  • 11.4. Security
  • 11.5. Others

12 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY

  • 12.1. Banking and Financial Services
  • 12.2. Information and Communication Technology
  • 12.3. Consumer Goods and Retail
  • 12.4. Manufacturing
  • 12.5. Healthcare
  • 12.6. Others

13 MARKET INSIGHTS BY COUNTRY

  • 13.1. North America
    • 13.1.1. US
    • 13.1.2. Canada
    • 13.1.3. Rest of North America
  • 13.2. Europe
    • 13.2.1. Germany
    • 13.2.2. France
    • 13.2.3. Spain
    • 13.2.4. UK
    • 13.2.5. Rest of Europe
  • 13.3. Asia-Pacific
    • 13.3.1. China
    • 13.3.2. Japan
    • 13.3.3. India
    • 13.3.4. South Korea
    • 13.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 13.4. Rest of the World

14 INTELLIGENT PROCESS AUTOMATION MARKET DYNAMICS

  • 14.1. Market Drivers
  • 14.2. Market Challenges
  • 14.3. Impact Analysis

15 INTELLIGENT PROCESS AUTOMATION MARKET OPPORTUNITIES

16 INTELLIGENT PROCESS AUTOMATION MARKET TRENDS

17 LEGAL & REGULATORY FRAMEWORK

18 DEMAND AND SUPPLY SIDE ANALYSIS

  • 18.1. Demand Side Analysis
  • 18.2. Supply Side Analysis
    • 18.2.1. Top Product Launches
    • 18.2.2. Top Business Partnerships
    • 18.2.3. Top Business Expansions
    • 18.2.4. Top Merger and Acquisitions

19 VALUE CHAIN ANALYSIS

20 COMPETITIVE SCENARIO

  • 20.1. Porters Fiver Forces Analysis
    • 20.1.1. Bargaining Power of Buyer
    • 20.1.2. Bargaining Power of Supplier
    • 20.1.3. Intensity of Rivalry
    • 20.1.4. Threats of New Entrant
    • 20.1.5. Threat of Substitute

21 COMPANY PROFILED

  • 21.1. International Business Machines Corporation
  • 21.2. Atos SE
  • 21.3. Capgemini SE
  • 21.4. HCL Technologies Limited
  • 21.5. Blue Prism Limited
  • 21.6. Accenture Plc
  • 21.7. Cognizant Technology Solutions
  • 21.8. Tech Mahindra Limited
  • 21.9. Hyper Labs Inc.
  • 21.10. Pegasystems Inc.

22 DISCLAIMER