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市場調査レポート
商品コード
1370878
コンタクトセンターソフトウェア市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年ソリューション別、サービス別、展開別、企業規模別、産業別、地域別、競合Contact Center Software Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Solution, By Service, By Deployment, By Enterprise Size, By Industry, By Region and Competition |
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カスタマイズ可能
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コンタクトセンターソフトウェア市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年ソリューション別、サービス別、展開別、企業規模別、産業別、地域別、競合 |
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 172 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のコンタクトセンター・ソフトウェア市場は、成長するビジネスニーズに対応するため、企業によるオムニチャネル顧客の採用が増加していることから、予測期間中に急拡大すると予測されています。
クラウドベースのコンタクトセンターソリューションの利用は事業継続性を向上させることができ、市場拡大の大きな要因となっています。また、AIやMLを活用することで、電話のルーティング、質問への回答、問題解決など、コンタクトセンターにおけるタスクの自動化が進んでいます。さらに、企業はコンタクトセンター・ソフトウェアを採用することで、消費電力を抑え、より高速なコンピュータを実現しようとしており、これがコンタクトセンター・ソフトウェア市場の世界の成長の要因となっています。
市場概要 | |
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予測期間 | 2024-2028 |
市場規模 | 431億米ドル |
2028年の市場規模 | 1,208億6,000万米ドル |
CAGR 2023-2028 | 18.87% |
急成長セグメント | ヘルスケア |
最大市場 | 北米 |
インターネットを利用したサービスの普及により、多くの企業がクラウドベースのソフトウェアを利用するようになっています。クラウドベースのソリューションは適応性に優れているため、担当者は顧客の情報にリアルタイムでアクセスし、チャネルや場所を越えて顧客とコミュニケーションを取ることができます。さらに、このソフトウェアによって、代理店や担当者が24時間オフィスに常駐する必要がなくなります。さらに、このソフトウェアの主なセールスポイントは、信頼性とセキュリティであり、企業はこれを採用することができます。さらに、中小企業がクラウド技術を採用した理由は、導入、維持、アップグレードにかかるコストが低いからです。一方、大企業は、その高い運用効率と既存システムへのシンプルな統合により、クラウド・ソリューションの活用を続けています。さらに、すでにクラウド技術を利用している企業は、クラウド予算を増やす意向を示しています。従来のオンプレミスの選択肢と比較すると、クラウドベースのコンタクトセンター・ソフトウェアは、より優れた価値を提供することが多いです。なぜなら、企業は独自のソフトウェアやハードウェアを購入して保守する必要がなく、追加コストを発生させることなく、必要に応じてコンタクトセンターの規模を自由に増減できるからです。クラウドベースのソフトウェアは、AI、機械学習、その他のオムニチャネル・ソリューションや、活用されるさまざまな分析ツールをビジネスに簡単に取り入れることができます。そのため、企業は長期的な投資を行うチャンスがあります。その結果、コンタクトセンター・ソフトウェアの需要は、これらすべての要因により、予測期間中に大幅に上昇すると予想されます。そのため、クラウドの採用が進むことで、予測期間中に世界のコンタクトセンター・ソフトウェア市場が成長すると予想されます。
クライアントサービスの自動化ニーズの高まりは、コンタクトセンターソフトウェア市場の成長を促進する重要な要因の1つです。企業は、効率性の向上、コスト削減、より良い顧客体験の提供のために、顧客サービス業務の自動化を求める傾向が強まっています。自動化された顧客サービスは、より複雑な問題に集中するためにエージェントを解放することによって、企業が顧客サービス業務の効率を向上させるのに役立ちます。ビジネスの長期的な価値を創造するために、カスタマーサービスを担当する経営幹部は、顧客との緊密な関係を維持することが求められています。また、ブランド・ロイヤルティを確保したいのであれば、現在の顧客を維持することに集中する必要があります。プロセスの自動化は、問題解決に必要な時間を短縮することで、顧客に24時間365日のサポートを提供し、顧客体験を向上させるのに役立ちます。このため、企業は自動化されたクライアント・サービスを統合し、一般的な顧客からの問い合わせに回答する時間を削減し、その時間をより複雑な問題への対応や新規顧客との対話に充てています。例えば、人工知能(AI)を搭載したチャットボットやソーシャルメディア管理システムは、顧客の問題を迅速に解決するために需要が高まっています。チャットボットは、よくある質問に答えるために使用でき、セルフサービス・ポータルは、顧客がライブ・エージェントに話さなくても自分で問題を解決できるようにするために使用できます。さらに、コンタクトセンターでは、機械学習と人工知能(AI)により、人間のエージェントよりも自動化されたコミュニケーションによるインタラクションが増えると思われます。その結果、自動化された顧客サービスのニーズが高まり、予測期間における世界のコンタクトセンター・ソフトウェア市場の成長が加速しています。
小売企業が持続可能性と収益性を維持するためには、顧客満足が不可欠です。アマゾン、スターバックス、ホームデポなどの企業は、シームレスなオムニチャネルの顧客体験を提供するためにコンタクトセンターソフトウェアを使用しています。顧客は、電話、Eメール、チャット、ソーシャルメディアなど、さまざまなチャネルを通じて企業にコンタクトすることができます。小売業界は、デジタル化の進展により新たな時代を迎えており、ビジネス戦略に重要かつ有益な影響を及ぼしています。小売業者の目標は、顧客にとって買い物を簡単、スムーズ、楽しく、リラックスできるものにすることです。オムニチャネル・リテイリングは、小売業における破壊的なデジタル革新の一つです。ライバル企業と比較すると、オムニチャネル・コンタクトセンター・ソリューションを活用している企業は、顧客維持率が高いです。さらに、デジタルチャネルの拡大と新たな通信技術により、オムニチャネルのカスタマーサポートをビジネスに統合することが可能になりました。
オムニチャネル・コンタクトセンター・ソフトウェアは、すべてのインタラクションを一元的に把握できるため、エージェントがさまざまなチャネルから寄せられる顧客からの問い合わせに対応しやすくなります。オムニチャネル・サービスをビジネスに提供している企業は、顧客一人当たりの平均利益率で他社を圧倒しています。さらに、センターとのコンタクトをレビューする際、顧客はセルフサービスの代替手段を高く評価しています。こうした代替サービスを利用すれば、顧客はどのようなデバイスを使っても、必要な情報を迅速かつ便利に探し出すことができます。クラウドベースのテクノロジーは、オムニチャネル・コンタクトセンター・ソリューションと簡単に組み合わせることができるため、あらゆるデバイスでシームレスなコミュニケーション体験を提供することができます。オムニチャネル・サービスの需要は、企業におけるコンタクトセンター・ソフトウェアの急成長を可能にし、予測期間における世界のコンタクトセンター・ソフトウェア市場の成長に寄与しています。
コンタクトセンターの一次解決率(FCR)と平均応答速度(ASA)は、エージェントと顧客の満足度の低下を含むいくつかの悪影響を及ぼす可能性があります。高い放棄率、長い処理時間、コンタクトセンターのコスト増は、コンタクトセンターが直面するすべての課題です。これらの課題は、顧客の不満、収益の損失、運営コストの増加につながります。多くのコンタクトセンター・ソリューション・プロバイダーが、顧客からの問い合わせを決められた時間内に確実に処理するための対策を講じているにもかかわらず、かかってくる電話の量と、最初の電話で回答される質問の量には大きな開きがあります。ASAとFCRは、コンタクトセンターの有効性を評価するために使用される2種類の指標です。顧客の要求が高まるにつれ、企業は必要なカスタマーサービスを提供するのに苦労しています。ほとんどの顧客は、コールキューで20秒以上待つことを好まないです。しかし、顧客が20秒以上待たされると、コールボリューム、つまり1日に処理されるコール数に悪影響が出る。そのため、平均応答時間が不十分であることや、最初の電話対応が悪いことが、予測期間における世界のコンタクトセンター・ソフトウェア市場の成長を抑制しています。
Cisco Systems Inc.、ZTE Corporation、NEC Enterprise Solutions、Oracle Corporation、SAP SE、Enghouse Interactive Inc.、Five9 Inc.、Genesys Telecommunications Laboratories Inc.、Mitel Networks Corporation、Aspect Software Inc.などが、コンタクトセンター・ソフトウェアの世界市場の成長を牽引する主要企業です。
本レポートでは、コンタクトセンターソフトウェアの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
(注:企業リストはお客様のご要望に応じてカスタマイズ可能です。)
Global contact center software market is predicted to proliferate during the forecast period due to the growing adoption of omnichannel customer by enterprises to meet the need for growing businesses. The use of cloud-based contact center solutions can improve business continuity and is a significant factor in the market's expansion. In addition, AI and ML are being used to automate tasks in contact centers, such as routing calls, answering questions, and resolving issues. Furthermore, businesses are adopting contact center software to lower power consumption and to create much faster computers that are attributed to the growth of contact center software market globally.
A contact center software is a suite of applications that automate essential contact center operations, such as call routing, agent scheduling, and customer data management. It assists organizations in controlling cost, creating agents, improving customer experience, adhering to regulatory requirements, and increasing efficiency. The contact center software typically includes the following features such as interactive voice response (IVR), automatic call distribution (ACD), customer relationship management (CRM), and workforce management (WFM). In addition to these core features, a contact center software might have a variety of other features, such as email, social media, video conferencing, speech analytics, and many more. Moreover, by automating key contact center processes, contact center software can enable enterprises to incorporate cutting-edge technologies including artificial intelligence (AI). This will create new opportunities for companies that develop and manufacture contact center software in the upcoming years.
Market Overview | |
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Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 43.1 Billion |
Market Size 2028 | USD 120.86 Billion |
CAGR 2023-2028 | 18.87% |
Fastest Growing Segment | Healthcare |
Largest Market | North America |
Numerous businesses are increasingly utilizing cloud-based software because of the growing acceptance of internet-based services. The cloud-based solution is so adaptable that representatives can access customers' information in real time and communicate with them across channels and locations. Additionally, the software removes the requirement for agents or representatives to be present in offices round-the-clock. Additionally, this software's main selling points are reliability and security enabled for businesses to adopt it. Additionally, small, and medium-sized businesses have adopted cloud technology because of lower costs associated with implementation, upkeep, and upgrades, whereas large businesses continue to utilize cloud solutions due to their high operational efficacy and simple integration into existing systems. Moreover, enterprises that are already using cloud technology intend to increase their cloud budgets. When compared to conventional on-premises options, cloud-based contact center software frequently offers better value. It is because businesses do not have to purchase and maintain their own software and hardware, and they are free to increase or decrease the size of their contact center as required without incurring additional costs. Cloud-based software can make it simple for businesses to incorporate AI, machine learning, and other omnichannel solutions, as well as a variety of analytical tools utilized. Businesses will have the chance to make long-term investments because of it. As a result, the demand for contact center software is expected to rise significantly over the forecast period due to all these factors. Therefore, the increasing adoption of cloud is expected to grow the global contact center software market in the forecasting period.
The rising need for automated client services is one of the key factors driving the growth of the contact center software market. Businesses are increasingly seeking to automate their customer service operations to improve efficiency, reduce costs, and provide a better customer experience. Automated client services can help businesses to improve the efficiency of their customer service operations by freeing up agents to focus on more complex issues. To create long-term value for the business, executives in charge of customer service are required to maintain closer ties with customers. In addition, enterprises are required to concentrate on preserving their present audience if they want to ensure brand loyalty. Automation in the process can aid to improve the customer experience by providing customers with 24/7 access to support by reducing the time it requires to resolve issues. Due to this, enterprises are integrating automated client services to cut down on the time spent while answering typical customer inquiries and instead utilizing that time to address more complicated issues and interaction with new customers. For instance, artificial intelligence (AI)-powered chatbots and social media management systems are increasing in demand to resolve customer issues rapidly. Chatbots can be used to answer frequently asked questions and self-service portals can be used to allow customers to resolve their own issues without the need to speak to a live agent. Moreover, there will be more interactions at contact centers through automated communication than through human agents owing to machine learning and artificial intelligence (AI). This in turn is raising the need for automated client services, proliferating the growth of global contact center software market in the forecast period.
Customer satisfaction is essential for the retailer to maintain its sustainability and profitability. Enterprises such as Amazon, Starbucks, Home Depot etc. uses contact center software to provide a seamless omnichannel customer experience. Customers can contact enterprises through a variety of channels, including phone, email, chat, and social media. The retail industry is entering a new era owing to increasing digitalization, which has a significant and beneficial impact on business strategy. The goal of retailers is to make shopping easy, smooth, enjoyable, and relaxing for their customers. Omnichannel retailing is one of the disruptive digital innovations in retailing. When compared to their rivals, businesses that utilize omnichannel contact center solutions have a higher rate of customer retention. Additionally, the expansion of digital channels and emerging communication technologies has enabled the integration of omnichannel customer support in the business.
By providing a single view of all interactions, omnichannel contact center software makes it easier for agents to respond to inquiries from customers coming from a variety of channels. Enterprises that are offering omnichannel services to business are outperforming other companies in terms of average profit margin per client. Moreover, when reviewing their contacts with centers, clients give self-service alternatives a high rating. With these alternatives, customers can quickly and conveniently locate the information they require, using any device. As cloud-based technology may be easily combined with omnichannel contact center solutions to provide a seamless communication experience across all devices. The demand for omnichannel services enable the contact center software's in the enterprises are growing rapidly, attributing the growth of global contact center software market in the forecast period.
A contact center's First Call Resolution (FCR) and Average Speed of Answer (ASA) can have several negative effects, including a decrease in agent and customer satisfaction. High rates of abandonment, longer processing times, and increased costs for the contact center are all challenges that contact centers face. These challenges can lead to customer dissatisfaction, lost revenue, and increased operational costs. There is a significant discrepancy between the volume of incoming phone calls and the volume of questions that are answered on the initial call, even though many providers of contact center solutions are taking steps to ensure that client inquiries are processed within the allotted time frame. ASA and FCR are two types of metrics that are used to evaluate the effectiveness of contact centers. Businesses have struggled to provide the necessary customer service as customer demands have increased. Most of the customers prefer not to wait more than 20 seconds in a call queue. But the call volume, or the number of calls handled each day is negatively impacted when a customer waits longer than 20 seconds. Therefore, the inadequate average response time and poor initial call resolution are restraining the growth of the global contact center software market in the forecast period.
Global Contact Center Software Market is divided into solution, service, deployment, enterprise size, industry. Based on solution, the market is segmented into automatic call distribution (ACD), computer telephony integration (CTI), call recording, dialer, customer collaboration, reporting & analytics, interactive voice responses (IVR), workforce optimization, and others. Based on service, the market is further divided into integration & deployment, support & maintenance, training & consulting, and managed services. Based on deployment, the market is bifurcated into cloud and on-premises. Based on enterprise size, the market is segmented into large enterprises, small and medium-sized enterprises. Based on industry, the market is segmented into consumer goods & retail, government, BFSI, healthcare, information technology (IT) & telecom, and others.
Cisco Systems Inc., ZTE Corporation, NEC Enterprise Solutions, Oracle Corporation, SAP SE, Enghouse Interactive Inc., Five9 Inc., Genesys Telecommunications Laboratories Inc., Mitel Networks Corporation, and Aspect Software Inc. are among the major players that are driving the growth of the global contact center software market.
In this report, the global contact center software market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)