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市場調査レポート
商品コード
1741315

コンタクトセンターソフトウェア市場:ソリューション別、サービス別、展開別、企業規模別、最終用途別、地域別

Contact Center Software Market, By Solution, By Service, By Deployment, By Enterprise Size, By End Use, And By Geography


出版日
ページ情報
英文 175 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
コンタクトセンターソフトウェア市場:ソリューション別、サービス別、展開別、企業規模別、最終用途別、地域別
出版日: 2025年03月26日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

コンタクトセンターソフトウェア市場は、2025年には558億7,000万米ドルと推定され、2032年には2,001億9,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年にかけてCAGR20.0%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 558億7,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 20.00% 2032年の金額予測 2,001億9,000万米ドル

コンタクトセンターシステムは、顧客とスタッフ間のコミュニケーションを効率化することで、コンタクトセンターの有効性と生産性を高める技術ソリューションです。パンデミック(世界的大流行)の最中、世界中の多くの企業がウイルスの蔓延を食い止めるために在宅勤務規則を導入しており、企業は円滑で高品質なサービスを提供するためにコンタクトセンターソフトウェアへの投資を促しています。このソフトウェアのおかげで、企業は顧客と遠隔でコミュニケーションをとることができます。コンタクトセンターソフトウェアの需要は、ソフトウェアの利点により、これらの技術の導入が増加した結果、増加すると予想されます。さらに、機械知能や人工知能の業務への導入などの技術的進歩や、顧客対話管理における著しい技術開拓が、予測期間中の市場成長を促進すると予測されます。

市場力学

クラウドベースのコンタクトセンターソリューションの人気の高まり。

インターネットベースのサービスが普及するにつれ、多くの企業がクラウド上で動作するコンタクトセンターに移行しています。クラウドベースのソリューションは柔軟性が高いため、エージェントはどこからでも接続でき、顧客情報にリアルタイムで即座にアクセスできます。クラウドベースのコンタクトセンターソリューションはアクセスしやすいため、エージェントはもはやオフィスからしか働く必要がないです。また、クラウドベースのコンタクトセンターサービスを利用することで、システムのセキュリティや安定性が向上するというメリットもあります。コンタクトセンターシステムサプライヤーは、エンド・ユースのインフラを2つの拠点で処理することで、セキュリティを高める機能的なアーキテクチャを構築しています。このように、上記の要因は、予測期間中にコンタクトセンターソフトウェアの需要と採用を促進する可能性が高いです。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、2024年を基準年として、2025~2032年の予測期間における世界のコンタクトセンターソフトウェア市場規模と複合年間成長率(CAGR)を詳細に分析しています。
  • さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、地域による展望、主要市場企業が採用する競合戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業概要、財務実績、製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、市場資本、主要開発、戦略、将来計画などのパラメータに基づいて、世界のコンタクトセンターソフトウェア市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートから洞察により、企業のマーケティング担当者や経営陣は、将来の製品発売、製品アップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のコンタクトセンターソフトウェア市場レポートは、投資家、サプライヤー、マネージドサービスプロバイダ、サードパーティサービスプロバイダ、流通業者、新規参入者、付加価値再販業者など、この産業のさまざまな利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のコンタクトセンターソフトウェア市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 一貫型機会マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • 自動化された顧客ケアサービスの需要の増加
  • 顧客エクスペリエンスを向上させるために、OBniチャネルソリューションに重点を置きます。
    • 抑制要因
  • LEDとOLEDディスプレイの高コスト
  • 高い投資コストが市場の成長を妨げています。
    • 市場機会
  • 競合の激化により中小企業におけるコンタクトセンターサービスの需要が高まっている
    • 規制シナリオ
    • 産業動向
    • 合併と買収
    • 新システムの立ち上げ/承認
    • COVID-19パンデミックの影響

第4章 世界のコンタクトセンターソフトウェア市場、ソリューション別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 自動着信分配(ACD)
  • 通話録音
  • コンピュータテレフォニー統合(CTI)
  • 顧客コラボレーション
  • ダイヤラー
  • 対話型音声応答(IVR)
  • レポートと分析
  • 人材最適化
  • その他

第5章 世界のコンタクトセンターソフトウェア市場、サービス別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • インテグレーションと展開
  • サポートとメンテナンス
  • トレーニングとコンサルティング
  • マネージドサービス

第6章 世界のコンタクトセンターソフトウェア市場、展開別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • クラウドベース
  • オンプレミス

第7章 世界のコンタクトセンターソフトウェア市場、企業規模別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 大企業
  • 中小企業

第8章 世界のコンタクトセンターソフトウェア市場、最終用途別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • BFSI
  • 消費財・小売
  • 政府
  • ヘルスケア
  • IT・通信
  • 旅行とホスピタリティ
  • その他

第9章 世界のコンタクトセンターソフトウェア市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
      • 米国
      • カナダ
  • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州
  • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • ASEAN諸国
      • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • GCC諸国
      • その他の中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 8X8, Inc.
    • ALE International
    • Altivon
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Ameyo
    • Amtelco
    • Aspect Software
    • Avaya Inc.
    • Avoxi
    • Cisco Systems, Inc.
    • Salesforce Inc.
    • Oracle

第11章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI6073

Contact Center Software Market is estimated to be valued at USD 55.87 Bn in 2025 and is expected to reach USD 200.19 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 20.0% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 55.87 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 20.00% 2032 Value Projection: USD 200.19 Bn

A contact center system is a technological solution that boosts a contact center's effectiveness and productivity by streamlining communications between customers and staff members. During the pandemic many businesses all over the world are implementing work-from-home rules to stop the spread of viruses, which has prompted companies to invest in contact center software in order to deliver smooth, high-quality services. Companies can communicate with their clients remotely thanks to this software. The demand for contact centre software is anticipated to rise as a result of an increase in the installation of these technologies due to the benefits of software. Furthermore, technological advancement such as introduction of machine intelligence and artificial intelligence into business operations, along with significant technological developments in customer interaction management, are anticipated to drive the market growth over forecast period.

Market Dynamics

Growing popularity of cloud-based contact center solutions

As internet-based services become more and more popular, many businesses have shifted to contact center that operate on the cloud. Because cloud-based solutions are flexible, agents can connect from any location and have immediate access to client information in real-time. Due to the accessibility of cloud-based contact centre solutions, agents no longer need to work only from an office location. Enterprises can also benefit from using cloud-based contact centre services, such as improved system security and stability. Contact centre system suppliers create a functional architecture that boosts security by processing end-use infrastructure across two locations. Thus, the above factor is likely to boost the demand and adoption of contact center software over forecast period.

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global contact center software market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR %) for the forecast period 2025-2032, considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, regional outlook, and competitive strategies adopted by the leading market players
  • It profiles leading players in the global contact center software market based on the following parameters - company overview, financial performance, product portfolio, geographical presence, market capital, key developments, strategies, and future plans
  • Companies covered as a part of this study are 8X8, Inc., ALE International, Altivon, Amazon Web Services, Inc., Ameyo, Amtelco, Aspect Software, Avaya Inc., Avoxi, Cisco Systems, Inc. Salesforce Inc., Oracle, and others.
  • Insights from this report would allow marketers and management authorities of companies to make informed decisions regarding future product launches, product upgrades, market expansion, and marketing tactics
  • Global Contact Center Software Market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, managed service providers, third-party service providers, distributors, new entrants, and value-added resellers
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the Global Contact Center Software Market

Detailed Segmentation

  • Global Contact Center Software Market, By Solution:
    • Automatic Call Distribution (ACD)
    • Call Recording
    • Computer Telephony Integration (CTI)
    • Customer Collaboration
    • Dialer
    • Interactive Voice Responses (IVR)
    • Reporting & Analytics
    • Workforce Optimization
    • Others
  • Global Contact Center Software Market, By Services
    • Integration & Deployment
    • Support & Maintenance
    • Training & Consulting
    • Managed Services
  • Global Contact Center Software Market, By Deployment
    • Cloud-based
    • On-premise
  • Global Contact Center Software Market, By Enterprise Size
    • Large Enterprises
    • Small & Medium Enterprises
  • Global Contact Center Software Market, By End use
    • BFSI
    • Consumer Goods & Retail
    • Government
    • Healthcare
    • IT & Telecom
    • Travel & Hospitality
    • Others
  • Global Contact Center Software Market, By Region:
    • North America
    • Latin America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Middle East
    • Africa
  • Company Profiles
    • 8X8, Inc.
    • ALE International
    • Altivon
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Ameyo
    • Amtelco
    • Aspect Software
    • Avaya Inc.
    • Avoxi
    • Cisco Systems, Inc.
    • Salesforce Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Solution
    • Market Snippet, By Service
    • Market Snippet, By Deployment
    • Market Snippet, By Enterprise Size
    • Market Snippet, By End Use
    • Market Snippet, By Geography
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Increasing demand for automated customer care services
  • Increasing focus on OBni channel solutions to improve customer experience.
    • Restraints
  • High cost of LED and OLED displays
  • High investment costs hindering market growth.
    • Market Opportunities
  • High Demand of Contact Center services among SMEs due to increasing competition
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Merger and Acquisitions
    • New system Launches/Approvals
    • Impact of COVID-19 Pandemic

4. Global Contact Center Software Market, By Solution, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
  • Automatic Call Distribution (ACD)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Call Recording
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Computer Telephony Integration (CTI)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Customer Collaboration
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Dialer
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Interactive Voice Responses (IVR)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Reporting & Analytics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Workforce Optimization
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

5. Global Contact Center Software Market, By Service, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
  • Integration & Deployment
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Support & Maintenance
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Training & Consulting
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Managed Services
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

6. Global Contact Center Software Market, By Deployment, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
  • Cloud-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • On-premises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

7. Global Contact Center Software Market, By Enterprise Size, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
  • Large Enterprises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Small & Medium Enterprises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

8. Global Contact Center Software Market, By End use, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
  • BFSI
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Consumer Goods & Retail
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Government
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Healthcare
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • IT & Telecom
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Travel & Hospitality
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

9. Global Contact Center Software Market, By Region, 2020-2032, (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2021-2032
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020-2032, (US$ Billion)
      • U.S.
      • Canada
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020-2032, (US$ Billion)
      • Germany
      • U.K.
      • France
      • Italy
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020-2032, (US$ Billion)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2020-2032, (US$ Billion)
      • Brazil
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth,2020-2032 (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Solution, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Services, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Enterprise Size, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End use, 2020-2032, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country/Sub-region, 2020-2032, (US$ Billion)
      • South Africa
      • GCC Countries
      • Rest of the Middle East & Africa

10. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • 8X8, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • ALE International
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Altivon
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Amazon Web Services, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Ameyo
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Amtelco
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Aspect Software
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Avaya Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Avoxi
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Cisco Systems, Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Salesforce Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Oracle
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Analyst Views

11. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact