市場調査レポート
商品コード
1495940
コンタクトセンターソフトウェア市場:2024年~2029年の予測Contact Center Software Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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コンタクトセンターソフトウェア市場:2024年~2029年の予測 |
出版日: 2024年05月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 即日から翌営業日
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コンタクトセンターソフトウェア市場はCAGR 25.89%で成長し、2022年の420億4,200万米ドルから2029年には2,106億2,200万米ドルに達すると予測されています。
コンタクトセンターに関連する不可欠なプロセスを自動化する様々なプロセスの集合体がコンタクトセンターソフトウェアと呼ばれます。コンタクトセンターソフトウェアがオンプレミスやクラウド展開によって中小・大企業に提供している主なソリューションは、自動電話分配、通話録音、コンピューターテレフォニー統合、カスタマーコラボレーション、ダイヤラー、双方向音声応答、レポート&分析です。
さらに、統合と展開、サポートとメンテナンス、トレーニングとコンサルティング、マネージドサービスなどのサービスも提供しています。大企業によるコンタクトセンターソフトウェア採用の増加やクラウドベースのコンタクトセンターソフトウェア採用の増加は、コンタクトセンターソフトウェア市場の成長につながると予測されます。
さらに、2024年2月には、コールセンタースタジオがフィリピンの銀行集金で著名なRGS社との提携を発表しました。これは、顧客満足度を最大化するサービスと結果を提供するためです。
企業の業務効率の向上や正確性の向上に後押しされた企業プロセスの自動化は、カスタマーケアサービス部門のコミュニケーションプロセスを効率的に処理するコンタクトセンターソフトウェアに対する高い需要を生み出しています。
IBMが2022年に発表したGlobal AI Adoption Index調査によると、ビジネスプロセスを自動化している組織の48%は、AI技術の結果として顧客体験の向上の恩恵を受けており、コンタクトセンターなどの組織の約23%は、従業員不足の問題に対処するために、ビジネス、自動化のためにAIを導入しています。
さらに、コンタクトセンター組織の約28%は、通話待ち時間を短縮するためにAI技術を利用しており、これらの企業の36%は、カスタマーサービス・エージェントの生産性向上を宣言しています。
また、リアルタイムの行動予測、洞察力の提供、消費者行動分析は、コンタクトセンターソフトウェアプラットフォームでAI技術を採用するその他の特典です。例えば、2020年7月、コンタクトセンター・ソリューションを提供するイスラエルのソフトウェア会社NICE Systems Ltd.は、音声生体認証と人工知能を採用して詐欺師を自動検出する顧客対話ツール「ENLIGHTEN Fraud Prevention」を発表しました。
コンタクトセンターソリューションを提供する企業数の増加は、コンタクトセンターソフトウェアの消費を増加させると予想される重要な要因です。例えば、Microsoft Corporationは2022年3月にNuance Communications, Inc.を買収し、AzureやTeamsといった異なるブランドの既存サービスを統合したため、2022年7月にコンタクトセンターソフトウェアプラットフォーム「Microsoft Digital」を発表しました。
さらに、2022年2月には、Web会議およびビデオ通話ソリューション市場の大手企業であるZoom Video Communications, Inc.が、プラットフォームサービスを強化するため、コンタクトセンターソフトウェアプラットフォーム「Zoom Contact Center」を発表しました。また、最近発表されたこれらの製品はいずれも、オムニチャネル・ネットワークの要件を満たしています。オムニチャネルソリューションの採用が増加することで、オムニチャネルコンタクトセンターソフトウェアアプリケーションの開発が促進され、利益率が向上します。
データの問題やサイバーセキュリティ侵害の脅威が、企業のコンタクトセンターソフトウェアの広範な採用を抑制しています。コンタクトセンターでは、ウェブチャット、セルフサービスチャネル、IVRシステムを、エージェントが受ける増加するコールを処理するために不可欠な業務の一部として導入しているため、詐欺攻撃の危険やその結果生じる損失の影響を受けやすくなっています。
コンタクトセンターのプラットフォームでは、膨大な量の機密顧客データが利用可能なため、継続的にサイバー攻撃のリスクにさらされています。そのため、コンタクトセンターソフトウェアプラットフォームに対するサイバー攻撃の増加は、市場の拡大に悪影響を及ぼすと予想されます。
展開別では、クラウドベースのコンタクトセンターソフトウェアソリューションが大幅な成長を遂げています。
クラウドベースのコンタクトセンターの採用が増加しており、ウェブサーバー上で処理される通信を効果的に処理できるため、コンタクトセンターソフトウェア市場に成長機会をもたらしています。クラウドベースのコンタクトセンターの導入が増加しているのは、従来のコンタクトセンターに比べて柔軟性が高いためです。
例えば、米国を拠点にネットワーク・ハードウェアを提供するシスコシステムズ社が2020年に実施した世論調査によると、コンタクトセンターの意思決定者の約62%がクラウドベースのコンタクトセンターの開発に関心を示しています。このため、コンタクトセンターソフトウェア市場は予測期間中、クラウド分野が大きなシェアを占めることになります。
北米がコンタクトセンターソフトウェア市場で大きなシェアを占める
北米は、コンタクトセンターソフトウェア市場で大きなシェアを占めています。これは、一流企業やブランドが徐々にデジタル化へと移行していることに後押しされたビジネスオペレーションやその他の関連業務の自動化が、カスタマーケアやコミュニケーションサービスにおけるソフトウェアアプリケーションの大きな需要を生み出しているためです。
北米経済の小売セクターの拡大により、小売企業によるコンタクトセンターソフトウェアの消費が増加し、顧客維持率と満足度が向上しています。さらに、同地域にはNice CXone、Genesys Cloud CX、UJETなどの主要なコンタクトセンターソフトウェアプラットフォームが存在するため、BFSIやITなどのさまざまな業界で働く企業に採用の機会が提供され、同地域でのコンタクトセンターソフトウェア製品の消費拡大が期待されています。
The contact center software market is projected to grow at a CAGR of 25.89%, reaching US$210.622 billion in 2029 from US$42.042 billion in 2022.
The aggregation of various processes that automate the integral processes associated with a contact center is called the contact center software. Automatic call distribution, call recording, computer telephony integration, customer collaboration, dialer, interactive voice responses, and reporting & analytics are the major solutions offered by contact center software to small, medium, and large-sized enterprises by on-premise and cloud deployment.
Further, it also provides services such as integration & deployment, support & maintenance, training & consulting, and managed services. The growing adoption of contact center software by large enterprises and the rise in the adoption of cloud-based contact center software are anticipated to grow the contact center software market.
Moreover, in February 2024, Call Center Studio announced a partnership with RGS, a prominent player in banking collections in the Philippines. It is for the service and results for maximum customer satisfaction.
The automation of company processes fueled by the enhancement of operational efficiency of businesses and the improvement in accuracy is generating a high demand for contact center software to handle communication processes in the customer care service department effectively.
According to IBM's Global AI Adoption Index research from 2022, 48% of the organizations automating their business processes benefited from enhanced customer experience as a result of AI technology, and approximately 23% of the organizations such as contact centers, are adopting AI for business, automation to address the issue of employee shortages.
Further, about 28% of contact center organizations are using AI technology to reduce the waiting time on calls, and 36% of these enterprises declared an enhancement in the productivity of customer service agents.
And, real-time behavior prediction, insight provision, and consumer behavior analysis are the additional benefits of employing AI technology in contact center software platforms. For instance, in July 2020, Israeli software company NICE Systems Ltd., a software company providing contact center solutions, unveiled a customer interaction tool, ENLIGHTEN Fraud Prevention, that employs speech biometrics and artificial intelligence to detect fraudsters automatically.
The growth in the number of companies offering contact center solutions is a significant factor expected to increase the consumption of contact center software. For instance, in July 2022, Microsoft Corporation introduced its contact center software platform, Microsoft Digital, due to its previous acquisition of Nuance Communications, Inc. in March 2022 and the integration of its existing services under its different brands, such as Azure and Teams.
Further, in February 2022, Zoom Video Communications, Inc., a leading company in the web conferencing and video call solution market, introduced its contact center software platform, Zoom Contact Center, to fortify its platform services. In addition, both these recent launches meet the requirement of an omnichannel network. The rising adoption of omnichannel solutions increases their profit margins in encouraging the development of omnichannel contact center software applications.
The data issues and the threat of cybersecurity violations are restraining companies' extensive adoption of contact center software. Since contact centers majorly deploy webchats, self-service channels, and IVR systems as an integral part of their working operations to handle the rising calls received by agents, they become increasingly susceptible to the danger of fraud attacks and consequential losses.
The availability of vast amounts of sensitive client data with contact center platforms continuously exposes them to the risk of cyberattacks. Therefore, the increasing number of cyberattacks on contact center software platforms is anticipated to affect market expansion negatively.
By deployment, cloud-based contact center software solutions are experiencing substantial growth.
The growing adoption of cloud-based contact centers is creating a growth opportunity for the contact center software market due to its effective ability to handle communication processed on web servers. The rising deployment of cloud-based contact centers is due to their ability to provide flexibility compared to conventional contact centers.
For example, according to a poll conducted in 2020 by Cisco Systems Inc., a US-based company providing networking hardware, approximately 62% of decision-makers in contact centers have indicated an interest in developing cloud-based contact centers. Therefore, the cloud sector will hold a major share of the contact center software market over the forecast period.
North America has a significant share of the contact center software market
North America holds a significant share of the contact center software market fueled by the automation of business operations and other associated tasks encouraged by the gradual transition of top firms and brands towards digitalization, creating a huge demand for software applications in customer care and communication services.
The expansion of the retail sector of North American economies is resulting in increased consumption of contact center software by retail companies to improve customer retention and satisfaction rates. Further, the presence of major contact center software platforms in the region, such as Nice CXone, Genesys Cloud CX, and UJET, offer adoption opportunities for companies working in various industries, such as the BFSI and IT which are expected to increase the consumption of contact center software products in the region.