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市場調査レポート
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1370865

グラフィックスプロセッシングユニット市場-世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年、タイプ別、デバイス別、業界別、地域別、競合

Graphics Processing Unit Market-Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028 Segmented By Type, By Device, By Industry Vertical, By Region and Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 2~3営業日

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グラフィックスプロセッシングユニット市場-世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年、タイプ別、デバイス別、業界別、地域別、競合
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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概要

世界のグラフィックスプロセッシングユニット市場は、予測期間2023~2028年に繁栄すると予測されています。

スマートフォン、ウェアラブル端末、タブレット端末、ゲーム機などのデバイス向けに、信頼性が高く、効果的で、迅速なビジュアル処理のニーズが高まっているため、グラフィックスプロセッシングユニット市場は急速に拡大しています。

グラフィックスプロセッシングユニット市場を牽引しているのは、人工知能(AI)、仮想現実(VR)、拡大現実(AR)向けプラットフォーム向けのグラフィック・コンピューティング・システムの改善需要です。この業界は、継続的に改善されるビジュアルゲーム、拡大現実(AR)の人気の高まり、流行している人工知能(AI)、仮想現実(VR)の結果として成長しています。AIプラットフォーム用のグラフィックスプロセッシングユニットは近い将来間違いなく一般的になり、故障や情報損失といった現在の問題を軽減できます。

さらに、企業がデジタルトランスフォーメーションを遂げ、ビッグデータ、クラウド、人工知能(AI)などの最先端技術を採用するにつれ、DNNやAIをサポートすると予想されるワークロードを中心にデータセンターを設計することに集中しています。グラフィックスプロセッシングユニットサーバーを収容できるデータセンターは、性能の向上、効率の向上、高度なワークロードのための低消費電力、より少ない床面積の必要性など、多くの利点を提供するため、企業に好まれており、市場のさらなる拡大が期待されています。その結果、データセンターの世界のネットワークは絶えず拡大しており、グラフィックスプロセッシングユニットサプライヤーにとって大きなチャンスとなっています。例えば、Cisco Systems, Inc.は、世界のクラウドデータセンターのトラフィックは、2016年の年間6.0ゼタバイトから2021年には年間20.6ゼタバイト(ZB)に増加すると予測しています。また、ハイパースケールデータセンターの数は、2016年の338ヵ所から2021年には628ヵ所に増加すると予測されています。

市場概要
予測期間 2024~2028年
市場規模 425億7,000万米ドル
2028年の市場規模 2,349億8,000万米ドル
CAGR 2023~2028年 33.02%
急成長セグメント ハイブリッド
最大市場 北米

定義

グラフィックスプロセッシングユニットと呼ばれるコンピューター・チップは、しばしばビジュアル・プロセッシングユニットとも呼ばれ、数学的計算を高速に実行して画像を作成するために使用されます。CPUとは対照的に、一度に数千のスレッドを管理できる数百のコアを持つ。CPUはコア数が少なく、キャッシュ容量も限られているため、複数のスレッドを同時に管理する能力が制限されています。プラグインカードやマザーボードのチップセット、あるいはCPUと同じチップに搭載されているのがグラフィック・プロセッシングユニットです。スタンドアロンカードに搭載されているグラフィックスプロセッシングユニットは独自のRAMを持っていますが、チップセットではCPUとメインメモリを共有しています。グラフィックスプロセッシングユニットでは、3Dグラフィックスに必要な数学演算を行うためにトランジスタが使用されます。携帯電話、タブレット、ノートパソコン、医療用ウェアラブル・技術、その他多くの携帯電子機器は、すべてグラフィックスプロセッシングユニットを採用しています。専用グラフィックスプロセッシングユニットは、スーパーコンピュータ、仮想現実や拡大知能システム、人工知能プラットフォームなどのアプリケーションにおいて、統合型グラフィックスプロセッシングユニットやハイブリッドグラフィックスプロセッシングユニットに取って代わられつつあります。

グラフィックスを使ったゲームの絶え間ない改善

過去50年間で、何百万ものゲームが開発され、グラフィックスプロセッシングユニット技術の発展により、複雑な物理シミュレーション、高度なAI、プロシージャル作成が可能になりました。固定関数のグラフィックスパイプラインから、マルチコアCPUを上回る処理能力を持つプログラマブルな並列プロセッサへと、現代のグラフィックスプロセッシングユニットは大きな進化を遂げています。グラフィックスプロセッシングユニットは、最も要求の厳しいビデオゲームでも、卓越したビジュアル性能と品質を提供します。インタラクティブな3Dグラフィックスは、1990年代初頭にはほとんどSFの世界でしたが、この10年の終わりには、ほとんどすべてのコンピュータが、高性能で、美的に美しい、インタラクティブな3D体験を提供するように設計されたグラフィックスプロセッシングユニットを搭載するようになりました。消費者のビデオゲームに対する強い需要が、この急激な変化をもたらしました。その結果、グラフィックスプロセッシングユニットの市場は、絶え間なく進化するビジュアル・ゲームの影響を大きく受けるようになっています。さらに、グラフィックを多用するビデオゲームの増加が、グラフィックスプロセッシングユニット市場拡大の大きな要因となっています。このようなグラフィックを多用するゲームは、高メモリのグラフィックカードを要求するため、グラフィック・プロセッシングユニットの使用が必要となります。ノートPCのようなポータブルコンピューティングデバイスの使用増加、アニメーションベースのビデオゲームの人気上昇、スピードへのニーズの高まりなどの要因により、市場は好意的に拡大すると予想されます。これらの要因が世界のグラフィック・プロセッシングユニット市場を牽引しています。

仮想現実(VR)と拡大現実(AR)の普及が進む

グラフィックス技術の進歩と、それに伴うスマートフォンや家電製品の革新により、完全な仮想現実や拡大現実を実現し、魅力的なユーザー体験を生み出すことが考えられるようになっています。多くの企業が、人々とコンピュータの関わり方を根本的に再定義することを目標に、VRソリューションを開発しています。技術的に洗練されたグラフィックスプロセッシングユニットシステムは、ARとVRのために企業によって開発されており、コンピュータや映画産業、開発者、顧客にとって非常に魅力的な完全な没入体験を提供しています。ARとVRがより多くのアプリケーションに統合されるにつれて、グラフィック・プロセッシングユニットはより広く使用されるようになると予測されています。

グラフィックデザインソフトウェアをサポートする統合グラフィックスプロセッシングユニットの無力さ

統合型グラフィックスプロセッシングユニットは、スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、ハンドヘルドゲーム機など、ウェアラブル機器やポータブル電子機器に広く使用されています。コンパクトで消費電力が少なく、機器の寿命も長くなります。HD画像処理や3D、2Dゲームなどの用途には最適です。しかし、集中的なグラフィック計算が必要な場合、統合グラフィックスプロセッシングユニットは人工知能、スーパーコンピューター、プレイステーション、VR&ARシステムなどのプラットフォームには適していないです。市場の主要企業が統合グラフィックスプロセッシングユニットの進歩を促進し、高グラフィック処理に対応させるための調査を行っているにもかかわらず、統合グラフィックスプロセッシングユニットが集中的なグラフィックデザインソフトウェアをサポートできないことは、予測期間中に克服される見込みです。

調査範囲:

本レポートでは、世界のグラフィックスプロセッシングユニット市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。

グラフィックスプロセッシングユニット市場:タイプ別

  • 専用
  • 統合
  • ハイブリッド

グラフィック・プロセッシングユニット市場:デバイス別

  • パソコン
  • タブレット
  • スマートフォン
  • ゲーム機
  • テレビ
  • その他

グラフィックスプロセッシングユニット市場:業界別

  • エレクトロニクス
  • IT・通信
  • 防衛・情報
  • メディア・エンターテインメント
  • その他

グラフィックスプロセッシングユニット市場:地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • アジア太平洋
  • インド
  • 中国
  • 日本
  • 韓国
  • オーストラリア
  • シンガポール
  • マレーシア
  • 欧州
  • ドイツ
  • 英国
  • フランス
  • ロシア
  • スペイン
  • ベルギー
  • イタリア
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • コロンビア
  • ペルー
  • チリ
  • 中東
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • アラブ首長国連邦
  • イスラエル
  • トルコ

競合情勢

  • 企業プロファイル:世界のグラフィックスプロセッシングユニット市場に存在する主要企業の詳細分析

カスタマイズ

  • Tech Sci Research社は、与えられた市場データを用いて、世界のグラフィック処理ユニット市場レポートを作成し、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 サービス概要

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声

第5章 世界のグラフィックスプロセッシングユニット市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別(専用、統合、ハイブリッド)
    • デバイス別(パソコン、タブレット、スマートフォン、ゲーム機、テレビ、その他)
    • 業界別(エレクトロニクス、IT・通信、防衛・情報、メディア・エンターテインメント、その他)
    • 地域別
  • 企業別(2022年)
  • 市場マップ

第6章 北米のグラフィックスプロセッシングユニット市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • デバイス別
    • 業界別
    • 国別
  • 北米:国別分析
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第7章 アジア太平洋のグラフィックスプロセッシングユニット市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • デバイス別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋:国別分析
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • シンガポール
    • マレーシア

第8章 欧州のグラフィックスプロセッシングユニット市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • デバイス別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州:国別分析
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • ロシア
    • スペイン
    • ベルギー
    • イタリア

第9章 南米のグラフィックスプロセッシングユニット市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • デバイス別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米:国別分析
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア
    • ペルー
    • チリ

第10章 中東・アフリカのグラフィックスプロセッシングユニット市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • デバイス別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ:国別分析
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • トルコ

第11章 市場力学

  • 促進要因
  • 課題

第12章 市場動向と発展

第13章 企業プロファイル

  • IBM Corporation
  • Intel Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Qualcomm Incorporated
  • Advanced Micro Devices, Inc
  • Dassault Systems, Inc.
  • Google, Inc.
  • Siemens AG
  • Sony Corporation

第14章 戦略的提言

第15章 調査会社について・免責事項

目次
Product Code: 15657

Global graphics processing unit (GPU) market is anticipated to thrive in the forecast period 2023-2028. Due to the rising need for dependable, effective, and quick visual processing for devices like smartphones, wearables, tablets, and game consoles, the GPU market is expanding rapidly.

The GPU market is driven by the demand for improved graphic computing systems for platforms for artificial intelligence (AI), virtual reality (VR), and augmented reality (AR). The industry is growing as a result of the continually improving visual games, growing popularity of augmented reality (AR), and artificial intelligence (AI), which is in vogue, and virtual reality (VR). GPU for AI platforms will undoubtedly become commonplace in the near future, and it can lessen the current problems with breakdown and information loss.

Additionally, as businesses go through a digital transformation and adopt cutting-edge technologies like big data, the cloud, artificial intelligence (AI), and others, they are concentrating on designing data centres around workloads that are anticipated to support DNNs and AI. Companies prefer data centres that can accommodate GPU servers because they offer a number of advantages, including better performance, higher efficiency, low power consumption for advanced workloads, a need for less floor space, and others that are expected to further fuel the market's expansion. As a result, the constantly expanding global network of data centres offers enormous opportunities for GPU suppliers. For instance, Cisco Systems, Inc. predicts that traffic in cloud data centres worldwide would increase to 20.6 Zettabytes (ZB) annually by 2021 from 6.0 Zettabytes annually in 2016. Additionally, it is anticipated that there will be 628 hyperscale datacenters worldwide in 2021 as opposed to 338 in 2016.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 42.57 Billion
Market Size 2028USD 234.98 Billion
CAGR 2023-202833.02%
Fastest Growing SegmentHybrid
Largest MarketNorth America

Defination

A computer chip called a graphics processing unit, often referred to as a visual processing unit, is used to create images by quickly performing mathematical computations. In contrast to CPUs, it has hundreds of cores that can manage thousands of threads at once. The CPU has a small number of cores and limited cache capacity, which restricts its ability to manage several threads at once. On plug-in cards, on a motherboard chipset, or in the same chip as the CPU are where you'll find graphic processing units. While the GPUs found in standalone cards have their own RAM, they share main memory with the CPU in chipsets. Transistors are used in graphics processing units to conduct the mathematical operations necessary for 3D graphics. Mobile phones, tablets, laptops, medical wearable technology, and many other portable electronic devices all employ GPUs. Dedicated GPUs are being replaced by integrated and hybrid GPUs in applications including supercomputers, virtual reality and augmented reality systems, and artificial intelligence platforms.

Constant Improvements in Games with Graphics

In the last 50 years, millions of games have been developed, and due to developments in GPU technology, they now enable intricate physical simulations, sophisticated AI, and procedural creation. From a fixed function graphics pipeline to a programmable parallel processor with processing capability greater than multicore CPUs, the contemporary GPU has seen significant evolution. GPUs provide outstanding visual performance and quality in even the most demanding video games. Interactive 3D graphics were almost science fiction in the early 1990s, but by the end of the decade, almost every computer had a GPU designed to deliver a high-performance, aesthetically stunning, interactive 3D experience. The strong demand for video games among consumers led to this abrupt change. As a result, the market for graphics processing units is heavily influenced by the visual games that are continually evolving. Additionally, a growing number of graphically demanding video games is a big factor in the GPU market's expansion. These graphically intensive games demand high memory graphics cards, necessitating the use of graphics processing units. The market is anticipated to expand favourably as a result of factors including the increased use of portable computing devices like laptops, the rising popularity of animation-based video games, and the increasing need for speed. These factors are driving the global graphics processing unit (GPU) market.

Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) are gaining traction

Advancements in graphics technology and associated innovations in smart phones and consumer electronics, achieving full virtual or augmented reality and producing an engaging user experience are now conceivable. Numerous businesses are creating VR solutions with the goal of radically redefining how people interact with computers. Technologically sophisticated GPU systems are being developed by businesses for AR and VR, offering a completely immersive experience that is very enticing to the computer and film industries, developers, and customers alike. Graphic processing units are projected to become more widely used as AR and VR are integrated into more applications.These factors are driving the market.

Moreover, deep learning, computer vision, robotics, collaborative systems, machine learning, and the natural learning process are all included in the field of artificial intelligence. Due to its dedication to making computers intelligent and giving them the ability to act correctly with foresight in their environment, AI has made great strides in recent years. Deep Neural Networks (DNNs) must be accelerated by GPUs in order for AI to begin deep learning. Companies are working on a new computing paradigm that accelerates computation with GPUs by using parallel graphics processors. For instance, NVIDIA announced the DRIVE PX 2, a palm-sized, energy-efficient AI computer that runs on the latest system-on-chip GPU from the business, which is based on the NVIDIA Pascal architecture. Thus, it is anticipated that the GPU industry would rise rapidly due to growing AI.

Inability of Integrated GPU to Support Graphic Design Software

The use of integrated GPUs is widespread in wearables and portable electronics, including smartphones, tablets, laptops, handheld gaming consoles, and many more. They are compact, use less electricity, and lengthen the life of the apparatus. For applications like HD image processing and 3D or 2D gaming, these are perfect. However, if intensive graphic computation is required, integrated GPUs are not appropriate for platforms for artificial intelligence, supercomputers, play stations, and VR & AR systems. The inability of integrated GPUs to support intensive graphic designing software is expected to be overcome during the forecast period, despite the fact that key players in the market are conducting research to facilitate the advancement of integrated GPUs and make them compatible for high graphic processing.

Market Segmentation

The graphics processing unit (GPU) market is segmented into type, device, industry vertical, and region . Based on type, the market is segmented into dedicated, integrated, hybrid. Based on device, the market is segmented into computer, tablet, smartphone, gaming console, television, others. Based on industry vertical, the market is segmented into electronics, IT & telecommunication, defense & intelligence, media & entertainment, others. Based on region, the market is further bifurcated into North America, Asia-Pacific, Europe, South America, and Middle East & Africa.

Market Player

Major market players in the global graphics processing unit (GPU) market are IBM Corporation, Intel Corporation, NVIDIA Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Qualcomm Incorporated, Advanced Micro Devices, Inc., Dassault Systems, Inc., Google, Inc., Siemens AG, Sony Corporation, and others.

Report Scope:

In this report, the global graphics processing unit (GPU) market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below.

Graphics Processing Unit (GPU) Market, By Type

  • Dedicated
  • Integrated
  • Hybrid

Graphics Processing Unit (GPU) Market, By Device:

  • Computer
  • Tablet
  • Smartphone
  • Gaming Console
  • Television
  • Others

Graphics Processing Unit (GPU) Market, By Industry Vertical:

  • Electronics
  • IT & Telecommunication
  • Defense & Intelligence
  • Media & Entertainment
  • Others

Graphics Processing Unit (GPU) Market, By Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • Asia-Pacific
  • India
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Malaysia
  • Europe
  • Germany
  • United Kingdom
  • France
  • Russia
  • Spain
  • Belgium
  • Italy
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia
  • Peru
  • Chile
  • Middle East
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • UAE
  • Israel
  • Turkey

Competitive Landscape

  • Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global graphics processing unit (GPU) market.

Available Customizations:

  • Global graphics processing unit (GPU) market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Service Overview

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Voice of Customers

5. Global Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Type (Dedicated, Integrated, Hybrid)
    • 5.2.2. By Device(Computer, Tablet, Smartphone, Gaming Console, Television, Others)
    • 5.2.3. By Industry Vertical (Electronics, IT & Telecommunication, Defense & Intelligence, Media & Entertainment, Others)
    • 5.2.4. By Region
  • 5.3. By Company (2022)
  • 5.4. Market Map

6. North America Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Type
    • 6.2.2. By Device
    • 6.2.3. By Industry Vertical
    • 6.2.4. By Country
  • 6.3. North America: Country Analysis
    • 6.3.1. United States Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 6.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.1.1.1. By Value
      • 6.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.1.2.1. By Type
        • 6.3.1.2.2. By Device
        • 6.3.1.2.3. By Industry Vertical
    • 6.3.2. Canada Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 6.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.2.1.1. By Value
      • 6.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.2.2.1. By Type
        • 6.3.2.2.2. By Device
        • 6.3.2.2.3. By Industry Vertical
    • 6.3.3. Mexico Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 6.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.3.1.1. By Value
      • 6.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.3.2.1. By Type
        • 6.3.3.2.2. By Device
        • 6.3.3.2.3. By Industry Vertical

7. Asia-Pacific Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Device
    • 7.2.3. By Industry Vertical
    • 7.2.4. By Country
  • 7.3. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 7.3.1. China Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 7.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.1.1.1. By Value
      • 7.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.1.2.1. By Type
        • 7.3.1.2.2. By Device
        • 7.3.1.2.3. By Industry Vertical
    • 7.3.2. India Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 7.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.1.1. By Value
      • 7.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.2.2.1. By Type
        • 7.3.2.2.2. By Device
        • 7.3.2.2.3. By Industry Vertical
    • 7.3.3. Japan Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 7.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.1.1. By Value
      • 7.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.3.2.1. By Type
        • 7.3.3.2.2. By Device
        • 7.3.3.2.3. By Industry Vertical
    • 7.3.4. South Korea Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 7.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.4.1.1. By Value
      • 7.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.4.2.1. By Type
        • 7.3.4.2.2. By Device
        • 7.3.4.2.3. By Industry Vertical
    • 7.3.5. Australia Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 7.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.5.1.1. By Value
      • 7.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.5.2.1. By Type
        • 7.3.5.2.2. By Device
        • 7.3.5.2.3. By Industry Vertical
    • 7.3.6. Singapore Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 7.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.6.1.1. By Value
      • 7.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.6.2.1. By Type
        • 7.3.6.2.2. By Device
        • 7.3.6.2.3. By Industry Vertical
    • 7.3.7. Malaysia Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 7.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.7.1.1. By Value
      • 7.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.7.2.1. By Type
        • 7.3.7.2.2. By Device
        • 7.3.7.2.3. By Industry Vertical

8. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Device
    • 8.2.3. By Industry Vertical
    • 8.2.4. By Country
  • 8.3. Europe: Country Analysis
    • 8.3.1. Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Type
        • 8.3.1.2.2. By Device
        • 8.3.1.2.3. By Industry Vertical
    • 8.3.2. United Kingdom Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Type
        • 8.3.2.2.2. By Device
        • 8.3.2.2.3. By Industry Vertical
    • 8.3.3. France Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Type
        • 8.3.3.2.2. By Device
        • 8.3.3.2.3. By Industry Vertical
    • 8.3.4. Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 8.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.4.1.1. By Value
      • 8.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.4.2.1. By Type
        • 8.3.4.2.2. By Device
        • 8.3.4.2.3. By Industry Vertical
    • 8.3.5. Spain Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 8.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.5.1.1. By Value
      • 8.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.5.2.1. By Type
        • 8.3.5.2.2. By Device
        • 8.3.5.2.3. By Industry Vertical
    • 8.3.6. Belgium Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 8.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.6.1.1. By Value
      • 8.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.6.2.1. By Type
        • 8.3.6.2.2. By Device
        • 8.3.6.2.3. By Industry Vertical
    • 8.3.7. Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 8.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.7.1.1. By Value
      • 8.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.7.2.1. By Type
        • 8.3.7.2.2. By Device
        • 8.3.7.2.3. By Industry Vertical

9. South America Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Device
    • 9.2.3. By Industry Vertical
    • 9.2.4. By Country
  • 9.3. South America: Country Analysis
    • 9.3.1. Brazil Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Type
        • 9.3.1.2.2. By Device
        • 9.3.1.2.3. By Industry Vertical
    • 9.3.2. Argentina Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Type
        • 9.3.2.2.2. By Device
        • 9.3.2.2.3. By Industry Vertical
    • 9.3.3. Colombia Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Type
        • 9.3.3.2.2. By Device
        • 9.3.3.2.3. By Industry Vertical
    • 9.3.4. Peru Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 9.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.4.1.1. By Value
      • 9.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.4.2.1. By Type
        • 9.3.4.2.2. By Device
        • 9.3.4.2.3. By Industry Vertical
    • 9.3.5. Chile Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 9.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.5.1.1. By Value
      • 9.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.5.2.1. By Type
        • 9.3.5.2.2. By Device
        • 9.3.5.2.3. By Industry Vertical

10. Middle East & Africa Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Type
    • 10.2.2. By Device
    • 10.2.3. By Industry Vertical
    • 10.2.4. By Country
  • 10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
    • 10.3.1. Saudi Arabia Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Type
        • 10.3.1.2.2. By Device
        • 10.3.1.2.3. By Industry Vertical
    • 10.3.2. South Africa Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Type
        • 10.3.2.2.2. By Device
        • 10.3.2.2.3. By Industry Vertical
    • 10.3.3. UAE Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Type
        • 10.3.3.2.2. By Device
        • 10.3.3.2.3. By Industry Vertical
    • 10.3.4. Israel Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 10.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.4.1.1. By Value
      • 10.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.4.2.1. By Type
        • 10.3.4.2.2. By Device
        • 10.3.4.2.3. By Industry Vertical
    • 10.3.5. Turkey Graphics Processing Unit (GPU) Market Outlook
      • 10.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.5.1.1. By Value
      • 10.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.5.2.1. By Type
        • 10.3.5.2.2. By Device
        • 10.3.5.2.3. By Industry Vertical

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
  • 11.2. Challenges

12. Market Trends & Developments

13. Company Profiles

  • 13.1. IBM Corporation
    • 13.1.1. Business Overview
    • 13.1.2. Key Revenue and Financials
    • 13.1.3. Recent Developments
    • 13.1.4. Key Personnel
    • 13.1.5. Key Product/Services
  • 13.2. Intel Corporation
    • 13.2.1. Business Overview
    • 13.2.2. Key Revenue and Financials
    • 13.2.3. Recent Developments
    • 13.2.4. Key Personnel
    • 13.2.5. Key Product/Services
  • 13.3. NVIDIA Corporation
    • 13.3.1. Business Overview
    • 13.3.2. Key Revenue and Financials
    • 13.3.3. Recent Developments
    • 13.3.4. Key Personnel
    • 13.3.5. Key Product/Services
  • 13.4. Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 13.4.1. Business Overview
    • 13.4.2. Key Revenue and Financials
    • 13.4.3. Recent Developments
    • 13.4.4. Key Personnel
    • 13.4.5. Key Product/Services
  • 13.5. Qualcomm Incorporated
    • 13.5.1. Business Overview
    • 13.5.2. Key Revenue and Financials
    • 13.5.3. Recent Developments
    • 13.5.4. Key Personnel
    • 13.5.5. Key Product/Services
  • 13.6. Advanced Micro Devices, Inc
    • 13.6.1. Business Overview
    • 13.6.2. Key Revenue and Financials
    • 13.6.3. Recent Developments
    • 13.6.4. Key Personnel
    • 13.6.5. Key Product/Services
  • 13.7. Dassault Systems, Inc.
    • 13.7.1. Business Overview
    • 13.7.2. Key Revenue and Financials
    • 13.7.3. Recent Developments
    • 13.7.4. Key Personnel
    • 13.7.5. Key Product/Services
  • 13.8. Google, Inc.
    • 13.8.1. Business Overview
    • 13.8.2. Key Revenue and Financials
    • 13.8.3. Recent Developments
    • 13.8.4. Key Personnel
    • 13.8.5. Key Product/Services
  • 13.9. Siemens AG
    • 13.9.1. Business Overview
    • 13.9.2. Key Revenue and Financials
    • 13.9.3. Recent Developments
    • 13.9.4. Key Personnel
    • 13.9.5. Key Product/Services
  • 13.10. Sony Corporation
    • 13.10.1. Business Overview
    • 13.10.2. Key Revenue and Financials
    • 13.10.3. Recent Developments
    • 13.10.4. Key Personnel
    • 13.10.5. Key Product/Services

14. Strategic Recommendations

15. About Us & Disclaimer