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市場調査レポート
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1616774

グラフィックスプロセッシングユニットの機会と促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測

Graphics Processing Unit (GPU) Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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グラフィックスプロセッシングユニットの機会と促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測
出版日: 2024年09月09日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のグラフィックスプロセッシングユニット(GPU)市場は、2023年に521億米ドルとなりました。

予測では、2024~2032年のCAGRは27%です。この急増は、さまざまなセグメントでAIとMLが広く採用されていることが主要原因です。ニューラルネットワークのトレーニング、画像認識、自然言語処理(NLP)、予測分析などのタスクは、AIとMLのワークロードの中心であり、かなりの計算能力を必要とします。並列処理が得意なGPUは、こうしたAI中心のタスクに最適です。ゲームセグメントでは、より没入感のある体験のために、解像度の向上、リアルタイムのレイトレイシング、フレームレートの高速化が絶えず求められており、これらすべてに先進的GPUが必要です。

さらに、NVIDIA GeForce Now、Google Stadia、MicrosoftのxCloudといったプラットフォームの台頭により、クラウドゲーミングへのシフトが顕著になっています。これらのプラットフォームは、クラウド上で強力なGPUをホストし、さまざまなデバイスのユーザーにゲームをストリーミングします。例えば、2023年4月、LG Electronicsは、NVIDIA GeForce NOWの4Kサポートを導入し、Boosteroidサービスを展開することで、2023 TVのクラウドゲーム機能を強化しました。これらの機能強化は、2022年のBlacknutとUtomikの統合と相まって、LG TVユーザーのクラウドゲーミングの選択肢を広げ、高性能GPUを搭載したデータセンターの需要を押し上げています。

市場範囲
開始年 2023年
予測年 2024~2032年
開始価格 521億米ドル
予想価格 4,563億米ドル
CAGR 27%

2023年のゲームセグメントのシェアは約37%。高解像度ゲームへの意欲が高まっており、リアルタイムレンダリングとシームレスなゲームプレイが可能な高性能GPUの必要性が高まっています。アジア太平洋GPU市場は、2023年に約40%のシェアを占め、2032年まで顕著な拡大が見込まれます。アジア太平洋ではモバイルゲームが主流であり、多くのゲーマーがスマートフォンを利用しています。この地域の優位性を強調する報告書「India Gaming Opportunity:Interactive Entertainment and Innovation Council(IEIC)とWinZoによる「India Gaming Opportunities:Robust Fundamentals to Power Continued Growth」と題されたレポートでは、インドが世界最大のゲーム市場であることが強調されています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 産業洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原料・部品サプライヤー
    • メーカー
    • ソフトウェアと技術プロバイダー
    • サービスプロバイダー
    • 流通チャネル
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • コスト内訳分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
    • 提携/協力
    • 合併/買収
    • 投資
    • 製品上市とイノベーション
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 人工知能(AI)と機械学習(ML)の成長
      • クラウドコンピューティングとデータセンターの台頭
      • ハイエンドゲームとesportsの需要増加
      • 暗号通貨マイニングの拡大
    • 産業の潜在的リスク・課題
      • サプライチェーンの混乱
      • GPUの高コスト
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推定・予測:コンポーネント別、2021~2032年

  • 主要動向
  • ハードウェア
    • GPUタイプ
      • 統合型
      • 専用
      • ハイブリッド
    • デバイスタイプ
      • コンピューター
      • 錠剤
      • ゲーム機
      • テレビ
  • ソフトウェア
    • CAD/CAM
    • シミュレーション
    • イメージング
    • デジタルビデオ
    • モデリングとアニメーション
    • その他
  • サービス
    • トレーニング&コンサルティング
    • インテグレーション&メンテナンス
    • マネージドサービス

第6章 市場推定・予測:展開モデル別、2021~2032年

  • 主要動向
  • オンプレミス
  • クラウド

第7章 市場推定・予測:エンドユーザー別、2021~2032年

  • 主要動向
  • ゲーム
  • 設計・製造
  • 自動車
  • 不動産
  • 医療
  • その他

第8章 市場推定・予測:用途別、2021~2032年

  • 主要動向
  • ゲーム機
  • データセンター
  • AI・ML
  • 暗号通貨マイニング
  • ハイパフォーマンスコンピューティング(HPC)
  • レンダリングとビジュアライゼーション
  • 自律システム
  • エッジコンピューティングとIoT
  • 医療と医療用画像処理
  • その他

第9章 市場推定・予測:地域別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • その他の中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Advanced Micro Devices, Inc.
  • Amazon Web Services Inc.
  • Apple Inc.
  • ARM Holding
  • ASUS
  • Autodesk Inc.
  • Dassault Systemes, Inc.
  • EVGA
  • Google, Inc.
  • IBM Corporation
  • Imagination Technologies Group
  • Intel Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Nimbix, Inc.
  • Nvidia Corporation
  • Penguin Computing, Inc.
  • PTC
  • Qualcomm Technologies
  • Samsung Electronics Co. Ltd.
  • Siemens AG
目次
Product Code: 3088

The Global Graphics Processing Unit (GPU) Market was valued at USD 52.1 billion in 2023. Projections indicate a CAGR of 27% from 2024 to 2032. This surge is largely attributed to the widespread adoption of AI and ML across diverse sectors. Tasks like neural network training, image recognition, natural language processing (NLP), and predictive analytics, which are central to AI and ML workloads, demand substantial computational power. Given their prowess in parallel processing, GPUs are ideally suited for these AI-centric tasks. The gaming sector continually seeks enhanced resolutions, real-time ray tracing, and accelerated frame rates for a more immersive experience, all of which necessitate advanced GPUs.

Furthermore, with the rise of platforms like NVIDIA GeForce Now, Google Stadia, and Microsoft's xCloud, there is a pronounced shift towards cloud gaming. These platforms host powerful GPUs in the cloud, streaming games to users across various devices. For example, in April 2023, LG Electronics bolstered the cloud gaming capabilities of its 2023 TVs by introducing 4K support for NVIDIA GeForce NOW and rolling out the Boosteroid service. These enhancements, coupled with the 2022 integrations of Blacknut and Utomik, have broadened cloud gaming choices for LG TV users, subsequently driving up the demand for data centers equipped with high-performance GPUs.

The overall industry is classified into component, deployment mode, end-user, application, and region. The market is categorized by component into hardware, software, and services. Dominating the landscape, the hardware segment accounted for over 70% of the market share in 2023, with projections to exceed USD 200 million by 2032. A significant driver for the demand in GPU hardware is cryptocurrency mining, especially with currencies like Ethereum. End-user segmentation of the GPU market includes gaming, design & manufacturing, automotive, real estate, healthcare, and more.

Market Scope
Start Year2023
Forecast Year2024-2032
Start Value$52.1 Billion
Forecast Value$456.3 Billion
CAGR27%

The gaming sector represented approximately 37% share in 2023. The escalating appetite for high-resolution gaming underscores the need for sophisticated GPUs capable of real-time rendering and seamless gameplay. Asia Pacific GPU market commanded roughly 40% share in 2023, with expectations of notable expansion through 2032. Mobile gaming reigns supreme in Asia Pacific, with a significant number of gamers engaging via smartphones. Highlighting the region's prominence, a report titled "India Gaming Opportunity: Robust Fundamentals to Power Continued Growth" by the Interactive Entertainment and Innovation Council (IEIC) and WinZo, underscores India as the world's largest gaming market.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material and component suppliers
    • 3.2.2 Manufacturers
    • 3.2.3 Software and technology providers
    • 3.2.4 Service providers
    • 3.2.5 Distribution channel
    • 3.2.6 End user
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Cost breakdown analysis
  • 3.5 Technology & innovation landscape
  • 3.6 Patent analysis
  • 3.7 Key news and initiatives
    • 3.7.1 Partnership/Collaboration
    • 3.7.2 Merger/Acquisition
    • 3.7.3 Investment
    • 3.7.4 Product launch & innovation
  • 3.8 Regulatory landscape
  • 3.9 Impact forces
    • 3.9.1 Growth drivers
      • 3.9.1.1 Growth in Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML)
      • 3.9.1.2 Rise of cloud computing and data centers
      • 3.9.1.3 Increasing demand for high-end gaming and esports
      • 3.9.1.4 Expansion in cryptocurrency mining
    • 3.9.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.9.2.1 Supply chain disruptions
      • 3.9.2.2 High cost of GPUs
  • 3.10 Growth potential analysis
  • 3.11 Porter's analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Component, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hardware
    • 5.2.1 GPU type
      • 5.2.1.1 Integrated
      • 5.2.1.2 Dedicated
      • 5.2.1.3 Hybrid
    • 5.2.2 Device type
      • 5.2.2.1 Computer
      • 5.2.2.2 Tablet
      • 5.2.2.3 Gaming console
      • 5.2.2.4 Television
  • 5.3 Software
    • 5.3.1 CAD/CAM
    • 5.3.2 Simulation
    • 5.3.3 Imaging
    • 5.3.4 Digital video
    • 5.3.5 Modeling and animation
    • 5.3.6 Others
  • 5.4 Service
    • 5.4.1 Training & consulting
    • 5.4.2 Integration & maintenance
    • 5.4.3 Managed services

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Deployment Model, 2021-2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 On-premises
  • 6.3 Cloud

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By End-user, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Gaming
  • 7.3 Design and manufacturing
  • 7.4 Automotive
  • 7.5 Real estate
  • 7.6 Healthcare
  • 7.7 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Gaming consoles
  • 8.3 Data centers
  • 8.4 AI & ML
  • 8.5 Cryptocurrency mining
  • 8.6 High-performance computing (HPC)
  • 8.7 Rendering and visualization
  • 8.8 Autonomous system
  • 8.9 Edge computing and IoT
  • 8.10 Healthcare and medical imaging
  • 8.11 Others

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021-2032 ($Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
    • 9.3.8 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Saudi Arabia
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Advanced Micro Devices, Inc.
  • 10.2 Amazon Web Services Inc.
  • 10.3 Apple Inc.
  • 10.4 ARM Holding
  • 10.5 ASUS
  • 10.6 Autodesk Inc.
  • 10.7 Dassault Systemes, Inc.
  • 10.8 EVGA
  • 10.9 Google, Inc.
  • 10.10 IBM Corporation
  • 10.11 Imagination Technologies Group
  • 10.12 Intel Corporation
  • 10.13 Microsoft Corporation
  • 10.14 Nimbix, Inc.
  • 10.15 Nvidia Corporation
  • 10.16 Penguin Computing, Inc.
  • 10.17 PTC
  • 10.18 Qualcomm Technologies
  • 10.19 Samsung Electronics Co. Ltd.
  • 10.20 Siemens AG