市場調査レポート
商品コード
1355309

グランピング市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年

Glamping Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Accommodation, By Size, By Purpose Type, By Region, Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 188 Pages | 納期: 2~3営業日

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グランピング市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年
出版日: 2023年09月11日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 188 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のグランピング市場は、消費者の間でソーシャルメディアの影響力が高まり、グランピングに対する意識が高まっていることから、成長が見込まれています。

さらに、旅行サイトが提供する大幅な割引や魅力的なホリデーパッケージは、市場に好影響を与えると予測されます。さらに、伝統的な快適さや商品よりも体験への嗜好、時間の利用可能性、贅沢な旅行に対する顧客の支払い意欲などは、予測期間中に業界の成長を促進する要因の一部です。

グランピングとは、「グラマラス(魅力的な)」と「キャンピング(キャンプ)」を組み合わせた造語で、「伝統的な」キャンプには通常ないアメニティや、場合によってはリゾートスタイルのサービスを含むキャンプの一種を指します。さらにグランピングでは、Wi-Fi、バー、電気、ベッド、スパ、トイレ、屋内給排水設備、ハウスキーピングサービスなどのアメニティが提供されます。これらの宿泊施設は、自然環境を利用して環境に優しい空間を提供し、持続可能な観光を実現しています。グランピングサービスが提供する宿泊施設には、キャビン&ポッド、テント、ツリーハウス、ユルトなど様々なタイプがあります。

Pitchup.comの報告書によると、2022年の事前予約は2021年の200%増となっており、初めてキャンプをする人や短期間のアウトドア滞在を予約したグランピング利用者の多くが大規模に転換したことを定義しています。さらに、2018-19年の到着者数と比較すると、2021年のロッジ、キャビン、ポッドを中心に平均予約日数が29日から35日に増加しました。さらに、グランピングの動向は世界的に一貫して成長しており、欧州が約35%の大半のシェアを占めているとしています。このように、世界中の消費者の間でグランピングの人気が高まっており、予測期間中にグランピングの需要を押し上げると予想されます。

市場概要
予測期間 2024-2028
市場規模 26億9,000万米ドル
2028年の市場規模 46億米ドル
CAGR 2023-2028 9.5%
急成長セグメント キャビン&ポッド
最大市場 欧州

様々なアクティビティを楽しむグランピングの動向が市場成長を後押し

グランピング業界は、野外音楽フェスティバル、豪華なキャンプ、デスティネーション・ウェディング、大規模なグループ旅行などの人気の高まりにより拡大しています。特に若い世代は、キャビンやポッドで仲間と一緒に過ごしたり、テントやユルトを共有スペースで使って交流を深めたりする共同グランピング・オプションに関心を寄せています。さらに、自然豊かな環境での快適な滞在を求める人々のグランピングへの関心も高まっています。さらに、グランピングは、高レベルのサービスと選りすぐりのアメニティを提供することで、アウトドア愛好家にアップグレードされた休息とレクリエーションの体験を提供しており、これも市場を牽引すると期待されています。このように、ミレニアル世代の消費者の間でグランピングの動向は高まっており、市場成長の原動力になると予想されます。

グランピングを通じた環境啓発活動

グランピング・サイトは、大部分が環境に存在する持続可能な天然素材に囲まれています。さらに、リサイクルやアップサイクルによってキャンピングカー、テント、コテージ等の資産を所有し、ヴィンテージやレトロなサービスを提供しています。さらに、グランピング・ビジネスのタイプによっては、消費者が包装済みや加工済みの食品を避け、ファーム・ショップや小さなローカル・ショップなどを利用することで廃棄物を減らす手助けをすることもできます。さまざまなグランピング企業が、環境に配慮した清掃用品、太陽光発電や風力発電など、環境への配慮を促す製品を日常業務に取り入れています。

環境保護への意識が高まる中、グランピングは自然を傷つけることなく自然との楽しみを体験できる素晴らしい方法であり、予測期間中の市場拡大を後押ししています。グランピングを通じて、健康的で環境に優しい観光や持続可能な旅行を開発することが可能であることを示しています。

消費者の間で高まるソーシャルメディアの影響力が市場成長を牽引

グランピング市場の拡大を後押しする主な要因の一つは、消費者の間でソーシャルメディアの利用が増加していることです。一部のグランピング・オーナーは、ガイドツアー、美しい会場画像、サンセットショット、アクティビティ画像など、興味深い動画コンテンツを効果的に活用し、サイトのユニークな特徴について説得力のあるストーリーを作り出しています。さらに、ソーシャルメディア上の広告も、グランピング業界を世界中に広めています。

ソーシャルメディア、特にインスタグラムの急速な普及が、グランピング産業を後押ししています。2022年には、全世界で約46億2,000万人のアクティブなソーシャルメディアユーザーがおり、ソーシャルメディアインフルエンサーなどとのいくつかのコラボレーションを通じて、グランピングオーナーに影響を与えることができます。そのため、企業はビジネスを促進するためにソーシャルメディア・プラットフォームでの広告に注力しており、その結果、世界全体の需要を牽引しています。

市場セグメンテーション

世界のグランピング市場は、宿泊施設、規模、目的タイプに基づいて区分されます。宿泊施設別に、キャビン&ポッド、テント、ツリーハウス、ユルト、その他に分けられます。規模別では、3人未満、3~5人、5人以上に区分されます。目的タイプに基づき、市場はさらにレジャー娯楽、結婚式、企業、その他に分けられます。市場分析ではまた、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東&アフリカに分け、地域別の市場セグメンテーションを考案するために地域セグメンテーションを研究しています。

企業プロファイル

Collective Hotels and Retreats, Inc.、Tentrr, Inc.、Nightfall Camp Pty Ltd.、Coastal Wilderness Ventures(Tanja Lagoon Camp)、Under Canvas Inc.、Sawday's Canopy &Stars Ltd.、Teapot Lane Glamping LTD.、Bourne Leisure Holdings Limited、The Glamping Orchard、Valley Yurts Ltd.などは、世界のグランピング市場の成長をリードする世界プラットフォームにおける主要な市場プレイヤーです。

調査範囲

世界のグランピング市場:宿泊施設別

  • キャビン&ポッド
  • テント
  • ツリーハウス
  • ユルト
  • その他

グランピングの世界市場、規模別

  • 3人未満
  • 3~5人
  • 5人以上

グランピングの世界市場:目的タイプ別

  • レジャー・エンターテイメント
  • ウェディング
  • 企業
  • その他

グランピングの世界市場:地域別

  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • トルコ

競合情勢

企業プロファイル:世界のグランピング市場における主要企業の詳細分析。

利用可能なカスタマイズ

TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:

企業情報

  • 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声分析(B2Cモデル分析)

  • ブランド認知
  • 顧客満足度
  • 直面する課題

第5章 世界のグランピング市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 宿泊施設別(キャビン&ポッド、テント、ツリーハウス、ユルト、その他)
    • 規模別(3人未満、3~5人、5人以上)
    • 目的タイプ別(レジャー・エンターテイメント、ウェディング、企業、その他)
    • 地域別
    • 上位5社別、その他(2022年)
  • グランピングの世界市場マッピングと機会評価
    • 宿泊施設別
    • 規模別
    • 目的タイプ別
    • 地域別

第6章 欧州グランピング市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 宿泊施設別
    • 規模別
    • 目的タイプ別
    • 国別

第7章 北米グランピング市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 宿泊施設別
    • 規模別
    • 目的タイプ別
    • 国別

第8章 アジア太平洋グランピング市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 宿泊施設別
    • 規模別
    • 目的タイプ別
    • 国別

第9章 中東・アフリカグランピング市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 宿泊施設別
    • サイズ別
    • 目的タイプ別
    • 国別

第10章 南米グランピング市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 宿泊施設別
    • サイズ別
    • 目的タイプ別
    • 国別

第11章 市場力学

  • 促進要因
    • ミレニアル世代におけるグランピング動向の高まり
    • 消費者のソーシャルメディア影響力の増加
    • グランピングを通じた環境意識
  • 課題
    • 様々な企業との高い競合
    • 代替オプションの利用可能性

第12章 市場動向と発展

  • 音楽祭・コンサートの増加
  • 自然の中で過ごしたいという消費者の欲求の高まり
  • 技術的に進歩した宿泊施設での快適な滞在への需要
  • アウトドア・アクティビティへの関心の高まり
  • 各観光サイトが提供するバケーション・パッケージ

第13章 SWOT分析

  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第14章 競合情勢

  • Company Profiles
    • Collective Hotels and Retreats, Inc.
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Tentrr, Inc.
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Nightfall Camp Pty Ltd.
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Coastal Wilderness Ventures(Tanja Lagoon Camp)
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Under Canvas Inc.
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Sawday's Canopy & Stars Ltd.
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Teapot Lane Glamping LTD.
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Bourne Leisure Holdings Limited
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • The Glamping Orchard
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel
    • Valley Yurts Ltd.
      • Company Details
      • Product & Services
      • Financials(As Per Availability)
      • Key Market Focus & Geographical Presence
      • Recent Developments
      • Key Management Personnel

第15章 戦略的提言/アクションプラン

  • 重点分野
  • ターゲット宿泊施設
  • ターゲット目的タイプ

第16章 調査会社について・免責事項

(注:企業リストは、クライアントの要求に基づいてカスタマイズすることができる)

目次
Product Code: 14915

The global glamping market is expected to grow owing to the increasing influence of social media among consumers with the raising awareness about glamping. Moreover, significant discounts as well as appealing holiday packages given by travel sites are predicted to have a favorable impact on the market. Furthermore, preferences for experiences over traditional comfort and commodities, availability of time, and customer willingness to pay for luxury travel are some of the factors that will enhance industry growth during the forecast period.

Glamping is a combination of the terms "glamorous" and "camping," and it refers to a type of camping that includes amenities and, in some cases, resort-style services that are not typically associated with "traditional" camping. Moreover, glamping provides amenities such as Wi-Fi, bars, electricity, beds, spas, restrooms, indoor plumbing access, and housekeeping services. These accommodations make use of the natural surroundings to provide eco-friendly spaces and sustainable tourism. There are various types of accommodations offered by glamping services such as cabins & pods, tents, treehouses, yurts, others.

According to the Pitchup.com report, advanced bookings for 2022 was 200% high from the year 2021, defines that a large proportion of first-time campers and glampers who booked a short outdoor staycation have converted on large scale. Moreover, as compared with 2018-19 arrivals, the average booking time increased from 29 to 35 days mainly for lodges, cabins and pods in 2021. Further, the study states that glamping trends are growing consistently worldwide, with Europe holding the majority share of around 35%. Thus, with increasing popularity of glamping among consumers across the globe is expected to boost the demand for glamping during the forecast period.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 2.69 Billion
Market Size 2028USD 4.60 Billion
CAGR 2023-20289.5%
Fastest Growing SegmentCabins & Pods
Largest MarketEurope

Rising Trend of Glamping for Various Activities Boosted Market Growth

The industry of glamping is increasing owing to the growing popularity of outdoor music festivals, luxury camping, destination weddings, and large group trips. Younger generations are especially interested in communal glamping option that allow them to be with their friends in cabins or pods, or the use of tents or yurts around a common area for socialization. Furthermore, people are becoming more interested in glamping as their demand for comfortable stays in naturalistic environments is also growing. Moreover, glamping is offering outdoor enthusiasts an upgraded experience of rest and recreation by providing high levels of service and a selection of amenities which is also expected to drive the market. Thus, the rising trend of glamping among millennial consumers is expected to drive market growth.

Environmental Awareness Activities Through Glamping

The glamping sites are largely surrounded by natural, sustainable materials, which are present in the environment. Moreover, the company owns assets such as campervans, tents, and cottages etc. by recycling or upcycling offers vintage or retro services. Furthermore, depending on the type of glamping business, it can assist consumers avoid pre-packaged and processed food products, reducing waste by providing access to farm shops, tiny local shops, and so on. Various glamping companies incorporate products that encourage environmental awareness into its daily operations, such as environment- friendly cleaning products, solar and wind power, and so on.

With growing consciousness to protect the environment, glamping is a great way to experience fun with nature without harming it, which is driving the market expansion during the forecast period. It demonstrates that it is possible to develop healthy, environment- friendly tourism and sustainable travel through glamping.

Increasing Influence of Social Media Influence Among Consumers Driving the Market Growth

One of the major factors fueling the expansion of the glamping market is the increasing use of social media among consumers., It is important to create an impact on social media platforms as glamping is a part of leisure industry. Some glamping owners make effective use of interesting video content on guided tours, beautiful venue images, sunset shots, activity images and many others, to create a compelling story about their site's unique features. Moreover, advertisement on social media is also promoting the glamping industry across the globe.

The rapid spread of social media, particularly through Instagram, has boosted the glamping industry. In 2022, there were around 4.62 billion active social media users globally which can be influenced by glamping owners through several collaborations with social media influencers, etc. Therefore, companies are focusing on advertisement on social media platforms in order to promote their business, hence driving overall demand globally.

Market Segmentation:

The global glamping market is segmented based on accommodation, size and purpose type. The market is divided into cabins & pods, tents, treehouses, yurts, and others, based on accommodation. Based on size, the market is segmented into less than 3 people, 3-5 people, more than 5 people. Based on purpose type, the market is further split into leisure entertainment, wedding, corporate, others. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.

Company Profiles

Collective Hotels and Retreats, Inc., Tentrr, Inc., Nightfall Camp Pty Ltd., Coastal Wilderness Ventures (Tanja Lagoon Camp), Under Canvas Inc., Sawday's Canopy & Stars Ltd., Teapot Lane Glamping LTD., Bourne Leisure Holdings Limited, The Glamping Orchard, and Valley Yurts Ltd are among the major market players in the global platform that lead the market growth of the global glamping market.

Report Scope:

In this report, the global glamping market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Global Glamping Market, By Accommodation:

  • Cabins & Pods
  • Tents
  • Treehouses
  • Yurts
  • Others

Global Glamping Market, By Size:

  • Less Than 3 People
  • 3-5 People
  • More Than 5 People

Global Glamping Market, By Purpose Type:

  • Leisure Entertainment
  • Wedding
  • Corporate
  • Others

Global Glamping Market, By Region:

  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
  • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
    • Australia
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Colombia
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • South Africa
    • Turkey

Competitive Landscape:

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Glamping Market.

Available Customizations:

With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information:

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Service Overview
  • 1.2. Key Highlights of the Report
  • 1.3. Market Coverage
  • 1.4. Market Segments Covered
  • 1.5. Research Tenure Considered

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Overview
  • 3.2. Market Forecast
  • 3.3. Key Regions
  • 3.4. Key Segments

4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)

  • 4.1. Brand Awareness
  • 4.2. Customer Satisfaction
  • 4.3. Challenges Faced

5. Global Glamping Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Accommodation Market Share Analysis (Cabins & Pods, Tents, Treehouses, Yurts, Others)
    • 5.2.2. By Size Market Share Analysis (Less Than 3 People, 3-5 People, More Than 5 People)
    • 5.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis (Leisure Entertainment, Wedding, Corporate, Others)
    • 5.2.4. By Regional Market Share Analysis
      • 5.2.4.1. Europe Market Analysis
      • 5.2.4.2. North America Market Analysis
      • 5.2.4.3. Asia -Pacific Market Analysis
      • 5.2.4.4. South America Market Analysis
      • 5.2.4.5. Middle East & Africa Market Analysis
    • 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
  • 5.3. Global Glamping Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.1. By Accommodation Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.2. By Size Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.3. By Purpose Type Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment

6. Europe Glamping Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
    • 6.2.2. By Size Market Share Analysis
    • 6.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
    • 6.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 6.2.4.1. Germany Glamping Market Outlook
        • 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.1.1.1. By Value
        • 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.1.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 6.2.4.1.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 6.2.4.1.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 6.2.4.2. France Glamping Market Outlook
        • 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.2.1.1. By Value
        • 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.2.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 6.2.4.2.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 6.2.4.2.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 6.2.4.3. United Kingdom Glamping Market Outlook
        • 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.3.1.1. By Value
        • 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.3.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 6.2.4.3.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 6.2.4.3.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 6.2.4.4. Italy Glamping Market Outlook
        • 6.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.4.1.1. By Value
        • 6.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.4.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 6.2.4.4.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 6.2.4.4.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 6.2.4.5. Spain Glamping Market Outlook
        • 6.2.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.5.1.1. By Value
        • 6.2.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.5.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 6.2.4.5.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 6.2.4.5.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis

7. North America Glamping Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
    • 7.2.2. By Size Market Share Analysis
    • 7.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
    • 7.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 7.2.4.1. United States Glamping Market Outlook
        • 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.1.1.1. By Value
        • 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.1.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 7.2.4.1.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 7.2.4.1.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 7.2.4.2. Canada Glamping Market Outlook
        • 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.2.1.1. By Value
        • 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.2.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 7.2.4.2.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 7.2.4.2.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 7.2.4.3. Mexico Glamping Market Outlook
        • 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.3.1.1. By Value
        • 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.3.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 7.2.4.3.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 7.2.4.3.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis

8. Asia-Pacific Glamping Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
    • 8.2.2. By Size Market Share Analysis
    • 8.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
    • 8.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 8.2.4.1. China Glamping Market Outlook
        • 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.1.1.1. By Value
        • 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.1.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 8.2.4.1.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 8.2.4.1.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 8.2.4.2. India Glamping Market Outlook
        • 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.2.1.1. By Value
        • 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.2.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 8.2.4.2.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 8.2.4.2.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 8.2.4.3. Japan Glamping Market Outlook
        • 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.3.1.1. By Value
        • 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.3.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 8.2.4.3.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 8.2.4.3.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 8.2.4.4. South Korea Glamping Market Outlook
        • 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.4.1.1. By Value
        • 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.4.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 8.2.4.4.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 8.2.4.4.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 8.2.4.5. Australia Glamping Market Outlook
        • 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.5.1.1. By Value
        • 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.5.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 8.2.4.5.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 8.2.4.5.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis

9. Middle East & Africa Glamping Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
    • 9.2.2. By Size Market Share Analysis
    • 9.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
    • 9.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 9.2.4.1. Saudi Arabia Glamping Market Outlook
        • 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.1.1.1. By Value
        • 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.1.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 9.2.4.1.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 9.2.4.1.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 9.2.4.2. UAE Glamping Market Outlook
        • 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.2.1.1. By Value
        • 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.2.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 9.2.4.2.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 9.2.4.2.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 9.2.4.3. South Africa Glamping Market Outlook
        • 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.3.1.1. By Value
        • 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.3.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 9.2.4.3.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 9.2.4.3.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 9.2.4.4. Turkey Glamping Market Outlook
        • 9.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.4.1.1. By Value
        • 9.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.4.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 9.2.4.4.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 9.2.4.4.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis

10. South America Glamping Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
    • 10.2.2. By Size Market Share Analysis
    • 10.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
    • 10.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 10.2.4.1. Brazil Glamping Market Outlook
        • 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.1.1.1. By Value
        • 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.1.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 10.2.4.1.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 10.2.4.1.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 10.2.4.2. Colombia Glamping Market Outlook
        • 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.2.1.1. By Value
        • 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.2.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 10.2.4.2.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 10.2.4.2.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis
      • 10.2.4.3. Argentina Glamping Market Outlook
        • 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.3.1.1. By Value
        • 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.3.2.1. By Accommodation Market Share Analysis
        • 10.2.4.3.2.2. By Size Market Share Analysis
        • 10.2.4.3.2.3. By Purpose Type Market Share Analysis

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
    • 11.1.1. Rising Trend of Glamping among Millennials
    • 11.1.2. Increase in Social Media Influence among Consumers
    • 11.1.3. Environmental Awareness through Glamping
  • 11.2. Challenges
    • 11.2.1. High Competition from Various Companies
    • 11.2.2. Availability of Substitute Options

12. Market Trends & Developments

  • 12.1. Increase in Music Festival & Concerts
  • 12.2. Rising Desire of Consumers to Spend Time in Nature
  • 12.3. Demand for Comfortable Stays in a Technologically Advanced Accommodation
  • 12.4. Growing Interest in Outdoor Activities
  • 12.5. Vacation Packages Provided by Different Tourism Websites

13. SWOT Analysis

  • 13.1. Strengths
  • 13.2. Weaknesses
  • 13.3. Opportunities
  • 13.4. Threats

14. Competitive Landscape

  • 14.1. Company Profiles
    • 14.1.1. Collective Hotels and Retreats, Inc.
      • 14.1.1.1. Company Details
      • 14.1.1.2. Product & Services
      • 14.1.1.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.1.5. Recent Developments
      • 14.1.1.6. Key Management Personnel
    • 14.1.2. Tentrr, Inc.
      • 14.1.2.1. Company Details
      • 14.1.2.2. Product & Services
      • 14.1.2.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.2.5. Recent Developments
      • 14.1.2.6. Key Management Personnel
    • 14.1.3. Nightfall Camp Pty Ltd.
      • 14.1.3.1. Company Details
      • 14.1.3.2. Product & Services
      • 14.1.3.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.3.5. Recent Developments
      • 14.1.3.6. Key Management Personnel
    • 14.1.4. Coastal Wilderness Ventures (Tanja Lagoon Camp)
      • 14.1.4.1. Company Details
      • 14.1.4.2. Product & Services
      • 14.1.4.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.4.5. Recent Developments
      • 14.1.4.6. Key Management Personnel
    • 14.1.5. Under Canvas Inc.
      • 14.1.5.1. Company Details
      • 14.1.5.2. Product & Services
      • 14.1.5.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.5.5. Recent Developments
      • 14.1.5.6. Key Management Personnel
    • 14.1.6. Sawday's Canopy & Stars Ltd.
      • 14.1.6.1. Company Details
      • 14.1.6.2. Product & Services
      • 14.1.6.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.6.5. Recent Developments
      • 14.1.6.6. Key Management Personnel
    • 14.1.7. Teapot Lane Glamping LTD.
      • 14.1.7.1. Company Details
      • 14.1.7.2. Product & Services
      • 14.1.7.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.7.5. Recent Developments
      • 14.1.7.6. Key Management Personnel
    • 14.1.8. Bourne Leisure Holdings Limited
      • 14.1.8.1. Company Details
      • 14.1.8.2. Product & Services
      • 14.1.8.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.8.5. Recent Developments
      • 14.1.8.6. Key Management Personnel
    • 14.1.9. The Glamping Orchard
      • 14.1.9.1. Company Details
      • 14.1.9.2. Product & Services
      • 14.1.9.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.9.5. Recent Developments
      • 14.1.9.6. Key Management Personnel
    • 14.1.10. Valley Yurts Ltd.
      • 14.1.10.1. Company Details
      • 14.1.10.2. Product & Services
      • 14.1.10.3. Financials (As Per Availability)
      • 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 14.1.10.5. Recent Developments
      • 14.1.10.6. Key Management Personnel

15. Strategic Recommendations/Action Plan

  • 15.1. Key Focus Areas
  • 15.2. Target Accommodation
  • 15.3. Target Purpose Type

16. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)