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市場調査レポート
商品コード
1609544
北米のグランピング市場規模、シェア、動向分析レポート:宿泊施設別、年齢層別、予約モード別、国別、セグメント別予測、2025年~2030年North America Glamping Market Size, Share & Trends Analysis Report By Accommodation, By Age Group, By Booking Mode, By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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北米のグランピング市場規模、シェア、動向分析レポート:宿泊施設別、年齢層別、予約モード別、国別、セグメント別予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年11月07日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のグランピング市場規模は2025~2030年にかけてCAGR 12.6%を記録し、2030年には17億9,910万米ドルに達すると予測されています。
サービスオプションの継続的な拡大と変更により、グランピング産業は、海外旅行よりも国内旅行を選ぶ旅行者の間で人気が高まると予想されます。さらに、Airbnbや世界各国の政府が後押しするその他の宣伝活動のおかげで、ステイケーションの人気は高まっており、今後もそうなると予測されています。
インターネットの台頭、数々のeコマース技術、観光流通セグメントのデジタル仲介の結果、SkyscannerやKayak.comのようなメタ検索エンジンが開発されました。これらはオンライン旅行のショップボットとして機能し、産業内にすでに存在する仲介業者、特に情報やインフラを提供する世界の流通ネットワークや流通ベースのオンライン旅行会社の影響を受けやすくしています。(OTA)です。
さらに、最近のカップルや家族、グループは、仕事や家庭の用事から解放された休日に、自分へのご褒美が必要だと気づいています。最近では、週末を利用して近隣の観光地へ小旅行に出かける人も多いです。これもまた、グランピング産業を当面刺激する要因のひとつです。
グランピングとホスピタリティ産業の主要企業は、サービスやアメニティがなく、完全に自給自足が可能な自然の中でのバックカントリー/バックパッキングを提供しています。例えば、Tentrr社は、設備の整ったキャンプ場と設備のないキャンプ場の両方を自社の販売プラットフォームで展開しているが、ジョージア州のジキル島近くに位置するプライベートアイランドでグランピングサイトを提供しています。この島のグランピング・サイトには広々とした豪華なテントがあり、プライベートシェフのサービスなどの設備が整っています。
リラクゼーションとストレス解消が市場成長の主要原動力であることは広く認知されているが、健康的なライフスタイルとエコツーリズムへのニーズが、アクティブでアウトドアなライフスタイルへの消費者需要を高めており、予測期間中、グランピング市場は恩恵を受けると考えられます。消費者の多くは、有形の製品よりも、没入感のある体験にまとまった金額を費やしたいと考えています。
グランピング産業は、倫理的な意識と、企業によるより大きな倫理的配慮を求める消費者の要求が高まるにつれて、2023~2030年にかけて拡大すると予想されます。予測期間中、ミレニアル世代の人口増加が市場に好影響を与えると予想されます。今日のミレニアル世代は、行く先々でユニークで地元に根ざした個人的な出会いを求めてお金を使うことを厭わないです。
自分が選んだ目的地についてもっと知りたいという欲求から、その場所のツアーに参加する旅行者が増えています。グランピングサイトに滞在する観光客は、ユニークで非常に親密な体験をするために、従来のツアーパッケージよりもパーソナライズされたプライベートツアーを好むことが多いです。個人旅行では、友人や家族と自分のペースで旅をすることができます。
例えば、トリップアドバイザーの調査によると、家族向けの旅行が最も急成長しています。このような旅行の予約は、2021年には200%近く増加し、アメリカ人の場合は291%増加しました。今日のミレニアル世代は、行く先々でユニークで、ローカルで、個人的な出会いを求めてお金を使うことを厭わないです。
The North America glamping market size is anticipated to reach USD 1,799.1 million by 2030, registering a CAGR of 12.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. With ongoing expansions and modifications to service options, the glamping industry is expected to gain popularity among travelers who choose domestic trips over international ones. Additionally, thanks to Airbnb and other advertising efforts backed by governments worldwide, the popularity of staycations is rising and is predicted to do so in the future.
As a result of the rise of the internet, numerous e-commerce technologies, and digital intermediaries in the tourism distribution sector, meta-search engines like Skyscanner and Kayak.com have been developed. They act as shopbots for online travel, frequently increasing the susceptibility of already-existing intermediaries in the industry, especially global distribution networks that provide information and infrastructure and distribution-based online travel companies. (OTAs).
Furthermore, recent couples, families, and groups of people have realized that they need to treat themselves on their days off from work and family obligations, whereas in the past staycations were primarily used for special occasions. Nowadays, a lot of people opt for short weekend trips to neighboring destinations, which is another reason why people prefer to travel within the boundaries of cities. This is yet another factor that will stimulate the glamping industry in the foreseeable future.
Key players in the glamping and hospitality industry offer backcountry/backpacking in nature where there are no services or amenities and it is completely self-sustaining. For instance, Tentrr, which consists of both equipped and unequipped campsites on its distribution platform, offers a glamping site on a private island located near Georgia's Jekyll Island. The glamping site on the island has a spacious luxury tent, and it features amenities like the services of a private chef.
Although it's widely acknowledged that relaxation and de-stressing are the primary forces behind market growth, the need for a healthy lifestyle and eco-tourism has increased consumer demand for an active and outdoor lifestyle, which will benefit the glamping market over the forecast period. Most consumers would rather spend a sizable sum of money on immersive experiences than on tangible products.
The glamping industry is expected to expand between 2023 and 2030 as ethical consciousness and consumer demand for greater ethical consideration from companies increase. During the course of the forecast period, it is expected that the rising millennial population will favorably affect the market. Millennials today are willing to spend money to have unique, local, and personal encounters wherever they go.
Due to their desire to learn more about their chosen destinations, a growing number of tourists choose to take tours of those locations. Tourists who stay at glamping sites frequently prefer personalized and private tours over traditional tour packages for unique and highly intimate experiences. On private and individualized trips, people can travel at their own pace with their friends and family.
For instance, a Tripadvisor survey found that trips geared toward families are growing the fastest. Bookings for these trips increased by nearly, 200% in 2021, and by 291% for Americans. Millennials today are willing to spend money to have unique, local, and personal encounters wherever they go.