表紙:モバイル分析市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年
市場調査レポート
商品コード
1355074

モバイル分析市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年

Mobile Analytics Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast. 2018-2028F Segmented By Offering, By Type, By End User Vertical, By Region, Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 190 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイル分析市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年
出版日: 2023年09月05日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

モバイルアナリティクス市場は予測期間2024-2028年に繁栄すると予測されています。

モバイルアナリティクス市場は、スマートフォンの出荷台数の増加が主な要因となっています。スマートフォン市場はここ数年で急速に拡大しています。スマートフォンの利用が増えるにつれ、企業は顧客へのアプローチがよりシンプルになることを発見しています。適切なアプリ管理の必要性が高まった結果、業界には新たなビジネスチャンスが生まれると予想されます。アプリが新たなビジネスの可能性をもたらすのは、モバイル・アナリティクスを利用して顧客行動に関する有益な情報を提供できるからです。

モバイルアプリの増加により、モバイルアナリティクス市場は拡大すると思われます。eコマースにおけるモバイルアナリティクスの需要も、モバイルアナリティクスの市場成長を後押しする要素です。企業は収益を上げるために、顧客のニーズと期待、そして彼らがどのようにアプリを発見したかを理解する必要があります。eコマースに加え、銀行業界もモバイルアナリティクスの重要な市場促進要因です。政府の取り組みとデジタル化の進展がモバイルアナリティクス市場の動向を牽引しています。

市場概要
予測期間 2024-2028
市場規模 268億米ドル
2028年の市場規模 896億8,000万米ドル
CAGR 2023-2028 22.21%
急成長セグメント 小売
最大市場 北米

eコマースデータの爆発的増加が市場を牽引する見込み

eコマースによるデータの爆発的増加により、ユーザーがショッピング体験を通じてどのように商品と接したかを測定することが可能になっています。こうしたインタラクションには、商品の印象、商品のクリック、商品詳細の閲覧、ショッピングカートへの商品の追加、チェックアウト・プロセスの開始、取引、払い戻しなどが含まれます。さらに、スマートフォンアプリは、急成長するeコマース業界のため、企業やオンライン小売業者を必要としています。デジタルトランスフォーメーションの時代には、ますます多くのデスクトップ・ユーザーがモバイル利用に切り替えており、eコマース・サイトは徐々にモバイル・アプリになりつつあります。さらに現在、多くの消費者がモバイルEコマースアプリに費やす時間が増えていることが確認されています。モバイル・アナリティクス・ソリューションは、モバイル・デバイスでのeコマース・アプリケーションの利用が増加した結果、eコマースの活動、取引、払い戻し、チェックアウト・プロセス、社内プロモーションを測定することができます。SaleCycleによると、オンライン購入に関しては、モバイルのトラフィックはデスクトップのトラフィックよりもはるかに大きいです。これらすべての要因が、世界のモバイル・アナリティクス市場の成長を促進しています。

膨大なデータを生み出すスマートフォンの台頭が市場成長を牽引

世界的に見て、スマートフォン1台当たりのモバイルデータトラフィックの増加は、デバイス機能の向上、データ量の多いコンテンツの増加、継続的なネットワークパフォーマンスの改善によるデータ消費量の増加など、多くの要因に起因しています。スマートフォンの利用者数は、インドを含むアジア太平洋諸国の多くで急増しており、地方やスマートフォンの平均利用率も上昇しています。発展途上国でも5G携帯電話接続が広く採用されるようになる将来、スマートフォンは毎日膨大な量のデータを生み出すようになると思われます。2026年には、世界のスマートフォン・トラフィックの半分以上を5Gネットワークが処理するようになるとエリクソンは予測しています。世界のスマートフォンの平均使用量はすでに1人当たり10GBを超え、2026年末には35GBに達すると予想されています。現在、全モバイルデータトラフィックの66%はビデオトラフィックであり、この割合は2026年には77%に上昇すると予測されています。

市場プレーヤー

モバイルアナリティクスの世界市場における主な市場プレイヤーは、OpenText Corporation、Facebook Inc.、GoodData Corporation、Google LLC、Contentsquare SaaS、Microsoft Corporation、Oracle Corp.、Adobe Inc.、Salesforce.com Inc.、AppsFlyer Ltd.、Salesforce.com Inc.です。

利用可能なカスタマイズ

TechSciリサーチは、所定の市場データを使用した世界のモバイル分析市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 サービス概要

  • 市場の定義
  • 市場の範囲
    • 対象市場
    • 調査対象年
    • 主要市場セグメンテーション

第2章 調査手法

第3章 世界のモバイルアナリティクス市場へのCOVID-19の影響

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 顧客の声

第6章 世界のモバイルアナリティクス市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • オファリング別(ソリューション、サービス)
    • タイプ別(アプリケーション分析、キャンペーン分析、サービス分析)
    • 業界別(小売、BFSI、政府、IT・通信、メディア・エンターテインメント、その他)
    • 地域別
  • 企業別(2022年)
  • 市場マップ

第7章 北米モバイルアナリティクス市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • オファリング別
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 北米国別分析
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第8章 アジア太平洋地域のモバイルアナリティクス市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • オファリング別
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • アジア太平洋地域国別分析
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • シンガポール
    • マレーシア

第9章 欧州モバイルアナリティクス市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • オファリング別
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 欧州国別分析
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • ロシア
    • スペイン
    • ベルギー
    • イタリア

第10章 南米モバイルアナリティクス市場の展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • オファリング別
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 南米:国別分析
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア
    • ペルー
    • チリ

第11章 中東・アフリカのモバイルアナリティクス市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • オファリング別
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ:国別分析
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • トルコ

第12章 市場力学

  • 促進要因
    • eコマースデータの爆発的増加が市場を牽引する見込み
    • 膨大なデータを生み出すスマートフォンの台頭
    • クラウドベースの分析とコンピューティングのためのツールの普及
  • 課題
    • セキュリティ侵害に関する課題
    • ビッグデータ技術を取り巻く環境の変化

第13章 市場動向と発展

  • データプライバシーの重要性に対する意識の高まり
  • 技術開発の進展
  • 政府の取り組み

第14章 企業プロファイル

  • OpenText Corporation
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • Facebook Inc.
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • GoodData Corporation
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • Google LLC
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • Contentsquare SaaS
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • Microsoft Corporation
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • Oracle Corp.
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • Adobe Inc.
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • Salesforce.com Inc.
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services
  • AppsFlyer Ltd
    • Business Overview
    • Key Revenue and Financials
    • Recent Developments
    • Key Personnel
    • Key Product/Services

第15章 戦略的提言

第16章 調査会社について・免責事項

目次
Product Code: 15085

Mobile Analytics Market is anticipated to thrive in the forecast period 2024-2028. The market for mobile analytics is mostly driven by the increase in smartphone shipments. The market for smartphones has expanded quickly during the past several years. As the use of smartphones increases, businesses are discovering that reaching their customers is simpler. It is anticipated that the industry would see new opportunities as a result of the increased need for appropriate app management. The app provides new business potential because it can use mobile analytics to deliver useful information about customer behavior.

The market for mobile analytics will expand due to the rise in mobile apps. The demand for mobile analytics in e-commerce is another element boosting market growth for mobile analytics. Businesses must comprehend the needs and expectations of their clients along with how they discovered their app in order to boost revenue. In addition to e-commerce, the banking industry is a significant market driver for mobile analytics. Government initiatives and increasing digitization implementation are driving trends in mobile analytics market.

Mobile analytics is the process of collecting information on user behaviour from a variety of sources, including mobile apps, websites, and online applications, in order to ascertain intent or spot patterns. The retention, engagement, and conversion of customers and service providers are driven by this data. Additionally, mobile analytics is used to capture end user journey information, analyse consumer behavior, identify unique users, and provide statistics on the installation performance of applications.Moreover, data that is exclusively generated from mobile sources, such as mobile applications, mobile platforms, and mobile internet browsing, can be usefully analysed using mobile analytics tools. Various firms utilise mobile analytics to define various sorts of data discovery in the current market environment.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 26.8 Billion
Market Size 2028USD 89.68 Billion
CAGR 2023-202822.21%
Fastest Growing SegmentRetail
Largest MarketNorth America

E-commerce Data Explosion Is Expected to Drive the Market

The explosion of data from e-commerce makes it possible to measure how users interact with products throughout their shopping experience. These interactions can include product impressions, product clicks, viewing product details, adding a product to a shopping cart, starting the checkout process, transactions, and refunds. Moreover, a smartphone app requires enterprises and online retailers because of the booming e-commerce industry. More and more desktop users are switching to mobile usage in this age of digital transformation, where e-commerce sites are gradually becoming mobile apps. Additionally, a lot of consumers are currently observed spending an increasing amount of time on mobile e-commerce apps.. Mobile analytics solutions can measure e-commerce activity, transactions, refunds, checkout processes, and internal promotions as a result of the rise in the use of e-commerce applications on mobile devices. SaleCycle indicates that when it comes to online purchasing, mobile traffic is much greater than desktop traffic. All these factors are driving the market growth for global Mobile Analytics Market.

Rise In Smartphone To Produce Enormous Data Driving the Market Growth

Globally, the increase in mobile data traffic per smartphone can be ascribed to a number of factors, including better device capabilities, a rise in data-intensive content, and rising data consumption as a result of ongoing network performance improvements. The number of smartphone users is skyrocketing in many Asia-Pacific nations, including India, as well as in rural regions and in terms of average smartphone usage. Smartphones will produce enormous amounts of data each day in the future when 5G cellular connections are widely adopted, even in developing nations. In 2026, 5G networks will be used to handle more than half of all smartphone traffic worldwide, predicts Ericsson. The average global smartphone usage already surpasses 10GB per person, and by the end of 2026, it is expected to reach 35GB per person. Currently, 66% of all mobile data traffic is video traffic, and that percentage is projected to rise to 77% in 2026.

Market Segmentation

The Mobile Analytics market is segmented into Offering, Type, and End User Vertical. Based on Offering, the market is segmented into Solution and Services. Based on Type the market is segmented into Application Analytics, Campaign Analytics, and Service Analytics. Based on End User Vertical, the market is segment into Retail, BFSI, Government, IT and Telecom, Media and Entertainment, and Others.

Market Player

Major market players in the global Mobile Analytics market are OpenText Corporation, Facebook Inc., GoodData Corporation, Google LLC, Contentsquare SaaS, Microsoft Corporation, Oracle Corp., Adobe Inc., Salesforce.com Inc., AppsFlyer Ltd.

Report Scope

In this report, the Global Mobile Analytics market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Mobile Analytics Market, By Offering:

  • Solution
  • Services

Mobile Analytics Market, By Type:

  • Application Analytics
  • Campaign Analytics
  • Service Analytics

Mobile Analytics Market, By End User Vertical:

  • Retail
  • BFSI
  • Government
  • IT and Telecom
  • Media and Entertainment
  • Others

Mobile Analytics Market, By Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • Asia-Pacific
    • India
    • China
    • Japan
    • South Korea
    • Australia
    • Singapore
    • Malaysia
  • Europe
    • Germany
    • United Kingdom
    • France
    • Russia
    • Spain
    • Belgium
    • Italy
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Colombia
    • Peru
    • Chile
  • Middle East
    • Saudi Arabia
    • South Africa
    • UAE
    • Israel
    • Turkey

Competitive Landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Mobile Analytics market.

Available Customizations

Global Mobile Analytics market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Service Overview

  • 1.1. Market Definition
  • 1.2. Scope of the Market
    • 1.2.1. Markets Covered
    • 1.2.2. Years Considered for Study
    • 1.2.3. Key Market Segmentations

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Impact of COVID-19 on Global Mobile Analytics Market

4. Executive Summary

5. Voice of Customers

6. Global Mobile Analytics Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Offering (Solution, Services)
    • 6.2.2. By Type (Application Analytics, Campaign Analytics, Service Analytics)
    • 6.2.3. By End User Vertical (Retail, BFSI, Government, IT and Telecom, Media and Entertainment, Other)
    • 6.2.4. By Region
  • 6.3. By Company (2022)
  • 6.4. Market Map

7. North America Mobile Analytics Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Offering
    • 7.2.2. By Type
    • 7.2.3. By End User Vertical
    • 7.2.4. By Country
  • 7.3. North America: Country Analysis
    • 7.3.1. United States Mobile Analytics Market Outlook
      • 7.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.1.1.1. By Value
      • 7.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.1.2.1. By Offering
        • 7.3.1.2.2. By Type
        • 7.3.1.2.3. By End User Vertical
    • 7.3.2. Canada Mobile Analytics Market Outlook
      • 7.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.1.1. By Value
      • 7.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.2.2.1. By Offering
        • 7.3.2.2.2. By Type
        • 7.3.2.2.3. By End User Vertical
    • 7.3.3. Mexico Mobile Analytics Market Outlook
      • 7.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.1.1. By Value
      • 7.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.3.2.1. By Offering
        • 7.3.3.2.2. By Type
        • 7.3.3.2.3. By End User Vertical

8. Asia-Pacific Mobile Analytics Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Offering
    • 8.2.2. By Type
    • 8.2.3. By End User Vertical
    • 8.2.4. By Country
  • 8.3. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 8.3.1. China Mobile Analytics Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Offering
        • 8.3.1.2.2. By Type
        • 8.3.1.2.3. By End User Vertical
    • 8.3.2. India Mobile Analytics Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Offering
        • 8.3.2.2.2. By Type
        • 8.3.2.2.3. By End User Vertical
    • 8.3.3. Japan Mobile Analytics Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Offering
        • 8.3.3.2.2. By Type
        • 8.3.3.2.3. By End User Vertical
    • 8.3.4. South Korea Mobile Analytics Market Outlook
      • 8.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.4.1.1. By Value
      • 8.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.4.2.1. By Offering
        • 8.3.4.2.2. By Type
        • 8.3.4.2.3. By End User Vertical
    • 8.3.5. Australia Mobile Analytics Market Outlook
      • 8.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.5.1.1. By Value
      • 8.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.5.2.1. By Offering
        • 8.3.5.2.2. By Type
        • 8.3.5.2.3. By End User Vertical
    • 8.3.6. Singapore Mobile Analytics Market Outlook
      • 8.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.6.1.1. By Value
      • 8.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.6.2.1. By Offering
        • 8.3.6.2.2. By Type
        • 8.3.6.2.3. By End User Vertical
    • 8.3.7. Malaysia Mobile Analytics Market Outlook
      • 8.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.7.1.1. By Value
      • 8.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.7.2.1. By Offering
        • 8.3.7.2.2. By Type
        • 8.3.7.2.3. By End User Vertical

9. Europe Mobile Analytics Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Offering
    • 9.2.2. By Type
    • 9.2.3. By End User Vertical
    • 9.2.4. By Country
  • 9.3. Europe: Country Analysis
    • 9.3.1. Germany Mobile Analytics Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Offering
        • 9.3.1.2.2. By Type
        • 9.3.1.2.3. By End User Vertical
    • 9.3.2. United Kingdom Mobile Analytics Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Offering
        • 9.3.2.2.2. By Type
        • 9.3.2.2.3. By End User Vertical
    • 9.3.3. France Mobile Analytics Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Offering
        • 9.3.3.2.2. By Type
        • 9.3.3.2.3. By End User Vertical
    • 9.3.4. Russia Mobile Analytics Market Outlook
      • 9.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.4.1.1. By Value
      • 9.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.4.2.1. By Offering
        • 9.3.4.2.2. By Type
        • 9.3.4.2.3. By End User Vertical
    • 9.3.5. Spain Mobile Analytics Market Outlook
      • 9.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.5.1.1. By Value
      • 9.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.5.2.1. By Offering
        • 9.3.5.2.2. By Type
        • 9.3.5.2.3. By End User Vertical
    • 9.3.6. Belgium Mobile Analytics Market Outlook
      • 9.3.6.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.6.1.1. By Value
      • 9.3.6.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.6.2.1. By Offering
        • 9.3.6.2.2. By Type
        • 9.3.6.2.3. By End User Vertical
    • 9.3.7. Italy Mobile Analytics Market Outlook
      • 9.3.7.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.7.1.1. By Value
      • 9.3.7.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.7.2.1. By Offering
        • 9.3.7.2.2. By Type
        • 9.3.7.2.3. By End User Vertical

10. South America Mobile Analytics Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Offering
    • 10.2.2. By Type
    • 10.2.3. By End User Vertical
    • 10.2.4. By Country
  • 10.3. South America: Country Analysis
    • 10.3.1. Brazil Mobile Analytics Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Offering
        • 10.3.1.2.2. By Type
        • 10.3.1.2.3. By End User Vertical
    • 10.3.2. Argentina Mobile Analytics Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Offering
        • 10.3.2.2.2. By Type
        • 10.3.2.2.3. By End User Vertical
    • 10.3.3. Colombia Mobile Analytics Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Offering
        • 10.3.3.2.2. By Type
        • 10.3.3.2.3. By End User Vertical
    • 10.3.4. Peru Mobile Analytics Market Outlook
      • 10.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.4.1.1. By Value
      • 10.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.4.2.1. By Offering
        • 10.3.4.2.2. By Type
        • 10.3.4.2.3. By End User Vertical
    • 10.3.5. Chile Mobile Analytics Market Outlook
      • 10.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.5.1.1. By Value
      • 10.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.5.2.1. By Offering
        • 10.3.5.2.2. By Type
        • 10.3.5.2.3. By End User Vertical

11. Middle East & Africa Mobile Analytics Market Outlook

  • 11.1. Market Size & Forecast
    • 11.1.1. By Value
  • 11.2. Market Share & Forecast
    • 11.2.1. By Offering
    • 11.2.2. By Type
    • 11.2.3. By End User Vertical
    • 11.2.4. By Country
  • 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis
    • 11.3.1. Saudi Arabia Mobile Analytics Market Outlook
      • 11.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.1.1.1. By Value
      • 11.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.1.2.1. By Offering
        • 11.3.1.2.2. By Type
        • 11.3.1.2.3. By End User Vertical
    • 11.3.2. South Africa Mobile Analytics Market Outlook
      • 11.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.2.1.1. By Value
      • 11.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.2.2.1. By Offering
        • 11.3.2.2.2. By Type
        • 11.3.2.2.3. By End User Vertical
    • 11.3.3. UAE Mobile Analytics Market Outlook
      • 11.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.3.1.1. By Value
      • 11.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.3.2.1. By Offering
        • 11.3.3.2.2. By Type
        • 11.3.3.2.3. By End User Vertical
    • 11.3.4. Israel Mobile Analytics Market Outlook
      • 11.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.4.1.1. By Value
      • 11.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.4.2.1. By Offering
        • 11.3.4.2.2. By Type
        • 11.3.4.2.3. By End User Vertical
    • 11.3.5. Turkey Mobile Analytics Market Outlook
      • 11.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.5.1.1. By Value
      • 11.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.5.2.1. By Offering
        • 11.3.5.2.2. By Type
        • 11.3.5.2.3. By End User Vertical

12. Market Dynamics

  • 12.1. Drivers
    • 12.1.1. E-commerce Data Explosion Is Expected to Drive the Market
    • 12.1.2. Rise In Smartphone To Produce Enormous Data
    • 12.1.3. Popularity of tools for cloud-based analytics and computing
  • 12.2. Challenges
    • 12.2.1. Challenges Regarding Security Breach
    • 12.2.2. Changing environments of big data technology

13. Market Trends & Developments

  • 13.1. Increase in awareness about the significance of data privacy
  • 13.2. Rise In Technological Development
  • 13.3. Government Initiatives

14. Company Profiles

  • 14.1. OpenText Corporation
    • 14.1.1. Business Overview
    • 14.1.2. Key Revenue and Financials
    • 14.1.3. Recent Developments
    • 14.1.4. Key Personnel
    • 14.1.5. Key Product/Services
  • 14.2. Facebook Inc.
    • 14.2.1. Business Overview
    • 14.2.2. Key Revenue and Financials
    • 14.2.3. Recent Developments
    • 14.2.4. Key Personnel
    • 14.2.5. Key Product/Services
  • 14.3. GoodData Corporation
    • 14.3.1. Business Overview
    • 14.3.2. Key Revenue and Financials
    • 14.3.3. Recent Developments
    • 14.3.4. Key Personnel
    • 14.3.5. Key Product/Services
  • 14.4. Google LLC
    • 14.4.1. Business Overview
    • 14.4.2. Key Revenue and Financials
    • 14.4.3. Recent Developments
    • 14.4.4. Key Personnel
    • 14.4.5. Key Product/Services
  • 14.5. Contentsquare SaaS
    • 14.5.1. Business Overview
    • 14.5.2. Key Revenue and Financials
    • 14.5.3. Recent Developments
    • 14.5.4. Key Personnel
    • 14.5.5. Key Product/Services
  • 14.6. Microsoft Corporation
    • 14.6.1. Business Overview
    • 14.6.2. Key Revenue and Financials
    • 14.6.3. Recent Developments
    • 14.6.4. Key Personnel
    • 14.6.5. Key Product/Services
  • 14.7. Oracle Corp.
    • 14.7.1. Business Overview
    • 14.7.2. Key Revenue and Financials
    • 14.7.3. Recent Developments
    • 14.7.4. Key Personnel
    • 14.7.5. Key Product/Services
  • 14.8. Adobe Inc.
    • 14.8.1. Business Overview
    • 14.8.2. Key Revenue and Financials
    • 14.8.3. Recent Developments
    • 14.8.4. Key Personnel
    • 14.8.5. Key Product/Services
  • 14.9. Salesforce.com Inc.
    • 14.9.1. Business Overview
    • 14.9.2. Key Revenue and Financials
    • 14.9.3. Recent Developments
    • 14.9.4. Key Personnel
    • 14.9.5. Key Product/Services
  • 14.10. AppsFlyer Ltd
    • 14.10.1. Business Overview
    • 14.10.2. Key Revenue and Financials
    • 14.10.3. Recent Developments
    • 14.10.4. Key Personnel
    • 14.10.5. Key Product/Services

15. Strategic Recommendations

16. About Us & Disclaimer