市場調査レポート
商品コード
1355074
モバイル分析市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年Mobile Analytics Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast. 2018-2028F Segmented By Offering, By Type, By End User Vertical, By Region, Competition |
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モバイル分析市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年 |
出版日: 2023年09月05日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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モバイルアナリティクス市場は予測期間2024-2028年に繁栄すると予測されています。
モバイルアナリティクス市場は、スマートフォンの出荷台数の増加が主な要因となっています。スマートフォン市場はここ数年で急速に拡大しています。スマートフォンの利用が増えるにつれ、企業は顧客へのアプローチがよりシンプルになることを発見しています。適切なアプリ管理の必要性が高まった結果、業界には新たなビジネスチャンスが生まれると予想されます。アプリが新たなビジネスの可能性をもたらすのは、モバイル・アナリティクスを利用して顧客行動に関する有益な情報を提供できるからです。
モバイルアプリの増加により、モバイルアナリティクス市場は拡大すると思われます。eコマースにおけるモバイルアナリティクスの需要も、モバイルアナリティクスの市場成長を後押しする要素です。企業は収益を上げるために、顧客のニーズと期待、そして彼らがどのようにアプリを発見したかを理解する必要があります。eコマースに加え、銀行業界もモバイルアナリティクスの重要な市場促進要因です。政府の取り組みとデジタル化の進展がモバイルアナリティクス市場の動向を牽引しています。
市場概要 | |
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予測期間 | 2024-2028 |
市場規模 | 268億米ドル |
2028年の市場規模 | 896億8,000万米ドル |
CAGR 2023-2028 | 22.21% |
急成長セグメント | 小売 |
最大市場 | 北米 |
eコマースによるデータの爆発的増加により、ユーザーがショッピング体験を通じてどのように商品と接したかを測定することが可能になっています。こうしたインタラクションには、商品の印象、商品のクリック、商品詳細の閲覧、ショッピングカートへの商品の追加、チェックアウト・プロセスの開始、取引、払い戻しなどが含まれます。さらに、スマートフォンアプリは、急成長するeコマース業界のため、企業やオンライン小売業者を必要としています。デジタルトランスフォーメーションの時代には、ますます多くのデスクトップ・ユーザーがモバイル利用に切り替えており、eコマース・サイトは徐々にモバイル・アプリになりつつあります。さらに現在、多くの消費者がモバイルEコマースアプリに費やす時間が増えていることが確認されています。モバイル・アナリティクス・ソリューションは、モバイル・デバイスでのeコマース・アプリケーションの利用が増加した結果、eコマースの活動、取引、払い戻し、チェックアウト・プロセス、社内プロモーションを測定することができます。SaleCycleによると、オンライン購入に関しては、モバイルのトラフィックはデスクトップのトラフィックよりもはるかに大きいです。これらすべての要因が、世界のモバイル・アナリティクス市場の成長を促進しています。
世界的に見て、スマートフォン1台当たりのモバイルデータトラフィックの増加は、デバイス機能の向上、データ量の多いコンテンツの増加、継続的なネットワークパフォーマンスの改善によるデータ消費量の増加など、多くの要因に起因しています。スマートフォンの利用者数は、インドを含むアジア太平洋諸国の多くで急増しており、地方やスマートフォンの平均利用率も上昇しています。発展途上国でも5G携帯電話接続が広く採用されるようになる将来、スマートフォンは毎日膨大な量のデータを生み出すようになると思われます。2026年には、世界のスマートフォン・トラフィックの半分以上を5Gネットワークが処理するようになるとエリクソンは予測しています。世界のスマートフォンの平均使用量はすでに1人当たり10GBを超え、2026年末には35GBに達すると予想されています。現在、全モバイルデータトラフィックの66%はビデオトラフィックであり、この割合は2026年には77%に上昇すると予測されています。
モバイルアナリティクスの世界市場における主な市場プレイヤーは、OpenText Corporation、Facebook Inc.、GoodData Corporation、Google LLC、Contentsquare SaaS、Microsoft Corporation、Oracle Corp.、Adobe Inc.、Salesforce.com Inc.、AppsFlyer Ltd.、Salesforce.com Inc.です。
TechSciリサーチは、所定の市場データを使用した世界のモバイル分析市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
Mobile Analytics Market is anticipated to thrive in the forecast period 2024-2028. The market for mobile analytics is mostly driven by the increase in smartphone shipments. The market for smartphones has expanded quickly during the past several years. As the use of smartphones increases, businesses are discovering that reaching their customers is simpler. It is anticipated that the industry would see new opportunities as a result of the increased need for appropriate app management. The app provides new business potential because it can use mobile analytics to deliver useful information about customer behavior.
The market for mobile analytics will expand due to the rise in mobile apps. The demand for mobile analytics in e-commerce is another element boosting market growth for mobile analytics. Businesses must comprehend the needs and expectations of their clients along with how they discovered their app in order to boost revenue. In addition to e-commerce, the banking industry is a significant market driver for mobile analytics. Government initiatives and increasing digitization implementation are driving trends in mobile analytics market.
Mobile analytics is the process of collecting information on user behaviour from a variety of sources, including mobile apps, websites, and online applications, in order to ascertain intent or spot patterns. The retention, engagement, and conversion of customers and service providers are driven by this data. Additionally, mobile analytics is used to capture end user journey information, analyse consumer behavior, identify unique users, and provide statistics on the installation performance of applications.Moreover, data that is exclusively generated from mobile sources, such as mobile applications, mobile platforms, and mobile internet browsing, can be usefully analysed using mobile analytics tools. Various firms utilise mobile analytics to define various sorts of data discovery in the current market environment.
Market Overview | |
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Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 26.8 Billion |
Market Size 2028 | USD 89.68 Billion |
CAGR 2023-2028 | 22.21% |
Fastest Growing Segment | Retail |
Largest Market | North America |
The explosion of data from e-commerce makes it possible to measure how users interact with products throughout their shopping experience. These interactions can include product impressions, product clicks, viewing product details, adding a product to a shopping cart, starting the checkout process, transactions, and refunds. Moreover, a smartphone app requires enterprises and online retailers because of the booming e-commerce industry. More and more desktop users are switching to mobile usage in this age of digital transformation, where e-commerce sites are gradually becoming mobile apps. Additionally, a lot of consumers are currently observed spending an increasing amount of time on mobile e-commerce apps.. Mobile analytics solutions can measure e-commerce activity, transactions, refunds, checkout processes, and internal promotions as a result of the rise in the use of e-commerce applications on mobile devices. SaleCycle indicates that when it comes to online purchasing, mobile traffic is much greater than desktop traffic. All these factors are driving the market growth for global Mobile Analytics Market.
Globally, the increase in mobile data traffic per smartphone can be ascribed to a number of factors, including better device capabilities, a rise in data-intensive content, and rising data consumption as a result of ongoing network performance improvements. The number of smartphone users is skyrocketing in many Asia-Pacific nations, including India, as well as in rural regions and in terms of average smartphone usage. Smartphones will produce enormous amounts of data each day in the future when 5G cellular connections are widely adopted, even in developing nations. In 2026, 5G networks will be used to handle more than half of all smartphone traffic worldwide, predicts Ericsson. The average global smartphone usage already surpasses 10GB per person, and by the end of 2026, it is expected to reach 35GB per person. Currently, 66% of all mobile data traffic is video traffic, and that percentage is projected to rise to 77% in 2026.
The Mobile Analytics market is segmented into Offering, Type, and End User Vertical. Based on Offering, the market is segmented into Solution and Services. Based on Type the market is segmented into Application Analytics, Campaign Analytics, and Service Analytics. Based on End User Vertical, the market is segment into Retail, BFSI, Government, IT and Telecom, Media and Entertainment, and Others.
Major market players in the global Mobile Analytics market are OpenText Corporation, Facebook Inc., GoodData Corporation, Google LLC, Contentsquare SaaS, Microsoft Corporation, Oracle Corp., Adobe Inc., Salesforce.com Inc., AppsFlyer Ltd.
In this report, the Global Mobile Analytics market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Mobile Analytics market.
Global Mobile Analytics market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report: