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市場調査レポート
商品コード
1764995
スポーツ栄養の欧州市場 - 2031年までの予測、地域分析:製品タイプ別、流通チャネル別Europe Sports Nutrition Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type, and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Online Retail, and Others) |
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スポーツ栄養の欧州市場 - 2031年までの予測、地域分析:製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2025年04月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即納可能
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欧州のスポーツ栄養市場は、2023年に53億1,535万米ドルと評価され、2031年には107億8,926万米ドルに達し、2023年から2031年までのCAGRで9.3%の成長が予測されています。
主要企業による戦略的イニシアチブの増加が欧州のスポーツ栄養市場を牽引
スポーツ栄養製品に対する需要が世界的に高まる中、主要企業は競合他社との差別化を図るため、さまざまな戦略的取り組みを行っています。複数のメーカーが革新的な製品を発売しています。例えば、2024年3月、Garden of Life LLCは、ワークアウトの回復と肌の輝きを高めるために処方された新しいサプリメントを発売することにより、スポーツサプリメント製品カテゴリーの拡大を発表しました。2023年12月、スポーツ栄養企業のDYMATIZE ENTERPRISES, LLCは、DD IP Holder LLCと提携し、高性能ISO100プロテインパウダー製品ラインの拡大を発表しました。この提携により、同社はDD IP Holder LLCのGlazed Donutsの風味と味を持つプロテインパウダーの新シリーズを発売しました。
スポーツ栄養市場の様々なメーカーが、顧客基盤を拡大するためにアスリートとのコラボレーションに取り組んでおり、これがスポーツ栄養市場の成長をさらに後押ししています。2024年、オンラインスポーツ栄養ブランドMyproteinは、HYROXとの複数年にわたるパートナーシップを拡大し、イベントシリーズの公式世界栄養パートナーになりました。これに伴い、Myprotein x HYROXの限定栄養シリーズを発売しました。
いくつかのメーカーは、製品ポートフォリオを拡大し、スポーツ栄養市場でのブランドプレゼンスを強化するために、合併や買収に注力しています。例えば、2024年5月、スポーツ栄養企業のNUTRIVENDは、CSN Supplements Ltd.の買収を発表しました。この戦略的投資により、同社はスポーツ栄養市場における顧客基盤と製品ポートフォリオを拡大することが期待されます。このような戦略的投資は、予測期間中のスポーツ栄養市場の成長をさらに押し上げると期待されています。
欧州のスポーツ栄養市場の概要
ロシア、ポーランド、オランダ、デンマーク、ノルウェー、スウェーデン、ギリシャ、ベルギーがその他欧州のスポーツ栄養市場の主要国です。同地域における身体活動の増加やデジタルフィットネスなど様々なフィットネス動向の高まりが、スポーツ栄養製品に対する需要の増加をもたらしています。この需要の増加に対応するために、この地域のいくつかの主要企業は、市場で新しいスポーツ栄養製品の発売に焦点を当てています。例えば、2023年5月、Volac International Ltd.はスイスのジュネーブでVolactive Pro2O RTDプロテイン飲料を発売し、スポーツ栄養製品のポートフォリオを拡大した。これらの飲料は、パフォーマンスの向上と筋力の強化に役立ちます。したがって、このような製品の発売は、この地域におけるスポーツ栄養製品の需要を増強します。
欧州のスポーツ栄養市場の収益と2031年までの予測(金額)
欧州のスポーツ栄養市場のセグメンテーション
欧州のスポーツ栄養市場は、製品タイプ、流通チャネル、国によって区分されます。製品タイプ別に見ると、欧州のスポーツ栄養市場はサプリメント、バー、RTD飲料、その他に区分されます。2023年にはサプリメントセグメントが最大の市場シェアを占めています。
流通チャネルに基づき、欧州のスポーツ栄養市場はスーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。専門店セグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、欧州のスポーツ栄養市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、スペイン、その他欧州に区分されます。その他欧州が2023年の欧州のスポーツ栄養市場シェアを独占しました。
Glanbia Plc、NOW Foods、Garden of Life LLC、PepsiCo Inc、Quest Nutritional LLC、Abbott Laboratories、Amway Corp、GNC Holdings, LLC、Worldwide Sport Nutritional Supplements, Inc、Herbalife Nutrition Ltdは、欧州のスポーツ栄養市場で事業を展開する大手企業の一部です。
The Europe sports nutrition market was valued at US$ 5,315.35 million in 2023 and is expected to reach US$ 10,789.26 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 9.3% from 2023 to 2031.
Increasing Strategic Initiatives by Key Players Drive Europe Sports Nutrition Market
With the growing demand for sports nutrition products globally, key players are taking various strategic initiatives to differentiate themselves from their competitors. Several manufacturers are launching innovative products. For instance, in March 2024, Garden of Life LLC, announced an expansion in its sport supplements product category by launching a new supplement formulated for workout recovery as well as enhancing skin radiance. In December 2023, DYMATIZE ENTERPRISES, LLC, a sports nutrition company, announced the expansion of its high-performance ISO100 protein powder product line by partnering with DD IP Holder LLC. With this collaboration, the company launched a new range of protein powders with the flavor and taste of Glazed Donuts from DD IP Holder LLC.
Various manufacturers in the sports nutrition market are engaged in collaborations with athletes to expand their customer base which is further boosting the growth of the sports nutrition market. In 2024, online sports nutrition brand Myprotein expanded its multi-year partnership with HYROX to become the event series' official global nutrition partner. In conjunction with this, they have launched an exclusive Myprotein x HYROX nutrition range.
Several manufacturers are focusing on mergers and acquisitions to expand their product portfolio and strengthening their brand presence in the sports nutrition market. For instance, in May 2024, NUTRIVEND, a sports nutrition company announced the acquisition of CSN Supplements Ltd. This strategic investment is expected to help the company to expand its customer base and product portfolio in the sports nutrition market. Such strategic investments is expected to further boost the market growth of the sports nutrition during the forecast period.
Europe Sports Nutrition Market Overview
Russia, Poland, the Netherlands, Denmark, Norway, Sweden, Greece, and Belgium are the key countries in the Rest of Europe sports nutrition market . Rising physical activities and various growing fitness trends such as digital fitness in the region gives rise to an increased demand for sports nutrition products. To cater to this growing demand, several key players in the region are focusing on launching new sports nutrition products in the market. For instance, in May 2023, Volac International Ltd. expanded its sports nutrition product portfolio in Geneva, Switzerland, by launching Volactive Pro2O RTD protein beverages. These beverages help improve performance and enhance muscle strength. Thus, such product launches augment the demand for sports nutrition products in the region.
Europe Sports Nutrition Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Europe Sports Nutrition Market Segmentation
The Europe sports nutrition market is segmented based on product type, distribution channel, and country. Based on product type, the Europe sports nutrition market is segmented into supplements, bars, RTD beverages, and others. The supplements segment held the largest market share in 2023.
Based on distribution channel, the Europe sports nutrition market is segmented into supermarkets & hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest market share in 2023.
Based on country, the Europe sports nutrition market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Spain, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe sports nutrition market share in 2023.
Glanbia Plc; NOW Foods; Garden of Life LLC; PepsiCo Inc; Quest Nutritional LLC; Abbott Laboratories; Amway Corp; GNC Holdings, LLC; Worldwide Sport Nutritional Supplements, Inc; and Herbalife Nutrition Ltd are some of the leading players operating in the Europe sports nutrition market.