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市場調査レポート
商品コード
1666302
アジア太平洋のスマートチケッティング市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - コンポーネント別、決済システム別、エンドユーザー別Asia Pacific Smart Ticketing Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Component, Payment System, and End User |
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アジア太平洋のスマートチケッティング市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - コンポーネント別、決済システム別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年12月30日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のスマートチケッティング市場は、2023年に15億801万米ドルとなり、2031年までには39億1,957万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは12.7%を記録すると予測されています。
スマートスタジアムへの投資増がアジア太平洋のスマートチケッティング市場を押し上げる
近年、非接触型エクスペリエンス・システムに対する世界のニーズが、スタジアムやイベントの販売プロセスにおけるスマートチケッティングの利用を加速させています。スマートチケッティングは、スタジアムやイベントの主催者が業務をより効率的に運営するための簡単な方法を提供し、諸経費や手続き上のボトルネックを回避します。従来の紙ベースのチケッティングは、より多くの労働力とリソースを必要とし、スポーツイベントを組織する方法として持続不可能なものであったため、これは極めて重要です。スマートチケッティング・システムを導入することで、ファンは自分の好きな席の空席状況を確認し、好みに合ったチケットを注文できるようになり、チケットの売れ行きが飛躍的に向上します。こうした予約から得られる重要なデータによって、主催者はファンがどのエリアに最も興味を持っているかを判断することができ、その結果、特定の観客層にアピールするターゲット・チケット戦略を開発することができます。スマートチケッティングがチケットのバリデーションを行うことで、スタジアムのスタッフは、ファン体験の向上、混雑管理の支援、情報や案内の提供、人の介在が必要な主要エリアのサポートに振り向けることができます。スマートチケッティングは、チケット発券業務を合理化することで労働者を最大限に活用し、業務効率と観客のスタジアム体験全体の両方を向上させます。例えば、RFIDチケットは、2013年のFIFAコンフェデレーションズカップ、2014年のFIFAワールドカップ、2017年のFIFAコンフェデレーションズカップ、2018年のFIFAワールドカップ、2021年のFIFAアラブカップ、カタールで開催されるFIFAワールドカップ2022において、何百万人ものサポーターに利用されました。FIFAはHIDを公式チケット・プロデューサーに任命しました。このように、ユーザーの決済体験をシームレスにするためのスマートスタジアムへの投資が増加しており、のスマートチケッティング市場の拡大に有利な機会が生まれると期待されています。
アジア太平洋のスマートチケッティング市場概要
アジア太平洋のスマートチケッティング市場は、人口の多い国々でさまざまな分野に利便性を提供するための先進技術の採用が増加していることが要因となって、著しい成長を遂げています。同市場は、地域のデジタル化の進展から恩恵を受けると期待されています。例えば、2023年4月に中国が140カ国以上のさまざまなチケット販売プラットフォームを統合した統一モバイル・アプリケーションを開始したことは、この分野における注目すべき進展です。このイニシアチブは、交通システムの効率を高め、大規模な人口のニーズに対応するため、この地域がスマートチケッティング・ソリューションにますます注力していることを反映しています。中国鉄道科学研究院によると、このシステムは中国の「一帯一路」構想に参加する国々のために特別に作られたもので、切符を販売するプラットフォームをリンクさせ、調整します。
さらに、スマートチケッティング市場の成長は、非接触型決済への選好の高まりによるところが大きいです。さまざまな分野の企業が非接触型決済ソリューションが提供する利便性と安全性を活用しようとしているためで、このような消費者行動の変化はスマートチケッティング業界の重要な促進要因となっています。
アジア太平洋のスマートチケッティング市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋のスマートチケッティング市場のセグメンテーション
アジア太平洋のスマートチケッティング市場は、コンポーネント、決済システム、エンドユーザー、国に分類されます。
コンポーネント別に見ると、アジア太平洋のスマートチケッティング市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分されます。ハードウェアセグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
決済システム別では、アジア太平洋のスマートチケッティング市場はオープン決済システム、スマートカード、NFCに区分されます。スマートカード分野は2023年に最大の市場シェアを占めました。
エンドユーザー別では、アジア太平洋のスマートチケッティング市場は交通、スポーツ・娯楽、駐車場、その他に区分されます。2023年に最大の市場シェアを占めたのは運輸セグメントでした。
国別では、アジア太平洋のスマートチケッティング市場は、インド、中国、日本、韓国、オーストラリア、その他アジア太平洋に区分されます。2023年のアジア太平洋のスマートチケッティング市場シェアは中国が独占しました。
Infineon Technologies AG、NXP Semiconductors NV、Xerox Holdings Corp、Cubic Corp、IDEMIA France SAS、Thales SA、Confidex、HID Global Corp、Siemens Energy AGは、アジア太平洋のスマートチケッティング市場で事業展開している主要企業です。
The Asia Pacific smart ticketing market was valued at US$ 1,508.01 million in 2023 and is expected to reach US$ 3,919.57 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 12.7% from 2023 to 2031 .
Rising Investments in Smart Stadiums Boost Asia Pacific Smart Ticketing Market
In recent years, the global need for contactless experience systems has accelerated the use of smart ticketing in stadium and event sales processes. Smart ticketing provides an easy way for stadium and event organizers to run their operations more efficiently, avoiding overhead costs and procedural bottlenecks. This is crucial since traditional paper-based ticketing needs more labor and resources, rendering it an unsustainable method of organizing sporting events. The implementation of a smart ticketing system can dramatically enhance ticket sales by allowing fans to check the availability of their favorite seats and order tickets that match their preferences. The significant data acquired from these bookings allows organizers to determine which areas fans are most interested in, resulting in the development of targeted ticketing strategies that appeal to specific audience segments. With smart ticketing taking care of ticket validation, the stadium staff may be reallocated to improve fan experiences, assist with crowd management, provide information and guidance, or support key areas that require human intervention. Smart ticketing makes the best use of workers by streamlining ticketing operations, boosting both operational efficiency and the entire stadium experience for attendees. For instance, RFID tickets were utilized by millions of supporters during the FIFA Confederations Cup in 2013, the FIFA World Cup in 2014, the FIFA Confederations Cup in 2017, the FIFA World Cup in 2018, the FIFA Arab Cup in 2021, and the FIFA World Cup 2022 in Qatar. FIFA had appointed HID as its official ticket producer. Thus, increasing investments in smart stadiums to make the user payment experience seamless is expected to create lucrative opportunities for the smart ticketing market expansion.
Asia Pacific Smart Ticketing Market Overview
The APAC smart ticketing market is witnessing significant growth, attributed to the increasing adoption of advanced technologies to provide convenience across various sectors in highly populated countries. The market is expected to benefit from the growing regional digitization. For example, in April 2023, China's launch of a unified mobile application integrating various ticket-selling platforms from over 140 nations is a notable development in this space. This initiative reflects the region's increasing focus on smart ticketing solutions to enhance the efficiency of transit systems and cater to the needs of a large population. According to the China Academy of Railway Sciences Company, the system, created specifically for the nations taking part in China's Belt and Road Initiative, would link and coordinate their platforms for selling tickets.
Moreover, the smart ticketing market growth is largely attributed to the increasing preference for contactless payments. This shift in consumer behavior has become a significant driving factor for the smart ticketing industry, as businesses across various sectors seek to capitalize on the convenience and security offered by contactless payment solutions.
Asia Pacific Smart Ticketing Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Smart Ticketing Market Segmentation
The Asia Pacific smart ticketing market is categorized into component, payment system, end user, and country.
Based on component, the Asia Pacific smart ticketing market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest market share in 2023.
By payment system, the Asia Pacific smart ticketing market is segmented into open payment system, smart card, and NFC. The smart card segment held the largest market share in 2023.
Based on end user, the Asia Pacific smart ticketing market is segmented into transportation, sport and entertainment, parking, and others. The transportation segment held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific smart ticketing market is segmented into India, China, Japan, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific smart ticketing market share in 2023.
Infineon Technologies AG, NXP Semiconductors NV, Xerox Holdings Corp, Cubic Corp, IDEMIA France SAS, Thales SA, Confidex, HID Global Corp, and Siemens Energy AG are some of the leading companies operating in the Asia Pacific smart ticketing market.