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市場調査レポート
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1690136

オンラインイベントチケッティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Online Event Ticketing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 119 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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オンラインイベントチケッティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

オンラインイベントチケッティングの市場規模は2025年に853億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.79%で、2030年には1,027億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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同市場は、インターネットの普及と、映画、スポーツイベント、ライブショーのチケットを予約するためのモバイルアプリの人気によって成長を遂げています。この動向は特にアジア太平洋地域で顕著であり、顧客はオンラインの利便性や長い行列を避けるために追加料金を支払うことを厭わないです。こうした要因が市場の成長にプラスの影響を与えています。

主なハイライト

  • オンラインチケットサービスは、チケットの売れ行きを伸ばすための強力なマーケティングやプロモーション活動に大きく依存しています。スマートフォンやタブレットによるチケット購入の利便性は、チケット業界に革命をもたらしました。主要サービス・プロバイダーは現在、AndroidとiOSの両方に対応したユーザーフレンドリーなアプリを作成し、チケット購入プロセスを合理化しています。
  • モバイル端末は、インターネット料金の低下と4Gおよび5Gの普及により、チケット購入に適した選択肢となっています。モバイル予約は、コンピュータを介した従来のオンライン予約よりもシンプルだと認識されています。ソフトウェア開発者は、ユーザーフレンドリーなインターフェースを継続的に改善し、全体的なユーザーエクスペリエンスを向上させるために頻繁にアップデートを提供しています。
  • モバイル・デバイスの普及は、オンライン・プラットフォームを通じたイベント・チケッティングの成長を大きく支えています。オンライン・プラットフォームは、ユーザーがスマートフォンから直接、イベントの閲覧、チケットの購入、管理ができるユーザーフレンドリーなアプリを提供しています。これにより、従来のチケット発券システムが不要となり、利便性とアクセシビリティが向上します。
  • 政府の規制は、運営コストの増加、価格設定の柔軟性の制限、イノベーションの妨げとなる制限や要件を課すことで、オンラインイベントチケッティング市場に脅威をもたらす可能性があります。
  • COVID-19の大流行により、イベントのキャンセルが広まり、オンラインイベントチケッティングの需要が激減しました。集会が制限され、社会的距離を置く措置がとられたため、多くのイベントがバーチャル形式に移行したり、無期限に延期されたりして、オンライン・チケット販売プラットフォームの収益減少につながりました。さらに、不確実性や消費者のイベント参加への消極的な姿勢が、オンラインイベントチケッティング市場の低迷に拍車をかけた。

オンラインイベントチケッティング市場の動向

音楽イベントが大きく成長

  • 音楽イベントやコンサートの増加は、チケット販売の促進、アクセシビリティと利便性の向上、音楽ストリーミング・プラットフォームとの統合、ファンとのエンゲージメントを高める拡張性と柔軟性の提供によって、オンライン・イベント・チケッティング市場の成長に寄与しています。音楽のライブ体験に対する需要が高まるなか、オンライン・チケッティング・ソリューションはチケット販売を促進し、世界各地の音楽イベントへの来場者数を最大化しています。
  • 例えば、イベント企業であるライブ・ネーションは、2023年に世界中で50,000以上のコンサートやフェスティバルのプロモーション・イベントを開催しました。業界がパンデミックの影響から回復し始め、人々がライブ・イベントに参加するようになったため、ライブ・ネーションのコンサートやチケットの収益はパンデミックの年に比べて増加しました。2023年、ライブ・ネーションの総収入は約227億5,000万米ドルを記録しました。このような成長により、チケットサービスの需要が高まり、オンラインイベントチケッティングが必要となります。
  • オンライン・チケッティング・プラットフォームは、音楽ストリーミング・プラットフォームと統合してチケット購入を提供し、音楽ファンがお気に入りの音楽プラットフォームから直接チケットを発見・購入できるようにすることで、音楽イベントへのアクセシビリティと認知度を高め、チケット販売を促進する傾向が強まると予想されます。
  • テイラースウィフト効果」のような継続的な動向は、大規模なイベントが消費者の旅行の意思決定に直接影響を与えることが近年明らかになっています。この動向から利益を得るため、エアアジアのような旅行事業者はこの動向に乗じており、同社はエアアジアMOVEとしてブランド化されたアプリでイベントチケット予約を提供しています。発券プラットフォームCorasとの提携により、エアアジアのアプリは1万を超える世界のイベントやアクティビティへのアクセスを可能にし、必要な航空券、ホテル、地上交通機関とともに予約することができます。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 世界経済が地政学的課題や成長鈍化から立ち直るにつれ、米国の音楽ファンはスタジアムやアリーナでのライブコンサートをますます好むようになっています。この動向は、ライブ音楽業界とオンライン・イベントチケットプラットフォーム双方にとって、記録的な収益につながっています。
  • Variety Intelligence PlatformとUTA IQが米国の消費者4,000人と15歳から69歳のライブ音楽ファン1,500人を対象に行った調査では、回答者の38%が米国でのライブ音楽コンサートへの参加意欲を示していることが明らかになりました。その結果、音楽アプリケーション分野は市場成長の重要な原動力となることが予想されます。
  • 最近制定されたSTOP法は、チケット購入者を欺くウェブサイトを禁止しています。また、オンラインチケット販売業者が、特定のチーム名、リーグ名、会場名、公演名、アーティスト名を冠したドメイン名やサブドメインを許可なく使用することを制限しています。
  • さらに、チケット販売者は払い戻しに関するポリシーを目立つように開示することが義務づけられました。これらの措置により、オンライン・イベントチケットプラットフォームにおける透明性が強化され、様々なアプリケーションにおけるオンライン・チケット予約が促進され、それによって市場の成長が促進されると期待されています。
  • カナダでは、パンデミック後にライブやイベントが顕著に増加し、オンラインイベントチケッティングの需要が高まっています。特に、カナダ統計局は、ミュージカル劇場やオペラ劇団を含む舞台芸術の2022年の収益成長率が217%という驚異的な数字を報告しています。
  • スポーツイベントに対する政府の支援は、その数を増やし、チケット需要を押し上げる可能性があります。その結果、オンラインチケッティングプラットフォームのトラフィックが増加し、収益の増加につながる可能性があります。ブリティッシュコロンビア州だけでも、約140のスポーツ団体が州政府から合計100万米ドルの支援を受け、イベントを開催しました。
  • スポーツ・イベント、音楽フェスティバル、コンサートへの資金援助が増えたことで、カナダではイベント数が急増し、オンラインチケットプラットフォームへのトラフィックが増加する可能性が高いです。このような政府の支援、業界の革新、消費者の需要の高まりの融合は、今後数年間のカナダのオンラインイベントチケッティング市場の成長にとって良い兆しです。

オンラインイベントチケッティング業界の概要

オンラインイベントチケッティング市場は、Eventbrite Bigtree Entertainment Pvt. Ltd、SeatGeek、Zoonga、Ticketmaster Entertainment LLC(Live Nation Entertainment Inc.)などの大手企業が存在し、半固体化しています。同市場のプレーヤーは、パートナーシップ、イノベーション、買収などの戦略を採用し、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得しています。

  • 2023年11月SeatGeek社は、英国の主要なチケットエージェンシーであるQuaytickets社に4年間テクノロジーを提供してきたが、Quaytickets社との提携を拡大しました。このパートナーシップにより、同社の新しいサービスパッケージが芸術・文化分野のイベントチケッティング市場に投入され、SaaS型ソリューションからフルマネージドエージェンシー契約までが提供されます。
  • 2023年9月イベントブライトは、BYBエクストリーム・ベアナックル・ファイティング・シリーズと提携し、現在および今後開催されるBYBエクストリームのイベントを閲覧し、チケットを購入できる、より合理的なオンラインチケットサービスを提供。この提携は、BYBエクストリームの戦略的成長と格闘技における優位性において、新たな重要なマイルストーンとなります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 市場成長を促進すると予想されるモバイル機器
    • インターネット接続の増加
  • 市場抑制要因
    • 政府の規制
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • フィルム
    • スポーツ
    • 音楽イベント
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Eventbrite
    • Bigtree Entertainment Pvt. Ltd
    • SeatGeek
    • Zoonga
    • Ticketmaster Entertainment LLC(Live Nation Entertainment Inc.)
    • AXS
    • Viagogo Entertainment Inc.
    • TickPick LLC.
    • Ticketek Pty Ltd(TEG Pty Limited)
    • Ticketsauce.com Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 70177

The Online Event Ticketing Market size is estimated at USD 85.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 102.79 billion by 2030, at a CAGR of 3.79% during the forecast period (2025-2030).

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The market is experiencing growth due to the widespread use of the Internet and the popularity of mobile apps for booking tickets to movies, sports events, and live shows. This trend is especially significant in the Asia-Pacific region, where customers are willing to pay extra fees for online convenience and to avoid long queues. These factors have had a positive impact on the market's growth.

Key Highlights

  • Online ticketing services heavily rely on robust marketing and promotional efforts to boost ticket sales. The convenience of purchasing tickets via smartphones and tablets has revolutionized the ticketing industry. Key service providers are now creating user-friendly apps for both Android and iOS, streamlining the ticket-buying process.
  • Mobile devices have become the preferred choice for ticket purchases due to lower Internet costs and the widespread availability of 4G and 5G. Mobile booking is perceived as simpler than traditional online booking via computers. Software developers continuously improve user-friendly interfaces and provide frequent updates to enhance the overall user experience.
  • The proliferation of mobile devices significantly supports the growth of event ticketing through online platforms, which provide user-friendly apps that allow users to browse events, purchase tickets, and manage them directly from their smartphones. This eliminates the need for a traditional ticketing system, offering greater convenience and accessibility.
  • Government regulation can pose a threat to the online event ticketing market by imposing restrictions or requirements that increase operating costs, limit pricing flexibility, or hinder innovation.
  • The COVID-19 pandemic led to widespread cancellations of events, causing a sharp decline in demand for online event tickets. With restrictions on gatherings and social distancing measures, many events transitioned to virtual formats or were postponed indefinitely, leading to decreased revenue for online ticketing platforms. Additionally, uncertainty and consumer reluctance to attend events further contributed to the downturn in the online event ticketing market.

Online Event Ticketing Market Trends

Music Events to Witness Major Growth

  • The rising number of music events and concerts contributes to the growth of the online event ticketing market by driving ticket sales, enhancing accessibility and convenience, integrating with music streaming platforms, and providing scalability and flexibility that enhances fan engagement. As the demand for live music experiences grows, online ticketing solutions drive ticket sales and maximize attendance at music events globally.
  • For instance, Live Nation, the events company, organized more than 50,000 concerts and festival promotion events around the world in 2023, and Live Nation's concert and ticketing revenue increased compared to the pandemic years as the industry began to recover from the pandemic effects and people started attending live events. In 2023, Live Nation recorded a total revenue of approximately USD 22.75 billion. This growth increases demand for ticketing services, necessitating online event ticketing.
  • The online ticketing platforms are expected to increasingly integrate with music streaming platforms to offer ticket purchasing, enabling music fans to discover and purchase tickets directly from their favorite music platforms, enhancing the accessibility and visibility of music events, and driving ticket sales.
  • The ongoing trends like "the Taylor Swift effect" have become apparent in recent years that large events directly impact consumers' travel decisions. To benefit from this trend, travel businesses such as AirAsia capitalize on it, for which the company offers event ticket booking in its app, which is branded as AirAsia MOVE. In partnership with ticketing platform Coras, AirAsia's app enabled users to access more than 10,000 global events and activities, which can be booked along with the necessary flights, hotels, and ground transportation.

North America to Hold Significant Market Share

  • As global economies rebound from geopolitical challenges and sluggish growth, music enthusiasts in the US are increasingly favoring live music concerts in stadiums and arenas. This trend has led to record-breaking revenues for both the live music industry and online event ticketing platforms.
  • A survey by Variety Intelligence Platform and UTA IQ, encompassing 4,000 US consumers and 1,500 live musicgoers aged 15 to 69, revealed that 38% of respondents expressed a willingness to attend live music concerts in the United States. Consequently, the music application segment is poised to be a significant driver of market growth.
  • The recently enacted STOP Act prohibits deceptive websites from misleading ticket buyers. It also restricts online ticket providers from using domain names or subdomains that feature specific team, league, venue, performance, or artist names without authorization.
  • Additionally, ticket sellers are now required to disclose their refund policies prominently. These measures have bolstered transparency in online event ticketing platforms and are expected to boost online ticket bookings across various applications, thereby driving market growth.
  • Canada has witnessed a notable uptick in live shows and events post-pandemic, bolstering the demand for online event ticketing. Notably, Statistics Canada reported a staggering 217% revenue growth in 2022 for performing arts, including musical theater and opera companies.
  • Government support for sports events is poised to increase their numbers, potentially boosting ticket demand. This, in turn, could amplify traffic on online ticketing platforms, translating into increased revenue. In British Columbia alone, around 140 sports organizations received a combined USD 1 million in support from the provincial government for hosting events, which drew visitors and allowed local athletes to compete on home turf.
  • With increased funding for sports events, music festivals, and concerts, Canada is likely to witness a surge in the number of events, driving more traffic to online ticketing platforms. This convergence of government support, industry innovation, and rising consumer demand bodes well for the growth of the Canadian online event ticketing market in the coming years.

Online Event Ticketing Industry Overview

The online event ticketing market is semi-consolidated, with the presence of major players like Eventbrite Bigtree Entertainment Pvt. Ltd, SeatGeek, Zoonga, Ticketmaster Entertainment LLC (Live Nation Entertainment Inc.). Players in the market adopt strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • November 2023: SeatGeek expanded its partnership with Quaytickets after four years of providing technology for the UK's primary ticket agency. The partnership will help launch the company's new service packages into the arts and cultural sector event ticketing market, offering a Software-as-a-Service solution to fully managed agency agreements.
  • September 2023: Eventbrite partnered with BYB Extreme Bare Knuckle Fighting Series to offer a more streamlined online ticketing service to view current and upcoming BYB Extreme events and purchase tickets. The partnership marks another significant milestone in the company's strategic growth and dominance in the combat spectator sport.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Mobile Devices Expected to Fuel the Market Growth
    • 4.3.2 Rise In Internet Connectivity
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Government Regulation
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Movies
    • 5.1.2 Sports
    • 5.1.3 Music Events
    • 5.1.4 Other Applications
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 France
      • 5.2.2.3 United Kingdom
      • 5.2.2.4 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Eventbrite
    • 6.1.2 Bigtree Entertainment Pvt. Ltd
    • 6.1.3 SeatGeek
    • 6.1.4 Zoonga
    • 6.1.5 Ticketmaster Entertainment LLC (Live Nation Entertainment Inc.)
    • 6.1.6 AXS
    • 6.1.7 Viagogo Entertainment Inc.
    • 6.1.8 TickPick LLC.
    • 6.1.9 Ticketek Pty Ltd (TEG Pty Limited)
    • 6.1.10 Ticketsauce.com Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET