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市場調査レポート
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1642192

スマートチケッティング-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Ticketing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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スマートチケッティング-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマートチケッティング市場規模は2025年に2,155万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは11.31%で、2030年には3,682万米ドルに達すると予測されます。

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スマートチケッティングは、従来の紙ベースの発券に代わるものとして、発券プロセスのデジタル化が重視されるようになったため、最近人気を博しています。スマートチケッティングは、チケット購入のために列に並ぶ必要がないため、乗客の時間を節約することができます。また、スマートカードと携帯電話のアプリの両方をカバーすることで、この技術は大きく進化し、紙のチケットに代わるより良い選択肢として浮上しました。

主要ハイライト

  • さまざまな輸送手段で広く利用されているこの技術は、スポーツやエンターテインメント・イベントでも使用事例が増えています。使用事例のひとつに、オリンピックが開催され、50万人の外国人観光客が見込まれたリオデジャネイロ市があります。公共輸送の発券には、ジェムアルトの非接触技術が採用されました。同社は、ジェムアルトの非接触チップを内蔵し、VisaとMasterCardの認証を受けた防水仕様の「Celego Contactless Wristband」と「Celego Contactless Sticker」を提供しました。また、非接触リーダー近くでリストバンドを振ると作動するこのソリューションは、インフラを改善するためにこの地域で導入された主要なイノベーションのひとつです。
  • 地方政府は、スマートチケッティングの利用という点で、新たなマイルストーンにさえ到達しています。例えば、英国の鉄道産業の会員組織であるRDG(Rail Delivery Group)によると、スマートチケッティングを利用した列車の旅は6,500万回に達しました。2019年8月から9月までの4週間と2018年の同時期を比べると、約840万人多い旅がスマートチケッティングで行われました。また、RDGのデータによると、乗客は全旅程の50%でスマートチケッティングを選択しており、1年前の37%から大幅に増加しています。
  • モバイルチケットの動向は、いくつかのスポーツやエンターテイメント・イベントの間でも広まっています。著名なアメリカンフットボールのスタジアムや関連スポーツチームのいくつかは、欧州でモバイルチケッティングを導入しました。ファンがモバイルアクセス機能を使ってスタジアムに入場することで、この動向は欧州で牽引力を増すと予想されます。このような関心の高まりは、予測期間中のスマートカードの成長に課題を与える可能性があります。
  • この市場で著名なラムバス社は、モバイルが公共輸送の将来にとって重要な要素になる可能性があると予測しています。さらに、スマートモバイルチケットは、より良い交通体験をサポートし、ピーク時の効率を向上させることができます。例えば、オーストラリアのメルボルンにあるiMOVEテストベッドは、自動車、自転車、公共輸送、交通インフラ、歩行者からデータを収集することで、より混乱に対応したユーザー重視の交通システムの構築を目指しています。英国を含む他の都市も、同様のアプローチを取ることが期待されています。
  • パンデミックが発生して以来、非接触型運賃決済が主流になっています。より鮮やかな決済の採用が進んだことで、安全でシームレスな移動が可能になりました。世界がCOVID-19パンデミックの急速な蔓延と戦い続けている中、輸送アプリケーションにおける非接触型決済は、人々の安全を守り、乗車客との密接な接触を避けながら運賃を徴収する車両オペレーターを確実に保護する上で、非常に重要な役割を果たしています。

スマートチケッティング市場の動向

スマートウェアラブルが大きなシェアを占める

  • スマートカードによるスマートチケッティングシステムの成長は、複数のアプリケーションからの成長見込みと相まって、スマートフォンや最新デバイス、スマートウェアラブルを通じた非接触方式など、他のチケッティングシステムへの需要を高めています。
  • さらに、消費者のフィットネス動向の高まりから、ウェアラブルの人気が非常に高まっています。Cisco Systems Inc.によると、連携ウェアラブルデバイスの数は2018年の5億9,300万台から、今年には11億500万台に増加すると予想されています。日常のライフスタイルにフィットするブランドなどの新機能により、スマートウォッチ産業は成長しています。Appleやフォッシルのような有力企業は、収入を維持するため、従来の腕時計の価格帯に合わせた価格を維持しています。GoogleのWearOSのおかげで、TAGやアルマーニを含む多くの高級時計メーカーが市場に参入しました。
  • Samsungを含むスマートウェアラブルメーカーは、スマートウォッチでの決済を可能にしました。ほとんどのデバイスメーカーは、Apple Pay、Samsung Pay、Garmin Pay、Fitbit Pay、Google Payなど、モバイルウォレットの決済対応サービスを通じて決済を行っています。スマートウォッチによるコストはまだ初期段階だが、多くの可能性を示しています。このような進歩により、旅行者がウェアラブル端末を通じてチケットを購入できるようになると期待されています。
  • 同様に、Watchdata Technologiesのような企業は、スマートモバイル端末、スマートウェアラブルデバイス、接触型、非接触型EMV、UICC、e-ID、交通スマートカード、オンラインセキュリティトークン、カードリーダー、電子料金徴収(ETC)デバイスなど、革新的なチケットシステムに対応する幅広い製品を提供しています。エンド・ツー・エンドのソリューションには、セキュアなハードウェア、オペレーティングシステム、ソフトウェアアプリケーション、パーソナライゼーションとリモートライフサイクル管理サービスが含まれます。

欧州が最大の市場シェアを占める

  • 欧州は、Infineon Technologies、Gemalto、Giesecke+Devrient(ドイツ)といったスマートチケッティングソリューションの大手ベンダーの本拠地であり、これらのベンダーもスマートチケット開発企業や事業者とのパートナーシップを通じて統合決済ソリューションを提供することで、この市場での存在感を高めています。
  • ドイツにおけるスマートチケッティングの需要は、観光産業の成長、簡素化された技術・エコシステム、都市部全体でより潜在的なチケッティングシステムを革新する必要性によって牽引されています。この地域の大手決済ソリューションベンダーも、スマートチケッティング開発企業や事業者との提携を通じて統合決済ソリューションを提供することで、この市場での存在感を高めています。
  • 年間40億回以上の利用があるパリ地方は、世界最大級の交通ネットワークであり、カリプソのオープン交通規格による既存の非接触型読み取り機と互換性のある非接触型モバイルチケッティングのメリットを旅行者に提供しています。ウィズウェイソリューションズのような企業は、いくつかの主要な交通当局や運行会社に非接触型モバイルチケッティングを提供しています。
  • スマートチケッティングの技術的進歩により、ドイツではRFID、NFC、QRコード、バーコードなどの技術を採用する企業が増えています。NFC技術を搭載したスマートフォンの台頭は、この地域の産業全体にスマートチケッティングに必要なインフラを導入しました。RFID技術は、費用対効果の高さからスマートカードに広く利用されており、エンターテインメント、スポーツ、運輸などの産業で一般的に受け入れられています。

スマートチケッティング産業概要

スマートチケッティング市場は適度に集中しており、この市場を支援する政府の取り組みが増加していることから、より多くの世界企業がこの市場に参入すると予想されます。製品調査、研究開発費の高騰、提携や買収などが、激しい競争を維持するために各社が採用している主要な成長戦略です。世界の参入企業としては、 Cubic Corporation、Infineon TechnologiesAG、HID世界のどが挙げられます。最近の市場開拓の動向は以下の通りです。

  • 2022年7月-Conduent Incorporatedの世界ビジネスユニットであるConduent Transportationによると、ヘルシンキ地方交通局であるHelsingin Seudun Liikenne(HSL)は、バス、路面電車、電車、地下鉄、フェリーのネットワークに次世代運賃収集システムを導入するためにConduentを選択しました。2021年には2億3,800万人の乗客がHSLの公共輸送に乗車しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • 市場概要
  • バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インテリジェント輸送の採用増加
    • 鉄道や道路など様々な輸送手段への最新技術の採用拡大がスマートチケッティングの導入を促進
    • スマートウェアラブルの利用増加による市場成長の促進
  • 市場抑制要因
    • 初期設定コストの高さ

第6章 技術スナップショット

  • 接続性
    • 近距離無線通信(NFC)
    • 無線識別(RFID)
    • バーコード
    • セルラーネットワークとWi-Fi

第7章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • スマートカード
    • ウェアラブル
    • リーダー
    • その他(バリデータ、モバイル端末/発券機)
  • 用途別
    • 輸送
      • 鉄道
      • 航空
      • 道路
    • スポーツ&エンターテイメント
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア・ニュージーランド
      • その他のアジア太平洋
    • その他

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cubic Corporation
    • Infineon Technologies
    • Conduent Inc
    • Vix Technology
    • Rambus Incorporated(Visa Inc.)
    • Hid Global
    • Gemalto Nv(Thales Group)
    • Giesecke+Devrient
    • Indra Sistemas
    • Confidex Ltd.
    • NEC Electronics(NEC Corporation)
    • Paragon ID(Paragon Group Limited)
    • Softjourn, Inc.

第9章 投資分析

第10章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 67262

The Smart Ticketing Market size is estimated at USD 21.55 million in 2025, and is expected to reach USD 36.82 million by 2030, at a CAGR of 11.31% during the forecast period (2025-2030).

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Smart tickets, as a substitute for traditional paper-based ticketing, gained traction recently due to the emphasis on digitizing ticketing processes. Smart tickets can save a passenger's time by eliminating the need to wait in line to buy a ticket. Also, covering both smartcards and apps on mobile phones, the technology evolved significantly and emerged as a better alternative to paper tickets.

Key Highlights

  • Widely used across different forms of transportation, the use cases are increasing across sports and entertainment events. One such example of a use case is the city of Rio de Janeiro, which hosted the Olympic Games and anticipated 500,000 foreign visitors. The public transport ticketing displayed the contactless technology of Gemalto. The company supplied its waterproof 'Celego Contactless Wristband' and its 'Celego Contactless Sticker,' embedded with a contactless chip from Gemalto and certified by Visa and MasterCard. Also, activated with a wave of the wristband near the contactless readers, the solution was one of the major innovations introduced in the region to improve the infrastructure.
  • Regional governments are even reaching new milestones in terms of the usage of smart tickets. For instance, according to the Rail Delivery Group (RDG), a British rail industry membership body, more train journeys were made with smart tickets, reaching 65 million. Compared to four weeks from August to September 2019, with the same period in 2018, about 8.4 million more journeys were made with a smart ticket. The RDG data also reveals that passengers chose smart tickets for 50% of all trips, significantly increasing from 37% a year ago.
  • The trend of mobile ticketing is also becoming popular among several sports and entertainment events. Several prominent American Football stadiums and associated sports teams implemented mobile ticketing in Europe. With fans entering stadiums via mobile access provisions, this trend is expected to gain traction in Europe. Such increasing interest may challenge the growth of smartcards over the forecast period.
  • Rambus, a prominent company in the market, predicts that mobile may become a critical factor for the future of public transport. Furthermore, smart and mobile ticketing can support a better transport experience and improve efficiency during peak times. For instance, the iMOVE testbed in Melbourne, Australia, aims to create a user-focused transport system more responsive to disruption, which can be possible by collecting data from cars, cyclists, public transport, traffic infrastructure, and pedestrians. Other cities, including the United Kingdom, are also expected to take a similar approach.
  • Since the pandemic struck, contactless fare payments have become the norm. The increasing adoption of more brilliant payments has enabled safe, seamless travel. As the world is continuously fighting the rapid spread of the COVID-19 pandemic, contactless payments in transportation applications are playing a very crucial role in helping to safeguard people and ensuring to protect that vehicle operator from collecting fares while avoiding close contact with riders.

Smart Ticketing Market Trends

Smart wearables Occupies the Significant Share

  • Smart cards' growth for smart ticketing systems, coupled with the growth prospects from multiple applications, increases the demand for other ticketing systems, such as contactless methods through smartphones, the latest devices, and smart wearables.
  • Furthermore, wearables have become very popular due to consumer growth in the fitness trend. According to Cisco Systems, the number of linked wearable devices is anticipated to rise from 593 million in 2018 to 1,105 million in the current year. Due to new features, such as the brand that fits an everyday lifestyle, the smartwatch industry is growing. To retain their income, powerful companies like Apple and Fossil keep their prices in line with the price ranges of conventional watches. Many more upscale watchmakers, including TAG and Armani, have entered the market thanks to Google's WearOS.
  • Smart wearable manufacturers, including Samsung, have enabled payment through their smartwatches. Most device manufacturers make payments through their mobile wallets' payment-enabled services, such as Apple Pay, Samsung Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, and GooglePay. Although costs through smartwatches are still in their initial stages, they show a lot of potentials. Such advancements are expected to enable travelers to purchase tickets through their wearable devices.
  • Similarly, companies like Watchdata Technologies offer a wide range of products catering to the innovative ticketing system, including smart mobile terminals, smart wearable devices, contact, and contactless EMV, UICC, e-ID and transportation smartcards, online security tokens, card readers, electronic toll collection (ETC) devices. The end-to-end solutions include secure hardware, operating systems, software applications, and personalization and remote lifecycle management services.

Europe Holds the Largest Market Share

  • Europe is the home of the leading smart ticketing solution vendors, such as Infineon Technologies, Gemalto, and Giesecke+Devrient (Germany), which are also increasing their presence in this market by offering integrated payment solutions through partnerships with smart ticket developers and operators.
  • The demand for smart ticketing in Germany is driven by the growing tourism industry, the simplified technology ecosystem, and the need to innovate more potential ticketing systems across urban areas. The leading payment solution vendors in the region are also increasing their presence in this market by offering integrated payment solutions through partnerships with smart ticket developers and operators.
  • With more than 4 billion trips yearly, Paris Region is one of the largest transit networks worldwide, offering its travellers the benefits of contactless mobile ticketing - compatible with existing contactless readers based on Calypso's open transit standard. Firms, like Wizway solutions, as enabled contactless mobile ticketing for several key transit authorities and operators.
  • Technological advancements in smart ticketing have propelled businesses to adopt technologies like RFID, NFC, QR codes, and barcode in Germany. The rise of smartphones equipped with NFC technology has introduced the necessary infrastructure for smart ticketing across the industries in the region. RFID technology is extensively used in smart cards due to its cost-effectiveness and is commonly accepted in entertainment, sports, and transport, among other industries.

Smart Ticketing Industry Overview

The smart ticketing market is moderately concentrated, and with the increasing government initiatives supporting this market, more global players are expected to enter this market. Product launches, high expenses on research and development, partnerships and acquisitions, etc., are the prime growth strategies these companies adopt to sustain the intense competition. Some global players are Cubic Corporation, Infineon Technologies AG, and HID Global. Some of the recent developments in the market are:

  • July 2022 - Helsingin Seudun Liikenne (HSL), the Helsinki Region Transport Authority, has chosen Conduent to implement a next-generation fare collection system across its network of buses, trams, trains, metros, and ferries, according to Conduent Transportation, a global business unit of Conduent Incorporated. Two hundred thirty-eight million passengers boarded HSL's public transportation systems in 2021.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGTHS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Intelligent Transportation
    • 5.1.2 Growing Adoption of Modern Technology for Different Mode of Transportation such as Railways and Roadways is Propelling the Implementation of Smart Ticketing
    • 5.1.3 Increasing usage of Smart wearable to drive the market growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Initial Setup Costs

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Connectivity
    • 6.1.1 Near-field Communication (NFC)
    • 6.1.2 Radio-frequency Identification (RFID)
    • 6.1.3 Barcode
    • 6.1.4 Cellular Network and Wi-Fi

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Offering
    • 7.1.1 Smart Cards
    • 7.1.2 Wearables
    • 7.1.3 Readers
    • 7.1.4 Others (Validators, Ticketing Mobile Terminals/Ticketing Machines)
  • 7.2 By Application
    • 7.2.1 Transportation
      • 7.2.1.1 Railways
      • 7.2.1.2 Airways
      • 7.2.1.3 Roadways
    • 7.2.2 Sports & Entertainment
  • 7.3 By Geography
    • 7.3.1 North America
      • 7.3.1.1 United States
      • 7.3.1.2 Canada
    • 7.3.2 Europe
      • 7.3.2.1 Germany
      • 7.3.2.2 United Kingdom
      • 7.3.2.3 France
      • 7.3.2.4 Rest of Europe
    • 7.3.3 Asia Pacific
      • 7.3.3.1 China
      • 7.3.3.2 Japan
      • 7.3.3.3 India
      • 7.3.3.4 Australia and New Zealand
      • 7.3.3.5 Rest of APAC
    • 7.3.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Cubic Corporation
    • 8.1.2 Infineon Technologies
    • 8.1.3 Conduent Inc
    • 8.1.4 Vix Technology
    • 8.1.5 Rambus Incorporated ( Visa Inc.)
    • 8.1.6 Hid Global
    • 8.1.7 Gemalto Nv ( Thales Group)
    • 8.1.8 Giesecke+Devrient
    • 8.1.9 Indra Sistemas
    • 8.1.10 Confidex Ltd.
    • 8.1.11 NEC Electronics (NEC Corporation)
    • 8.1.12 Paragon ID ( Paragon Group Limited)
    • 8.1.13 Softjourn, Inc.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET