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市場調査レポート
商品コード
1597108
アジア太平洋のイベントロジスティクス市場の将来予測 (2031年まで) - 地域別分析:種類別、エンドユーザー別Asia Pacific Event Logistics Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Type and End User |
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アジア太平洋のイベントロジスティクス市場の将来予測 (2031年まで) - 地域別分析:種類別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年10月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のイベントロジスティクス市場は、2023年に236億2,420万米ドルと評価され、2031年には414億2,446万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは7.3%と推定されます。
成長する建設・再生可能エネルギー産業における企業展示会・イベントの増加がアジア太平洋のイベントロジスティクス市場を牽引
アジア太平洋のさまざまな再生可能エネルギー企業が、企業イベントや展示会への支出を増やしており、こうしたイベントの数を押し上げています。これらのイベントは、太陽光、風力、地熱、波力エネルギー、バイオエネルギーなど、さまざまな分野における地域社会との関係構築に重点を置いています。これらの業界のトップ見本市に独占的に参加することで、企業はブランドの認知度を高め、この高度に成長している再生可能エネルギー業界において、自社の製品やサービスをアピールする機会を得ることができます。さらに、見本市は、企業が1つのブースでビジネス全体を紹介し、顧客の間で企業の認知度を高めることができる強力なプラットフォームです。企業は、製品やサービスだけでなく、その企業文化や価値観にも焦点を当てることができ、潜在顧客が展示ブースを訪れるようにすることができます。その結果、このような展示ブースを設置するための支出が増加しており、イベントロジスティクスサービスの需要を牽引する重要な将来動向となることが予想されます。
建設業界におけるイベントや見本市は、顧客獲得、製品発表、ビジネス成長の機会創出などに重点を置いて毎年開催されています。トップクラスの建設見本市には、Bauma China、Construction Indonesia、INTERMAT ASEAN、MCE-Mostra Convegno Expocomfort、India Construction Expoなどがあります。例えばConstruction Indonesiaは、ジャカルタ国際エキスポで開催される大規模な見本市で、約15,000~20,000人の来場者と、さまざまな建設分野から400以上の出展者が集まる。大規模な展示エリアが特徴で、業界の動向や技術に関するネットワーキングの機会、セミナー、ワークショップが開催されます。
このように、企業イベントや見本市の増加は、今後数年間のアジア太平洋イベントロジスティクス市場の成長を促進すると予想されます。
さらに、太陽光発電、風力発電、地熱発電、水力発電、海洋発電などの再生可能エネルギー発電技術は、世界中で高い成長を遂げています。再生可能エネルギーによる持続可能な発電に対する意識と投資の高まりは、今後の成長が期待されます。この業界では、技術的に進歩した新製品を展示・宣伝するために、企業や団体が企業イベントや展示会・見本市を開催しています。これは、パートナーシップ、コラボレーション、契約などの戦略を採用することにより、市場内の他の競合他社とのビジネス機会を創出する上で、企業に利益をもたらします。イベントアイによると、2024年にはIntersolar Europe、World Hydrogen Energy Conference and Exhibition、EXPO Solar、ASEAN Solar EXPOなど400以上の展示会が予定されています。
アジア太平洋のイベントロジスティクス市場概要
アジア太平洋地域のイベントロジスティクス市場は、さらにオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋地域に分類されます。インド、ベトナム、インドネシア、中国、マレーシア、タイなど、経済発展が著しい新興諸国の存在は、今後数年間、イベントロジスティクス市場のベンダーにとって新たな機会を生み出す可能性が高い主要な要因の一つです。これらの国々のイベントロジスティクス市場は、主にイベントロジスティクス業界を牽引する企業やスポーツ産業の数の増加により牽引されます。さらに、これらの国全体で新興のメディアとエンターテインメント部門は、アジア太平洋地域におけるイベントロジスティクスの成長を促進するもう一つの主要な要因です。また、日本、インド、インドネシア、マレーシアなどの国々における音楽コンサートやその他のエンターテイメントショーの数の増加は、この地域におけるイベントロジスティクスの需要を促進しています。
さらに、さまざまな国の国際的なビジネスからのFDI投資の増加は、さらにアジア太平洋諸国でのビジネス会議やイベントのための新たな機会を生成する可能性があり、アジア太平洋諸国での新しいビジネスの設立を推進しています。さらに、インドや日本のような人口の多い国でのスポーツイベント数の増加は、この地域でのイベントロジスティクスの成長を促進するもう一つの主要な要因です。
アジア太平洋のイベントロジスティクス市場の収益と2031年までの予測 (単位:100万米ドル)
アジア太平洋のイベントロジスティクス市場のセグメンテーション
アジア太平洋のイベントロジスティクス市場は、種類別・エンドユーザー別・国別に分類されます。
種類別に見ると、アジア太平洋のイベントロジスティクス市場は、在庫管理、配送管理、貨物輸送、パレット・梱包サービス、その他に区分されます。2023年には、貨物輸送セグメントが最大の市場シェアを占めています。
エンドユーザー別では、アジア太平洋のイベントロジスティクス市場はメディア・エンターテインメント、スポーツイベント、企業イベント・見本市、文化イベント、その他に分類されます。2023年には、企業イベント・見本市分野が最大の市場シェアを占めています。
国別では、アジア太平洋のイベントロジスティクス市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。2023年のアジア太平洋のイベントロジスティクス市場シェアは中国が独占しています。
C H Robinson Worldwide Inc、CEVA Logistics AG、DB Schenker、Deutsche Post AG、DSV AS、FedEx Corp、GEODIS SA、Kuehne+Nagel International AG、United Parcel Service Incなどが、アジア太平洋のイベントロジスティクス市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific event logistics market was valued at US$ 23,624.20 million in 2023 and is expected to reach US$ 41,424.46 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 7.3% from 2023 to 2031.
Rise in Corporate Exhibition/Events in Growing Construction and Renewable Energy Industry Boost Asia Pacific Event Logistics Market
Various renewable energy companies in Asia Pacific are raising spending on corporate events or exhibitions, which is boosting the number of such events. These events are focused on building relations with the community in various sectors, including solar, wind, geothermal, wave energy, bioenergy, and others. By participating exclusively in the top trade fairs of these industries, companies have the opportunity to increase their brand awareness and make a statement about their products and services in this highly growing renewable energy industry. In addition, trade shows are a robust platform that allows companies to showcase their entire business at one booth, raising company awareness among customers. A company can focus on products, services, as well as its work culture and values to ensure that potential customers visit its exhibition stand. As a result, there is a rise in spending on establishing such exhibition stands, which is expected to be the key future trend in driving the demand for event logistics services.
Events or trade shows in the construction industry are arranged each year with a focus on client engagement, product launches, and creating opportunities for business growth, among others. A few of the top construction trade shows include the Bauma China, Construction Indonesia, INTERMAT ASEAN, MCE - Mostra Convegno Expocomfort, and India Construction Expo. For instance, Construction Indonesia is a major trade show held at the Jakarta International Expo, attracting around 15,000 to 20,000 visitors and over 400 exhibitors from various construction sectors. It features a large exhibition area and offers networking opportunities, seminars, and workshops on industry trends and technologies.
Thus, the rise in corporate events or trade shows is anticipated to fuel the Asia Pacific event logistics market growth in the coming years.
Furthermore, renewable energy technologies such as solar, wind, geothermal, hydropower, ocean, and others are highly growing power generation technologies across the globe. Rise in awareness and investment towards generation of electricity sustainably through the renewable sources is expected to grow in the future. To showcase or advertise the new and technologically advanced products in this industry, the companies or associations are spending arranging corporate events or trade exhibition/shows. This will benefit companies in creating business opportunities with other competitors in the market by adopting strategies such as partnership, collaboration, agreements, and others. According to EventsEye, there are more than 400 trade shows scheduled in the year 2024 such as Intersolar Europe, World Hydrogen Energy Conference and Exhibition, EXPO Solar, ASEAN Solar EXPO, and others.
Asia Pacific Event Logistics Market Overview
Asia Pacific event logistics market has been further categorized into Australia, China, India, Japan, South Korea, and Rest of Asia Pacific region. The presence of some of the highly economically developing countries such as India, Vietnam, Indonesia, China, Malaysia, and Thailand, is one of the major factors likely to generate new opportunities for event logistics market vendors in the coming years. The market for event logistics in these countries will be driven due to the rise in number of businesses and sports industry that mainly drives the event logistics industry. Further, the emerging media and entertainment sector across these countries is another major factor driving the growth for event logistics in the Asia Pacific region. Rise in number of music concerts and other entertainment shows across the countries such as Japan, India, Indonesia, and Malaysia, is also driving the demand for event logistics in the region.
Further, the rising FDI investments from the international businesses of different countries is pushing the establishment of new businesses in the Asia Pacific countries which is further likely to generate new opportunities for business conferences and events in the Asia Pacific countries. Moreover, the rise in number of sports events in the highly populated countries such as India and Japan are another major factor driving the growth for event logistics in the region.
Asia Pacific Event Logistics Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Event Logistics Market Segmentation
The Asia Pacific event logistics market is categorized into type, end user, and country.
Based on type, the Asia Pacific event logistics market is segmented inventory management, delivery management, freight forwarding, pallets and packaging services, and others. The freight forwarding segment held the largest market share in 2023.
In terms of end user, the Asia Pacific event logistics market is categorized into media and entertainment, sports events, corporate events and trade fairs, cultural events, and others. The corporate events and trade fairs segment held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific event logistics market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific event logistics market share in 2023.
C H Robinson Worldwide Inc, CEVA Logistics AG, DB Schenker, Deutsche Post AG, DSV AS, FedEx Corp, GEODIS SA, Kuehne + Nagel International AG, and United Parcel Service Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific event logistics market.