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市場調査レポート
商品コード
1645064
アジア太平洋のイベントロジスティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)Asia Pacific Event Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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アジア太平洋のイベントロジスティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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アジア太平洋のイベントロジスティクス市場規模は2025年に243億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは6.26%で、2030年には329億4,000万米ドルに達すると予測されます。
北京冬季オリンピックJD Logisticsは2022年北京冬季オリンピックでロジスティクスサービスを提供しました。中国のスポーツ産業が成長を続け、スポーツ大国からスポーツ強国へと変貌を遂げる中、他の産業もそれに追随しています。2022年の冬季オリンピックでは、中国初のロジスティクスサービスプロバイダーとなります。2022年北京冬季オリンピックと2022年冬季パラリンピックのロジスティクスサービス業者であるJD Logisticsは、北京冬季オリンピックのロジスティクスサービス業者の26年の伝統を打ち破った。2020年11月3日、北京市政府調達網の北京冬季オリンピックサービスエリアは、2022年北京2022年冬季オリンピックと2022年北京2022年冬季パラリンピックの入札はJD Logisticsが落札したと発表しました。2022年北京冬季オリンピックの落札価格は6,729万人民元(944万米ドル)と報告されました。2022年北京オリンピック・2022年北京パラリンピックロジスティクスプロジェクトは、北京オリンピック・パラリンピック組織委員会のプロジェクトです。
2022年9月、北京市政府調達ネットワークにより、JD Logisticsが2022年北京オリンピック・パラリンピック組織委員会の手荷物輸送サービスプロバイダーのプロジェクトで2,500万人民元(351万米ドル)を落札したと再度発表されました。翌2022年12月、JD.comが再び2022年北京オリンピック・パラリンピック組織委員会の選手用食材倉庫とロジスティクスサービス調達プロジェクトを1,500万人民元(210万米ドル)で売却したことがによる発表で明らかになりました。JD.comは、手荷物のチェックインから食品の輸送、JD Logisticsが行う全体的なロジスティクスサービスに至るまで、中国で初めてオリンピックイベントにサービスを提供しました。
中国東部の浙江省の省都・杭州にあるYTO Expressは、2022年に杭州で開催されるアジア競技大会の公式ロジスティクスサービススポンサーとなります。
4年に一度開催され、今回で3回目となるアジア競技大会は、2022年9月に予定されているメガスポーツの祭典で、東部のハイテクハブである上海が再び注目を集めることになります。上海を拠点とする宅配便会社YTO Expressは、現金と現金等価物によって大会に資金を提供することで組織委員会と合意しました。YTO ExpressはITシステムを構築し、通関や配送、倉庫保管などのロジスティクスサービスを大会の顧客に提供するといいます。大会のスポンサーとなる代わりに、YTO Expressはアジア競技大会を宣伝するためのスペースを会場内に提供されます。日本の愛知県で開催される2026年大会では、初のロジスティクスサービススポンサーとなります。
イベントロジスティクス市場は非常に細分化されており、この地域には多くの企業が存在します。多くの企業は新製品の発売、承認、特許、イベントなどの有機的成長戦略に注力しています。また、買収、提携、協業といった無機的な成長戦略も見られます。こうした取り組みにより、市場参入企業は事業と顧客基盤を拡大しています。イベントロジスティクスの需要が世界市場で拡大し続けているため、イベントロジスティクス市場内の市場支払者は、将来的に収益性の高い成長から利益を得る立場にあります。この産業の主要企業には、DHL Supply Chain、DP World、Agility、GWC Logisticsなどがあります。
The Asia Pacific Event Logistics Market size is estimated at USD 24.31 billion in 2025, and is expected to reach USD 32.94 billion by 2030, at a CAGR of 6.26% during the forecast period (2025-2030).
Beijing Winter Olympics: JD Logistics has provided logistics services at the Beijing 2022 Winter Olympics. As China's sports industry continues to grow and transition from a large sports nation to a strong sports nation, other industries are also following suit. They are China's first logistics service provider at the 2022 Winter Olympics. JD Logistics, the logistics service provider for the 2022 Beijing Winter Olympics and 2022 Winter Paralympics, broke the 26-year tradition of the logistics service providers for the Beijing Winter Olympics. On 3 November 2020, the Beijing Winter Olympic Service Area of the Beijing municipal government procurement network announced that the bid for the 2022 Beijing 2022 Winter Olympic and 2022 Beijing Winter Paralympics was won by JD Logistics. The bid price for 2022 Beijing 2022 was reported to be 67.29 million RMB (USD 9.44 mn). The 2022 Beijing Olympic and 2022 Beijing Paralympic Logistics project is a project of the Beijing Olympic and Paralympic Organizing Committee.
In September 2022, it was announced again by the Beijing municipal government procurement network that the bid was won by JD Logistics for the project of the baggage transportation service provider for the Beijing 2022 Olympic and Paralympic Organizing Committee, amounting to 25 million RMB (USD 3.51 mn). The following year, in December 2022, another announcement revealed that JD.com had once again sold the project of athlete ingredients warehouse and logistics service procurement for the Beijing 2022 Beijing Olympic and Paralympic Organizing Committee, amounting to 15 million RMB (USD 2.10 mn). JD.com has served Olympic events for the first time in China, from the check-in of baggage to the food transportation to the overall logistics services done by JD Logistics.
YTO Express, in the eastern Chinese province of Zhejiang's capital, Hangzhou, will be the Official Logistics Services Sponsor of the 2022 Asian Games in Hangzhou.
Shanghai, the eastern tech hub that will host the games every four years for the third time, is set to re-emerge with a bang with the mega-sports competition scheduled for September 2022. YTO Express, a courier firm based in Shanghai, has agreed with the organizing committee to fund the event through cash and cash equivalent. YTO Express will set up an IT system and provide logistics services to event clients, including customs clearance and delivery, as well as warehousing and other logistics, the company said. In exchange for sponsoring the event, YTO Express will be given space inside the venue to promote the Asian Games. It will be considered the first logistics service sponsor for the 2026 games, which will be held in the Japanese prefecture of Aichi.
The event logistics market is highly fragmented, with many companies in the region. Many companies are focusing on organic growth strategies such as new product launches, approvals, patents, and events. Inorganic growth strategies such as acquisitions, partnerships, and collaborations have been observed in the market. These initiatives have allowed market participants to grow their business and customer base. As the demand for event logistics continues to grow in the global market, market payers within the event logistics market stand to gain from profitable growth in the future. Some of the leading companies in this industry are DHL Supply Chain, DP World, Agility, GWC Logistics, and others.