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市場調査レポート
商品コード
1597107
北米のイベントロジスティクス市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別、エンドユーザー別North America Event Logistics Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Type and End User |
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北米のイベントロジスティクス市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年10月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即納可能
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北米のイベントロジスティクス市場は、2023年に189億5,399万米ドルとなり、2031年までには288億3,827万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは5.4%と推定されます。
持続可能なソリューションの採用が北米のイベントロジスティクス市場を後押し
世界の人口増加に伴い、適切な輸送ロジスティクスサービスの必要性が高まっています。多くの国では、従来のロジスティクスが環境に与える影響を軽減するため、グリーンロジスティクスやサービスにシフトしています。持続可能で環境に優しいロジスティクス・サービスは、車両に電力を供給するために風力や太陽光などのクリーンなエネルギー源を利用することで排出量を削減することを強調しています。世界はすでに、特に米国、カナダ、サウジアラビア、UAE、ドイツ、フランス、中国、インドなどの主要国で、高い大気汚染レベルに直面しているため、この持続可能なアプローチは大いに有益です。効率的なイベント管理のためにグリーン輸送やロジスティクスにシフトすることで、企業はこれらの排出量を削減するためのさまざまな対策を講じることが予想されます。大中規模の組織の多くは、カーボンフットプリントを削減するためにビジネスプロセスを最適化する取り組みを選択しています。米国環境保護庁(EPA)によると、運輸・物流部門は炭素排出の主要な要因の一つであり、2022年の温室効果ガス総排出量の29%を占めました。世界中のイベントロジスティクス企業のいくつかは、グリーンロジスティクスの実践に取り組んでいます。多くのイベントロジスティクス企業は、環境に優しい輸送手段を提案することで、荷主のモビリティ向上を支援しています。2023年、DHL Groupのイベントロジスティクス部門であDHL Supply Chainは、脱炭素輸送ソリューションへの投資の一環として、グリーン輸送方針を導入しました。
歴史的に、パレットや梱包技術のエンジニアリングは、持続可能性よりも経済性や安全な輸送を優先してきました。しかし、多くのイベントロジスティクスプロバイダーは現在、環境への影響を軽減するため、環境に優しい梱包へと急速に移行しています。環境に優しいパッケージの作成にリサイクル廃棄物が利用されるため、利用される有害な資源が少なくなり、全体的な二酸化炭素排出量が減少します。ボーダーラインのようなロジスティクス・プロバイダーは、燃料1タンク当たりの輸送ユニット当たりの充填率を高め、より容量の大きい車両を使用し、輸送車両の定期的なメンテナンスを行うことで、貨物輸送中の二酸化炭素排出量の削減に貢献しています。このように、カーボンフットプリントの削減に焦点を当てた持続可能なソリューションの採用が増加していることは、組織の事業戦略に合致しており、予測期間中に北米のイベントロジスティクス市場の成長に有利な機会を生み出すと予想されます。
北米のイベントロジスティクス市場の概要
北米のイベントロジスティクス市場は、米国、カナダ、メキシコに分類されます。北米のイベントロジスティクス市場では、米国がシェアの大半を占め、次いでカナダ、メキシコが2024年に続くと予想されています。北米で事業を展開する主要企業には、Event Logistics Inc、Kuehne+Nagel、Gefco、Ceva Logistics、DB Schenker、DHL International GmbHなどがあります。これらの企業は、市場競争の激しいイベントロジスティクス市場で競争力を維持するため、常に市場の需要を把握し、それぞれの顧客のさまざまな要件に対応するよう努めています。さらに、北米地域におけるイベントロジスティクスの需要の大部分は、主に企業イベント/見本市、ラグビー/バスケットボール/サッカー/野球などのスポーツイベント、地域のさまざまな国で開催される音楽コンサートによってもたらされています。さらに、2024年には、北米地域では、米国、カナダ、メキシコで1,700以上の企業イベント/見本市が開催される可能性が高く、この地域のイベントロジスティクス市場を今後1年間牽引することがさらに期待されます。
北米のイベントロジスティクス市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米のイベントロジスティクス市場のセグメンテーション
北米のイベントロジスティクス市場は、タイプ、エンドユーザー、国に分類されます。
タイプ別に見ると、北米のイベントロジスティクス市場は在庫管理、配送管理、貨物輸送、パレット・梱包サービス、その他に区分されます。2023年には、貨物輸送セグメントが最大の市場シェアを占めています。
エンドユーザー別では、北米のイベントロジスティクス市場はメディア・エンターテインメント、スポーツイベント、企業イベント見本市、文化イベント、その他に分類されます。2023年には、企業イベント見本市分野が最大の市場シェアを占めています。
国別では、北米のイベントロジスティクス市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年の北米のイベントロジスティクス市場シェアは米国が独占しました。
C H Robinson Worldwide Inc、CEVA Logistics AG、DB Schenker、Deutsche Post AG、DSV AS、FedEx Corp、GEODIS SA、Kuehne+Nagel International AG、United Parcel Service Inc、XPO Incは、北米のイベントロジスティクス市場で事業を展開する主要企業です。
The North America event logistics market was valued at US$ 18,953.99 million in 2023 and is expected to reach US$ 28,838.27 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.4% from 2023 to 2031.
Increasing Adoption of Sustainable Solutions Fuels North America Event Logistics Market
The need for proper transport and logistics services has been rising owing to population growth worldwide. Many countries are shifting to green logistics and services to reduce the environmental impacts of conventional logistics. Sustainable and environment-friendly logistics services highlight lowering emissions by utilizing clean energy sources, such as wind and solar, to power fleet vehicles. As the world is already facing high air pollution levels, especially in major countries such as US, Canada, Saudi Arabia, UAE, Germany, France, China, and India, this sustainable approach is significantly beneficial. By shifting to green transport and logistics for efficient event management, companies are anticipated to take various measures to reduce these emissions. Many large and medium-sized organizations are opting for initiatives to optimize their business processes to reduce carbon footprints. According to the US Environmental Protection Agency, (EPA), the transportation and logistics sectors are among the major contributors to carbon emissions, accounting for ~29% of the total GHG emissions in 2022. Several event logistics companies across the globe are involved in green logistics practices. Many event logistics firms are supporting shippers to enhance mobility by suggesting environmentally friendly modes of transportation. In 2023, the event logistics arm of DHL Group-DHL Supply Chain's Green Transport Policy-became a part of the company's investment in decarbonized transport solutions and introduced the Green Transport Policy.
Historically, the engineering of pallets and packing technologies has prioritized economic effectiveness and secure shipping over sustainability; however, many event logistics providers are now rapidly moving to eco-friendly packaging to reduce their environmental impact. As recycled waste is utilized in the creation of eco-friendly packaging, fewer harmful resources are leveraged, which lowers overall carbon emissions. Logistic providers such as Borderline help reduce carbon emissions during freight forwarding by raising the fill rate per transport unit per tank of fuel, using higher-capacity vehicles, and performing routine maintenance of transport vehicles. Thus, the increasing adoption of sustainable solutions that focus on reducing carbon footprints aligns with organizations' business strategy, which is anticipated to create lucrative opportunities for the North America event logistics market growth during the forecast period.
North America Event Logistics Market Overview
North America event logistics market has been categorized into the US, Canada and Mexico. The US accounted for majority of the share in the North America event logistics market, followed by Canada and Mexico in 2024. Some of the major companies that operate in North America are Event Logistics Inc, Kuehne+Nagel, Gefco, Ceva Logistics, DB Schenker, and DHL International GmbH. These companies are constantly working to understand the market demands and cater to the different requirements of their respective customers to remain competitive in the highly competitive market for event logistics. Further, the majority of the demand for event logistics in the North America region is mainly driven by the corporate events/trade fairs, sports events including rugby/basketball/soccer/baseball etc., and music concerts organized across different countries in the region. Further, in 2024, the North America region is likely to host more than 1700 corporate events/trade fairs across the US, Canada, and Mexico which is further expected to drive the market for event logistics in the region for the coming year.
North America Event Logistics Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Event Logistics Market Segmentation
The North America event logistics market is categorized into type, end user, and country.
Based on type, the North America event logistics market is segmented inventory management, delivery management, freight forwarding, pallets and packaging services, and others. The freight forwarding segment held the largest market share in 2023.
In terms of end user, the North America event logistics market is categorized into media and entertainment, sports events, corporate events and trade fairs, cultural events, and others. The corporate events and trade fairs segment held the largest market share in 2023.
By country, the North America event logistics market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America event logistics market share in 2023.
C H Robinson Worldwide Inc, CEVA Logistics AG, DB Schenker, Deutsche Post AG, DSV AS, FedEx Corp, GEODIS SA, Kuehne + Nagel International AG, United Parcel Service Inc, and XPO Inc are some of the leading companies operating in the North America event logistics market.