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市場調査レポート
商品コード
1597082
アジア太平洋の衛星推進市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - 推進タイプ別、システムタイプ別、用途別、軌道タイプ別Asia Pacific Satellite Propulsion Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Propulsion Type, System Type, Application, and Orbit Type |
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アジア太平洋の衛星推進市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - 推進タイプ別、システムタイプ別、用途別、軌道タイプ別 |
出版日: 2024年10月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の衛星推進市場は、2023年に26億2,167万米ドルとなり、2031年までには88億4,054万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは16.4%と推定されます。
衛星コンステレーションの展開がアジア太平洋の衛星推進市場を押し上げる
衛星コンステレーションの大幅な増加により、有能な衛星コンステレーション管理計画の必要性が高まっています。この新たなニーズに対応するため、宇宙産業で事業を展開する企業や機関は、コンステレーション打ち上げ、セットアップ、失敗した衛星の代替案、耐用年数終了ポリシーに関する潜在的な戦略を分析しています。2023年、OneWebはインドのスリハリコタにあるSatish Dhawan Space CentreからNewSpace India Limitedによって打ち上げられた36基の衛星の配備とコンタクトを発表しました。OneWebの18回目の衛星打ち上げにより、軌道上の衛星コンステレーション数は618基となりました。SpaceX、Iridium constellation、Globalstar constellationのプロジェクトは、世界的に宇宙コンステレーション・プログラムを運営しています。2024年、中国は地球低軌道を利用した独自のLEO衛星インターネット・コンステレーション・ネットワークの構築を開始する計画を発表しました。日本のNikkeiの報道によると、中国は米国の主要な宇宙競争相手になることを目指しており、計画の一部では、全世界をカバーするために26,000基以上の衛星を配備することになっています。北京は2021年に国有企業であるChina Satellite Network Group、あるいはSatNetを設立しました。これは、中国が国際通信連合に対し、高速インターネットアクセスのネットワークを構築するため、13,000機以上の衛星を打ち上げる意向を通知した後の措置です。中国メディアの情報によると、このプロジェクトの第一段階として、2024年前半から2029年の間に1,300機以上の衛星が打ち上げられる予定であり、これは計画全体の10%にあたります。このように、衛星コンステレーションの展開拡大は、予測期間中、衛星推進市場に有利な機会を提供すると予想されます。
アジア太平洋の衛星推進市場の概要
アジア太平洋の衛星推進市場の成長は、製品革新と戦略的提携に起因します。人工衛星の打ち上げに力を入れている中国、インド、オーストラリア、日本を含むアジア太平洋諸国は、人工衛星推進技術の進歩における主要プレーヤーとして台頭してきました。主要な業界貢献企業には、Neumann、Space Machines Company、Beijing Spacecraft Manufacturing Co., Ltd、China Aerospace Science、Technology Corporation、Kongtian Dongliなどの大手航空宇宙・宇宙企業が含まれます。これらの企業は宇宙技術分野での取り組みで有名です。
アジア太平洋の衛星推進市場は、インド宇宙研究機関(ISRO)、SmartSat共同研究センター、韓国科学情報通信省などの組織が推進する複合イニシアチブから恩恵を受けています。政府機関と研究機関のパートナーシップは、加盟国の宇宙関連プロジェクトを支援する研究開発やその他の活動を加速させています。この地域の宇宙開発へのコミットメントは、宇宙産業対応インテリジェント・サーマル(SpIRIT)衛星打ち上げプロジェクト、Apstar 6-E衛星打ち上げプロジェクト、地球観測と環境モニタリングに重点を置いたLOTUSat-1プロジェクトなどに表れています。小型衛星や衛星コンソーシアムの需要が高まる中、アジア太平洋の衛星推進市場は力強い成長を遂げています。
アジア太平洋の衛星推進市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋の衛星推進市場のセグメンテーション
アジア太平洋の衛星推進市場は、推進タイプ、システムタイプ、用途、衛星、軌道タイプ、国に分類されます。
推進タイプに基づき、アジア太平洋の衛星推進市場は固体推進、コールドガス推進、グリーン推進、電気推進、両極推進に区分されます。2023年には電気推進セグメントが最大の市場シェアを占めています。
システムタイプでは、アジア太平洋の衛星推進市場は、単推進剤、二推進剤、電気イオン推進に分類されます。2023年には、電気イオン推進分野が最大の市場シェアを占めています。
用途別では、アジア太平洋の衛星推進市場は、ロケット、宇宙船、衛星、スペースタグ、着陸機に分類されます。2023年に最大の市場シェアを占めたのは民間セグメントです。衛星はさらに500Kg未満、500Kgから1000Kg、1000Kg以上に細分化されます。
軌道タイプでは、アジア太平洋の衛星推進市場はLEO、MEOとGEO、beyond GEOに分類されます。2023年にはLEOセグメントが最大の市場シェアを占めています。
国別では、アジア太平洋の衛星推進市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。2023年のアジア太平洋の衛星推進市場シェアは中国が独占しました。
Moog Inc、Thales SA、Safran SA、Northrop Grumman Corp、Airbus SE、IHI Corp、ArianeGroup、Bellatrix Aerospace Pvt. Ltdは、アジア太平洋の衛星推進市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific satellite propulsion market was valued at US$ 2,621.67 million in 2023 and is expected to reach US$ 8,840.54 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 16.4% from 2023 to 2031.
Deployment of Satellite Constellations Boosts Asia Pacific Satellite Propulsion Market
The substantial upsurge in satellite constellations has propelled the requirement for a competent satellite constellation management plan. To address this emerging need, companies and agencies operating in the space industry are analyzing the potential strategies for constellation launches, set-ups, alternatives for failed satellites, and end-of-life policies. In 2023, OneWeb announced the deployment and contact of 36 satellites launched by NewSpace India Limited from the Satish Dhawan Space Centre in Sriharikota, India. OneWeb's 18th satellite launch brings the number of constellations to 618 satellites in orbit. SpaceX, Iridium constellation, and Globalstar constellation project are operating space constellation programs globally. In 2024, China announced plans to start building its own network of LEO satellite internet constellations utilizing low Earth orbit. The country aims to become a major space competitor to the US, and part of the plan calls for the deployment of over 26,000 satellites to give global coverage, according to a report published in Japan's Nikkei. Beijing established the China Satellite Network Group, or SatNet, a state-owned company, in 2021. This action came after China notified the International Telecommunication Union of its intention to launch over 13,000 satellites in order to establish a network of high-speed internet access. According to Chinese media sources, this project's first phase will witness the launch of over 1,300 satellites between the first half of 2024 and 2029-or 10% of the total number planned. Thus, the growing deployment of satellite constellations is anticipated to provide lucrative opportunities for the satellite propulsion market during the forecast period.
Asia Pacific Satellite Propulsion Market Overview
The Asia Pacific satellite propulsion market growth is attributed to product innovation and strategic collaborations. With a strong focus on satellite launches, countries in Asia Pacific, including China, India, Australia, and Japan, have emerged as key players in advancing satellite propulsion technologies. Major industry contributors include leading aerospace and space companies such as Neumann; Space Machines Company; Beijing Spacecraft Manufacturing Co., Ltd; China Aerospace Science; Technology Corporation; and Kongtian Dongli. The companies are renowned for their initiatives in the space technology sector.
The Asia Pacific satellite propulsion market benefits from combined initiatives facilitated by organizations such as the Indian Space Research Organization (ISRO), SmartSat Cooperative Research Centre, and the South Korean Ministry of Science and ICT. The partnerships between government agencies and research organizations accelerate research and development and other activities supporting the space-related projects of member states. The region's commitment to space exploration is apparent in projects such as the Space Industry Responsive Intelligent Thermal (SpIRIT) satellite launch project, the Apstar 6-E satellite launch project, and the LOTUSat-1 project, which emphasizes Earth observation and environmental monitoring. As demand for small satellites and satellite consortiums is rising, the Asia Pacific satellite propulsion market is witnessing strong growth.
Asia Pacific Satellite Propulsion Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Satellite Propulsion Market Segmentation
The Asia Pacific satellite propulsion market is categorized into propulsion type, system type, application, satellites, orbit type, and country.
Based on propulsion type, the Asia Pacific satellite propulsion market is segmented solid propulsion, cold gas propulsion, green propulsion, electric propulsion, and ambipolar propulsion. The electric propulsion segment held the largest market share in 2023.
In terms of system type, the Asia Pacific satellite propulsion market is categorized into monopropellant, bipropellant, and electric ion propulsion. The electric ion propulsion segment held the largest market share in 2023.
By application, the Asia Pacific satellite propulsion market is segmented into launchers, spacecraft, satellites, space tugs, and landers. The private segment held the largest market share in 2023. The satellites is further sub segmented into Below 500 Kg, 500-1000 Kg, and Above 1000 Kg.
In terms of orbit type, the Asia Pacific satellite propulsion market is categorized into LEO, MEO and GEO, and beyond GEO. The LEO segment held the largest market share in 2023.
B By country, the Asia Pacific satellite propulsion market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific satellite propulsion market share in 2023.
Moog Inc, Thales SA, Safran SA, Northrop Grumman Corp, Airbus SE, IHI Corp, ArianeGroup, and Bellatrix Aerospace Pvt. Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific satellite propulsion market.