市場調査レポート
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1533173

欧州のグラフィック処理ユニット (GPU)市場:2030年までの市場予測、地域別分析 - タイプ別、用途別

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Dedicated, Integrated, and Hybrid) and Application (Tablet, Computer, Smartphone, Gaming Console, Television, and Others)


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欧州のグラフィック処理ユニット (GPU)市場:2030年までの市場予測、地域別分析 - タイプ別、用途別
出版日: 2024年06月04日
発行: The Insight Partners
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概要

欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場は、2022年の77億7,962万米ドルから2030年には678億982万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは31.1%と推定されます。

バーチャルリアリティとオーグメンテッドリアリティの普及が欧州のGPU市場を牽引

仮想現実(VR)と拡張現実(AR)は、ゲーム、ヘルスケア、エンターテインメント、教育など、さまざまな業界で人気を集めている2つの新技術です。VRおよびARデバイスは、没入感のあるリアルな体験を表示するために強力なグラフィック処理ユニット(GPU)を必要とします。GPUは、VRおよびAR体験に必要な複雑な3Dグラフィックスとリアルタイム効果を作成する役割を担っているからです。VRやARゲームの人気はますます高まっており、最新のVRやARヘッドセットの多くは、実行するために強力なGPUを必要とします。VRやARゲームでは、複雑な3Dの世界やキャラクターをリアルタイムでレンダリングする必要があるためです。エンターテインメント業界では、映画やテレビ番組、ミュージックビデオの没入体験の創造にVRやARが利用されています。この分野でも、こうした体験に必要な高品質のグラフィックスをレンダリングするために、強力なGPUが必要とされています。教育分野では、生徒がVRデバイスを使ってさまざまな歴史時代を体験したり、人体を詳しく調べたりすることができます。ARは、植物や動物のラベルを生徒に提供するなど、現実世界にデジタル情報をオーバーレイするために使用できます。このように、教育現場でのVRやARの利用拡大がGPUの需要を後押ししています。

多くの企業が5G VR技術を実証NVIDIAと複数のパートナーは、エッジコンピューティングと5G対応VR技術を活用し、70マイル(約8.2km)離れた2つのエンジニアリングチームが同じ部屋にいるかのように作業できるコンセプト実証の成功を発表しました。このプロジェクトは、英国最大の電気自動車用バッテリーの独立系メーカーであるハイパーバット社で実施されています。同社のワンテージとコベントリーのエンジニアは、同時にEVバッテリーの1:1スケールのデジタルツインに取り組むことができます。このように、さまざまな産業でARやVR技術が広く採用されていることが、強力なGPUの需要を後押ししています。

欧州のGPU市場概要

欧州のGPU市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。ゲーム産業の成長と、防衛および情報用途におけるグラフィック処理ユニット(GPU)の使用の増加が、この地域の市場成長を後押ししています。また、ビデオゲーム需要の高まりがGPU市場のすそ野を広げています。欧州では、スマートフォンやノートパソコンなどのポータブルコンピュータデバイスの普及が進んでいるため、GPUの利用が拡大すると予想されます。さらに、グラフィック処理ユニットの技術的な向上が、欧州でのGPU採用を後押ししています。

そのほか、メーカーはARやVRなどのアプリケーションのために強力なグラフィックコンピュータシステムを実装しています。その結果、グラフィック処理ユニット市場は欧州で成長を報告しています。さらに、AMD、Nvidia、Intelなどの大手企業が欧州のGPU市場で事業を展開しています。

欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場の収益と2030年までの予測

欧州のGPU市場セグメンテーション

欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場は、タイプ、用途、国に区分されます。

タイプ別では、欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場は、専用、統合、ハイブリッドに区分されます。統合型セグメントは、2022年の欧州グラフィック処理ユニット(GPU)市場で最大のシェアを占めています。

用途別では、欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場は、タブレット、コンピュータ、スマートフォン、ゲーム機、テレビ、その他に分類されます。2022年の欧州グラフィック処理ユニット(GPU)市場では、スマートフォン分野が最大のシェアを占めています。

国別に見ると、欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分されます。ドイツが2022年の欧州グラフィック処理ユニット(GPU)市場を独占。

Advanced Micro Devices Inc、Apple Inc、ASUSTek Computer Inc、EVGA Corp、Imagination Technologies Ltd、Intel Corp、NVIDIA Corp、Qualcomm Inc、Samsung Electronics Co Ltd、SAPPHIRE Technology Ltdは、欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場で事業を展開している大手企業です。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場の魅力

第3章 調査手法

  • 調査範囲
  • 2次調査
  • 1次調査

第4章 欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場情勢

  • エコシステム分析
    • バリューチェーンのベンダー一覧

第5章 欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場:主要産業力学

  • 促進要因
    • ノートパソコンなどのハイエンドパーソナルコンピューティングデバイスの需要増加
    • 仮想現実と拡張現実における牽引力の増加
  • 抑制要因
    • デスクトップパソコンの販売減少
    • GPUの高コスト
  • 機会
    • AIやMLなどの新しいアプリケーションへの展開
  • 今後の動向
    • クラウドコンピューティングの採用が増加
  • 促進要因と抑制要因の影響

第6章 グラフィック処理ユニット(GPU)市場:欧州市場分析

  • 欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場収益、2020年~2030年

第7章 欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場分析:タイプ別

  • 専用型
    • 専用型市場の収益と2030年までの予測
  • 統合型
    • 統合型の概要
    • 統合型市場の収益と2030年までの予測
  • ハイブリッド
    • ハイブリッド市場の収益と2030年までの予測

第8章 欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場分析:用途別

  • タブレット
    • タブレット市場の収益と2030年までの予測
  • コンピュータ
    • コンピュータ市場の収益と2030年までの予測
  • スマートフォン
    • スマートフォン市場の収益と2030年までの予測
  • ゲーム機
    • ゲーム機市場の収益と2030年までの予測
  • テレビ
    • テレビ市場の収益と2030年までの予測
  • その他
    • その他市場の収益と2030年までの予測

第9章 欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場:国別分析

  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • 英国
    • ロシア
    • その他欧州

第10章 グラフィック処理ユニット(GPU)市場の業界情勢

  • 市場イニシアティブ
  • 製品開発

第11章 企業プロファイル

  • Intel Corp
  • NVIDIA Corp
  • Apple Inc
  • Qualcomm Inc
  • Samsung Electronics Co Ltd
  • SAPPHIRE Technology Ltd
  • Advanced Micro Devices Inc
  • ASUSTek Computer Inc
  • Imagination Technologies Ltd
  • EVGA Corp

第12章 付録

図表

List Of Tables

  • Table 1. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Segmentation
  • Table 2. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million) - Type
  • Table 3. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million) - Application
  • Table 4. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market, by Country - Revenue and Forecast to 2030 (USD Million)
  • Table 5. Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) -By Type
  • Table 6. Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Application
  • Table 7. France Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Type
  • Table 8. France Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Application
  • Table 9. Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Type
  • Table 10. Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Application
  • Table 11. UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Type
  • Table 12. UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Application
  • Table 13. Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Type
  • Table 14. Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Application
  • Table 15. Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Type
  • Table 16. Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn) - By Application
  • Table 17. List of Abbreviation

List Of Figures

  • Figure 1. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Segmentation, By Country
  • Figure 2. Ecosystem: Graphics Processing Unit (GPU) Market
  • Figure 3. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market - Key Industry Dynamics
  • Figure 4. Impact Analysis of Drivers And Restraints
  • Figure 5. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
  • Figure 6. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Share (%) - Type, 2022 and 2030
  • Figure 7. Dedicated Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Figure 8. Integrated Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Figure 9. Hybrid Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Figure 10. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Share (%) - Application, 2022 and 2030
  • Figure 11. Tablet Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Figure 12. Computer Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Figure 13. Smartphone Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Figure 14. Gaming Console Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Figure 15. Television Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Figure 16. Others Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • Figure 17. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market, By Key Country - Revenue (2022) (US$ Million)
  • Figure 18. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Key Countries, 2022 and 2030 (%)
  • Figure 19. Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
  • Figure 20. France Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
  • Figure 21. Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
  • Figure 22. UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
  • Figure 23. Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
  • Figure 24. Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
目次
Product Code: BMIRE00030232

The Europe graphics processing unit (GPU) market is expected to grow from US$ 7,779.62 million in 2022 to US$ 67,809.82 million by 2030. It is estimated to register a CAGR of 31.1% from 2022 to 2030.

Increasing Traction in Virtual Reality and Augmented Reality Drives Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market

Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) are two new technologies that are gaining popularity in a variety of industries, including gaming, healthcare, entertainment, and education. VR and AR devices require powerful graphics processing units (GPUs) to display immersive and realistic experiences, as GPUs are responsible for creating the complicated 3D graphics and real-time effects required for VR and AR experiences. VR and AR games are becoming increasingly popular, and many of the latest VR and AR headsets require powerful GPUs to run. This is because VR and AR games require the rendering of complex 3D worlds and characters in real time. In the entertainment industry, VR and AR are being used to create immersive experiences for movies, TV shows, and music videos. This is another area where powerful GPUs are required to render the high-quality graphics that are needed for these experiences. In the education sector, students can experience different historical periods or explore the human body in detail using VR devices. AR can be used to overlay digital information in the real world, such as providing students with labels for plants and animals. Thus, increasing use of VR and AR in education propels the demand for GPUs.

Many companies demonstrate 5G VR technologies. NVIDIA and several partners announced the successful demonstration of a proof of concept that utilizes edge computing and 5G-enabled VR technology to allow two engineering teams located ~70 miles apart to work as if they were in the same room. The project is being carried out at Hyperbat, the UK's largest independent manufacturer of electric vehicle batteries. Engineers from Wantage and Coventry at the company can work on a 1:1-scale digital twin of an EV battery at the same time. Thus, the wide adoption of AR and VR technologies in various industries bolsters the demand for powerful GPUs.

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Overview

The GPU market in Europe is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The growing gaming industry and rising use of graphics processing units (GPU) in defense and intelligence applications boost the market growth across the region. Additionally, the rise in demand for video games has broadened the scope of the GPU market. In Europe, the use of GPUs is anticipated to grow due to the rising adoption of portable computer devices such as smartphones and laptops. Furthermore, technical improvements in graphics processing units propel their adoption in Europe.

Aside from that, manufacturers implement powerful graphic computer systems for applications such as an AR and VR. As a result, the graphics processing unit market reports growth in Europe. Additionally, major players such as AMD, Nvidia, and Intel operate in the GPU market in Europe.

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Segmentation

The Europe graphics processing unit (GPU) market is segmented into type, application, and country.

Based on type, the Europe graphics processing unit (GPU) market is segmented into dedicated, integrated, and hybrid. The integrated segment held the largest share of the Europe graphics processing unit (GPU) market in 2022.

In terms of application, the Europe graphics processing unit (GPU) market is categorized into tablet, computer, smartphone, gaming console, television, and others. The smartphone segment held the largest share of the Europe graphics processing unit (GPU) market in 2022.

Based on country, the Europe graphics processing unit (GPU) market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe graphics processing unit (GPU) market in 2022.

Advanced Micro Devices Inc, Apple Inc, ASUSTek Computer Inc, EVGA Corp, Imagination Technologies Ltd, Intel Corp, NVIDIA Corp, Qualcomm Inc, Samsung Electronics Co Ltd, and SAPPHIRE Technology Ltd are some of the leading companies operating in the Europe graphics processing unit (GPU) market.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness

3. Research Methodology

  • 3.1 Coverage
  • 3.2 Secondary Research
  • 3.3 Primary Research

4. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Ecosystem Analysis
    • 4.2.1 List of Vendors in Value Chain

5. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market - Key Industry Dynamics

  • 5.1 Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for High-End Personal Computing Devices Such as Laptops
    • 5.1.2 Increasing Traction in Virtual Reality and Augmented Reality
  • 5.2 Restraints
    • 5.2.1 Declining Sales of Desktop Computers
    • 5.2.2 High Cost of GPUs
  • 5.3 Opportunity
    • 5.3.1 Deployment in Emerging Applications Such as AI and ML
  • 5.4 Future Trend
    • 5.4.1 Rising Adoption of Cloud Computing
  • 5.5 Impact of Drivers and Restraints:

6. Graphics Processing Unit (GPU) Market - Europe Market Analysis

  • 6.1 Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030

7. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Analysis - Type

  • 7.1 Dedicated
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Dedicated Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 7.2 Integrated
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 Integrated Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 7.3 Hybrid
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Hybrid Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)

8. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Analysis - Application

  • 8.1 Tablet
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Tablet Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.2 Computer
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Computer Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.3 Smartphone
    • 8.3.1 Overview
    • 8.3.2 Smartphone Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.4 Gaming Console
    • 8.4.1 Overview
    • 8.4.2 Gaming Console Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.5 Television
    • 8.5.1 Overview
    • 8.5.2 Television Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Overview
    • 8.6.2 Others Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)

9. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market - Country Analysis

  • 9.1 Europe
    • 9.1.1 Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 9.1.1.1 Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.1.1 Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.1.2 Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.2 France Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.2.1 France Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.2.2 France Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.3 Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.3.1 Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.3.2 Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.4 UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.4.1 UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.4.2 UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.5 Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.5.1 Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.5.2 Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
      • 9.1.1.6 Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
        • 9.1.1.6.1 Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
        • 9.1.1.6.2 Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application

10. Graphics Processing Unit (GPU) Market Industry Landscape

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Market Initiative
  • 10.3 Product Development

11. Company Profiles

  • 11.1 Intel Corp
    • 11.1.1 Key Facts
    • 11.1.2 Business Description
    • 11.1.3 Products and Services
    • 11.1.4 Financial Overview
    • 11.1.5 SWOT Analysis
    • 11.1.6 Key Developments
  • 11.2 NVIDIA Corp
    • 11.2.1 Key Facts
    • 11.2.2 Business Description
    • 11.2.3 Products and Services
    • 11.2.4 Financial Overview
    • 11.2.5 SWOT Analysis
    • 11.2.6 Key Developments
  • 11.3 Apple Inc
    • 11.3.1 Key Facts
    • 11.3.2 Business Description
    • 11.3.3 Products and Services
    • 11.3.4 Financial Overview
    • 11.3.5 SWOT Analysis
    • 11.3.6 Key Developments
  • 11.4 Qualcomm Inc
    • 11.4.1 Key Facts
    • 11.4.2 Business Description
    • 11.4.3 Products and Services
    • 11.4.4 Financial Overview
    • 11.4.5 SWOT Analysis
    • 11.4.6 Key Developments
  • 11.5 Samsung Electronics Co Ltd
    • 11.5.1 Key Facts
    • 11.5.2 Business Description
    • 11.5.3 Products and Services
    • 11.5.4 Financial Overview
    • 11.5.5 SWOT Analysis
    • 11.5.6 Key Developments
  • 11.6 SAPPHIRE Technology Ltd
    • 11.6.1 Key Facts
    • 11.6.2 Business Description
    • 11.6.3 Products and Services
    • 11.6.4 Financial Overview
    • 11.6.5 SWOT Analysis
    • 11.6.6 Key Developments
  • 11.7 Advanced Micro Devices Inc
    • 11.7.1 Key Facts
    • 11.7.2 Business Description
    • 11.7.3 Products and Services
    • 11.7.4 Financial Overview
    • 11.7.5 SWOT Analysis
    • 11.7.6 Key Developments
  • 11.8 ASUSTek Computer Inc
    • 11.8.1 Key Facts
    • 11.8.2 Business Description
    • 11.8.3 Products and Services
    • 11.8.4 Financial Overview
    • 11.8.5 SWOT Analysis
    • 11.8.6 Key Developments
  • 11.9 Imagination Technologies Ltd
    • 11.9.1 Key Facts
    • 11.9.2 Business Description
    • 11.9.3 Products and Services
    • 11.9.4 Financial Overview
    • 11.9.5 SWOT Analysis
    • 11.9.6 Key Developments
  • 11.10 EVGA Corp
    • 11.10.1 Key Facts
    • 11.10.2 Business Description
    • 11.10.3 Products and Services
    • 11.10.4 Financial Overview
    • 11.10.5 SWOT Analysis
    • 11.10.6 Key Developments

12. Appendix

  • 12.1 About The Insight Partners
  • 12.2 Word Index