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市場調査レポート
商品コード
1510677
欧州のバニラエキス市場:2030年予測と地域別分析- 形状、カテゴリー、用途別Europe Vanilla Extract Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Form (Powder and Liquid), Category (Organic and Conventional), and Application (Food & Beverages, Personal Care, and Others) |
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欧州のバニラエキス市場:2030年予測と地域別分析- 形状、カテゴリー、用途別 |
出版日: 2024年05月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 81 Pages
納期: 即納可能
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欧州のバニラエキス市場は2022年に7,196万米ドルと評価され、2030年には1億941万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは5.4%を記録すると予測されています。
パーソナルケアにおけるバニラエキスの採用増加が欧州のバニラエキス市場を牽引
近年、人々の間で健康やスキンケアに関する意識が著しく高まっています。可処分所得の増加により、消費者は肌を健康的で輝かせるスキンケア製品に多額の出費を厭わないです。また、社会的な場での身だしなみにも気を配るようになったため、パーソナルケア製品にも多額の出費をするようになった。イメージ重視の社会で見栄えを良くしなければならないというプレッシャーが高まり、美容製品への支出が増加していることが、世界中のパーソナルケア産業の成長に拍車をかけています。
バニラはパーソナルケア&化粧品業界で幅広く使用されています。バニラにはフリーラジカルを中和し、肌のダメージを修復する抗酸化物質が多く含まれているため、化粧品やスキンケア製品に多く利用されています。抗炎症作用やアンチエイジング作用に対する意識の高まりとともに、バニラの使用は保湿剤、アンチエイジングローション、日焼け止め、フェイスマスクなど様々なスキンケア製品で増加しています。このように、採用の増加に伴い、メーカーはバニラ風味の化粧品やパーソナルケア製品を提供しています。
このように、新たな消費者の需要を満たすために、様々な化粧品やパーソナルケア製品にバニラエキスの採用が増加しており、バニラエキス市場の成長を強化しています。
欧州のバニラエキス市場概要
その他欧州のバニラエキス市場は、ロシア、ポーランド、ギリシャ、ベルギーなどに区分されます。欧州の消費者のセルフケア傾向が続いているため、メーカーは洗顔、ボディクリーム、保湿剤などのスキンケア製品にさまざまな天然エキスを取り入れることを奨励しています。さらに、バニラはベーカリーや菓子類、冷菓、スナック菓子など、様々な食品・飲料の香味料として使用されています。様々な最終用途産業の間でバニラエキスの需要が増加しているため、メーカーはエンドユーザーに幅広い製品を提供するためにポートフォリオを拡大しています。
欧州のバニラエキス市場の収益と2030年までの予測(金額)
欧州のバニラエキス市場のセグメンテーション
欧州のバニラエキス市場は、形態、カテゴリー、用途、国によって区分されます。形態に基づき、欧州のバニラエキス市場は粉末と液体に二分されます。2022年の市場シェアは液体セグメントが大きいです。
カテゴリー別では、欧州のバニラエキス市場はオーガニックと従来型に二分されます。2022年の市場シェアは従来型が大きいです。
用途別では、欧州のバニラエキス市場は飲食品、パーソナルケア、その他に分類されます。飲食品セグメントは2022年に最大の市場シェアを占めました。さらに、食品&飲料セグメントは、ベーカリー&菓子類、乳製品&冷菓、飲食品、甘味&風味スナック、その他に分類されます。
国別では、欧州のバニラエキス市場はドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、オランダ、その他欧州に区分されます。その他欧州が2022年の欧州のバニラエキス市場シェアを独占しました。
Eurovanille、Prova SAS、HE Stringer Flavours Ltd、Natural Vanilla Pty Ltd、Kerry Group Plc、Archer-Daniels-Midland Co、Virginia Dare Extract Co Inc、Synergy Flavors Incは、欧州のバニラエキス市場で事業を展開する大手企業の一部です。
目次
The Europe vanilla extract market was valued at US$ 71.96 million in 2022 and is expected to reach US$ 109.41 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 5.4% from 2022 to 2030.
Rising Adoption of Vanilla Extract in Personal Care Drives Europe Vanilla Extract Market
Awareness regarding health and skin care has increased significantly among people in recent years. Due to increased disposable income, consumers are willing to spend a tremendous amount on skincare products that make their skin appear healthy and radiant. People also spend extensively on personal care products as they are conscious about their appearance in social settings. Increasing pressure to look good in an image-focused society and rising expenditure on beauty products fuel the growth of the personal care industry across the world.
Vanilla has extensive usage in the personal care & cosmetic industry. As vanilla is high in antioxidants, which neutralize free radicals and help repair skin damage, it is highly utilized in cosmetics and skincare products. With the growing awareness about its anti-inflammatory and antiaging properties, use of vanilla has increased in various skincare products such as moisturizers, antiaging lotions, sunscreens, and face masks. Thus, with growing adoption, manufacturers offer vanilla-flavored cosmetics and personal care products.
Thus, the rising adoption of vanilla extracts in various cosmetics and personal care products to meet emerging consumer demand bolsters the vanilla extract market growth.
Europe Vanilla Extract Market Overview
The Rest of Europe vanilla extract market is segmented into Russia, Poland, Greece, and Belgium, among others. The ongoing self-care trend of European consumers encourages manufacturers to incorporate different natural extracts in their skin care products, such as face washes, body creams, and moisturizers. Moreover, vanilla is used as a flavoring agent in various food & beverages, such as bakery & confectionery products, frozen desserts, and savory snacks. With the increasing demand for vanilla extract among various end-use industries, manufacturers are expanding their portfolio to offer an extensive range of products to end users.
Europe Vanilla Extract Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Vanilla Extract Market Segmentation
The Europe vanilla extract market is segmented based on form, category, application, and country. Based on form, the Europe vanilla extract market is bifurcated into powder and liquid. The liquid segment held a larger market share in 2022.
In terms of category, the Europe vanilla extract market is bifurcated into organic and conventional. The conventional segment held a larger market share in 2022.
By application, the Europe vanilla extract market is categorized into food & beverages, personal care, and others. The food & beverages segment held the largest market share in 2022. Further, food & beverages segment is categorized into bakery & confectionery, dairy & frozen desserts, beverages, sweet & savory snacks, and others.
Based on country, the Europe vanilla extract market is segmented into Germany, the UK, France, Italy, Spain, the Netherlands, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe vanilla extract market share in 2022.
Eurovanille, Prova SAS, HE Stringer Flavours Ltd, Natural Vanilla Pty Ltd, Kerry Group Plc, Archer-Daniels-Midland Co, Virginia Dare Extract Co Inc, and Synergy Flavors Inc are some of the leading players operating in the Europe vanilla extract market.
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