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市場調査レポート
商品コード
1510673
アジア太平洋のバニラエキス市場予測(~2030年):地域別分析 - 形態、カテゴリー、用途別Asia Pacific Vanilla Extract Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Form (Powder and Liquid), Category (Organic and Conventional), and Application (Food & Beverages, Personal Care, and Others) |
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アジア太平洋のバニラエキス市場予測(~2030年):地域別分析 - 形態、カテゴリー、用途別 |
出版日: 2024年05月07日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のバニラエキスの市場規模は、2022年に6,436万米ドル、2030年には1億611万米ドルに達すると予測され、2022年~2030年のCAGRは6.4%を記録すると予測されます。
天然/クリーンラベル原料への需要拡大がアジア太平洋のバニラエキス市場を後押し
世界中の消費者は、より健康的なライフスタイルの採用に傾いています。天然香料は消費者の食生活の要求を満たすことができます。メニューの記載や食品パッケージのラベルは消費者の嗜好に大きな影響を与えます。消費者は、保存料、人工着色料、香料などの合成成分を含まない100%天然製品を好むため、クリーンラベル製品の人気が高まっています。
消費者の需要と国際的な規制により、様々な用途産業が安全で持続可能な製品を製造するために天然源から有効成分を求めるようになっています。そのため、バニラエキスの製造業者は、天然でクリーンラベルの成分に対する需要の増加に対応するため、製品ポートフォリオを拡大しています。
このように、天然成分やクリーンラベル成分への需要の高まりは、予測期間中にアジア太平洋のバニラエキス市場に有利な機会を提供すると期待されています。
アジア太平洋のバニラエキス市場概要
その他のアジア太平洋では、消費者のナチュラル・オーガニック食品への人気の高まりにより、バニラエキス市場で大きな成長が見込まれます。シンガポール、インドネシア、タイ、マレーシアはアロマセラピーで有名な数少ない国の一つです。これらの国々の多くのスパ、美容クリニック、マッサージセンター、アロマセラピーセンターでは、癒し、保湿、鎮静効果のあるバニラエキスを含むエッセンシャルオイルが使用されています。さらに、天然の解毒クリーナーや除菌剤の採用が増加していることから、バニラエキスの需要が加速すると予想されています。
アジア太平洋のバニラエキス市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋のバニラエキス市場のセグメンテーション
アジア太平洋のバニラエキス市場は、形態、カテゴリー、用途、国によって細分化されます。アジア太平洋のバニラエキス市場は、形態別に、粉末と液体に二分されます。2022年の市場は液体セグメントが大きなシェアを占めました。
カテゴリー別では、アジア太平洋のバニラエキス市場はオーガニックと従来型に二分されます。2022年の市場シェアは従来型が大きなシェアを占めました。
用途別では、アジア太平洋のバニラエキス市場は飲食品、パーソナルケア、その他に分類されます。飲食品セグメントは2022年に最大の市場シェアを占めました。さらに、食品・飲料セグメントは、ベーカリー・菓子類、乳製品・冷菓、飲食品、甘味・風味スナック、その他に分類されます。
国別に見ると、アジア太平洋のバニラエキス市場は中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、東南アジア、その他アジア太平洋に区分されます。その他アジア太平洋は、2022年のアジア太平洋のバニラ・エキス市場シェアを独占しました。
Prova SAS、Tharakan and Co、Natural Vanilla Pty Ltd、Kerry Group Plc、Archer-Daniels-Midland Co、Synergy Flavors Incは、アジア太平洋のバニラエキス市場で事業を展開する大手企業の一部です。
目次
The Asia Pacific vanilla extract market was valued at US$ 64.36 million in 2022 and is expected to reach US$ 106.11 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 6.4% from 2022 to 2030.
Expanding Demand for Natural/Clean-Label Ingredients Fuels Asia Pacific Vanilla Extract Market
Consumers across the world are leaning toward the adoption of a healthier lifestyle. Natural flavors can satisfy consumers' dietary requirements. Descriptions on menus and labels on food packaging highly influence consumer preferences. Clean-label products are becoming increasingly popular as consumers prefer 100% natural products with no synthetic ingredients such as preservatives, artificial colors, flavors, and others.
Consumer demand and international regulations have prompted various application industries to seek active ingredients from natural sources to produce safe and sustainable products. Thus, manufacturers of vanilla extracts expand their product portfolio to fulfil the increasing demand for natural and clean-label ingredients.
Thus, the rising demand for natural and clean-label ingredients is expected to provide lucrative opportunities for the Asia Pacific vanilla extract market during the forecast period.
Asia Pacific Vanilla Extract Market Overview
The Rest of Asia Pacific countries are expected to witness significant growth in the vanilla extract market owing to consumers' growing popularity of natural & organic food products. Singapore, Indonesia, Thailand, and Malaysia are among the few countries famous for aromatic therapies. Many spas, beauty clinics, massage centers, and aromatherapy centers in these countries use essential oils containing vanilla extract that have healing, moisturizing, and soothing properties. Further, the increasing adoption of natural detoxifying cleaners and sanitizers is anticipated to accelerate the demand for vanilla extract.
Asia Pacific Vanilla Extract Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Vanilla Extract Market Segmentation
The Asia Pacific vanilla extract market is segmented based on form, category, application, and country. Based on form, the Asia Pacific vanilla extract market is bifurcated into powder and liquid. The liquid segment held a larger market share in 2022.
In terms of category, the Asia Pacific vanilla extract market is bifurcated into organic and conventional. The conventional segment held a larger market share in 2022.
By application, the Asia Pacific vanilla extract market is categorized into food & beverages, personal care, and others. The food & beverages segment held the largest market share in 2022. Further, food & beverages segment is categorized into bakery & confectionery, dairy & frozen desserts, beverages, sweet & savory snacks, and others.
Based on country, the Asia Pacific vanilla extract market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, Southeast Asia, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific vanilla extract market share in 2022.
Prova SAS, Tharakan and Co, Natural Vanilla Pty Ltd, Kerry Group Plc, Archer-Daniels-Midland Co, and Synergy Flavors Inc are some of the leading players operating in the Asia Pacific vanilla extract market.
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