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市場調査レポート
商品コード
1494521
北米のディーラー管理システム:2030年までの予測- 地域別分析- 展開、機器タイプ別North America Dealer Management System Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Deployment and Equipment Type |
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北米のディーラー管理システム:2030年までの予測- 地域別分析- 展開、機器タイプ別 |
出版日: 2024年04月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 76 Pages
納期: 即納可能
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北米のディーラー管理システム市場は、2022年の26億9,498万米ドルから2030年には59億7,159万米ドルに成長すると予測されています。2022年から2030年までのCAGRは10.5%を記録すると推定されます。
ディーラー管理ビジネスに革命をもたらす人工知能の統合が北米のディーラー管理システム市場を活性化
世界の技術大手は、新技術の研究と革新に非常に注力しており、輸送、建設、製造、その他の産業における先進技術の採用を促進しています。人工知能(AI)技術は、ディーラー管理システム市場における次世代ソフトウェア技術の中核に位置付けられています。これは、情報を予測して配信し、顧客との効率的で迅速かつパーソナライズされた体験を可能にし、店舗の収益性を高める。顧客との関係とともに顧客体験を強化することで、再来店の可能性が急増します。AIはまた、ディーラーが適切なタイミングで適切な顧客をターゲットにするために、バナー広告、電子メール、テキスト、その他のマーケティング活動をカスタマイズするのに役立ちます。
AIと統合されたディーラー管理システムは、特定のモデルで起こりうる問題を技術者に警告することができます。このシステムにより、ディーラーは、懸念事項が発生する前に技術者に警告を発して懸念事項を探すことで、車の問題を回避することができます。AIはまた、脅威を早期に特定し、システム内の不審な活動を検出するサイバーセキュリティ・ソリューションにも注力しています。同市場で事業を展開する複数の企業は、AIベースのディーラー管理システムの提供に強い関心を寄せています。例えば、AI技術を専門とするPulsar AIは、ディーラーが顧客とのやり取り、販売リード、フォローアップを自動化できるようにします。この製品は時間を節約し、応答率を最適化します。多くのメーカーは、顧客とディーラー間のやり取りを効率化するため、チャットボットやAI技術を搭載した次世代ディーラー管理システム(DMS)の開発・導入に力を入れています。AIを活用したディーラー管理システムにより、ディーラーは24時間365日体制で顧客に対応できるようになり、顧客満足度の向上につながります。例えば、2023年6月、impelは自動車ディーラーと自動車メーカーの顧客によって使用される新しい生成AIソフトウェアを開発しました。このソフトウェアは、既存のディーラー管理システムと統合できるように設計されており、自動車ディーラーが顧客と個人的に対話し、購買体験を向上させるのに役立ちます。自動車ディーラーはAI技術を活用し、顧客の要望や顧客が好む競合オプションを理解しています。その結果、ディーラーは、AIベースのディーラー管理システムの助けを借りて、より効率的に顧客をターゲットにし、購入者を在庫の適切なユニットにマッチさせることができます。
このように、ディーラー管理ビジネスに革命をもたらす人工知能の統合は、今後数年間の市場成長を促進する可能性が高いです。
北米のディーラー管理システム市場概要
米国、カナダ、メキシコは北米の主要経済国の一つです。北米は、この地域におけるディーラー店舗数の増加と相まって、自動化とソフトウェアへの高い投資により、世界のディーラー管理システム市場で注目すべきシェアを獲得しています。ディーラー管理システムは、企業が継続的な注文を管理し、マーケティングキャンペーンを実施し、顧客の購買動向を把握し、日々の業務を管理するのに役立ちます。例えば、ディーラー管理システムは、自動車メーカー/自動車部品ディーラーが注文を管理・維持するために大きく利用されています。これらの自動車ディーラーは、最新のディーラー管理システムの機能を活用して、ディーラーの生産性と効率を高めています。多くのシステム・プロバイダは、自動車メーカーからより多くのコンタクト認証を受けるために、既存のディーラー管理システムを開発しています。例えば、2023年7月、CDK Global Inc.は、BMWとMINIの販売店を含むBMW Group Canadaからディーラー管理システムプロバイダーとしての公式認定を受けた。CDK Global Inc.は、BMWおよびMINIカナダネットワークの主要な顧客関係管理(CRM)プロバイダーとして機能しています。自動車メーカーとの提携は、米国とカナダの両市場におけるCDK世界社の地位を強化するものです。さらに各社は、ユーザーが日々の業務を効果的に管理できるよう、次世代ディーラー管理システムの開発に注力しています。次世代ディーラー管理システムは、アクセシビリティの問題がなく、設備投資が少なくて済み、技術的に拡張可能です。Wipro Limitedなど、さまざまなディーラー管理プロバイダーがすでに次世代ディーラー管理ソリューションの開発に着手しているが、埋めなければならない需給ギャップはまだ大きく、この市場で事業を展開するベンダーに成長機会をもたらしています。
北米のディーラー管理システム市場の収益と2030年までの予測(金額)
北米のディーラー管理システム市場のセグメンテーション
北米のディーラー管理システム市場は、展開、機器タイプ、国別に区分されます。
展開に基づき、北米のディーラー管理システム市場はオンプレミスとクラウドに二分されます。2022年の北米のディーラー管理システム市場では、クラウドセグメントが大きなシェアを占めています。
機器別では、北米のディーラー管理システム市場は、自動車、農業&林業機械、建設機械、ガーデン機器、大型トラック、マテリアルハンドリング&リフティング機器、鉱山機械、その他に区分されます。2022年の北米のディーラー管理システム市場では、自動車分野が最大のシェアを占めています。
国別では、北米のディーラー管理システム市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国が2022年の北米のディーラー管理システム市場を独占しました。
e-Emphasys Technologies Inc.、ANNATA Ehf、DealerBox SAS、Hitachi Solutions Ltd、XAPT Software Consulting LLC、CDK Global Inc、Cox Automotive、Constellation Software Inc、Tekion Corpは、北米のディーラー管理システム市場で事業を展開している大手企業です。
The North America dealer management system market is expected to grow from US$ 2,694.98 million in 2022 to US$ 5,971.59 million by 2030. It is estimated to record a CAGR of 10.5% from 2022 to 2030.
Integration of Artificial Intelligence to Revolutionize Dealer Management Business Fuels North America Dealer Management System Market
Technological giants worldwide are highly focused on research and innovation of new technologies, which fuels the adoption of advanced technologies in transportation, construction, manufacturing, and other industries. Artificial intelligence (AI) technology is positioned at the core of the next-generation software technologies in the dealer management system market. It predicts and delivers the information, enabling an efficient, fast, and personalized experience with customers and boosting store profitability. By enhancing customer experience, along with the dealership's relationship with them, the possibility of return business surges. AI also helps dealers customize banner ads, emails, texts, and other marketing efforts in order to target the right customers at the right time.
Dealer management systems integrated with AI can alert technicians about possible issues with specific models. The system enables dealers to avoid car problems by alerting technicians to look for the concern before it occurs. AI also focuses on cybersecurity solutions to identify threats early and detect suspicious activity in the system. Several companies operating in the market is highly inclined toward offering AI-based dealer management systems. For instance, Pulsar AI, which specializes in AI technology, allows dealers to automate their customer interactions, sales leads, and follow-ups. The product saves time and optimizes the response rate. Many manufacturers are focusing on developing and implementing a next-generation dealer management system (DMS) with Chatbot and AI technology to streamline interactions between customers and dealers. The AI-based dealer management system allows dealers to serve customers 24/7, thereby increasing customer satisfaction. For instance, in June 2023, impel developed new generative AI software used by auto dealers and automaker customers. The software is designed to integrate with pre-existing dealership management systems, which help the auto dealers to personally interact with customers to enhance their buying experience. Auto dealers are leveraging AI technology to understand customer demands as well as competitive options preferred by them. As a result, dealerships can target customers more efficiently and match buyers to the suitable units in their inventory with the help of AI-based dealer management systems.
Thus, the integration of artificial intelligence to revolutionize the dealer management business is likely to fuel the market growth in the coming years.
North America Dealer Management System Market Overview
The US, Canada, and Mexico are among the major economies in North America. North America captures a noteworthy share of the global dealer management system market owing to high investment in automation and software coupled with the growing number of dealership stores in this region. A dealer management system helps enterprises manage ongoing orders, run a marketing campaign, understand customer buying trends, and manage day-to-day business operations. For instance, a dealer management system is significantly used by automakers/auto part dealers to manage and maintain orders. These auto dealers leverage the capability of modern dealer management systems to increase the productivity and efficiency of their dealerships. Many system providers are developing their existing dealer management systems to receive more contact certifications from automotive manufacturers. For instance, in July 2023, CDK Global Inc. received an official certification as a dealer management system provider from BMW Group Canada, including BMW and MINI retailers. CDK Global Inc. serves as a leading customer relationship management (CRM) provider for the BMW and MINI Canadian network. The partnership with auto manufacturers strengthens CDK Global Inc.'s position in both the US and Canadian markets. Moreover, companies are focusing on developing next-generation dealer management systems to help users effectively manage their day-to-day business operations. A next-generation dealer management system does not face accessibility issues, requires lower capital investment, and is technically scalable. Various dealer management providers, such as Wipro Limited, have already started developing next-generation dealer management solutions; however, there is still a significant demand-supply gap that needs to be filled, thereby creating growth opportunities for vendors operating in the market.
North America Dealer Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Dealer Management System Market Segmentation
The North America dealer management system market is segmented into deployment, equipment type, and country.
Based on deployment, the North America dealer management system market is bifurcated into on-premise and cloud. The cloud segment held a larger share of the North America dealer management system market in 2022.
In terms of equipment, the North America dealer management system market is segmented into automobile, agricultural & forestry machinery, construction equipment, garden equipment, heavy trucks, material handling & lifting equipment, mining equipment, and others. The automobile segment held the largest share of the North America dealer management system market in 2022.
Based on country, the North America dealer management system market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America dealer management system market in 2022.
e-Emphasys Technologies Inc., ANNATA Ehf, DealerBox SAS, Hitachi Solutions Ltd, XAPT Software Consulting LLC, CDK Global Inc, Cox Automotive, Constellation Software Inc, and Tekion Corp are some of the leading companies operating in the North America dealer management system market.