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市場調査レポート
商品コード
1733387

自動車ディーラー向けソフトウェアの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別、予測

Global Auto Dealer Software Market Size By Type (E-Commerce, Electronic Signature, Business Intelligence And Reporting), By Application (Web-based Software and Installed Software), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
自動車ディーラー向けソフトウェアの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別、予測
出版日: 2025年05月13日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

自動車ディーラー向けソフトウェアの市場規模と予測

自動車ディーラー向けソフトウェア市場規模は、2024年に52億1,000万米ドルと評価され、2024~2032年まで7.07%のCAGRで成長し、2032年までに92億9,000万米ドルに達すると予測されています。

世界の自動車ディーラー向けソフトウェア市場の成長を促進すると予想される主要因は、販売追跡の増加、在庫管理の改善、より良い顧客関係管理、手数料や保険料の計算がより簡単になったことに伴う技術的進歩の上昇です。クラウドベースの自動車ディーラー向けソフトウェアの需要は輸送と物流で増加しており、この動向は予測期間中も続くと予想されます。自動車ディーラー向けソフトウェアの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の自動車ディーラー向けソフトウェア市場の定義

数多くのディーラーが販売業務、サービスに関する活動、財務などに関する通常の業務を遂行するのに役立つソフトウェアは、自動車ディーラー向けソフトウェアとして知られています。これらの機能は互いに依存しているため、ソフトウェアは、それが動作する方法において正しく体系的でなければなりません。

さらに、オンラインプラットフォーム上の販売子会社または時には自動車メーカーとの契約や契約によるディーラーのプロセスは、自動車ディーラー管理のシステムとして知られています。自動車ディーラーのシステムは、様々な自動車を扱い、また様々な認定中古車を在庫しています。このシステムでは、自動車整備士と自動車販売に熱心な営業マンが労働力を構成しています。自動車整備士は通常、保証やクレーム付きの部品だけでなく、スペアタイプの自動車を仕入れたり、販売したりします。さらに、自動車を維持し、サービスする能力を記載しています。

世界の自動車ディーラー向けソフトウェア市場概要

販売に関するデータは、自動車ディーラー向けソフトウェアの助けを借りて追跡することができます。自動車ディーラー向けソフトウェアを採用することにより、ディーラーはビジネスプロセスを強化することができます。様々なタイプの自動車ディーラー向けソフトウェアが利用可能です。顧客関係管理(CRM)ソフトウェアは、顧客の連絡先詳細、アカウント履歴、購入履歴を管理するために使用されます。ディーラーは、車両追跡ソフトウェアを使用して在庫を追跡することができ、リソースをより賢く管理するのに役立ちます。自動見積もりツールを使用すれば、ディーラーは車両の購入やリースを希望する顧客に対して迅速に見積もりを作成し、顧客のクレジットスコアやその他のパラメータに応じて月々の支払額を見積もることができます。フランチャイズ、ディーラー、自動車小売業者の増加が自動車ディーラー向けソフトウェア市場を牽引する

2021年までに、新車の80%以上にネットワーク機能が搭載されます。その割合は間もなく100%に達すると推定されています。これは、多くの車両が遠隔操作によるコマンドやソフトウェアアップデートを受ける可能性があり、新車は車両やドライバーに関するデータをディーラーと容易に共有できることを意味します。すべてのOEMのデータセンターとディーラーは、車両からのすべての接続を受信します。ディーラーは、コネクテッドカーを実現する上で不可欠である一方、OEMはデータ施策と使用条件によってデータとコマンドを管理し、ディーラーは、ディーラーの潜在的な有用性をフルに発揮できるよう、ディーラー業務の改善を意図したリンクサービスの開発に対するOEMの支援を主張すべきです。

適格な販売とセキュリティの懸念の誤った処理は、市場の成長を抑制する要因につながります。ユーザーフレンドリーなソフトウェア、モバイルプラットフォーム急速なデータの拡散とディーラー技術アプローチの実装は、将来の市場のための有益な機会を明らかにしています。

自動車ディーラー向けソフトウェアは、歴史的に自動車ディーラー技術の標準的な一部となっているが、ディーラーがそれを認識しているかどうかにかかわらず、ディーラー技術エコシステム内での現在の地位は変化しており、現在ディーラーが行っている最も重要な戦略的技術投資の一つとなっています。顧客体験を最大化し、データをうまく活用することの重要性を浮き彫りにする、自動車小売産業に影響を与えるいくつかの主要な開発を見てみよう。その後、DMSを検証し、ディーラー・テック・エコシステムにおけるDMSの歴史的な機能がどのように進化していくかを議論します。産業が歩んでいる道と、エンドユーザー、ディーラー、ディーラー技術プロバイダ、OEMのすべてのメンバーの利益のために、より健全なエコシステムへと発展する可能性は、ディーラー技術の未来を導き、定義することを任された産業のリーダーとしての私の責任であるように考えられます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義
  • 市場セグメンテーション
  • 調査スケジュール
  • 前提条件
  • 限界

第2章 調査手法

  • データマイニング
    • 二次調査
    • 一次調査
    • 専門家の助言
    • クオリティチェック
    • 最終レビュー
  • データの三角測量
  • ボトムアップアプローチ
  • トップダウンアプローチ
  • 調査の流れ
  • データソース

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 自動車ディーラー向けソフトウェア市場概要
  • 自動車ディーラー向けソフトウェアの生態マッピング
  • 自動車ディーラー向けソフトウェアの絶対的収益機会
  • 自動車ディーラー向けソフトウェア市場の魅力
  • 自動車ディーラー向けソフトウェア市場の地理的洞察
  • 自動車ディーラー向けソフトウェア市場:タイプ別
  • 自動車ディーラー向けソフトウェア市場:用途別
  • 今後の市場機会
  • 自動車ディーラー向けソフトウェア市場内訳

第4章 市場展望

  • 自動車ディーラー向けソフトウェア市場の変遷
  • 自動車ディーラー向けソフトウェア市場展望
  • 市場促進要因
    • 改良されたCRMとERPアプローチによる技術進歩が自動車ディーラー向けソフトウェアの需要を加速
    • フランチャイズ、ディーラー、自動車小売業者の増加が自動車ディーラー向けソフトウェア市場を牽引
  • 抑制要因
    • 適格な販売とセキュリティの懸念の誤った処理が、市場の成長を抑制する要因につながる
  • 機会
    • ユーザーフレンドリーなソフトウェア、モバイルプラットフォーム急速なデータ拡散とディーラー技術アプローチの実装は、将来の市場にとって有益な機会を明らかにしています。
  • COVID-19が自動車ディーラー向けソフトウェア市場に与える影響
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • マクロ経済分析
  • バリューチェーン分析
  • 価格分析

第5章 自動車ディーラー向けソフトウェア市場:タイプ別

  • 概要
  • CRM(クロージングまでのリード・商談管理)
  • DMS(F&I、サービス、パーツ、アクセサリを含むディーラー管理システム)
  • 自動車ディーラー/ディストリビューター市場向けERP(財務、調達、ロジスティクス)
  • 自動車ディーラー/ディストリビューター市場のためのHRMS(人事)
  • eコマース
  • 電子署名
  • ビジネスインテリジェンスとレポーティング
  • コールセンター

第6章 自動車ディーラー向けソフトウェア市場、用途別

  • 概要
  • ウェブベースソフトウェア
  • インストール型ソフトウェア

第7章 地域別市場

  • 概要
  • 米国
  • プエルトリコ
  • カナダ
  • アメリカ(カリブ海、中米、ラテンアメリカを含む)

第8章 競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング分析
  • 地域別フットプリント
  • 企業の産業別フットプリント
  • エースマトリックス
    • アクティブ
    • カッティングエッジ
    • エマージング
    • イノベーター

第9章 企業プロファイル

  • COX AUTOMOTIVE
  • CDK US
  • REYNOLDS AND REYNOLDS
  • WIPRO
  • ROUTEONE
  • INTERNET BRANDS
  • WHI SOLUTIONS
  • INFOMEDIA
  • EPICOR
  • AUTOLOGICA S.A.
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE1 PROJECTED REAL GDP GROWTH (ANNUAL PERCENTAGE CHANGE) OF KEY COUNTRIES
  • TABLE 2 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY SIZE, 2021 - 2030 (NO. OF DEALERS)
  • TABLE 3 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY GEOGRAPHY, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6 U.S. AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE 7 U.S. AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8 PUERTO RICO AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9 PUERTO RICO AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE10 CANADA AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE11 CANADA AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE12 AMERICA AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE13 AMERICA AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • TABLE14 COMPANY MARKET RANKING ANALYSIS
  • TABLE15 COMPANY REGIONAL FOOTPRINT
  • TABLE16 COMPANY INDUSTRY FOOTPRINT
  • TABLE17 COX AUTOMOTIVE: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE18 COX AUTOMOTIVE: KEY DEVELOPMENTS
  • TABLE19 COX AUTOMOTIVE: WINNING IMPERATIVES
  • TABLE 20 CDK US: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE 21 CDK US: KEY DEVELOPMENTS
  • TABLE 22 CDK US: WINNING IMPERATIVES
  • TABLE 23 REYNOLDS AND REYNOLDS: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE 24 REYNOLDS AND REYNOLDS: KEY DEVELOPMENTS
  • TABLE 25 REYNOLDS AND REYNOLDS: WINNING IMPERATIVES
  • TABLE 26 WIPRO: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE 27 WIPRO: KEY DEVELOPMENTS
  • TABLE 28 INTERNET BRANDS: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE 29 INTERNET BRANDS: KEY DEVELOPMENTS
  • TABLE 30 ROUTEONE: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE 31 ROUTEONE: KEY DEVELOPMENTS
  • TABLE 32 INFOMEDIA: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE 33 INFOMEDIA: KEY DEVELOPMENTS
  • TABLE 34 EPICOR SOFTWARE CORPORATION: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE 35 EPICOR SOFTWARE CORPORATION: KEY DEVELOPMENTS
  • TABLE 36 AUTOLOGICA: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE 37 AUTOLOGICA: KEY DEVELOPMENTS
  • TABLE 38 WHI SOLUTIONS, INC.: PRODUCT BENCHMARKING
  • TABLE 39 WHI SOLUTIONS, INC.: KEY DEVELOPMENTS

LIST OF FIGURES

  • FIGURE1 AUTO DEALER SOFTWARE
  • FIGURE 2 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET SEGMENTATION
  • FIGURE 3 RESEARCH TIMELINES
  • FIGURE 4 DATA TRIANGULATION
  • FIGURE 5 MARKET RESEARCH FLOW
  • FIGURE 6 DATA SOURCES
  • FIGURE 7 AUTO DEALER SOFTWARE ECOLOGY MAPPING
  • FIGURE 8 AUTO DEALER SOFTWARE ABSOLUTE MARKET OPPORTUNITY
  • FIGURE 9 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET ATTRACTIVENESS
  • FIGURE10 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET GEOGRAPHICAL INSIGHTS, 2023-2030
  • FIGURE11 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE (USD MILLION)
  • FIGURE12 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION (USD MILLION)
  • FIGURE13 FUTURE MARKET OPPORTUNITIES
  • FIGURE14 CLOUD DOMINATED THE MARKET IN 2021
  • FIGURE15 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET OUTLOOK
  • FIGURE16 ANALYSIS OF CLOUD, CUSTOM SOFTWARE, AND ERP
  • FIGURE17 U.S. AUTOMOTIVE DEALERSHIP AND FRANCHISE COUNTS, 2000-2021
  • FIGURE18 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
  • FIGURE19 VALUE CHAIN ANALYSIS
  • FIGURE 20 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE
  • FIGURE 21 ECOMMERCE RISE WITHIN THE AUTOMOTIVE INDUSTRY
  • FIGURE 22 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION
  • FIGURE 23 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY GEOGRAPHY, 2021 - 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 24 U.S. MARKET SNAPSHOT
  • FIGURE 25 PUERTO RICO MARKET SNAPSHOT
  • FIGURE 26 GROSS NATIONAL PRODUCT - CONSTANT PRICES
  • FIGURE 27 CANADA MARKET SNAPSHOT
  • FIGURE 28 AMERICA MARKET SNAPSHOT
  • FIGURE 29 ACE MATRIX
  • FIGURE 30 COX AUTOMOTIVE: COMPANY INSIGHT
  • FIGURE 31 COX AUTOMOTIVE: SWOT ANALYSIS
  • FIGURE 32 CDK US: COMPANY INSIGHT
  • FIGURE 33 CDK US: SWOT ANALYSIS
  • FIGURE 34 REYNOLDS AND REYNOLDS: COMPANY INSIGHT
  • FIGURE 35 REYNOLDS AND REYNOLDS: SWOT ANALYSIS
  • FIGURE 36 WIPRO: COMPANY INSIGHT
  • FIGURE 37 WIPRO: SWOT ANALYSIS
  • FIGURE 38 INTERNET BRANDS: COMPANY INSIGHT
  • FIGURE 39 ROUTEONE: COMPANY INSIGHT
  • FIGURE 40 INFOMEDIA: COMPANY INSIGHT
  • FIGURE 41 EPICOR SOFTWARE CORPORATION: COMPANY INSIGHT
  • FIGURE 42 AUTOLOGICA: COMPANY INSIGHT
  • FIGURE 43 WHI SOLUTIONS, INC.: COMPANY INSIGHT
目次
Product Code: 69409

Auto Dealer Software Market Size And Forecast

Auto Dealer Software Market size was valued at USD 5.21 Billion in 2024 and is projected to reach USD 9.29 Billion by 2032, growing at a CAGR of 7.07% from 2024 to 2032.

Key factors expected to drive the growth of the global Auto Dealer Software Market is rising technological advances along with increased sales tracking, improved inventory management, better customer relationship management and greater ease of calculations of commissions and insurances. Demand for cloud-based Auto Dealer Software has increased in transport and logistics, and it is expected that this trend will continue during the forecast period. The Global Auto Dealer Software Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Auto Dealer Software Market Definition

The software that helps in enabling numerous dealerships to carry out their regular duties in relation to sales operations, activities relating to service, as well as finance, and many more, is known as auto dealership software. The software must be correct and systematic in how it operates because these functions depend on one another.

Additionally, the process of a dealership based on agreements and contracts with a sales subsidiary or occasionally an automaker on an online platform is known as the system of auto dealership management. The system of auto dealerships deals with a range of automobiles and also stocks a range of certified pre-owned automobiles. Automotive mechanics and salespeople, who are eager to sell autos, make up the labor in this system. While auto mechanics typically stock or sell spare-type vehicles as well as their parts with warranties and claims. Additionally, it offers the ability to maintain and service automobiles.

Global Auto Dealer Software Market Overview

Data on sales can be tracked with the help of auto dealer software. By employing auto dealer software, dealers may enhance their business processes. Various types of auto dealer software are available. Customer relationship management (CRM) software is used to manage customers' contact details, account histories, and purchase histories. Dealers can keep track of their inventory with the use of vehicle tracking software, which will help them manage resources more wisely. Using automated quotation tools, dealers may quickly create estimates for clients wishing to buy or lease vehicles from them and estimate monthly payments depending on the client's credit score and other parameters. The rising number of franchises, dealerships, and automotive retailers will drive the auto dealer software market

More than 80% of all new vehicles will have networking features by 2021. Estimates state that percentage will soon hit 100%. This means that many vehicles may receive remote commands and software updates and that new vehicles can easily share data about the vehicle and its driver with the dealers. Every OEM's data center and dealer receive all connections from vehicles. Dealers are essential in enabling connected vehicles while OEMs control data and commands by their data policies and conditions of use and dealers should insist on OEM assistance for the development of linked services intended to improve dealer operations to enable them to attain their full potential utility.

The mishandling of qualified sales & security concerns leads to a restraining factor that is holding back the growth of the market. User-friendly software, mobile platforms rapid data proliferation and the implementation of dealer tech approach are revealing profitable opportunities for the market in the future

Although auto dealer software has historically become a standard part of auto dealership technology, whether the dealers are aware of it, its current position within the dealer tech ecosystem is changing, making it one of the most important strategic technology investments that they are currently making. Let's look at a few major developments affecting the retail automobile industry that highlight the significance of maximizing the customer experience and successfully utilizing data. The players will then examine the DMS and discuss how some companies see the DMS's historical function within the dealer tech ecosystem evolving. The path the industry is taking and its potential to develop into a healthier ecosystem for the benefit of all of its members end users, dealers, dealer tech providers, and OEMs seem to be my responsibility as a leader in the industry charged with guiding and defining the future of dealer technology.

Global Auto Dealer Software Market Segmentation Analysis

The Global Auto Dealer Software Market is segmented on the basis of Type, Application, And Geography.

Auto Dealer Software Market, By Type

  • CRM (For Lead And Opportunity Management Until Closing)
  • DMS (Dealership Management System Including F&I, Services, Parts, And Accessories)
  • ERP For The Auto Dealership/Distributor Market (Financials, Procurement, And Logistics)
  • HRMS (Human Resources) For The Auto Dealership/Distributor Market
  • E-Commerce
  • Electronic Signature
  • Business Intelligence And Reporting
  • Call Center

Based on type analysis, the market is divided into Dealership Management System, CRM, ERP, E-Commerce, Call Center, HRMS, Business Intelligence and Reporting, Electronic Signature. Dealership Management System accounted for the largest market share of 28.30% in 2021, with a market value of USD 1,463.50 Million and is projected to grow at the highest CAGR of 7.65% during the forecast period. CRM was the second-largest market in 2021, valued at USD 1,242.77 Million in 2021; it is projected to grow at a CAGR of 7.45%.

Auto Dealer Software Market, By Application

  • Web-based Software
  • Installed SoftwareAuto Dealer Software Market By Application
  • On the basis of application analysis, the market is divided into Web-based Software and Installed Software.
  • Cloud accounted for the largest market share of 61.17% in 2021, with a market value of USD 3,163.24 Million and is projected to grow at the highest CAGR of 7.52% during the forecast period. Web-based Software was the second-largest market in 2021, valued at USD 2,008.02 Million in 2021; it is projected to grow at a CAGR of 6.33%.

Auto Dealer Software Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world

Based on Regional Analysis, The Global Auto Dealer Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the world. North America has been widely accepted in the market for Auto Dealer Software systems. The robust automobile industry in the United States is one of the main markets to the Global Auto Dealer Software Market and is dominated by key global players. In addition, there is increasing integration of the analysis of the management of vehicles in the American automotive industry, which drives the growth of the Auto Dealer Software Market in the region. However, the Asia-Pacific will occupy for more market share in following years, especially in China, also fast-growing India and Southeast Asia regions.

Key Players

  • The auto dealer software is highly fragmented with the presence of a large number of players in the market. Some of the major companies include Cox Automotive, CDK US, Reynolds and Reynolds, Wipro, RouteOne, Internet Brands, WHI Solutions, Infomedia, Epicor, and Autologica S.A.
  • Porter's five forces Analysis
  • Porter's five forces framework provides a blueprint for understanding the behavior of competitors and a player's strategic positioning in the respective industry.
  • In the case of auto dealer software, the bargaining power of buyers is high, the bargaining power of suppliers is low, and the threat of substitutes is moderate to high as many independent alternative solution providers are available at a competitive cost. The degree of competition in the auto dealer software market is high due to the presence of large number of players. The competitive environment prevailing in the auto dealer software market can be analyzed through Porter's Five Forces analytical framework

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1 MARKET DEFINITION
  • 1.2 MARKET SEGMENTATION
  • 1.3 RESEARCH TIMELINES
  • 1.4 ASSUMPTIONS
  • 1.5 LIMITATIONS

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 DATA MINING
    • 2.1.1 SECONDARY RESEARCH
    • 2.1.2 PRIMARY RESEARCH
    • 2.1.3 SUBJECT MATTER EXPERT ADVICE
    • 2.1.4 QUALITY CHECK
    • 2.1.5 FINAL REVIEW
  • 2.2 DATA TRIANGULATION
  • 2.3 BOTTOM-UP APPROACH
  • 2.4 TOP-DOWN APPROACH
  • 2.5 RESEARCH FLOW
  • 2.6 DATA SOURCES

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET OVERVIEW
  • 3.2 AUTO DEALER SOFTWARE ECOLOGY MAPPING
  • 3.3 AUTO DEALER SOFTWARE ABSOLUTE MARKET OPPORTUNITY
  • 3.4 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET ATTRACTIVENESS
  • 3.1 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET GEOGRAPHICAL INSIGHTS
  • 3.2 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE (USD MILLION)
  • 3.3 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION (USD MILLION)
  • 3.4 FUTURE MARKET OPPORTUNITIES
  • 3.5 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET SPLIT

4 MARKET OUTLOOK

  • 4.1 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET EVOLUTION
  • 4.2 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET OUTLOOK
  • 4.3 MARKET DRIVERS
    • 4.3.1 TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS WITH IMPROVED CRM & ERP APPROACHES ACCELERATING THE DEMAND FOR AUTO DEALER SOFTWARE
    • 4.3.2 THE RISING NUMBER OF FRANCHISES, DEALERSHIPS, AND AUTOMOTIVE RETAILERS WILL DRIVE THE AUTO DEALER SOFTWARE MARKET
  • 4.4 RESTRAINTS
    • 4.4.1 THE MISHANDLING OF QUALIFIED SALES & SECURITY CONCERNS LEADS TO A RESTRAINING FACTOR THAT IS HOLDING BACK THE GROWTH OF THE MARKET
  • 4.5 OPPORTUNITIES
    • 4.5.1 USER-FRIENDLY SOFTWARE, MOBILE PLATFORMS RAPID DATA PROLIFERATION AND THE IMPLEMENTATION OF DEALER TECH APPROACH ARE REVEALING PROFITABLE OPPORTUNITIES FOR THE MARKET IN THE FUTURE
  • 4.6 IMPACT OF COVID19 ON THE AUTO DEALER SOFTWARE MARKET
  • 4.7 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
    • 4.7.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
    • 4.7.2 THREAT OF SUBSTITUTES
    • 4.7.3 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
    • 4.7.4 BARGAINING POWER OF BUYERS
    • 4.7.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY
  • 4.8 MACROECONOMIC ANALYSIS
  • 4.9 VALUE CHAIN ANALYSIS
  • 4.10 PRICING ANALYSIS

5 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY TYPE

  • 5.1 OVERVIEW
  • 5.2 CRM (FOR LEAD AND OPPORTUNITY MANAGEMENT UNTIL CLOSING)
  • 5.3 DMS (DEALERSHIP MANAGEMENT SYSTEM INCLUDING F&I, SERVICES, PARTS, AND ACCESSORIES)
  • 5.4 ERP FOR THE AUTO DEALERSHIP/DISTRIBUTOR MARKET (FINANCIALS, PROCUREMENT, AND LOGISTICS)
  • 5.5 HRMS (HUMAN RESOURCES) FOR THE AUTO DEALERSHIP/DISTRIBUTOR MARKET
  • 5.6 E-COMMERCE
  • 5.7 ELECTRONIC SIGNATURE
  • 5.8 BUSINESS INTELLIGENCE AND REPORTING
  • 5.9 CALL CENTER

6 AUTO DEALER SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 OVERVIEW
  • 6.2 WEB-BASED SOFTWARE
  • 6.3 INSTALLED SOFTWARE

7 MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 OVERVIEW
  • 7.2 U.S.
  • 7.3 PUERTO RICO
  • 7.4 CANADA
  • 7.5 AMERICA (INCLUDING CARIBBEAN, CENTRAL AMERICA AND LATIN AMERICA)

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 OVERVIEW
  • 8.2 COMPANY MARKET RANKING ANALYSIS
  • 8.3 COMPANY REGIONAL FOOTPRINT
  • 8.4 COMPANY INDUSTRY FOOTPRINT
  • 8.5 ACE MATRIX
    • 8.5.1 ACTIVE
    • 8.5.2 CUTTING EDGE
    • 8.5.3 EMERGING
    • 8.5.4 INNOVATORS

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 COX AUTOMOTIVE
    • 9.1.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.1.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.1.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.1.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 9.1.5 WINNING IMPERATIVES
    • 9.1.6 CURRENT FOCUS & STRATEGIES
    • 9.1.7 THREAT FROM COMPETITION
    • 9.1.8 SWOT ANALYSIS
  • 9.2 CDK US
    • 9.2.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.2.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.2.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.2.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 9.2.5 WINNING IMPERATIVES
    • 9.2.6 CURRENT FOCUS & STRATEGIES
    • 9.2.7 THREAT FROM COMPETITION
    • 9.2.8 SWOT ANALYSIS
  • 9.3 REYNOLDS AND REYNOLDS
    • 9.3.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.3.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.3.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.3.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 9.3.5 WINNING IMPERATIVES
    • 9.3.6 CURRENT FOCUS & STRATEGIES
    • 9.3.7 THREAT FROM COMPETITION
    • 9.3.8 SWOT ANALYSIS
  • 9.4 WIPRO
    • 9.4.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.4.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.4.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.4.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 9.4.5 SWOT ANALYSIS
  • 9.5 ROUTEONE
    • 9.5.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.5.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.5.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.5.4 KEY DEVELOPMENTS
  • 9.6 INTERNET BRANDS
    • 9.6.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.6.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.6.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.6.4 KEY DEVELOPMENTS
  • 9.7 WHI SOLUTIONS
    • 9.7.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.7.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.7.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.7.4 KEY DEVELOPMENTS
  • 9.8 INFOMEDIA
    • 9.8.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.8.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.8.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.8.4 KEY DEVELOPMENTS
  • 9.9 EPICOR
    • 9.9.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.9.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.9.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.9.4 KEY DEVELOPMENTS
  • 9.10 AUTOLOGICA S.A.
    • 9.10.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.10.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.10.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.10.4 KEY DEVELOPMENTS