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市場調査レポート
商品コード
1733387
自動車ディーラー向けソフトウェアの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別、予測Global Auto Dealer Software Market Size By Type (E-Commerce, Electronic Signature, Business Intelligence And Reporting), By Application (Web-based Software and Installed Software), By Geographic Scope And Forecast |
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自動車ディーラー向けソフトウェアの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別、予測 |
出版日: 2025年05月13日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車ディーラー向けソフトウェア市場規模は、2024年に52億1,000万米ドルと評価され、2024~2032年まで7.07%のCAGRで成長し、2032年までに92億9,000万米ドルに達すると予測されています。
世界の自動車ディーラー向けソフトウェア市場の成長を促進すると予想される主要因は、販売追跡の増加、在庫管理の改善、より良い顧客関係管理、手数料や保険料の計算がより簡単になったことに伴う技術的進歩の上昇です。クラウドベースの自動車ディーラー向けソフトウェアの需要は輸送と物流で増加しており、この動向は予測期間中も続くと予想されます。自動車ディーラー向けソフトウェアの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
世界の自動車ディーラー向けソフトウェア市場の定義
数多くのディーラーが販売業務、サービスに関する活動、財務などに関する通常の業務を遂行するのに役立つソフトウェアは、自動車ディーラー向けソフトウェアとして知られています。これらの機能は互いに依存しているため、ソフトウェアは、それが動作する方法において正しく体系的でなければなりません。
さらに、オンラインプラットフォーム上の販売子会社または時には自動車メーカーとの契約や契約によるディーラーのプロセスは、自動車ディーラー管理のシステムとして知られています。自動車ディーラーのシステムは、様々な自動車を扱い、また様々な認定中古車を在庫しています。このシステムでは、自動車整備士と自動車販売に熱心な営業マンが労働力を構成しています。自動車整備士は通常、保証やクレーム付きの部品だけでなく、スペアタイプの自動車を仕入れたり、販売したりします。さらに、自動車を維持し、サービスする能力を記載しています。
世界の自動車ディーラー向けソフトウェア市場概要
販売に関するデータは、自動車ディーラー向けソフトウェアの助けを借りて追跡することができます。自動車ディーラー向けソフトウェアを採用することにより、ディーラーはビジネスプロセスを強化することができます。様々なタイプの自動車ディーラー向けソフトウェアが利用可能です。顧客関係管理(CRM)ソフトウェアは、顧客の連絡先詳細、アカウント履歴、購入履歴を管理するために使用されます。ディーラーは、車両追跡ソフトウェアを使用して在庫を追跡することができ、リソースをより賢く管理するのに役立ちます。自動見積もりツールを使用すれば、ディーラーは車両の購入やリースを希望する顧客に対して迅速に見積もりを作成し、顧客のクレジットスコアやその他のパラメータに応じて月々の支払額を見積もることができます。フランチャイズ、ディーラー、自動車小売業者の増加が自動車ディーラー向けソフトウェア市場を牽引する
2021年までに、新車の80%以上にネットワーク機能が搭載されます。その割合は間もなく100%に達すると推定されています。これは、多くの車両が遠隔操作によるコマンドやソフトウェアアップデートを受ける可能性があり、新車は車両やドライバーに関するデータをディーラーと容易に共有できることを意味します。すべてのOEMのデータセンターとディーラーは、車両からのすべての接続を受信します。ディーラーは、コネクテッドカーを実現する上で不可欠である一方、OEMはデータ施策と使用条件によってデータとコマンドを管理し、ディーラーは、ディーラーの潜在的な有用性をフルに発揮できるよう、ディーラー業務の改善を意図したリンクサービスの開発に対するOEMの支援を主張すべきです。
適格な販売とセキュリティの懸念の誤った処理は、市場の成長を抑制する要因につながります。ユーザーフレンドリーなソフトウェア、モバイルプラットフォーム急速なデータの拡散とディーラー技術アプローチの実装は、将来の市場のための有益な機会を明らかにしています。
自動車ディーラー向けソフトウェアは、歴史的に自動車ディーラー技術の標準的な一部となっているが、ディーラーがそれを認識しているかどうかにかかわらず、ディーラー技術エコシステム内での現在の地位は変化しており、現在ディーラーが行っている最も重要な戦略的技術投資の一つとなっています。顧客体験を最大化し、データをうまく活用することの重要性を浮き彫りにする、自動車小売産業に影響を与えるいくつかの主要な開発を見てみよう。その後、DMSを検証し、ディーラー・テック・エコシステムにおけるDMSの歴史的な機能がどのように進化していくかを議論します。産業が歩んでいる道と、エンドユーザー、ディーラー、ディーラー技術プロバイダ、OEMのすべてのメンバーの利益のために、より健全なエコシステムへと発展する可能性は、ディーラー技術の未来を導き、定義することを任された産業のリーダーとしての私の責任であるように考えられます。
Auto Dealer Software Market size was valued at USD 5.21 Billion in 2024 and is projected to reach USD 9.29 Billion by 2032, growing at a CAGR of 7.07% from 2024 to 2032.
Key factors expected to drive the growth of the global Auto Dealer Software Market is rising technological advances along with increased sales tracking, improved inventory management, better customer relationship management and greater ease of calculations of commissions and insurances. Demand for cloud-based Auto Dealer Software has increased in transport and logistics, and it is expected that this trend will continue during the forecast period. The Global Auto Dealer Software Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Auto Dealer Software Market Definition
The software that helps in enabling numerous dealerships to carry out their regular duties in relation to sales operations, activities relating to service, as well as finance, and many more, is known as auto dealership software. The software must be correct and systematic in how it operates because these functions depend on one another.
Additionally, the process of a dealership based on agreements and contracts with a sales subsidiary or occasionally an automaker on an online platform is known as the system of auto dealership management. The system of auto dealerships deals with a range of automobiles and also stocks a range of certified pre-owned automobiles. Automotive mechanics and salespeople, who are eager to sell autos, make up the labor in this system. While auto mechanics typically stock or sell spare-type vehicles as well as their parts with warranties and claims. Additionally, it offers the ability to maintain and service automobiles.
Global Auto Dealer Software Market Overview
Data on sales can be tracked with the help of auto dealer software. By employing auto dealer software, dealers may enhance their business processes. Various types of auto dealer software are available. Customer relationship management (CRM) software is used to manage customers' contact details, account histories, and purchase histories. Dealers can keep track of their inventory with the use of vehicle tracking software, which will help them manage resources more wisely. Using automated quotation tools, dealers may quickly create estimates for clients wishing to buy or lease vehicles from them and estimate monthly payments depending on the client's credit score and other parameters. The rising number of franchises, dealerships, and automotive retailers will drive the auto dealer software market
More than 80% of all new vehicles will have networking features by 2021. Estimates state that percentage will soon hit 100%. This means that many vehicles may receive remote commands and software updates and that new vehicles can easily share data about the vehicle and its driver with the dealers. Every OEM's data center and dealer receive all connections from vehicles. Dealers are essential in enabling connected vehicles while OEMs control data and commands by their data policies and conditions of use and dealers should insist on OEM assistance for the development of linked services intended to improve dealer operations to enable them to attain their full potential utility.
The mishandling of qualified sales & security concerns leads to a restraining factor that is holding back the growth of the market. User-friendly software, mobile platforms rapid data proliferation and the implementation of dealer tech approach are revealing profitable opportunities for the market in the future
Although auto dealer software has historically become a standard part of auto dealership technology, whether the dealers are aware of it, its current position within the dealer tech ecosystem is changing, making it one of the most important strategic technology investments that they are currently making. Let's look at a few major developments affecting the retail automobile industry that highlight the significance of maximizing the customer experience and successfully utilizing data. The players will then examine the DMS and discuss how some companies see the DMS's historical function within the dealer tech ecosystem evolving. The path the industry is taking and its potential to develop into a healthier ecosystem for the benefit of all of its members end users, dealers, dealer tech providers, and OEMs seem to be my responsibility as a leader in the industry charged with guiding and defining the future of dealer technology.
The Global Auto Dealer Software Market is segmented on the basis of Type, Application, And Geography.
Based on type analysis, the market is divided into Dealership Management System, CRM, ERP, E-Commerce, Call Center, HRMS, Business Intelligence and Reporting, Electronic Signature. Dealership Management System accounted for the largest market share of 28.30% in 2021, with a market value of USD 1,463.50 Million and is projected to grow at the highest CAGR of 7.65% during the forecast period. CRM was the second-largest market in 2021, valued at USD 1,242.77 Million in 2021; it is projected to grow at a CAGR of 7.45%.
Based on Regional Analysis, The Global Auto Dealer Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the world. North America has been widely accepted in the market for Auto Dealer Software systems. The robust automobile industry in the United States is one of the main markets to the Global Auto Dealer Software Market and is dominated by key global players. In addition, there is increasing integration of the analysis of the management of vehicles in the American automotive industry, which drives the growth of the Auto Dealer Software Market in the region. However, the Asia-Pacific will occupy for more market share in following years, especially in China, also fast-growing India and Southeast Asia regions.